DISKUZE K ČLÁNKU Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)

Tento víkend si budeme moci naposledy vychutnat zvuk 2,4litrových V8 atmosférických motorů, které pohánějí vozy F1. Příští rok je nahradí přeplňované V6 o objemu 1,6l. Renault se statistikou a obrázky loučí se svými pohonnými jednotkami, které v posledních letech patřily k těm nejlepším v poli - vždyť Sebastian Vettel a Red Bull s nimi získali čtvrtý titul v řadě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 24.11.2013 12:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 23.11.2013 13:31
Otázka zní. Byl tento motor opravdu lepší než… »
» Ferda (Hlasovalo 12 lidí) 23.11.2013 15:18
Pro diváky u televize stačí zvukařům trochu… »
» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 23.11.2013 14:05
Velice adresný příspěvek.01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Adi

      Adi

      90.176.210.XXX
      Dobrá otázka, je obecně známo, že motor Renault je v maximálním výkonu až 3. nejlepší, ztrácí 1-3% jak na Ferrari, tak na Mercedes, naopak je nejlepší v průběhu točivého momentu, ovladatelnosti, spotřebě a nárokům na chlazení. Ardian Newey všechny svoje úspěchy spojil s Renaultem (v 90. letech Williams - Renault, nyní Infinity Red Bull racing) a on byl jeden z rozhodujících faktorů, proč Renault u RBR zůstal, byť rakušáci požadovali Mercedes za každou cenu. Rozdíl ve výkonu 1-3% NEMÁ sebemenší vliv na pneumatiky, když už, tak průběh točivého momentu a ano, tam má Renault oproti konkurenci malou výhodu (je ovladatelnější). No a asi největší rozdíl mezi Renaultem a konkurencí je mapovatelnost motoru. Takže ano, zásadní vliv má aerodynamika... ale ani Red Bull by bez motoru do cíle nedojel. Renault v éře V8 2,4 poskládal impozantní čisla. Kdo by se tím nechlubil!?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama