DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve kritizuje nelogické utrácení, pouze 5 motorů na rok a "zelené" směrování F1

Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje nesmyslné věci, které podle něj srážejí Formuli 1. Dotýká se platících jezdců, nesmyslného utrácení či technických omezení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Villeneuve kritizuje nelogické utrácení, pouze 5 motorů na rok a "zelené" směrování F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 20.09.2013 18:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 20.09.2013 09:41
Škoda, že než kritizoval Bottase, nevzpomněl si… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 20.09.2013 10:36
Vodík nebo benzín... Zas tak velký rozdíl v tom… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 20.09.2013 10:35
Asi jsi mě úplně nepochopil. Nechtěl jsem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Neviem, kde sa Jacques Villeneuve dočítal,.. ...že nové motory budú ekologické ? Nižšia spotreba ešte nie je ukazovateľom ekológie a nemá ani nič spoločné s ekológiou, lebo v spalinách pri vysokých teplotách vznikajú emisie a na monoposte nie je katalizátor, ktorý by ich odstraňoval, preto sa nejedná o žiadne ekologické motory ! On je iste v ekológii úplný laik, keď tak uvažuje.
    Ak ide o to, že 5 pohonných jednotiek, bude drahších ako 8 doteraz používaných, je to plytvanie a výrobcovia motorov zvolili zlú cestu, nielen pri ich stavbe, ale aj zostavovaním sekcií batérií, kde celá zostava mala byť rozdelená do 3. skupín. 1. Skupina Z, by bola záložná sekcia ion-lítiových batérií (ako v klasickom aute olovený akumulátor), potom 2. skupina, sekcia X vysokonapäťových kondenzátorov, pre pohon motora motorgenerátora, kde prevádzkové napätie dosiahnem za 10 sekúnd, a 3. skupina, sekcia Y nízkonapäťových kondenzátorov na napájanie palubného počítača a všetkej elektroniky, pričom dobíjanie od generátora motorgenerátora by sa riadilo pravidlom, naprv dobíjam sekciu X, potom ak zvýši Y a nakoniec záložnú Z.
    O tom, že motory neboli vyvinuté podľa najnovších poznatkov výzkumu, je veľmi úbohé, že motorári F1 a ich tímy nevedia postaviť pseudoadiabatický motor ! No čo už, aj to patrí k životu a raz sa to stane skútočnosťou, ak niekto s ním príde a pošle všetkých troch do zabudnutia. 02

    + 2 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      nemyslim ze je v ramci pravidel rozumne se poustet az do takovych experimentu, jake popisujes. je potreba brat ohled na to, ze kdyz se nekde v konceptu seknes, dalsi sezonu bude mene prostoru k orpave - viz bodovy system zmen v motoru, ktery opet konverguje ke stavu zmrazeni vyvoje motoru.
      Takze ano, souhlasim s tebou, ze to nejde podle nejnovejsich vyusledku vyzkumu, ma to ale logicky duvod v omezeni pravidli. Mimojine, kdyby tech motoru mohli mit jako drive, treba 2-3 na vikend, bylo by to o necem jinem, nez kdyz maji 5 na sezonu. Pak ma smysl se drzet spis vyslapanych cesticek, nez byt prukopnikem a pak plakat nad vysledkem.
      I proto se mi pravidla omezujici vyvoj a pocet motoru nelibi. A stale si trvam na tom, ze vyvoj motoru je prinosnejsi, nez, dle me podobne nakladny, vyvoj aerodynamiky, ktera prumyslu nicmoc neda.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Len sa čudujem a iste aj ty,.. ...že starí prďovia vo FIA zaspali dobu a nevedia tímy nasmerovať na to, aby v F1 sme mali to majpokrokovejšie, čím súčastná technika oplýva a nie je to tak drahé, ako motory, ktoré v Mercedes, Ferrari a Renaulte pre F1 pre budúcu sezónu 2014 stvorili. Je to hrozné, lebo sú to vyhodené peniaze von oknom !

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      193.165.74.XXX
      Proč jim pseudoadiabatický motor výrobce nenabídne ??
      Už je skoro rok klid a ani výrobce ho nikde výrazně neprezentuje.
      Třeba že by s autam někde jezdil,jsem nikde nečetl...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        RTU tím, sú tvorcovia pseudoadiabatického motora,.. ...žiaden tím F1 si u nich motor neobjednal a ani nepožiadal o kúpenie licencie na tento motor, lebo je to spojené s poplatkami. Preto v F1 budú jazdiť rárohy, ktoré majú životnosť 3600 km a vyhrá ten, kto dojde do cieľa a to má byť F1 ? Chce sa mi veľmi smiať ! 18 18 18

        + 3 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Škoda, že než kritizoval Bottase, nevzpomněl si na své "zázračné" výsledky v BAR. 20

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.234.XXX
      Villeneuve měl jako mladý jezdec jeden z nejhvězdnějších vstupů do F1. Překonal ho až Hamilton, a to ještě ne ve všech aspektech. A to nemluvím o špičkových výkonech v IndyCar Series. Navíc do dospělých formulí postoupil, až když se vyjezdil v žákovských třídách, takže nebyl nevyzrálý (což o sobě může říct málokterý nováček v F1).
      Uznávám, že do důchodu odešel možná o pět let později, než by bylo zdrávo, ale pokud mluví o mladých pilotech, může si to dovolit jako málokdo...

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Asi jsi mě úplně nepochopil. Nechtěl jsem zpochybňovat jeho rychlost. Vyčítat někomu, kdo jezdí v "trabantu", že nezískává body nemá smysl. Ani on nedokázal v BAR vyhrávat. To mu mohlo dojít. 03 Jo, kdyby jezdil Maldonado o třídu rychleji, bylo by to něco jiného.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.234.XXX
          Jo tak, v tomhle máš pravdu.
          btw on teda Maldonado jezdí líp (aspoň tak na mne působí), ale ne o třídu...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.234.XXX
          ... možná má ještě ze své éry pevně zažitý, že Williams je top tým. Jenže to už dlouho (od rozchodu s BMW) není pravda.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        62.209.192.XXX
        Hamilton šel do F1 v 22, Villeneuve v 26... A Hamilton tam šel rovněž vyježděný jako snad nejsuverenější mistr F3 euroserie všech dob, že konkurence nebyla malá (Spousta z těch jezdců se objevila v F1), a jako mistr GP2.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.234.XXX
          ?

          1. Dyť píšu, že ho Hamilton překonal
          2. Pochybuji, že zrovna o něm Villeneuve mluví jako o mladém pilotovi.

          teda leda že bys narážel na to, že mi v té závorce chybí "...málokterý SOUČASNÝ nováček..." Ale to snad vyplývá z kontextu Villeneuvova prohlášení, který se vyjadřuje k současné F1.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            62.209.192.XXX
            Villeneuve měl jako mladý jezdec jeden z nejhvězdnějších vstupů do F1. Překonal ho až Hamilton, a to ještě ne ve všech aspektech.

            - Hamilton byl o 4 roky mladší, těžko to srovnávat.

            Navíc do dospělých formulí postoupil, až když se vyjezdil v žákovských třídách, takže nebyl nevyzrálý (což o sobě může říct málokterý nováček v F1).

            - Hamilton to říct může...

            Vím, že se tvůj příspěvek netočí jen okolo LH... Mě spíš mnohokrát už naštvalo srovnání JV s LH... Jsou to úplně rozdílné případy... Mmj i proto, že LH byl o 4 roky mladší...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.234.XXX
              Oba byli nováčci v F1, co jiného chceš srovnávat. Naopak, jsou to hodně podobné případy. Oba se pořádně vyjezdili, než šli do F1, oběma to trvalo zhruba stejně dlouho (VIL 7 let, HAM 6), oba odjezdili spoustu závodů (VIL okolo 80, HAM okolo stovky), VIL šel do F1 jako šampión IndyCar, HAM jako vítěz GP2, oba v F1 zářili hned od začátku. Villneuve to měl trošku těžší v tom, že přišel do neznámého týmu k usazenému Hillovi, Hamilton byl sice nováček, ale s McLarenem se připravoval už delší dobu.

              A když už mluvíš i letech rozdílu, tak ne 4 roky, ale necelé 3 (cca 2r 9m)

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.234.XXX
              A když už jsme u toho, merito mého postu se VŮBEC netýkalo Hamiltona, zmínil jsem ho tam jen pro úplnost, aby mi ho nějaký zběsilý fanda neomlátil o hlavu - a hlavně v jiné souvislosti.

              Aktuální nováčci v F1 jsou Bianchi, Bottas, Gutiérrez, Chilton, van der Garde (snad jsem nikoho nevynechal).

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Tom

    90.182.20.XXX
    budoucnost Naprostý souhlas, ale bohužel to tak zůstane.. Za pár let, až budou v monopostech elektromotory, se budou konstruktéři předhánět, kdo má lepší ozvučení z reproduktoru 12 Ale tak třeba to pomůže hudebnímu průmyslu 18

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Elektromotory budou ve Formuli E ( [odkaz na stránku] která by měla začít jezdit už v Září příštího roku. Takže doufám, že F1 si ponechá motory spalovací, protože mít dvě formule E by nebylo dobré. Ale možná tam časem dají vodíkové spalovací motory. I když nevím, jestli by měli jezdci koule na to, jezdit v 330km/h s vodíkovou nádrží za zády.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama