DISKUZE K ČLÁNKU Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)
Tento víkend si budeme moci naposledy vychutnat zvuk 2,4litrových V8 atmosférických motorů, které pohánějí vozy F1. Příští rok je nahradí přeplňované V6 o objemu 1,6l. Renault se statistikou a obrázky loučí se svými pohonnými jednotkami, které v posledních letech patřily k těm nejlepším v poli - vždyť Sebastian Vettel a Red Bull s nimi získali čtvrtý titul v řadě.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Adi
12:37 24.11.2013 90.176.210.XXXDobrá otázka, je obecně známo, že motor Renault je v maximálním výkonu až 3. nejlepší, ztrácí 1-3% jak na Ferrari, tak na Mercedes, naopak je nejlepší v průběhu točivého momentu, ovladatelnosti, spotřebě a nárokům na chlazení. Ardian Newey všechny svoje úspěchy spojil s Renaultem (v 90. letech Williams - Renault, nyní Infinity Red Bull racing) a on byl jeden z rozhodujících faktorů, proč Renault u RBR zůstal, byť rakušáci požadovali Mercedes za každou cenu. Rozdíl ve výkonu 1-3% NEMÁ sebemenší vliv na pneumatiky, když už, tak průběh točivého momentu a ano, tam má Renault oproti konkurenci malou výhodu (je ovladatelnější). No a asi největší rozdíl mezi Renaultem a konkurencí je mapovatelnost motoru. Takže ano, zásadní vliv má aerodynamika... ale ani Red Bull by bez motoru do cíle nedojel. Renault v éře V8 2,4 poskládal impozantní čisla. Kdo by se tím nechlubil!?
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek