DISKUZE K ČLÁNKU Proč piloti nebyli v kvalifikaci trestáni za přejíždění čáry a výjezdy mimo trať?
FIA sdělila jezdcům, že vyjetí mimo trať nebude v průběhu kvalifikace tak striktně posuzováno, jako je tomu ve zbytku víkendu. V závodu už bude opět nasazen přísnější metr.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč piloti nebyli v kvalifikaci trestáni za přejíždění čáry a výjezdy mimo trať?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
10:40 27.10.2013 77.240.96.XXXpravidla Mocní v F1 ohýbají pravidla jak se jim zrovna v daném případě hodí už minimálně 20 let. Na to jsem si (ač nerad) musel zvyknout. Jinak by totiž spousta vícenásobných mistrů světa nebyla vůbec vícenásobná a někteří by své tituly nezískali vůbec.
Ale proč mám pro Boha sledovat předjížděcí manévry probíhající mimo trať a pak přiblblé vyšetřování komisařů, kteří rozhodují, jak se jim zrovna hodí do krámu? A následně ještě přiblblejší kecy pilotů o tom, jak při výjezdu mimo trať "určitě nic nezískali".
Tak já tvrdím, že ti co jezdí mimo trať minimálně nic neztratí a spíše získávají. V dnešní sterilní formuli 1 jsou zóny okolo tratí vyasfaltovány až ke svodidlům, či záchytným bariérám, tak že tam lze i akcelerovat. Proto také dochází v takových místech k předjíždění. Něco nepochopitelného pro lidi z dob dávno minulých. Kdy mimo trať byla tráva (jakožto nejpevnější povrch) ale spíše kačírek, písek atp. Každá chyba se pak projevila jaksi automaticky na ztrátě toho-kterého pilota.
Opět si tu dovolím jiný názor než je většiny z vás. Přemýšlím, proč tomu tak je. A napadá mě jediné. FIA a mocní v F1 jednoduše potřebují určovat vítěze a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosahovat. (Někdy za vyjetí mimo trať trestat, někdy netrestat, stejně jako trestat-netrestat za jiné totožné manévry. Nebo rozhodování v komediích s pneumatikami, či trestání-netrestání, ale zakazování novinek.) Omlouvá se to vždy pouze bezpečností. Ale je tohle ještě formule 1?
Já prostě odmítám vážit si stejně mistrů světa z dob, kdy ještě piloti museli umět jezdit a dnešními piloty "simulátorů".-
-
odin
15:05 27.10.2013 77.240.96.XXXTak Senna to říkal v souvislosti se závoděním v jeho začátcích na motokárách. (Pokud si to dobře pamatuji). A tam to tak je stále. Alespoň doufám. Respektive, "míra" čistého závodění je přímo úměrná penězům v takových závodech rozdělovaným. Čím více peněz se rozděluje mezi zúčastněné, tím více nastupuje politikaření, ovlivňování atd.
I Senna patřil ve své době v F1 k největším pletichářům i když to mezi řádky kritizoval. Jednoduše, chtěl-li být mistrem světa, musel politikařit, pletichařit a šplhat po zádech soupeřů i kolegů.
Mně jen vadí srovnávání a jisté vyzdvihování současných mistrů s (nad) těmi (ty) z dávno minulých dob. Už jen proto, že nelze srovnat podmínky ve kterých jedni, či druzí závodili. A např. vyjíždění mimo trať k těmto podmínkám patří.
-
-
erdedy
07:59 27.10.2013 95.102.208.XXXCharlie W. je chlap, ktory mi uz zacina pomaly ale isto vadit. Je namoceny aj v podvode storocia s gumami/prilbami, aj sam ospravedlnuje/"vysvetluje"/ohyba pravidla podla toho, ako sa vyspi. Jasne - "ved tam vsetci vychadzaju mimo trat" a to s povolenim v kvalifikacii / ale v pretekoch nie, to je taka ceresnicka na tortu... Takze v kvalifikacii to neni porusenie, ale v zavode uz zrazu je? Tak to potom prrŕ, to je "iná matika"...
Pravda vsak je, ze jeho nasledovnik by mohol byt este väcsia trubka, tak budme radi, ze nas pred nim vlastne "v dobrej viere" chráni... -
-
AAA
23:33 26.10.2013 147.229.208.XXXTak si hovorím nebol to náhodou Tilkeho zámer dať tam slepé zatáčky, ktoré preveria kvality pilotov? Veď o to tam ide. Každý by bol pri širokóm výjazde penalyzovaný a hneď by sa ukázalo kto má odvahu riskovať a taktiež kto má cit a oni to celé zrušili.
Neviem no ale podľa mňa tým výjazdom výhodu získali. Pretože prešli zákrutu rýchlejšie a na výjazde ich to troška vynielo ale hneď boli späť na dráhe. Porovnávam to aj podľa toho, že keď hrám simulátora tak je tiež výhodnejšie niekedy pri výjazde trocha vybehnúť na trávu ale tá vyššia rýchlosť zlepší čas na kolo hlavne ked nasleduje dlhá rovinka kde sa tá rýchlosť prejaví a prevýši negatívny dopad zaprášených pneu ktoré sa po chvíli hneď očistia. -
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek