DISKUZE K ČLÁNKU Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy

Jeho otec, Mario Andretti vyhlásil, že Michael by se angažoval ve Formuli 1 za předpokladu, že budou schváleny zákaznické vozy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 18.09.2013 18:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 11 lidí) 16.09.2013 13:15
bývalo to běžné ještě nejsou tak dávno doby, kdy… »
» Pavel A. (Hlasovalo 9 lidí) 16.09.2013 15:43
Zákaznické vozy V 70. letech byly zákaznické… »
» odin (Hlasovalo 8 lidí) 16.09.2013 13:41
Neodporuješ si trošku? Zákaznické vozy přeci ve… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Máš smolu Mário ! F1 je preto jedinečná, lebo tu sa ukáže nielen fortieľ jazdcov, ale aj tímu. Na zákazníckych vozoch vie pretekať hocikdo, lebo tu nejde o špičkové auto, ktoré mu iný tím poskytne, lebo by bol sám priti sebe a preto by to nebolo ani to najlepšie, ale o triedu horšie, na čom môže len krúžiť po trati a krútiť panenkami, keď ho súperi predbiehajú. Toto predsa v F1 nechceme ! Chceme tu to najlepšie, čo v závodnom športe existuje a to nie sú len jazdci, ale aj monoposty, z ktorých každý tím príde s jedinečným a neopakovateľným, v každom roku okrem Caterhamu v r. 2013 a v tom je to krásne a motivujúce pre diváka. Ak tak bude jeho syn krúžiť s autom s minuloročným šasi od napr. Ferrari, je jasné, že bude prinajlepšom niekde v strede poľa aj keby sa roztrhal a neviem ako chcel, lepšie by to určite nebolo. K čomu potom takéto závodenie v kráľovne motoristického športu F1. Nebolo by to vôbec k ničomu. 02

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.229.XXX
    Zákaznické vozy Sice to bude mít dost kritiků,ale rozhodně bych pro ně byl,protože by dostávali šanci mladý piloti a určitě by tolik týmů nemělo finanční problémy.
    Myslim si,že je i otázka času než přijdou,protože týmů bez peněz je dost,ale jejich peněženky nemusejí být dlouho plný.

    PS. Největší paradox je,že před pár lety proti nim bojoval Frank Williams,kterej je se svým 1. týmem používal.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    85.70.8.XXX
    Zákaznické vozy V 70. letech byly zákaznické vozy běžné. Vozy March vznikly jako zákaznické, V roce 1974 připravoval McLaren zákaznický vůz v rámci vlastního týmu. Rebaque používal Lotus, Williams nasazoval třetí vůz, vozy prodával Tyrrell, Hasketh i McLaren. Brabham, když začal používat motory Alfa Romeo, prodal staré vozy s Cosworthem. Jediný, kdo neprodával vozy bylo Ferrari. Jsem přesvědčen, že týmy Marussia nebo Caterham by byly konkurenceschopnější s vozy Sauber, nebo Force India a o to přeci v F1 jde, aby se závodilo a některé týmy nesloužily jen jako pojízdné šikany.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.155.225.XXX
      Presne tak a jeste by treba ten sauber a force india na tom neco vydelali a mohli investovat a stavet stale lepsi auta...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • cheytac

      cheytac

      85.119.90.XXX
      V zásadě souhlasím, jen netvrď, že Ferrari své vozy neprodával. Stačí se podívat na startovní listny z 50. - 60. let.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pavel A.

        Pavel A.

        85.70.8.XXX
        Máš pravdu, že Ferrari prodával své vozy, ale poslední soukromý vůz Ferrari v MS F1 nasadil Reg Parnell Racing pro Giancarla Baghettiho v Itálii 1966

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zix.

          Zix.

          78.102.229.XXX
          Mám jen otázku jestli nevíš - když bych nepočítal Farinu,Parsonse apod. co vyhráli jen Indy 500 apod. ,tak je Baghetti jedinej kdo vyhrál závod hned při svý premiéře ve F1?03
          Já jen když seš tak celkem znalej.04

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pavel A.

            Pavel A.

            85.70.8.XXX
            Ano, je to tak, pokud nepočítáme první závody historie, tak G.Baghetti je jediný, kdo vyhrál při svém prvním startu. Pro zajímavost - nejblíže k vítězství v prvním závodě co jel měl Jacques Villeneuve v Austrálii 1996, kdy ještě pět kol před koncem vedl...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Zix.

      Zix.

      78.102.229.XXX
      U toho McLarenu myslíš Scribante Lucky Strike Racing,který byl jen v 1 závodě?03

      Mimochodem F.Williams měl zákaznický vůz v obou týmech. - i v současnym WilliamsuF1 v roce 1977.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • cheytac

        cheytac

        85.119.90.XXX
        Colin Ceabbe Racing, Team Surtees, Ecurie Bonnier, Penske-White Racing, Chesterfield Racing, Ligget Group... (jen co si pamatuji04 )

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zix.

          Zix.

          78.102.229.XXX
          Jojo nějaký znám,ale mě spíš zaujalo že to má být údajně jeho(McLarenu) vlastní tým.03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Pavel A.

        Pavel A.

        85.70.8.XXX
        Tovární tým McLarenu "Marlboro Team Texaco" připravoval vůz pro tým "Yardley Team McLaren", což vlastně nebyl samostatný tým, ale součást továrního týmu, financovaný původním sponzorem.

        Máš pravdu, Frank napřed nasazoval zákaznické vozy a později vozy prodával (např. v roce 1980 týmu RAM/Williams Grand Prix Engineering R.Keegana), nebo sám nasadil třetí vůz (např. v roce 1983 pro J.Palmera)

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.236.XXX
      No jo, jenže tehdy bylo možné koupit auto a každý, kdo měl sadu gola klíčů, si ho dokázal odservisovat. Dneska ... asi by to muselo fungovat formou pronájmu servisního týmu a kompletního technického vybavení. Zákaznický tým by se skládal víceméně jen z pilota, který by dostával připravené auto.
      Netvrdím tedy, že by to tak nešlo. Chtěl jsem jenom podotknout, že moc nevěřím v ten princip z 60.-70. let. Muselo by to mít úplně jinou podobu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Zákaznické vozy znamenají konec Poháru konstruktérů, takže jsem proti.

    Rozmanitost technických řešení, je to, co F1 odlišuje od ostatních závodních sérií. A nevidím jediný důvod, proč tuto rozmanitost, která trvá přes 60 let rušit jen kvůli tomu, že nějaký Američan, by chtěl mít v F1 svůj tým, ale nemá prach na to, aby si vyprojektoval a postavil vlastní auto.

    + 7 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Neodporuješ si trošku? Zákaznické vozy přeci ve formuli 1 existovaly a žádnou tvojí rozmanitost to nerušilo. Naopak ! Právě jiná řešení zákaznických vozů může rozmanitost ještě rozšířit.
      Já souhlasím s názorem od tom11. Zákaznické vozy by asi neznamenaly žádné "míchání pořadím" na špici, ale s pořadím na konci bodované desítky by zamíchat mohly. Proč ne?

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.196.XXX
        lenze vtedy to bolo tak ze si kupili auto a tym to bolo skoncene
        dnes by spolu s autom museli timy poskytovat aj svojich zamestnancov aby ti zakaznici vedeli to auto aj spravne nastavit
        tak ako je to s motormi, tam sa tiez musia tiez s motorom prist aj ludia z automobilky inak by z tych motorov timy nedokazali dostat maximum prip. ich by ich dokazali lahsie odrovnat

        dnes by tie zakaznicke timy fungovali prakticky ako b-cka top timov nieco na sposob STR len by nemali spolocnych vlastnikov
        ale urcite by museli ked to bude potrebne pracovat v prospech ich dodavatela
        hadam si nikto nemysli ze ferrari,... si budu robit predajom "lacnych" aut dalsiu konkurenciu

        alebo by to skoncilo tak ze by sa predavali rok stare auta a to by potom zas zakaznici boli odkazani do role statistov lebo tie stare auta by pocas novej sezony uz nikto nezlepsoval a potom je to absolutne zbytocne a pomohlo by to paradoxne len top timom ktore by mali prijmy navyse
        a timy ako williams, lotus, sauber by to polozilo uplne
        od williamsu,sauberu si nikto tim nekupi lebo za mozno len o par milionov viac si moze kupit RB,ferrari a zas williams by si zas zakaznicke auto nekupil

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          To vůbec není pravda, stejně jako není pravda, že by to znamenalo konec Poháru konstruktérů. Každý, kdo by si koupil zákaznický vůz, by jel za "svůj tým", případně by se mohli dva zájemci spojit v jeden tým. A co se týče nastavování a jiných prací na vozech? Tak to je přece věcí každého zájemce o zákaznický vůz. Buď si vše umí udělat sám (v rámci týmu), nebo si tyto věci, (úkony) koupí.
          A riziko "B" týmů vůbec neřeš. Vždyť to v F1 už několik let u jednoho týmu funguje. Tak proč by měl mít tuto výhodu pouze RedBull?
          Rok stará auta by se asi dle platných pravidel prodávat nemohla, protože by jednoduše odporovala regulím. Zase jste mimo mísu. Prodávat by se musela jakási základní verze se kterou by každý dále pracoval. Nebo by se musela změnit pravidla. Nevymýšlejte umělé problémy.13

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Ano, jel by za tým. Ale ten tým už by neměl konstruktéry. Tudíž by to rozhodně nemohl být Constructors' Champions jak doteď a jehož historie se píše od roku 1958m, ale maximálně tak Best Businessman's and Assembler's Championship.

            + 2 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tak mi tedy vysvětli, co byl ten tvůj Constructors´ Champions jež podle tebe existoval od r.1958 v sedmdesátých letech. Kdy např. Hector Rebaque koupil od Lotusu sedmdesátosmičku a jezdil s ní za tým Rebaque. A podobných příkladů bylo víc. Tehdá se také PK nepřejmenovával na Best Businessmans and Assemblers Championship.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Roberto

                84.47.0.XXX
                Ten bod sa mu predsa do PK nepočítal [odkaz na stránku] . Nedostávať podiel z TV práv, poplatkov od okruhov, reklamy na okruhoch a ďalších vecí ktoré sa rozdeľujú za PK, to už Andretti nepovedal či by mu to voňalo.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama