DISKUZE K ČLÁNKU Budou příští rok dvě zastávky v boxech povinné?

Pirelli diskutuje se šéfy jednotlivých týmů o možnosti zavedení dvou povinných zastávek během VC pro příští sezonu. Německý novinář Michael Schmidt proti tomu však na svém blogu protestuje. Nejen podle jeho názoru totiž hrozí, že by se vytratilo kouzlo rozdílných strategií.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Budou příští rok dvě zastávky v boxech povinné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 08.11.2013 19:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 08.11.2013 07:52
Myslím si že dnešní formule jedna je regulována… »
» Hr3bec (Hlasovali 4 lidé) 08.11.2013 07:48
Já vám nevím.....zase na druhou stranu, pokud … »
» uzivatel001378 (Hlasovali 4 lidé) 08.11.2013 11:15
Taky souhlas, ať se ukáže na trati kdo má… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    94.112.101.XXX
    ... Stačí zavést možnost tankování.
    Jeho zrušení byla asi největší chyba za posledních 10 let.

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja naopak súhlasím s návrhom Pirelli,... ...lebo tým sa práve zabráni zlej stratégii, kedy v tíme tí, čo sledujú opotrebenie pneumatík, včas nepovolajú jazdcov na výmenu, alebo ich zavolajú včas a druhá sada potom nevydrží až dokonca a potom to končí tak, ako u Kimiho, že na konci závodu tie pneumatiky úplne stratia výkonnosť. Je úplne zbytočné siliť v svojich stratégiách životnosť pneumatík až do konca, keď je priestor na to, aby každý došiel v pohode a využil všetky zastávky k tomu, aby mohol ísť naplno a jeho jazda bola bezpečná a s nikým nekolidoval, alebo zbytočne nehavaroval. 01

    + 2 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001378

      uzivatel001378

      88.100.224.XXX
      Taky souhlas, ať se ukáže na trati kdo má nejrychlejší a nejvýkonnější auto. Copak je to za opruz, odstartovat udělat dvě rychlá kola na superměkké směsi a šup do boxů pro druhou.
      Pokud chtějí uměle něco udělat tak ať na každý závod FIA s Pirelli definuje min. počet zastávek, no v rámci diváků by bylo lepší vrátit tankování. Ale když se na to zase dívám z jiného pohledu tak oni stejně nebudou moci jet celou dobu na full kotel, protože by jim asi nestačilo benelli. Takže v 2014 budou super gumy co vydrží, ale bude málo benzínu ....

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • XR

    109.81.245.XXX
    Rozhovor fanoušků 2014 Karel: "Ty, to je nuda teď ty závody, všichni jezdí ve stejném kole do boxů."
    Lojza: "No je to děs, žádné předjetí díky strategiím, nikdo neriskuje, protože jej jedna jediná je správná."

    Karel: "Ale byla to loni paráda co, jak třeba Force India vsadila na jednu zastávku a i v takovém nudném Abú Zabí se díky tomu dostala na body."
    Lojza: "Bylo to úžasné, Pirelli tehdy odvedlo skvělou práci s těmi pneumatikami, které se programově více opotřebovávaly."
    Karel: "No jo, supertvrdé gumy, to umí udělat každý. Tehda to byl krásný kousek inženýringu.."

    Lojza: "To byla radost se koukat, nikdy jsi nevěděl, co kdo vymyslí. A kdo byl k pneumatikám šetrnější - jako například Lotusy, tak díky tomu mohly držet krok s dominantním Red Bullem a občas i něco vyhrát."
    Karel zamačkává slzu: "Chtělo to od Pirelli odvahu, všechna čest. Doufám, že se k tomu vrátí. Teď to je taková nuda, jako za dnů Michelinu a Bridgestone."

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Myslím si že dnešní formule jedna je regulována až příliš. Asi by ti chtělo trochu více volnosti pro konstruktéry a inženýry. Jinak se dočkáme poklesu zájmu, protože každý závod bude snadno předvídatelný a tudíž pro diváka nezajímavý. Divák se maximálně podívá na start a pak si ve sportovní rubrice na internetu přečte výsledky.

    + 11 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Já vám nevím.....zase na druhou stranu, pokud budou opravdu "betonové" pneumatiky, tak stejně budou všichni jezdit na 1 pitstop a do toho šetřit gumy. Když dají povinné 2 zastávky tak to bude sice umělé, ale všichni budou moct jet na plno a žádné gumy nešetřit a to je v podstatě to co chceme my diváci a vlastně už i samotní jezdci! Moct mačkat auto jak v Q tak i v závodě co to jde a ne kroužit s tím, že když pojedu šetření, přinese mi to víc než závodění.

    Závodíš? Odrovnáš brzo gumy a jsi mimo hru.
    Šetříš? Porazíš ty co závodí a vytřískáš dobré body.
    WTF? Tohle chcete jako diváci?

    Já tedy rozhodně už ne a pokud dvě pevné zastávky s tímto něco dokáží udělat, tak proč to nezkusit?!

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adam

      85.239.228.XXX
      V článku se ale píše, že ty 2 povinné zastávky s tím nic udělat nedokáží. To je ten problém. Navíc vyzkoušený v DTM.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Nevím, jestli mají v DTM gumy co odcházejí už ve druhém kole. Pokud mají normální, pak 2 povinné zastávky k atraktivitě asi nepomůžou.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Arnošt

      213.151.83.XXX
      Všichni zapomínají na pravidlo omezeného množství benzinu. Fyzika je svině a nižší spotřeba přeplňovaných motorů funguje jen v hlavách eurubyrokratů (viz papírová kontra skutečná spotřeba).Čili F1 se stane závodem na úsporu paliva, naplno se bude závodit tak 10 posledních kol. Zastávková taktika nebude hrát roli. Při 40 kolech úsporné jízdy vyrdží všem gumy, v tom to nebude.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Za první: Byť je norma na spotřebu naprosto stupidní a neodpovídá realitě, je naprosto stejná pro turba i atmosféry. Že jsou turba úspornější je nezpochybnitelný fakt, byť mám atmosférický motor a turbo nechci.
        Za druhé: Letos se jezdí na půl plynu kvůli šetření gum, příští rok to bude stejné. Zastávková taktika bude pořád rozdílná, už jen kvůli možnostem k předjíždění se bude dát zastavit v různých kolech. Jestli to bude lepší nebo horší nevím, ale nečekám nějakou razantní změnu.
        03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.177.211.XXX
    Mohl by mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit pojem "betonové pneumatiky"? Nějak si to neumím představit.
    A k tématu - je to blbost. Mám pocit, že to z F1 udělá ještě větší nudu. Zvlášť jestli se Red Bull perfektně naučí i práci s Pirelli verze 2014.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TLA4ENKA

      109.80.16.XXX
      Betonové pneumatiky znamená, že pneu 2014 bude konzervativní z důvodů "bezpečnosti", ale hlavně kvůli tomu, že nové V6 motory budou mít mnohem větší točivý moment a Pirelli si už znova nechce udělat takovou ostudu jako letos.

      + 9 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama