DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o "zázračném mapování motoru," velkém pokroku Sauberu a chybách Mercedesu

Gary Anderson, který dříve působil v roli technického ředitele u Jaguáru, Jordanu nebo Stewartu, se zamýšlí nad současnou situací v F1 a po VC Koreje hodnotí. Přečtěte si zajímavý článek

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Anderson o "zázračném mapování motoru," velkém pokroku Sauberu a chybách Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 12.10.2013 16:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000532 (Hlasovalo 10 lidí) 10.10.2013 22:23
Možná, že něco takovýho opravdu používají, ale… »
» uzivatel000532 (Hlasovalo 9 lidí) 10.10.2013 18:29
Nadvláda RedBullu Řekl bych, že toto byl konečně… »
» McMatej (Hlasovalo 7 lidí) 10.10.2013 18:36
Technický sektor Když byl Sauber tak dobrý v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Tomur

    Tomur

    95.173.85.XXX
    Zrušte KERS !!! Ne snad proto, že se v poslední době vyrojilo pár konspiračních teorií kolem Red Bullu, ale tahle věc mi do F1 celkově nezapadá 02

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vreco

    91.148.27.XXX
    ....co brání ostatním v tom, aby pracovali stejně efektivně, jako Red Bull?"..... TO ZE OSTATNI SU NEPODVADZAJUCI POCTIVCI ! !

    + 4 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    89.29.72.XXX
    Technický sektor Když byl Sauber tak dobrý v trakci na výjezdu ze zatáček díky správnému použití výfukových plynů, proč byl tak pomalý v prostředním, technickém sektoru?

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      80.82.145.XXX
      on zas o moc pomalý nebyl.Ale taky je důležitý celkový přítlak (ne jen na zádi) v technických části.Na to že je Sauber malí tým,tak pokrok udělal na jedničku01

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      93.99.87.XXX
      Kdyby ses podíval na mapku a rychlost na rovinkách, muselo by ti to dojít. Sauber byl na rovinkách hooodně rychlý. Což odpovídá nastavení vozu (křídel) na nižší přítlak. Popsaný systém bude jistě nejúčinnější v nejpomalejších zatáčkách, zatímco v rychlých už moc ne. A když se podíváš na okruh, pak zjistíš, že nejpomalejší zatáčky jsou označeny jako 1,3,4,5 a 6. Jak už jejich označení naznačuje, nachází se na začátku okruhu, přesněji v prvním sektoru. 03
      Takže dlouhé rovinky s pomalými zatáčkami seděli nejvíc vozu s nízkým přítlakema zmíněným systémem, zatímco zbytek okruhu se středními a rychlými zatáčkami a krátkými rovinkami naopak vůbec nesedl. No a když do toho dáme rekordní první sektory Sauberu a následující ztrátu v dalších sektorech, pak to přesně sedí. Ne?04

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FWMonty

        80.82.145.XXX
        svatá pravda04 Týmy nastavuji auta,tak v čem jsou silnější a Sauber mívá hodně dobrou rychlost na rovinkách.Kdyby to Sauber udělal opačně,tak se bude trápit ve všech sectorech,protože nemá tak promáknutou aerodynamiku jako top týmy.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          81.201.60.XXX
          Jo jo. Žádné vyfukové plyny, ale nižší přítlak....

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Výfukové plyny A nižší přítlak. Skvělé zrychlení z nejpomalejších zatáček a následně vysoká rychlost na rovince tomu odpovídají.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000532

    uzivatel000532

    82.41.69.XXX
    Nadvláda RedBullu Řekl bych, že toto byl konečně střízlivý názor na nadvládu Redbullu. Vyšlo už hodně teorií o trakční kontrole pomocí KERS, nebo i bez něj, ale myslím si, že nejsou tak hloupí aby při boji o titul zkoušeli něco co porušuje pravidla. Tato nadvláda začala v roce 2011, právě díky tomu, že už od počátku počítali s tím, že výfukové plyny budou utěsňovat difuzor a okolo toho postavili celé auto. A mohli se pravidla měnit jakkoliv, ale když už se jednou něco naučili, tak se to těžko zapomíná. Pokaždé našli způsob, jak tam ty plyny co nejlíp dostat a těží z toho opravdu hodně. Protože když se podíváte na poslední generace RB, tak ten koncept auta je víceméně stejný od roku 2011. Samozřejmě není to jenom o výfuku, auto musí fungovat jako celek, což jak je vidět funguje dokonale a pokud se to auto postaví jezdci téměř na míru (Sebastianovi) máte balík, který je téměř neporazitelný.
    Co se týká obrovské převahy v Singapuru... Je tam potřeba hodně dobrá trakce na výjezdech, ano spoustu lidí řekne, že má TC, ale podle mě je to díky výfukům a jejich konceptu, na kterém pracují už od roku 2011, ne-li dřív! Jakmile jezdec sešlápne plyn, zvětší se objem výfukových plynů, ty utěsnění difuzor, tím pádem se zvýší přítlak na zádi a auto má lepší trakci.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.86.XXX
      obávam sa, že keďže na budúci rok zďaleka nehrozí využívanie fúkania tak, ako tento rok, tak RB ide predsa len cestou KERSu, alebo niečoho podobného.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000532

        uzivatel000532

        82.41.69.XXX
        Možná, že něco takovýho opravdu používají, ale to ví jen o ni... Teorie o TC vznikly hlavně díky zvuku, který byl hodně odlišný od ostatních a zároveň připomínal TC, mě ale připoměl ještě jednu variantu. Když v roce 2011 byli difuzory foukány pomocí pozdního zážehu, ten zvuk byl velmi podobný. V pravidlech se to potom ošetřilo tak, že zakázali rozdíl mezi mapami při zrychlování a brzdění, nebo tak nějak. Co když ale RB neustále využívá mapu a nemění ji, kde v určitém rozmezí otáček dochází k pozdnímu zápalu a tím se zvyší objem plynů a zároveň přítlak. Díky tomu by měl lepší trakci a o trochu méně výkonu v určitém rozsahu otáček, což by trakci jen pomohli. Otázka proč to nemá Mark? Někdy během roku 2012 s ním byl rozhovor, kde říkal, že auto z roku 2011 nevyhovovalo jeho stylu, což bylo foukání difuzoru. To znamená, že by využíval jinou mapu než Vettel a tím pádem by měl jiný zvuk a i jiný vlastnosti auta. Ale můžem se jen dohadovat, pravdu jen oni 04

        + 10 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Budúci rok je pre Ferrari perspektívnejší,.. ...ako tento, lebo plyny z výfukov nebudú hrať takú rolu pri aerodynamike auta a alfou a omegou bude moderná, jednoduchá, výkonná a kvalitná pohonná jednotka s dobre zladenou 8 stupňovou prevodovkou, pre jednotlivé trate VC, ktorá sa bez použitia pseudoadiabatickej techniky a vynálezov v tejto oblasti pri realizácii 1,6 V6 Turboa, jednoducho nedá obísť a postaviť konkurencieschopný motor a to by si mali uvedomiť aj v takom starom, skvelom a úspešnom tíme ako je Ferrari, ktorý bol, je a bude ozdobou závodov F1 a preto by tento tím mal urobiť všetko preto, aby takúto pohonnú jednotku postavil, lebo potom celé auto okolo pneumatík sa im bude stavať nielen omnoho lepšie, ale vyrieši to aj spotrebu, ktorá bude ďaleko nižšia, pričom na výkone a krútiacom momente len získajú a nebudú musieť ano tvoriť nový SW, ktorý bude najväčší problém, lebo miesto jedného subsistému MGU-K, budú musieť riešiť spoluprácu aj s MGU-H, čo je veľmi toporné, ak sa tomu dá vyhnúť a ísť po oveľa jednoduhšej ceste. Je to všetko o tom, či sa vo Ferrari pohnú správnym smerom. Ak nie, za chyby veľmi draho zaplatia a to platí aj o ostatných tímoch. 14

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      Jsem myslel, že budou na všechny tratě stejné převodové stupně..
      Takže to bude kompromis a ne odladění na jednotlivé tratě...

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama