DISKUZE K ČLÁNKU Nové turbomotory s problémy: Ferrari trápí spotřeba, Mercedes a Renault spolehlivost

Inženýři ve Formuli 1 stojí před rokem 2014 před jednou z největších výzev v historii F1. Není možná až příliš velká? V zákulisí se totiž mluví o velkých vývojových problémech Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Experti předpovídají sezonu s mnoha selháními motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové turbomotory s problémy: Ferrari trápí spotřeba, Mercedes a Renault spolehlivost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 20.09.2013 16:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 10 lidí) 17.09.2013 09:20
Nemalujme čerty na zeď. Inženýři mají před… »
» uzivatel001000 (Hlasovali 4 lidé) 17.09.2013 14:55
Pokud nehodláš jít s dobou a nelíbí se ti směr,… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 18.09.2013 12:30
... že nejedou. 18 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.103.75.XXX
    Jestli to tak bude s těma motorama tak to vidím na zajímavou sezonu. 01

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Co je zajímavého na stojících autech??

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        ... že nejedou.
        18

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        78.24.10.XXX
        Příliš jsme si zvykli na vysokou spolehlivost vozů F1, ale z historického pohledu to není standard. Chce snad někdo říct, že v 80. letech nebyla F1 zajímavá? A přitom se podívejte do tabulek, poznámkami Ret, DNF a překvapivě i DSQ se to tam jenom hemží. A dovolí si někdo označit dobu, ve které závodili Lauda, Prost, Senna, Piquet, Mansell a další, jako nudnou??

        Sice mi nejde dohromady volání po snižování nákladů a právě tyto drahé změny, ale samotný fakt, že holt nebudou všichni dojíždět vždycky do cíle, podle mně na atraktivitě neubere.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.213.50.XXX
          Tohle je hloupý argument.... Nelze se vrátit do 80 tých let... Nebo chceš říct, že stačí aby auta odcházeli a rázem to bude jako v 80tých letech... 02

          Chybí milion dalších parametrů, které tu dobu dělali zajímavou...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Mali by zo začiatku pridať nejaký ten motor na sezónu. Žiadny nový motor nie je spoľahlivý. Radšej sa pozerám na šport, ako na preteky spoľahlivosti strojov.

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      85.71.36.XXX
      Souhlas. Stejně tak, jak bude klesat počet možných úprav, měl klesat počet použitelných motorů. 20 míst na startu za výměnu kompletu... hm, to bude fakt super. Vyměníš motor a jsi bez šance...

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.177.124.XXX
        ... např. John Watson - vítěz z 21. pozice na startu by to tak černě neviděl ... A doufám, že i další ... Nakonec je možné, že se 20 míst odečte celému poli :-) Myslím, že 2014 bude se spolehlivostí trochu problém ...

        + 6 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001000

          uzivatel001000

          46.39.185.XXX
          Nemalujme čerty na zeď. Inženýři mají před sebou ještě půl roku, než budou nuceni motory nasadit do závodních podmínek. To je ještě celkem dlouhá doba.
          Navíc pochybuji, že by některý z výrobců šel s kartami ven. V této době vypustí pouze to, co vypustit chtějí. Těmito zprávami se akorát snaží, aby konkurence nabyla dojmu, že je na tom lépe a polevila ve vývoji.
          Myslím si, že k nějakým selháním dojde, ale věřím, že to bude +/- ve stejném rozsahu, jako to bylo letos s pneumatikami. Nic zásadního.

          + 10 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            Počet selhání bude určitě vyšší. A to jenom z toho důvodu,že ten motor, který bude zaostávat bude muset jezdit na hraně.
            Začátek turbo éry I je dostatečným příkladem.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • anonym

    93.153.21.XXX
    perfektni clanek 11 jen snad ze ala se pise a la 03

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zbynek Havrda

    188.167.154.XXX
    Najvacsia hlupost v historii F1 Premrhane peniaze, nezmyselne pravidla, nahodny vitaz

    + 5 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TLA4ENKA

      82.145.209.XXX
      Ale tesime se na to vsichni jak maly Jardove. Nerikam, ze ted je F1 nudna, ale pristi rok to bude MEGA (mozna i pruser), ale vsichni tu zmenu netrpelive ocekavame a to je prece super ne?

      + 18 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.182.20.XXX
      Turbo - ok, to bych překous, ale proč milion elektro-mršítek? To jsou závody o ničem :/

      + 3 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.1.113.XXX
        Co je to za nesmyslnou argumentaci? Elektromršítka při závodění jako divák nemáš šanci zaznamenat, navíc jsou už dávno používaná v woučasných vozech.
        Naopak tohle je velká výzva pro inženýry, vše integrovat do malého prostoru a miniaturizovat. Konečně zase bude co předávat do automobilového průmyslu a běžných aut.11

        + 17 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.182.20.XXX
          Tak to už asi jenom já mám rád starou školu.. když se dnes podíváme na nová auta... ESP co nejde vypnout. Generátor zvuku. Tři turba. Čím dál tím náchylnější systémy vstřikování. Už ani to manuální řazení neni skoro nikde. (Trochu paradoxně je v mé oblíbené ZR1.) A mohl bych pokračovat.. nevim jak vy, ale já nechci vozit v auťe pod zadníma sedačkama mega baterii, ani nechci kers, ani turbo spojený s generátorem. Tohle auto bude jen pro lidi, co si ho koupěj v autosalonu a po 100tkm pošlou dál. Až si to auto někdo koupí, bude muset vyměnit opotrřebovanou baterii, novej startér kvůli dementnímu start and stop co ušetří panáka paliva za cestu a spoustu dalšího... :(

          + 6 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zlo

            94.113.8.XXX
            Blbost. To je jednoduše vývoj. Mě je uplně jedno, zda budou jezdit na elektriku, když to bude mít pořádný výkon. Elektromotory mají ohromný potenciál. Dokonce bych nechal ERS neomezené, žádný limit pro výkon a čas nasazení. Asi bychom se pak divili, co by za pár let jezdilo za monstra. Zákaz turba byla obecně velká chyba.

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Pokud nehodláš jít s dobou a nelíbí se ti směr, jakým se to ubírá, tak si kup takové auto, které tyto vychytávky nemá a starej se o něj tak, aby se ti po těch letech nerozpadlo.
            Mně se také nelíbí dnešní přetechnizované vozy, které se hodí do nouzáku kuli každé prkotině. Ikdyž bych třeba na nějaké nové auto střední třídy měl, tak si raději koupím ojetinu za 2/3 cenu, se kterou však budu zcela ztotožněn a tu zbývající 1/3 vrazím do modernizace a případných oprav.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Pokud nechceš zpátky do jeskyně, pak bych ti doporučil spíše sledovat závody chrtů. je to dostatečně staromódní, tohle závodění tady bylo o dost dříve než F1.

            + 7 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tim

            94.143.236.XXX
            Souhlas snad s vším, akorát v tý formuli mě to tolik nevadí. Takovej kompresorem přeplňovanej motor s karburátorama , úzký gumy, bubnový brzdy to je žrádlo. Kam se na to hrabe ňáký Bugaty Vejron 11

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama