DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve kritizuje nelogické utrácení, pouze 5 motorů na rok a "zelené" směrování F1
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje nesmyslné věci, které podle něj srážejí Formuli 1. Dotýká se platících jezdců, nesmyslného utrácení či technických omezení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Villeneuve kritizuje nelogické utrácení, pouze 5 motorů na rok a "zelené" směrování F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:06 20.09.2013 194.160.178.XXXNeviem, kde sa Jacques Villeneuve dočítal,.. ...že nové motory budú ekologické ? Nižšia spotreba ešte nie je ukazovateľom ekológie a nemá ani nič spoločné s ekológiou, lebo v spalinách pri vysokých teplotách vznikajú emisie a na monoposte nie je katalizátor, ktorý by ich odstraňoval, preto sa nejedná o žiadne ekologické motory ! On je iste v ekológii úplný laik, keď tak uvažuje.
Ak ide o to, že 5 pohonných jednotiek, bude drahších ako 8 doteraz používaných, je to plytvanie a výrobcovia motorov zvolili zlú cestu, nielen pri ich stavbe, ale aj zostavovaním sekcií batérií, kde celá zostava mala byť rozdelená do 3. skupín. 1. Skupina Z, by bola záložná sekcia ion-lítiových batérií (ako v klasickom aute olovený akumulátor), potom 2. skupina, sekcia X vysokonapäťových kondenzátorov, pre pohon motora motorgenerátora, kde prevádzkové napätie dosiahnem za 10 sekúnd, a 3. skupina, sekcia Y nízkonapäťových kondenzátorov na napájanie palubného počítača a všetkej elektroniky, pričom dobíjanie od generátora motorgenerátora by sa riadilo pravidlom, naprv dobíjam sekciu X, potom ak zvýši Y a nakoniec záložnú Z.
O tom, že motory neboli vyvinuté podľa najnovších poznatkov výzkumu, je veľmi úbohé, že motorári F1 a ich tímy nevedia postaviť pseudoadiabatický motor ! No čo už, aj to patrí k životu a raz sa to stane skútočnosťou, ak niekto s ním príde a pošle všetkých troch do zabudnutia.-
dannak
10:23 20.09.2013 193.245.34.XXXnemyslim ze je v ramci pravidel rozumne se poustet az do takovych experimentu, jake popisujes. je potreba brat ohled na to, ze kdyz se nekde v konceptu seknes, dalsi sezonu bude mene prostoru k orpave - viz bodovy system zmen v motoru, ktery opet konverguje ke stavu zmrazeni vyvoje motoru.
Takze ano, souhlasim s tebou, ze to nejde podle nejnovejsich vyusledku vyzkumu, ma to ale logicky duvod v omezeni pravidli. Mimojine, kdyby tech motoru mohli mit jako drive, treba 2-3 na vikend, bylo by to o necem jinem, nez kdyz maji 5 na sezonu. Pak ma smysl se drzet spis vyslapanych cesticek, nez byt prukopnikem a pak plakat nad vysledkem.
I proto se mi pravidla omezujici vyvoj a pocet motoru nelibi. A stale si trvam na tom, ze vyvoj motoru je prinosnejsi, nez, dle me podobne nakladny, vyvoj aerodynamiky, ktera prumyslu nicmoc neda.-
Kapor
11:13 20.09.2013 194.160.178.XXXLen sa čudujem a iste aj ty,.. ...že starí prďovia vo FIA zaspali dobu a nevedia tímy nasmerovať na to, aby v F1 sme mali to majpokrokovejšie, čím súčastná technika oplýva a nie je to tak drahé, ako motory, ktoré v Mercedes, Ferrari a Renaulte pre F1 pre budúcu sezónu 2014 stvorili. Je to hrozné, lebo sú to vyhodené peniaze von oknom !
-
-
-
Kapor
11:08 20.09.2013 194.160.178.XXXRTU tím, sú tvorcovia pseudoadiabatického motora,.. ...žiaden tím F1 si u nich motor neobjednal a ani nepožiadal o kúpenie licencie na tento motor, lebo je to spojené s poplatkami. Preto v F1 budú jazdiť rárohy, ktoré majú životnosť 3600 km a vyhrá ten, kto dojde do cieľa a to má byť F1 ? Chce sa mi veľmi smiať !
-
-
-
-
rock
10:28 20.09.2013 37.188.234.XXXVilleneuve měl jako mladý jezdec jeden z nejhvězdnějších vstupů do F1. Překonal ho až Hamilton, a to ještě ne ve všech aspektech. A to nemluvím o špičkových výkonech v IndyCar Series. Navíc do dospělých formulí postoupil, až když se vyjezdil v žákovských třídách, takže nebyl nevyzrálý (což o sobě může říct málokterý nováček v F1).
Uznávám, že do důchodu odešel možná o pět let později, než by bylo zdrávo, ale pokud mluví o mladých pilotech, může si to dovolit jako málokdo...-
Mike17
10:35 20.09.2013 93.99.87.XXXAsi jsi mě úplně nepochopil. Nechtěl jsem zpochybňovat jeho rychlost. Vyčítat někomu, kdo jezdí v "trabantu", že nezískává body nemá smysl. Ani on nedokázal v BAR vyhrávat. To mu mohlo dojít. Jo, kdyby jezdil Maldonado o třídu rychleji, bylo by to něco jiného. -
-
rock
14:24 20.09.2013 37.188.234.XXX?
1. Dyť píšu, že ho Hamilton překonal
2. Pochybuji, že zrovna o něm Villeneuve mluví jako o mladém pilotovi.
teda leda že bys narážel na to, že mi v té závorce chybí "...málokterý SOUČASNÝ nováček..." Ale to snad vyplývá z kontextu Villeneuvova prohlášení, který se vyjadřuje k současné F1.-
anonym
14:51 20.09.2013 62.209.192.XXXVilleneuve měl jako mladý jezdec jeden z nejhvězdnějších vstupů do F1. Překonal ho až Hamilton, a to ještě ne ve všech aspektech.
- Hamilton byl o 4 roky mladší, těžko to srovnávat.
Navíc do dospělých formulí postoupil, až když se vyjezdil v žákovských třídách, takže nebyl nevyzrálý (což o sobě může říct málokterý nováček v F1).
- Hamilton to říct může...
Vím, že se tvůj příspěvek netočí jen okolo LH... Mě spíš mnohokrát už naštvalo srovnání JV s LH... Jsou to úplně rozdílné případy... Mmj i proto, že LH byl o 4 roky mladší...-
rock
15:33 20.09.2013 37.188.234.XXXOba byli nováčci v F1, co jiného chceš srovnávat. Naopak, jsou to hodně podobné případy. Oba se pořádně vyjezdili, než šli do F1, oběma to trvalo zhruba stejně dlouho (VIL 7 let, HAM 6), oba odjezdili spoustu závodů (VIL okolo 80, HAM okolo stovky), VIL šel do F1 jako šampión IndyCar, HAM jako vítěz GP2, oba v F1 zářili hned od začátku. Villneuve to měl trošku těžší v tom, že přišel do neznámého týmu k usazenému Hillovi, Hamilton byl sice nováček, ale s McLarenem se připravoval už delší dobu.
A když už mluvíš i letech rozdílu, tak ne 4 roky, ale necelé 3 (cca 2r 9m) -
rock
15:46 20.09.2013 37.188.234.XXXA když už jsme u toho, merito mého postu se VŮBEC netýkalo Hamiltona, zmínil jsem ho tam jen pro úplnost, aby mi ho nějaký zběsilý fanda neomlátil o hlavu - a hlavně v jiné souvislosti.
Aktuální nováčci v F1 jsou Bianchi, Bottas, Gutiérrez, Chilton, van der Garde (snad jsem nikoho nevynechal).
-
-
-
-
-
-
-
eR
10:16 20.09.2013 62.245.107.XXXElektromotory budou ve Formuli E ( [odkaz na stránku] která by měla začít jezdit už v Září příštího roku. Takže doufám, že F1 si ponechá motory spalovací, protože mít dvě formule E by nebylo dobré. Ale možná tam časem dají vodíkové spalovací motory. I když nevím, jestli by měli jezdci koule na to, jezdit v 330km/h s vodíkovou nádrží za zády. -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek