DISKUZE K ČLÁNKU Budou příští rok dvě zastávky v boxech povinné?
Pirelli diskutuje se šéfy jednotlivých týmů o možnosti zavedení dvou povinných zastávek během VC pro příští sezonu. Německý novinář Michael Schmidt proti tomu však na svém blogu protestuje. Nejen podle jeho názoru totiž hrozí, že by se vytratilo kouzlo rozdílných strategií.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Budou příští rok dvě zastávky v boxech povinné?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:21 08.11.2013 194.160.178.XXXJa naopak súhlasím s návrhom Pirelli,... ...lebo tým sa práve zabráni zlej stratégii, kedy v tíme tí, čo sledujú opotrebenie pneumatík, včas nepovolajú jazdcov na výmenu, alebo ich zavolajú včas a druhá sada potom nevydrží až dokonca a potom to končí tak, ako u Kimiho, že na konci závodu tie pneumatiky úplne stratia výkonnosť. Je úplne zbytočné siliť v svojich stratégiách životnosť pneumatík až do konca, keď je priestor na to, aby každý došiel v pohode a využil všetky zastávky k tomu, aby mohol ísť naplno a jeho jazda bola bezpečná a s nikým nekolidoval, alebo zbytočne nehavaroval.-
uzivatel001378
11:15 08.11.2013 88.100.224.XXXTaky souhlas, ať se ukáže na trati kdo má nejrychlejší a nejvýkonnější auto. Copak je to za opruz, odstartovat udělat dvě rychlá kola na superměkké směsi a šup do boxů pro druhou.
Pokud chtějí uměle něco udělat tak ať na každý závod FIA s Pirelli definuje min. počet zastávek, no v rámci diváků by bylo lepší vrátit tankování. Ale když se na to zase dívám z jiného pohledu tak oni stejně nebudou moci jet celou dobu na full kotel, protože by jim asi nestačilo benelli. Takže v 2014 budou super gumy co vydrží, ale bude málo benzínu ....
-
-
XR
07:56 08.11.2013 109.81.245.XXXRozhovor fanoušků 2014 Karel: "Ty, to je nuda teď ty závody, všichni jezdí ve stejném kole do boxů."
Lojza: "No je to děs, žádné předjetí díky strategiím, nikdo neriskuje, protože jej jedna jediná je správná."
Karel: "Ale byla to loni paráda co, jak třeba Force India vsadila na jednu zastávku a i v takovém nudném Abú Zabí se díky tomu dostala na body."
Lojza: "Bylo to úžasné, Pirelli tehdy odvedlo skvělou práci s těmi pneumatikami, které se programově více opotřebovávaly."
Karel: "No jo, supertvrdé gumy, to umí udělat každý. Tehda to byl krásný kousek inženýringu.."
Lojza: "To byla radost se koukat, nikdy jsi nevěděl, co kdo vymyslí. A kdo byl k pneumatikám šetrnější - jako například Lotusy, tak díky tomu mohly držet krok s dominantním Red Bullem a občas i něco vyhrát."
Karel zamačkává slzu: "Chtělo to od Pirelli odvahu, všechna čest. Doufám, že se k tomu vrátí. Teď to je taková nuda, jako za dnů Michelinu a Bridgestone." -
Pepan
07:52 08.11.2013 89.24.157.XXXMyslím si že dnešní formule jedna je regulována až příliš. Asi by ti chtělo trochu více volnosti pro konstruktéry a inženýry. Jinak se dočkáme poklesu zájmu, protože každý závod bude snadno předvídatelný a tudíž pro diváka nezajímavý. Divák se maximálně podívá na start a pak si ve sportovní rubrice na internetu přečte výsledky. -
Hr3bec
07:48 08.11.2013 85.135.106.XXXJá vám nevím.....zase na druhou stranu, pokud budou opravdu "betonové" pneumatiky, tak stejně budou všichni jezdit na 1 pitstop a do toho šetřit gumy. Když dají povinné 2 zastávky tak to bude sice umělé, ale všichni budou moct jet na plno a žádné gumy nešetřit a to je v podstatě to co chceme my diváci a vlastně už i samotní jezdci! Moct mačkat auto jak v Q tak i v závodě co to jde a ne kroužit s tím, že když pojedu šetření, přinese mi to víc než závodění.
Závodíš? Odrovnáš brzo gumy a jsi mimo hru.
Šetříš? Porazíš ty co závodí a vytřískáš dobré body.
WTF? Tohle chcete jako diváci?
Já tedy rozhodně už ne a pokud dvě pevné zastávky s tímto něco dokáží udělat, tak proč to nezkusit?!-
-
Arnošt
10:34 08.11.2013 213.151.83.XXXVšichni zapomínají na pravidlo omezeného množství benzinu. Fyzika je svině a nižší spotřeba přeplňovaných motorů funguje jen v hlavách eurubyrokratů (viz papírová kontra skutečná spotřeba).Čili F1 se stane závodem na úsporu paliva, naplno se bude závodit tak 10 posledních kol. Zastávková taktika nebude hrát roli. Při 40 kolech úsporné jízdy vyrdží všem gumy, v tom to nebude.-
Mike17
14:03 08.11.2013 93.99.87.XXXZa první: Byť je norma na spotřebu naprosto stupidní a neodpovídá realitě, je naprosto stejná pro turba i atmosféry. Že jsou turba úspornější je nezpochybnitelný fakt, byť mám atmosférický motor a turbo nechci.
Za druhé: Letos se jezdí na půl plynu kvůli šetření gum, příští rok to bude stejné. Zastávková taktika bude pořád rozdílná, už jen kvůli možnostem k předjíždění se bude dát zastavit v různých kolech. Jestli to bude lepší nebo horší nevím, ale nečekám nějakou razantní změnu.
-
-
-
anonym
23:38 07.11.2013 89.177.211.XXXMohl by mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit pojem "betonové pneumatiky"? Nějak si to neumím představit.
A k tématu - je to blbost. Mám pocit, že to z F1 udělá ještě větší nudu. Zvlášť jestli se Red Bull perfektně naučí i práci s Pirelli verze 2014.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek