DISKUZE K ČLÁNKU Proč piloti nebyli v kvalifikaci trestáni za přejíždění čáry a výjezdy mimo trať?

FIA sdělila jezdcům, že vyjetí mimo trať nebude v průběhu kvalifikace tak striktně posuzováno, jako je tomu ve zbytku víkendu. V závodu už bude opět nasazen přísnější metr.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč piloti nebyli v kvalifikaci trestáni za přejíždění čáry a výjezdy mimo trať?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.10.2013 09:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 27.10.2013 07:59
Charlie W. je chlap, ktory mi uz zacina pomaly… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 27.10.2013 10:40
pravidla Mocní v F1 ohýbají pravidla jak se jim… »
» McMatej (Hlasovali 3 lidé) 27.10.2013 12:23
Jak jsem tak koukal na závod, tak ani v závodě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno je to úplne správne,... ... že Charli s jazdcami diskutuje a zdravý rozum nakoniec zvíťazil a netrestalo sa. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    pravidla Mocní v F1 ohýbají pravidla jak se jim zrovna v daném případě hodí už minimálně 20 let. Na to jsem si (ač nerad) musel zvyknout. Jinak by totiž spousta vícenásobných mistrů světa nebyla vůbec vícenásobná a někteří by své tituly nezískali vůbec.02 02 02
    Ale proč mám pro Boha sledovat předjížděcí manévry probíhající mimo trať a pak přiblblé vyšetřování komisařů, kteří rozhodují, jak se jim zrovna hodí do krámu? A následně ještě přiblblejší kecy pilotů o tom, jak při výjezdu mimo trať "určitě nic nezískali".
    Tak já tvrdím, že ti co jezdí mimo trať minimálně nic neztratí a spíše získávají. V dnešní sterilní formuli 1 jsou zóny okolo tratí vyasfaltovány až ke svodidlům, či záchytným bariérám, tak že tam lze i akcelerovat. Proto také dochází v takových místech k předjíždění. Něco nepochopitelného pro lidi z dob dávno minulých. Kdy mimo trať byla tráva (jakožto nejpevnější povrch) ale spíše kačírek, písek atp. Každá chyba se pak projevila jaksi automaticky na ztrátě toho-kterého pilota.
    Opět si tu dovolím jiný názor než je většiny z vás. Přemýšlím, proč tomu tak je. A napadá mě jediné. FIA a mocní v F1 jednoduše potřebují určovat vítěze a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosahovat. (Někdy za vyjetí mimo trať trestat, někdy netrestat, stejně jako trestat-netrestat za jiné totožné manévry. Nebo rozhodování v komediích s pneumatikami, či trestání-netrestání, ale zakazování novinek.) Omlouvá se to vždy pouze bezpečností. Ale je tohle ještě formule 1?
    Já prostě odmítám vážit si stejně mistrů světa z dob, kdy ještě piloti museli umět jezdit a dnešními piloty "simulátorů".

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • *04*

      141.170.128.XXX
      ...když nemusím před zatáčkou, ani v ní brzdit, tak ji logicky projedu rychleji, než
      při brždění a projetí mezi lajnama.....
      04

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RiLCO

      85.216.153.XXX
      Senna to povedal: Jeho kariéra ešte pred F1 bolo čisté závodenie, žiadne veľké prachy, či špinavá politika.
      Ten, čo vie čítať medzi riadkami, vidí, že sa to vôbec nezmenilo.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Tak Senna to říkal v souvislosti se závoděním v jeho začátcích na motokárách. (Pokud si to dobře pamatuji). A tam to tak je stále. Alespoň doufám. Respektive, "míra" čistého závodění je přímo úměrná penězům v takových závodech rozdělovaným. Čím více peněz se rozděluje mezi zúčastněné, tím více nastupuje politikaření, ovlivňování atd.
        I Senna patřil ve své době v F1 k největším pletichářům i když to mezi řádky kritizoval. Jednoduše, chtěl-li být mistrem světa, musel politikařit, pletichařit a šplhat po zádech soupeřů i kolegů.
        Mně jen vadí srovnávání a jisté vyzdvihování současných mistrů s (nad) těmi (ty) z dávno minulých dob. Už jen proto, že nelze srovnat podmínky ve kterých jedni, či druzí závodili. A např. vyjíždění mimo trať k těmto podmínkám patří. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.112.101.XXX
    .............. Tak to je príma, že si FIA změnila pravidla pro tuto trať.
    Možná by nás příště mohla informovat dříve.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.102.208.XXX
    Charlie W. je chlap, ktory mi uz zacina pomaly ale isto vadit. Je namoceny aj v podvode storocia s gumami/prilbami, aj sam ospravedlnuje/"vysvetluje"/ohyba pravidla podla toho, ako sa vyspi. Jasne - "ved tam vsetci vychadzaju mimo trat" a to s povolenim v kvalifikacii / ale v pretekoch nie, to je taka ceresnicka na tortu... Takze v kvalifikacii to neni porusenie, ale v zavode uz zrazu je? Tak to potom prrŕ, to je "iná matika"...02 03

    Pravda vsak je, ze jeho nasledovnik by mohol byt este väcsia trubka, tak budme radi, ze nas pred nim vlastne "v dobrej viere" chráni...18

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      81.201.60.XXX
      Jak jsem tak koukal na závod, tak ani v závodě se po trati jezdit nemusí. Charlie je prostě autorita. 18

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        95.102.208.XXX
        Tiez som pozeral jak puk... 12 akurat raz tusim riesili niekoho v celych pretekoch.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.102.86.XXX
          nemusel si pozerať ako puk. bolo to nad slnko jasné. a čo sa týka tých pár "riešení" tak to dopadlo, ako dopadlo. bolo to v rámci "pravidiel" ... :-D

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • AAA

    147.229.208.XXX
    Tak si hovorím nebol to náhodou Tilkeho zámer dať tam slepé zatáčky, ktoré preveria kvality pilotov? Veď o to tam ide. Každý by bol pri širokóm výjazde penalyzovaný a hneď by sa ukázalo kto má odvahu riskovať a taktiež kto má cit a oni to celé zrušili.

    Neviem no ale podľa mňa tým výjazdom výhodu získali. Pretože prešli zákrutu rýchlejšie a na výjazde ich to troška vynielo ale hneď boli späť na dráhe. Porovnávam to aj podľa toho, že keď hrám simulátora tak je tiež výhodnejšie niekedy pri výjazde trocha vybehnúť na trávu ale tá vyššia rýchlosť zlepší čas na kolo hlavne ked nasleduje dlhá rovinka kde sa tá rýchlosť prejaví a prevýši negatívny dopad zaprášených pneu ktoré sa po chvíli hneď očistia.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      94.112.101.XXX
      Samozřejmě, že výhodu získali, jinak by to tolik jezdců nedělalo!

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.216.153.XXX
    V kvalde urcite

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RiLCO

    85.216.153.XXX
    BTW Ako by sa jazdilo na Monze pri vyasfaltovanej parabolike?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      ona není vyasfaltovaná?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.86.XXX
      zlý príklad. naríklad taká EauRouge, tá sa už aj teraz skracuje, a nič sa nedeje. sami jazdci už tvrdia, že sa ide takmer rovno. a vôbec sa im nečudujem ...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RiLCO

        85.216.153.XXX
        Ano, najlepsie je esicko, ja som narazal na upravu vyjazdu na rovinku do ostreho kola.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama