DISKUZE K ČLÁNKU Webber si F1 už neužívá tolik, co dříve, pokračuje díky "odměňujícím" vozům Neweyho
Mark Webber přiznává, že byť ho Formule 1 nenudí, má ke konci své kariéry u Red Bullu problémy s motivací.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Webber si F1 už neužívá tolik, co dříve, pokračuje díky "odměňujícím" vozům Neweyho
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Zip
13:15 30.10.2013 194.228.13.XXXWebber Ahoj lidi, vzhledem k tomu že M. Webber z F1 odchází, tak každá porucha ho bolí dvojnásob a já to vnímám také více, protože asi většina z nás mu přeje lepší odchod, než ho v současnosti provází. Být to začátek kariéry tak se ty problémy takhle neřeší. D. Coulthard, pokud mě paměť neklame, také neměl ideální konec kariéry. Rozhodně je to Pan jezdec a přestože se mu možná nedostává stejné podpory(toť pouze spekulace, nikdo to z nás nemá černé na bílém) jako S. Vettelovi, tak si zaslouží uznání. Je mi jasné že chtěl Mark porazit Sebastiana ještě když bojuje o titul, protože když náhodou vyhraje po zisku titulu, tak zas může někdo tvrdit, že ho nechali vyhrát a tomu se chtěl vyhnout. Toť můj osobní názor. -
-
Kapor
09:40 30.10.2013 194.160.178.XXXZávodník F1,.. ...sa jednoducho musí s problémami vyrovnať a tobôž vtedy, ked sedí v najlepšom aute od A. Neweya. Co potom na to môžu hovoriť tí, čo sedia v brakových autách a nedosiahnu ani na body ? Problém v Indii bol ten, že to do neho Fernando napálil a bola to aj jeho polovičná chyba, lebo to jasne videl v spätnom zrkadle, ako sa neho Fernando rútil a ak by bol o kúsok uhol správnym smerom, tak kolízia sa stať nemusela. Aj to je fortieľ pretekára, že vie nielen predvídať, ale aj správne reagovať Mark, nie o motivácii. Dobrý pretekár v dobrom aute, musí byť motivovaný vždy ! Fernando si poškodil predné krídlo a jemu načal alternátor, ktorý v závode predčasne skončil. Je to závodný šport a človek musí byť na podobné situácie pripravený, lebo teraz to zjavne chyba tímu nebola, ako závod predtým zlá stratégia. Na nariekanie na konci sezony nie je priestor Mark, treba odísť s noblesou a so vztýčenou hlavou ! -
Pepan
08:43 30.10.2013 89.24.157.XXXMoc by mě zajímalo nakolik je odměňující série problémů, které jsou spojeny s poruchovostí vozu RB9. Vypadnout v posledních třech závodech dvakrát pro poruchu asi nebude pro pilota nejlepší motivací. I když je svezení v tomto voze pro Marka velkou odměnou, všichni závodí pro zisk bodů a těžko věřit, že by po závodě řekl že sice neviděl cíl, ale fajn se povozil. Asi je větší diplomat než jsem si myslel. -
uzivatel001385
08:32 30.10.2013 89.103.251.XXXMark Webber ...Jinak řečený "smolař sezóny".
Osobně se neředím do řad jeho fanoušků, ale osud tohoto pilota mi rozhodně není lhostejný. Letos si vypil pomyslný kalich hořkosti, až do dna. Ustavičné technické potíže (které se nevyhnuli ani jeho kolegovi) mu znepříjemňují poslední sezónu v F1. Je to škoda. Myslím si, že si to nezaslouží, ale nikdo s tím nic nenadělá. Takový je osud.
Z hloubi duše se mi příčí spekulace o tom, zda za jeho potížemi nestojí snaha Red Bullu ublížit tomuto jezdci. Myslím, že všechny takové spekulace jsou naprosto liché, a nestojí na žádných podložených faktech. On nepochybně neplatí v týmu za týmovou jedničku. Tou je evidentně Sebastian Vettel. Ale i tak tým potřebuje jeho body do poháru konstruktérů. Mnohokrát jsme měli tu možnost číst v prohlášeních jednotlivých týmů, že pohár konstruktérů je pro ně prioritní záležitostí, a že pohár jezdců je až na druhé koleji. Nehledal bych v tom tedy víc, než tam opravdu je.
Přeji mu, aby se mu zbylé závody ve formuli jedna vyvedly na výbornou, a završil sezónu nějak důstojně. A samozřejmě mnoho úspěchů u Porsche!-
anonym
10:30 30.10.2013 178.40.147.XXXza tych 5 rokov co su vettel aj webber spolu v RB mali obaja +- rovnako vypadnutia pre poruchy
a este donedavna mal tych vypadnuti pre poruchy viac vettel, teraz neviem presne kto z nich vedie ale urcite to nieje tak ako sa to niekto snazi podsuvat ze webber ma tych problemov ovela viac ako vettel-
PC
11:16 30.10.2013 212.47.2.XXXjo, těmhle prohlášením (bez doložené tabulky kdy kdo z nich pro co vypadl) odmítám uvěřit. Netvrdím, že je to vyloženě lež, spíš, že ten, kdo tohle poslal do éteru míchá hrušky s jabkama. Všichni máme před očima už několik let především problémy Weberova vozu a to tolikrát, až už je to trapné. Osobně jsem přesvědčen, že Weber nemá k dispozici techniku stejné úrovně.-
uzivatel001385
11:43 30.10.2013 89.103.251.XXXNemá cenu se tady dohadovat o počtech jednotlivých odstoupení z důvodů technické poruchy u jezdců Red Bullu. Důležitý je fakt, že smůla si prostě nevybírá. Někdy vypadne Webber, někdy Vettel. Podle mě tvůj příspěvek pramení především z nenávisti vůči Vettelovi. U Webbra se o těch poruchách daleko víc mluví, právě proto, že jsou lidé frustrováni dominancí jeho kolegy, a tak hledají, a vymýšlejí různé konspirační teorie, jen aby jeho úspěchy zdiskreditovali.-
PC
12:51 31.10.2013 212.47.2.XXXK Vettelovi žádnou nenávist nechovám. Jen mám před očima minulá léta, kdy Vettel jezdil tak katastrofálně, že to vypadalo, že se ho budou muset zbavit. Nebral nikdy ohledy na Marka a několikrát mu zkazil závod. A během krátkého času se vše obrátilo, Weber začal mít velké problémy s vozem i s jeho řízením a už si neškrtl a z Vettela byl najednou zázračný jezdec?!!!! Vždyť to je k smíchu! Netvrdím, že je Vettel neschopný - to v F1 není nikdo, ale jak jsem psal výš, žádný zázrak to není a věřím, že řada jiných současných jezdců by ho se stejným vozem strčila do kapsy. Chápu a beru, že se jezdec vyvíjí a zlepšuje, ale pochybuji, že to jde tak skokově a naopak, že by se Mark tolik a stejně rychle zhoršil. Trvám si na tom, že Mark neměl stejnou techniku a přizpůsobení vozu svému stylu jako Vettel a naopak, že Vettelův obrovský úspěch stojí a padá s kvalitou vozu. Snad se jednou dozvíme pravdu, jak to tenkrát u RedBullu opravdu bylo. -
PC
12:58 31.10.2013 212.47.2.XXXNikdo, kdo má oči a sleduje celý ročník, závod po závodu, nemusí vymýšlet žádné konspirační teorie. Seb má technické problémy spojené s odstoupením naprosto vyjímečně, kdežto Mark, jakoby jezdil s vozem výprodejní kvality. Trvalé problémy s převodovkou (proto prý jeho špatné starty), s Kersem, nepřišroubovatelná kola apod. Za celá léta jeho kariéry se na to nikdo nezaměřil a závady neodstranil. Proč ale neměl stejné závady Seb?.......-
Mike17
14:28 31.10.2013 93.99.87.XXXTakže když si tak objektivní, a tvrdíš, že na Markovy poruchy se nikdo nezaměřil a měl jich víc, trochu to shrnu:
2013: není co řešit, nikdo tu nepopírá, že je na tom Mark podstatně hůř (1:4)
2012:Vettel odstoupil pro poruchu 2x (Valencie a Monza), Mark jednou v USA + 1 po hodinách v Monze (nevím jestli byly hodiny způsobeny technikou, nebo porucha hodinami)
2011:Vettel odstoupil kvůli prasklé gumě v Abu Dhabi, Mark ani jednou neodstoupil kvůli poruše
2010:Vettel odstoupil v Austrálii a Korei, Webber opět žádné!!!
2009: Vettel měl problémy v Maďarsku a Valencii, Mark pouze v Singapuru
Takže pokud dobře počítám, pak je počet poruch i s tímto rokem, které ZAVINILY ODSTOUPENÍ v poměru 8:7 (možná 8:6) víc u Vettela. Jsou to naprosto objektivní čísla, žádný pocit.-
PC
13:39 02.11.2013 46.13.21.XXXale moc dobře víš, že nejde jen o odstoupení. Už jen Markovy špatné starty (prý ale zaviněné ne jeho neschopností, ale neustálými problémy s převodovkou) ho sráží z potenciálních bodových zisků mnohem níž než Vettela. Také práce jeho mechaniků a stratégů je na podstatně horší úrovni. Tohle vše bys musel započítat do statistik, abys poctivě vyhodnotil Markovy a Sebovy podmínky. Vždyť to ale vidíme na vlastní oči každý závod! Mark nemá stejně dobré podmínky jako Seb. A trvá to už léta.
-
-
XR
15:03 31.10.2013 109.81.245.XXX2009
China: Vettel can only make one run in each qualifying session due to driveshaft problems.
Turkey: Vettel is given the team order not to challenge Webber for 2nd place.
Belgium: Webber had an unsafe release during his pit stop, leading to a drive-through penalty.
Hungary: Vettel retires with suspension faillure.
Europe: Vettel has to make a 2nd stop because of fuel rig problems, and then retires with an engine problem.
Singapore: Webber retires with a brake problem.
Japan: Webber has issues with his headrest, forcing him to make 2 extra pit stops.
2009 score card
Sebastian Vettel: 4 issues (3 mechanical issues, 1 team order), 2 leading to a DNF
Mark Webber: 3 issues (2 mechanical issues, 1 significant pit stop issue), 1 leading to a DNF
2010
Bahrain: Vettel loses the lead due to a spark plug failure, dropping him back to 4th.
Bahrain: Webber had a slow pit stop, which lost him a position to Button.
Australia: Vettel retires from the lead due to a brake failure.
Spain: Vettel has brake issues late in the race, which drop him back from second to third place.
Monaco: After Monaco, it is found that Vettel’s chassis was cracked.
Turkey: Vettel loses out on pole position due to a broken anti-rollbar.
Turkey: Webber loses the lead after Vettel colides with him.
Canada: Webber had to change his gearbox, leading to a 5-place grid penalty.
Canada: Vettel has gearbox issues during the race.
Europe: Webber drops behind Kovallainen after a slow pit stop
Britain: After a front wing failure left the team with one new spec front wing, Webber was given the old spec.
Germany: Webber had an oil pick-up problem late in the race.
Italy: Vettel’s engine shortly died half-way through the race.
Korea: Vettel retires from the lead due to an engine failure.
Brazil: Webber struggles with high engine temperatures in the race.
2010 score card
Sebastian Vettel: 8 issues (8 mechanical issues), 2 leading to a DNF
Mark Webber: 7 issues (3 mechanical issues, 1 team order, 1 team-mate clash, 2 significant pit stop issues), none leading to a DNF -
XR
15:05 31.10.2013 109.81.245.XXX2011
Australia: Webber had KERS issues in Q2 and Q3.
Australia: Vettel and Webber had KERS issues during the race.
Australia: Webber had problems with his chassis.
Malaysia: Webber had no KERS in Q3.
Malaysia: Vettel and Webber had KERS issues during the race.
Malaysia: Vettel has brake problems late in the race.
China: Webber qualifies 18th after electrical problems in practice.
China: Vettel has KERS issues during the race.
Spain: Vettel had KERS issues during qualifying.
Spain: Vettel had KERS issues throughout the race.
Monaco: Webber had radio issues shortly before his pit stop, causing a slow stop.
Canada: Webber had KERS issues during qualifying.
Europe: Webber had gearbox issues later in the race, dropping him from 2nd to 3rd.
Britain: A faulty wheelgun at his pit stop drops Vettel from the lead into 2nd place.
Britain: Vettel has KERS issues late in the race.
Britain: Webber was given team-orders not to challenge Vettel, who had KERS issues.
Britain: Vettel was challenged by Webber, who ignored the team orders not to.
Germany: Vettel has brake issues during the race.
Hungary: Webber had no KERS in Q2, which returned in Q3.
Hungary: Webber’s DRS failed during Q3.
Hungary: Vettel has brake issues during the race.
Belgium: Webber misses the pit call and had to go for another lap.
Italy: Webber had KERS issues in qualifying.
Singapore: Webber had no DRS during the race, which he believed dropped him from 2nd to 3rd.
Abu Dhabi: Vettel has a tire puncture in turn 1.
Brazil: Vettel has gearbox issues, which drops him from the lead, to finish 2nd.
2012
Australia: Both Vettel and Webber had KERS issues in qualifying.
Malaysia: Vettel’s radio stopped working shortly after the restart.
Bahrain: Webber had no KERS for the first lap.
Spain: Webber is held too long in Q2, making him miss out on Q3.
Spain: Both Vettel and Webber had to have their front wing changed during the race.
Canada: Webber has engine issues early on in the race.
Europe: Webber had DRS issues in qualifying, which left him at the back of the starting grid.
Europe: Vettel retires from the lead due to an alternator failure.
Germany: Webber had to change his gearbox, leading to a 5-place grid penalty.
Germany: Vettel has KERS issues during the race.
Hungary: Webber had an issue with his differential.
Belgium: Webber receives a 5-spot grid penalty for a gearbox change.
Italy: Vettel retires with an alternator failure.
India: Webber’s KERS issue dropped him from 2nd to 3rd.
Abu Dhabi: Vettel’s fuel pump issues in qualifying sent him to the back of the starting grid.
United States: Webber retires with an alternator failure.
Brazil: Vettel’s start is affected after Webber ignored instructions not to challenge him.
Brazil: Webber is issued a team order to let Vettel pass.
Brazil: Vettel’s radio stops working, leading to wrong tires at the pit stop.
Brazil: Vettel’s last change of tires saw a 7.6 second slower pit stop. -
XR
15:07 31.10.2013 109.81.245.XXX2013
Australia: Webber has ECU/KERS issues for the first part of the race.
Australia: Webber returns in traffic after the front jack failed in the pit stop.
Malaysia: Vettel is given a team order not to challenge Webber half-way through the race.
Malaysia: Vettel is given a team order not to overtake Webber after the final pit stops.
Malaysia: Webber loses the lead after Vettel ignores a team order.
China: Webber lost fuel pressure in Q2.
China: Webber’s wheel comes off during the race.
Britain: Vettel retires from the lead with gearbox issues.
Germany: Webber’s first pit stop goes disastrous, which puts him back at the end of the field.
Germany: Vettel has KERS issues during the race.
Hungary: Webber has KERS issues during qualifying.
Hungary: Vettel has overheating and KERS issues during the race.
Belgium: Webber has clutch issues at the start of the race.
Italy: Both Vettel and Webber have gearbox issues, which causes them to have to short-shift.
2013 half-season score card
Sebastian Vettel: 6 issues (4 mechanical issues, 2 team orders), 1 leading to a DNF
Mark Webber: 9 issues (6 mechanical issues, 2 significant pit stop issues, 1 team-mate clash), 1 leading to a DNF
SHRNUTÍ ZA 4,5 ROKU
VETTEL: 40 problémů (33 mechanických, 3x týmový režie, 2x kolize s týmovým kolegou, 2x vážnější problém v boxech) - vedly k 8 nedokončeným závodům.
WEBBER: 45 problémů (33 mechanických, 3x týmový režie, 2x kolize s týmovým kolegou, 7x vážnější problém v boxech) - vedly ke 3 nedokončeným závodům.-
-
-
PC
13:46 02.11.2013 46.13.21.XXXjak jsem psal výš, pro objetivní vyhodnocení podmínek obou jezdců nestačí jen tohle. Musíš rozebrat následky, co to komu způsobilo. Řekneš, že oba měli například stejný počet mechanických poruch. Jenže na Sebových závodech se projevily mnohem méně výrazně, kdežto Markovi pravidelně třeba znemožňují slušný start (viz jeho už léta! problémová převodovka). Pak teprve bude statistika skutečně něco reálného vypovídat!
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek