DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari by mělo zapomenout na titul v roce 2014, míní Permane z Lotusu
Fernando Alonso byl dotázán, zda-li si myslí, že změny pravidel v sezoně 2014 nabídnou Ferrari příležitost pro zlikvidování náskoku Red Bullu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari by mělo zapomenout na titul v roce 2014, míní Permane z Lotusu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001040
(Hlasovalo 15 lidí)
25.09.2013 05:09
No vidis, sam to rikas? Zazracny titul u Brawna!… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pikaso
17:49 25.09.2013 178.17.100.XXXDocela se s tím dá souhlasit Vyjádření Permane je docela srozumitelné a z velké části se s ním dá souhlasit. Každý kdo sleduje F1 ví, že ani dnes to není o motoru, ale spíše o aerodynamice, kterou má prostě RBR lepší než ostatní. Jediné s čím by se dalo polemizovat je vliv na této převaze ze strany SV. Nijak nechci snižovat jeho kvalitu, ale já osobně jsem přesvědčený, že není o tolik lepší pilot než MW, dokonce si myslím, že jsou na stejné úrovni. Rozdílnost jejich časů je naprosto jasná a kdo z vás sleduje závody i prostřednictvím livetimů vím, že je až naprosto neuvěřitelný. Třeba v Belgii jezdil SV v 1. a 3. sektoru stejné nebo podobné časy jako ostatní(dokonce v době kdy to FA zkoušel byl SV v těchto sektorech pomalejší), ale během celého závodu nějakým záhadným způsobem dokázal SV každému ve druhém sektoru nadělit 0.8 až 1.3 s, včetně MW i FA. Otázka tedy zní : Je SV tak výjimečný pilot ??? nebo, Nepodvádí celý RBR v případě jeho vozu tak jak se to již v minulosti stalo u jiných a dokonce i přímo u RBR ??? Odpovězte si každý dle svého. Zdarec Pikaso. -
enzo
10:45 25.09.2013 89.177.133.XXXDá se to čekat Sice nevěřím, že 2 sec na kolo je způsobeno jen Vettelem, ale dokud do vývoje bude RB sypat stejné prachy a mít lidi s nápady, tak je celkem jasné, že budou po vychytání počátečních potíží dominovat i nadále. V RB se pravděpodobně díky prostředkům dělá na autě 2014 daleko déle než u jiných týmů. -
Kapor
09:25 25.09.2013 194.160.178.XXXVšetko záleží od spoľahlivosti,.. ...pohonných jednotiek a nových prevodoviek, ktoré bubú msieť byť šité na mieru pre jednotlivé okruhy. Navyše nový sovtwer musí zaisťovať perfektnú spoluprácu motora 1,6 V6 Turbo s oboma hybridnými systémami MGU-k a MGU-H. Ferrari má nový aerotunel, takže nové auto pre r. 2014 by malo byť úplne bez chyby. V Maranelle určite urobia všetko, aby sa vrátili úplne do čela.-
uzivatel000776
12:21 25.09.2013 94.112.78.XXXJjen aby Ferrari neprislo o svou oblibenou vymluvu s korelaci dat z aero tunelu. Nic ve zlem.-
Kapor
16:13 25.09.2013 194.160.178.XXXNajprv musia urobiť dobre koreláciu dát,... ...z aerotunela s výsledkami z koncoročných testov v r. 2013, aby dával hodnoverné výsledky a mohli potom navrhnuté diely metódou CFD a vytlačené na 3D tlačiarni v mierke 3:5, čo je 60% model (60:100) ofukovať tak, aby namerané hodnoty odpovedali skutočnosti a navrhnuté diely pre ten ktorý závod im poskytovali prírastok rýchlosti a nemuseli ich vyrábať na sklad ako doteraz pri používaní starého aerotunela, kedy korelácie z neho s metódou CFD nedávali hodnoverné údaje tak, ako si to predstavovali. Lebo ešte donedávna ak porovnali nové diely a tie staré, tak prírastok nebolo ani badať. Nové metódy sú veľmi sofistikované, ale aj náročné na investície a Ferrari sa konečne rozhodlo do toho riadne zaivestovať a tiež do novej administratívnej budovy, čo sa im určite dvojnásobne vráti, lebo v príjemných podmienkach sa ľudom z tohoto tímu bude určite lepšie pracovať a aj Luca bude mať lepšiu farbu.
-
-
-
Švejdy
09:22 25.09.2013 89.103.17.XXXMoc brzo Myslim si, že podobná prohlášení je třeba brát s velkou rezervou. Momentálně nikdo nemá takové informace aby mohl nějak přesněji odhadovat kdo kde příští rok bude, jak výrobci motorů, tak samotné týmy info o vývoji tají a myslim, že občas vypustí nějákou zprávičku aby se zdálo, že se jim daří/nedaří. Navíc je toho hodně co se příští rok změní a jak už jsme se v historii přesvědčili i maličkost může rozhodnout ;) Všechno je zatim jedno velký tajemství a nezbývá než počkat minimálně na první testy ale spíš až na první GP. Těšim se na to a doufám, že se dočkáme zajímavé a vyrovnané sezóny! :) -
uzivatel000776
08:31 25.09.2013 94.112.78.XXX2009-2014 Nesmime zapominat na to ze prave zmeny pravidel v roce 2009 restartovaly rozlozeni sil. Nebyt tenkrat dvojtych difuzoru u Brawnu tak si letos jede Vettel pro patej titul. Opravdu necekam ze by to melo pristi rok vypadat jinak. Doufam ve vyrovnanou sezonu ale neocekavam ji. Muze to byt definitivni tecka za erou top RbR ale s tim co maji se muze stat ze to bude naopak zacatek nove ery dominance. Je taky dost mozny ze novy motory budeme vnimat jen minimalne a tak doufam ze jejich vyvoj nebude hned v dalsim roce zmrazen. Uz kvuli honde doufam ze nebude :) -
uzivatel001040
05:09 25.09.2013 122.56.190.XXXNo vidis, sam to rikas? Zazracny titul u Brawna! Souhlasim! Ale RB tady sbira jeden titul za druhym uz ctvrty rok....v zadnem pripade to neni zazrak a ani nahoda.
Jsou proste dobri I kdyz to vetsina fandu zde nerada slysi a buci. Ja fandim McL ale tam uz je to fakt asi jen o vire.
-
anonym
08:32 26.09.2013 90.176.238.XXXTaky jsem fanda MCL, víra je slepá a já také. MCL je jen samý velkohubý prohlášení a já jim to už pěknou dobu (ne)žeru. Těším se na Hondu, ale to bude taky chvilku trvat, než si to sedne. Už se připravuju, jak v 2014 čtu: "potřebujeme doladit detaily, počkejte v roce 2015, v 2015-překlápíme zdroje na auto 2016"..... No uvidíme. Jsem stále fanda MCL, to už není fandění ale sadomasochismus co prožíváme. :-) Zdar všem. Tomáš
-
-
uzivatel000190
00:50 25.09.2013 194.228.20.XXXnejak se v tom zamotal "A nebudou dostatečně blízko ani v příštím roce, pokud bude mít Red Bull takovou převahu, jakou mají momentálně." - tohle moc nedává smysl, protože to můžu říct o každém a vždy to bude pravda. Je jasné, že pokud budou mít převahu tak nemá šanci, ale tady jde právě o to jestli jí budou mít.
Pohonné jednotky jsou jedna věc a druhá věc jsou výfukové plyny v tom je rb teď i přes omezení pořád nejlepší a o to příští rok přijde, dále drobné zjednodušení celého aero, podle mě je šílené teď tohle tvrdit kdo bude kde, prostě chtěl asi na sebe jen trošku upozornit. Navíc není tu jen ferrari, ale také mercedes a ani mcl bych neodepisoval... -
uzivatel001040
00:24 25.09.2013 122.56.190.XXXPermane je insider a vi toho mnohem vice nez vetsina outsideru dohromady. Nezaklada svoje nazory na vire, ale na znalosti techniky, prostredi a vyvoje.-
djb
00:53 25.09.2013 89.102.233.XXXto je sice možné, ale stačí se podívat jen kousek zpět na Brawn a jejich zázračný titul ... stačí maličkost a i Ferrari může povstat jako Fénix z popela a Red Bull se může potopit jako Titanik na chvost pole ... nový motor, díky rozdílné velikosti, váze a spotřebě bude mít vliv na rozložení hmotnosti atd ... Navíc pro příští rok je novinek povícero, takže nakonec to třeba dopadne tak šíleně že i ta Maruška bude jezdit na bednu. Nebo se taky nestane nic-
Adi
14:53 25.09.2013 81.19.5.XXXTak dominance týmu Brown v r. 2009 byla způsobena hlavně Hondou, která úplně odepsala rok 2008 a tvrdě vyvíjela nové auto, které mimo jiné testovala ve 3 různých aero tunelech a do vývoje nacpali nejvíce peněz ze všech týmů. Bohužel pak přišla krize a Honda se musela svého programu F1 zbavit a pak přišel spásně pan Brown a tým pod cenou koupil. Motor do auta sehnal defakto z milosti od Mercedesu (tehda s tím myslím musely souhlasit všechny týmy) a i když se zúčastnil jenom posledních předsezóních testů, monopost Honda všem ukázal záda. Red Bull v průběhu sezóny mohutně dotahoval a Brown GP a Button byli šampioni jenom proto, že v první polovině sezóny měli absolutně dominantní auto. Pro potvrzení mých slov uvádím nasbírané body obou hlavních konkutentů na titul: 1-8 závod - Button (Brawn GP) - 64b., Vettel (RB) - 39b.; 9-17 závod - Button 31b, Vettel - 45b a to 2x nedojel.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek