DISKUZE K ČLÁNKU Šéfka Sauberu: 22 závodů za rok by bylo příliš

Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je otevřeně proti původnímu návrhu 22 závodů za během jedné sezóny F1. V Abú Zabí vysvětlila proč.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfka Sauberu: 22 závodů za rok by bylo příliš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.11.2013 18:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 05.11.2013 18:21
Píšeš kraviny. Člověk není stroj a v každém… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 04.11.2013 20:15
Plný souhlas + dodatek Málokdo si uvědomuje že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono je to celkom inak Monischa,... ...lebo 22 závodov vôbec nie je mo,c ak je to dobre logisticky zladené a práve prekonávané vzdialenosti a spojenia sú výhodne urobené tak, aby to tímom vyhovovalo. Ak je takto spravený kalendár, len potom je dobré sa k veci vyjadrujú aj šéfovia tímov, nie dopredu. Predčasné vyjadrenia vedú k tomu, že si potom ľudia o takýchto vyjadreniach, ako tu vyslovila Monischa myslia, že sú úplne nekompetentné, lebo bez toho, aby poznala pravú podstatu sa k nej vyjadrujú, nie dobre. Pravá podstata zaradenia 22 závodov je tá, že narástli náklady pre tímy od r. 2014, preto musia narásť aj zisky a jednou z ciest ako zvýšiť zisk aj pre tímy, bez zvyšovania poplatkov za závody, je zvýšiť ich počet, čo Bernie ako dobrý hlavný promotér FOM správne pojal a je zle, že niektoré sliepočky to nepochopili. 11

    + 2 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      Nedivím se, že některé týmy protestují. Fanouškům to může připadat jinak, ale závody F1 opravdu nejsou o tom, že si v pátek přečtu, jak o bylo v tréninku, v sobotu si najdu na netu livestream na kvaldu a v neděli po obědě (většinou, jsou i výjimky) si na dvě hoďky skouknu TV přenos závodu.

      Logistika je poměrně náročná a pokud jsou 2 závody 2 víkendy po sobě, tak tým jede prakticky nonstop. Lidi nejsou stroje, občas si musí oddychnout. Právě 20 závodů je mnohými považováno za určitý zlomový počet, který lze zvládnout s týmem, jak je. Pro delší nebo koncentrovanější sezónu se uvažuje o "druhém týmu", aby nedošlo k přetížení jednotlivých lidí. Takže 2 závody navíc by přinesly ještě dodatečné náklady.

      A nemyslím si, že by Monisha neuměla počítat :) Naopak, známe Bernieho... Pokud by prodloužení kalendáře přineslo týmům skutečnou výhodu, tak by naopak Sauber, který není finančně extra zajištěný, tleskal mezi prvními.

      Jde také o dodržení určitých dohod. Není to tak dávno, kdy se zvyšoval počet závodů v sezóně na 20 a říkalo se, že to je definitivní strop. Příště to bude 22, potom 23, 25 - kde to bude brát konce? Formule 1 je exkluzivní značka a měla by si uchovat určitou "vzácnost". Až budou závody každý týden, koho budou zajímat? Ted koukám na všechny závody, kvůli některým vstávám třeba v neděli v 7 ráno. Až jich bude přehršel, tak prostě budu koukat jenom na vybrané a ten závod samotný (a i celý seriál) ztratí něco ze svého lesku.

      Počet závodů samotný nezvýší atraktivitu F1. V 90. letech měl šampionát 16 závodů a chce někdo říct, že to byly nezajímavé ročníky? ;)

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Plný souhlas + dodatek Málokdo si uvědomuje že díky tomu, že se závody konají po celém světě, závodní týmy musí bojovat s časovým posunem. I pro mě je náročné, když musím vstát ráno třeba ve tři abych se podíval na trénink. Jak je na tom pilot, který se musí soustředit na okruhu, to si ani nedokážu představit.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Tak ako majú špecialistu v tíme na presun techniky,.. ...tak tam existuje aj psychológ, ktorý vie presne závodníkovi naordinovať, čo má robiť, hovorí s ním a on plní jeho príkazy, skrátka to, čo mu naordinuje. Keď je potreba, tak ho aj uspí, alebo hovorí s ním v hypnóze, skrátka sú to špeciálne postupy, ktorými sa bežné prežívanie u smrteľníkov nedá vôbec zrovnávať. V tejto oblasti veda v celku tiež pokročila a tie najlepšie tímy, majú u seba tých najlepších, preto títo chlapci sú vždy fit. 11

          + 1 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Janko

            109.81.245.XXX
            Ako ze zavodnika behom zavodov uspia a ordinuju mu, co ma robit, hej? 11

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Píšeš kraviny. Člověk není stroj a v každém organismu existují určité biorytmy na které je i psycholog krátký. Kdyby to byl tak jednoduché jak si představuješ, stačilo by aby Massa zašel párkrát k psychologovi, pokecal by si s ním a jezdil by stejnou žiletku jako před nehodou v Maďarsku.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama