DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o "zázračném mapování motoru," velkém pokroku Sauberu a chybách Mercedesu
Gary Anderson, který dříve působil v roli technického ředitele u Jaguáru, Jordanu nebo Stewartu, se zamýšlí nad současnou situací v F1 a po VC Koreje hodnotí. Přečtěte si zajímavý článek
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Anderson o "zázračném mapování motoru," velkém pokroku Sauberu a chybách Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000532
(Hlasovalo 10 lidí)
10.10.2013 22:23
Možná, že něco takovýho opravdu používají, ale… »
» uzivatel000532
(Hlasovalo 9 lidí)
10.10.2013 18:29
Nadvláda RedBullu Řekl bych, že toto byl konečně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Mike17
22:20 11.10.2013 93.99.87.XXXKdyby ses podíval na mapku a rychlost na rovinkách, muselo by ti to dojít. Sauber byl na rovinkách hooodně rychlý. Což odpovídá nastavení vozu (křídel) na nižší přítlak. Popsaný systém bude jistě nejúčinnější v nejpomalejších zatáčkách, zatímco v rychlých už moc ne. A když se podíváš na okruh, pak zjistíš, že nejpomalejší zatáčky jsou označeny jako 1,3,4,5 a 6. Jak už jejich označení naznačuje, nachází se na začátku okruhu, přesněji v prvním sektoru.
Takže dlouhé rovinky s pomalými zatáčkami seděli nejvíc vozu s nízkým přítlakema zmíněným systémem, zatímco zbytek okruhu se středními a rychlými zatáčkami a krátkými rovinkami naopak vůbec nesedl. No a když do toho dáme rekordní první sektory Sauberu a následující ztrátu v dalších sektorech, pak to přesně sedí. Ne? -
-
uzivatel000532
18:29 10.10.2013 82.41.69.XXXNadvláda RedBullu Řekl bych, že toto byl konečně střízlivý názor na nadvládu Redbullu. Vyšlo už hodně teorií o trakční kontrole pomocí KERS, nebo i bez něj, ale myslím si, že nejsou tak hloupí aby při boji o titul zkoušeli něco co porušuje pravidla. Tato nadvláda začala v roce 2011, právě díky tomu, že už od počátku počítali s tím, že výfukové plyny budou utěsňovat difuzor a okolo toho postavili celé auto. A mohli se pravidla měnit jakkoliv, ale když už se jednou něco naučili, tak se to těžko zapomíná. Pokaždé našli způsob, jak tam ty plyny co nejlíp dostat a těží z toho opravdu hodně. Protože když se podíváte na poslední generace RB, tak ten koncept auta je víceméně stejný od roku 2011. Samozřejmě není to jenom o výfuku, auto musí fungovat jako celek, což jak je vidět funguje dokonale a pokud se to auto postaví jezdci téměř na míru (Sebastianovi) máte balík, který je téměř neporazitelný.
Co se týká obrovské převahy v Singapuru... Je tam potřeba hodně dobrá trakce na výjezdech, ano spoustu lidí řekne, že má TC, ale podle mě je to díky výfukům a jejich konceptu, na kterém pracují už od roku 2011, ne-li dřív! Jakmile jezdec sešlápne plyn, zvětší se objem výfukových plynů, ty utěsnění difuzor, tím pádem se zvýší přítlak na zádi a auto má lepší trakci.-
-
uzivatel000532
22:23 10.10.2013 82.41.69.XXXMožná, že něco takovýho opravdu používají, ale to ví jen o ni... Teorie o TC vznikly hlavně díky zvuku, který byl hodně odlišný od ostatních a zároveň připomínal TC, mě ale připoměl ještě jednu variantu. Když v roce 2011 byli difuzory foukány pomocí pozdního zážehu, ten zvuk byl velmi podobný. V pravidlech se to potom ošetřilo tak, že zakázali rozdíl mezi mapami při zrychlování a brzdění, nebo tak nějak. Co když ale RB neustále využívá mapu a nemění ji, kde v určitém rozmezí otáček dochází k pozdnímu zápalu a tím se zvyší objem plynů a zároveň přítlak. Díky tomu by měl lepší trakci a o trochu méně výkonu v určitém rozsahu otáček, což by trakci jen pomohli. Otázka proč to nemá Mark? Někdy během roku 2012 s ním byl rozhovor, kde říkal, že auto z roku 2011 nevyhovovalo jeho stylu, což bylo foukání difuzoru. To znamená, že by využíval jinou mapu než Vettel a tím pádem by měl jiný zvuk a i jiný vlastnosti auta. Ale můžem se jen dohadovat, pravdu jen oni
-
-
-
Kapor
17:51 10.10.2013 194.160.178.XXXBudúci rok je pre Ferrari perspektívnejší,.. ...ako tento, lebo plyny z výfukov nebudú hrať takú rolu pri aerodynamike auta a alfou a omegou bude moderná, jednoduchá, výkonná a kvalitná pohonná jednotka s dobre zladenou 8 stupňovou prevodovkou, pre jednotlivé trate VC, ktorá sa bez použitia pseudoadiabatickej techniky a vynálezov v tejto oblasti pri realizácii 1,6 V6 Turboa, jednoducho nedá obísť a postaviť konkurencieschopný motor a to by si mali uvedomiť aj v takom starom, skvelom a úspešnom tíme ako je Ferrari, ktorý bol, je a bude ozdobou závodov F1 a preto by tento tím mal urobiť všetko preto, aby takúto pohonnú jednotku postavil, lebo potom celé auto okolo pneumatík sa im bude stavať nielen omnoho lepšie, ale vyrieši to aj spotrebu, ktorá bude ďaleko nižšia, pričom na výkone a krútiacom momente len získajú a nebudú musieť ano tvoriť nový SW, ktorý bude najväčší problém, lebo miesto jedného subsistému MGU-K, budú musieť riešiť spoluprácu aj s MGU-H, čo je veľmi toporné, ak sa tomu dá vyhnúť a ísť po oveľa jednoduhšej ceste. Je to všetko o tom, či sa vo Ferrari pohnú správnym smerom. Ak nie, za chyby veľmi draho zaplatia a to platí aj o ostatných tímoch.
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek