DISKUZE K ČLÁNKU Šéfka Sauberu: 22 závodů za rok by bylo příliš
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je otevřeně proti původnímu návrhu 22 závodů za během jedné sezóny F1. V Abú Zabí vysvětlila proč.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéfka Sauberu: 22 závodů za rok by bylo příliš
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:47 04.11.2013 194.160.178.XXXOno je to celkom inak Monischa,... ...lebo 22 závodov vôbec nie je mo,c ak je to dobre logisticky zladené a práve prekonávané vzdialenosti a spojenia sú výhodne urobené tak, aby to tímom vyhovovalo. Ak je takto spravený kalendár, len potom je dobré sa k veci vyjadrujú aj šéfovia tímov, nie dopredu. Predčasné vyjadrenia vedú k tomu, že si potom ľudia o takýchto vyjadreniach, ako tu vyslovila Monischa myslia, že sú úplne nekompetentné, lebo bez toho, aby poznala pravú podstatu sa k nej vyjadrujú, nie dobre. Pravá podstata zaradenia 22 závodov je tá, že narástli náklady pre tímy od r. 2014, preto musia narásť aj zisky a jednou z ciest ako zvýšiť zisk aj pre tímy, bez zvyšovania poplatkov za závody, je zvýšiť ich počet, čo Bernie ako dobrý hlavný promotér FOM správne pojal a je zle, že niektoré sliepočky to nepochopili.-
Chasnik
10:32 04.11.2013 78.24.10.XXXNedivím se, že některé týmy protestují. Fanouškům to může připadat jinak, ale závody F1 opravdu nejsou o tom, že si v pátek přečtu, jak o bylo v tréninku, v sobotu si najdu na netu livestream na kvaldu a v neděli po obědě (většinou, jsou i výjimky) si na dvě hoďky skouknu TV přenos závodu.
Logistika je poměrně náročná a pokud jsou 2 závody 2 víkendy po sobě, tak tým jede prakticky nonstop. Lidi nejsou stroje, občas si musí oddychnout. Právě 20 závodů je mnohými považováno za určitý zlomový počet, který lze zvládnout s týmem, jak je. Pro delší nebo koncentrovanější sezónu se uvažuje o "druhém týmu", aby nedošlo k přetížení jednotlivých lidí. Takže 2 závody navíc by přinesly ještě dodatečné náklady.
A nemyslím si, že by Monisha neuměla počítat :) Naopak, známe Bernieho... Pokud by prodloužení kalendáře přineslo týmům skutečnou výhodu, tak by naopak Sauber, který není finančně extra zajištěný, tleskal mezi prvními.
Jde také o dodržení určitých dohod. Není to tak dávno, kdy se zvyšoval počet závodů v sezóně na 20 a říkalo se, že to je definitivní strop. Příště to bude 22, potom 23, 25 - kde to bude brát konce? Formule 1 je exkluzivní značka a měla by si uchovat určitou "vzácnost". Až budou závody každý týden, koho budou zajímat? Ted koukám na všechny závody, kvůli některým vstávám třeba v neděli v 7 ráno. Až jich bude přehršel, tak prostě budu koukat jenom na vybrané a ten závod samotný (a i celý seriál) ztratí něco ze svého lesku.
Počet závodů samotný nezvýší atraktivitu F1. V 90. letech měl šampionát 16 závodů a chce někdo říct, že to byly nezajímavé ročníky? ;)-
Pepan
20:15 04.11.2013 89.24.157.XXXPlný souhlas + dodatek Málokdo si uvědomuje že díky tomu, že se závody konají po celém světě, závodní týmy musí bojovat s časovým posunem. I pro mě je náročné, když musím vstát ráno třeba ve tři abych se podíval na trénink. Jak je na tom pilot, který se musí soustředit na okruhu, to si ani nedokážu představit.-
Kapor
14:59 05.11.2013 194.160.178.XXXTak ako majú špecialistu v tíme na presun techniky,.. ...tak tam existuje aj psychológ, ktorý vie presne závodníkovi naordinovať, čo má robiť, hovorí s ním a on plní jeho príkazy, skrátka to, čo mu naordinuje. Keď je potreba, tak ho aj uspí, alebo hovorí s ním v hypnóze, skrátka sú to špeciálne postupy, ktorými sa bežné prežívanie u smrteľníkov nedá vôbec zrovnávať. V tejto oblasti veda v celku tiež pokročila a tie najlepšie tímy, majú u seba tých najlepších, preto títo chlapci sú vždy fit.-
Pepan
18:21 05.11.2013 89.24.157.XXXPíšeš kraviny. Člověk není stroj a v každém organismu existují určité biorytmy na které je i psycholog krátký. Kdyby to byl tak jednoduché jak si představuješ, stačilo by aby Massa zašel párkrát k psychologovi, pokecal by si s ním a jezdil by stejnou žiletku jako před nehodou v Maďarsku.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek