DISKUZE K ČLÁNKU Lopez: Räikkönen se zajímá hlavně o motor, ne o peníze

Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze se Kimi Räikkönen při jednání o prodloužení smlouvy zajímá spíše o konkurenceschopné auto se silným motorem, než o velký balík peněz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lopez: Räikkönen se zajímá hlavně o motor, ne o peníze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 02.09.2013 09:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 2 lidé) 01.09.2013 20:52
Ano je to ono. Ale ked vidim, ze pisal Király,… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 02.09.2013 09:01
*- Chapem, ze by... »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 01.09.2013 10:36
To (posledna veta) si zrejme cital na SK… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Lotus je až veľmi konkurencie schopný tím,... ...ak porovnáme tími špičky, s akými finančnými prosttriedkami oni disponujú, preto si myslím, že je to veľmi dobrý tím a Kimi sa zaujíma tiež o správnu vec a tým managerov tímu núti, aby urobili maximum preto, aby auto bolo aj budúci rok veľmi konkurencieschopné a on mohol podávať špičkové výkony a hlavne bojovať o titul. 01

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      37.48.39.XXX
      Ano máš naprostou pravdu.je to až neuvěřitelný jaké výsledky Lotus má v poměru k financím.Nutno ale říct,že Kimi má na tom obrovský podíl.
      Pochopil jsem co by si představoval-učast Renaultu v týmu, ale toho se podle mně nedočká.Ředitel Renaultu Ghosn jednoznačně prohlašuje,že Renault se bude učastnit z důvodu zisku a ne aby do F1 peníze cpali.

      Automobilka momentálně prodělává na všech autech mimo Megane RS a myslím nového Clia.Výrobu by nejraději přesunuli do Turecka a Španělska komplet.Francouzská vláda jako velký akcionář Renaultu určitě nemá prioritu F1 a navíc nynější ředitel není moc příznivcem motorsportu,takže to co Kimi vidí u konkurence-toho se myslím u Lotusu nedočká.

      Renault ale hraje ohledně motorů velice férově,tak nevidím důvod proč by nemohly být výsledky příští rok stejné nebo lepší.
      Upřímně řečeno Red Bull nejde porazit penězi.MCL a Ferrari měly zdrojů dost a nic platné. Jsou momentálně bez slabin,tak je potřeba trpělivě čekat a snad se povede je sesadit z trůnu.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Roberto

        178.40.186.XXX
        Ono možno Kimi ani nepovažuje nič čo by Renaultu závratne navýšilo náklady, skôr nejakú užšiu spoluprácu Renaultu práve s Lotusom. Budúci rok sa budú nové motory ostro vyvíjať prakticky s mesiaca na mesiac a ak sa vymyslí ničo nové na štýl fúkaných difúzorov alebo zvláštných máp motora, tak to sú veci s ktorými aj vďaka úzkej spolupráci prichádzal hlavne Red Bull. Teraz ale nové autá aj nové motory, aj bez "zvláštnych projektov" bude dôležité požiadavky ktorého tímu bude motorár najviac reflektovať a teda koho problémy sa vyriešia ako prvé. Toto je jedna z výhod ktorá sa diskutovala aj pri prebehnutí Hamiltona od McL k Mercedesu, výhoda továrenského tímu bude budúci rok značná. Renault ako jediný z trojice nemá továrenský tím, sústreďuje sa na Red Bull, ten ale budúci rok rozvinie spolupráci s Infiniti, vraj existuje dohada skrz ktorú si Renault napríklad už nebude môcť dávať úspechy dosiahnuté s Red Bullom do reklám a inak ich marketingovo využívať. To je šanca pre Lotus.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          91.127.190.XXX
          To (posledna veta) si zrejme cital na SK bulvare...(?) Pamätam, ze tam bol poriadne "tendencny" clanok v podobnom duchu. 04

          "Problem" toho clanku je, ze je to "trosku" inak, ako to tam bolo "prezentovane" a vobec nezohladnuje urcite jasne väzby.

          1. Infiniti je Nissan a dostatocne velku cast Nissanu (akcii?) vlastni Renault - [odkaz na stránku]

          2. Z uvedeneho je zrejme, ze ked velky "Carlos" nieco povie, tak to proste plati! (Aj pre nich)
          A Carlos uz raz povedal, ze "RB sice budu niest loga Infiniti, ale motory budu nadalej niest kosostvorec!". Tak sa aj stalo. Infiniti ciste len z marketingovych dovodov, pre podporu ("svojej") znacky.

          Lotus si mozno dokaze vybojovat (späť) podobne postavenie, mozno snad kvoli tomu, ze boli este donedavna spojeny ako LRGP (nezamienat s terajsim "stavom" Lotus GP - Renault). To je uz len na nejakej ich voli a dohode - presnejsie Carlosa. 06

          Vsak uvidime. Fakt ale je, ze by (znova) podpora automobilky dost pomohla.

          P.S.: pre info - s tymi mapami to podla nedavneho clanku (s Permanem, ci White-om? Uz nemapätam), bolo tiez "necakane" trochu inak - prave v tejto oblasti sa Renault silne sustredil (hlavne?) na ten ich "zázrak" R31 a az nasledne "ukazali" RB "co vsetko" z toho by sa dalo vyuzit pre nich.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            91.127.190.XXX
            K tomu "P.S." este - tak ani jeden z nich (Permane/White), bol to Taffin - [odkaz na stránku]

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            37.48.38.XXX
            No ono je to s Infiniti celé trochu k smíchu.Jak píšeš je to divize Nissanu,ve které má velký podíl Renault.
            Nissan provádí samozřejmě určité sportovní upravy pod značkou NISMO, ale to je ve srovnání s F1 spíš tuning.
            Pokud naopak Renault využívá jejich šestiválec pro závody Andros na ledě, nebo minulý rok Dacia na Pikes Peak ladí ho výhradně ve Viry Chatillon, kde je středisko vývoje motoru Renault F1.Určitá část také v Dieppe továrně Alpine.

            Pak by mně zajímalo jak bude RB spolupracovat s Infiniti na vývoji motorů,když to všechno bude soustředěno v továrnách Renaultu.
            Jasné je,že RB nechce aby Renault využíval uspěchy ke své prezentaci bez poskytnutí výhod, ale s tím asi nic nenadělají.

            Samotného mně moc mrzí ustup Renaultu ze všech soutěží.Momentálně nejezdí fabrika vůbec nic a podle mně by taková značka s takovou historií měla mít tovární tým.
            Co se ale dá dělat,ekonomika je na prvním místě a jsem aspon rád za uspěchy v poháru konstruktérů v F1.

            Hodně mně to mrzí s ohledem na to,že jsem fanouškem značky dlouhá léta a protože se o dění zajímám vím,že Renault razí velice chytrou strategii výroby cenově dostupných cupových modelů Clio a Megane,ktéré se učastní ve velkém měřítku všech evropských soutěží.Tato strategie Renaultu přináší velice slušné peníze, ale místo aby byly investovány do motorsportu-např.do továrního týmu WTTC,když už F1 je tak nákladná-pokrývají ztrátu z výroby osobáků.




            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Roberto

              178.40.186.XXX
              "...Pak by mně zajímalo jak bude RB spolupracovat s Infiniti na vývoji motorů,když to všechno bude soustředěno v továrnách Renaultu."

              No práve že spolupracovať nebude, viď nižšie. FIA im to zatrhla. Ono by asi išlo hlavne o toky financií, keďže Renault má stále svoj rozpočet na marketing a Nissan svoj rozpočet na marketing a sem spadajú aj všetky motoršportové aktivity oboch automobiliek, a tie úpravy pod patronátom Infiniti by šli na účet Nissanu, čo sa stane aj v prípade že sa oficiálne potvrdí správa o tom že Infiniti zacvaká motory Renault Red Bullu.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.20.XXX
              No je to take... naprd. 03

              Sice na jednej strane WSbR a vselijake dalsie, vsak pekne, na druhej strane s F1 tam nema niekto nejaky "napad"... Chapě, ze by zrejme chceli stropy ale aj tak...04

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Roberto

            178.40.186.XXX
            Nemyslím že to bol výmysel zo slovenskej strany, zdroj bol auto moto und sport a informáciu priniesli viaceré médiá [odkaz na stránku] . Že si Renault motory premenovať nechce dať , to bolo vlani, a dnes je dnes. Problém ale ešte môže byť že zajtra bude zajtra a FIA zatrhla plány Infiniti na "vylepšovanie" motoru Renault (Infiniti sa spomínal hlavne v súvislosti s úpravami ERS), vraj kôli šetreniu nákladov a aby sa neobchádzalo pravidlo o povolenom počte úprav motorov medzi sezónami ktoré príde. Je to síce škoda, lebo takéto upravovanie pohonných jednotiek pre potreby toho ktorého tímu mohlo vrátiť do hry menšie spoločnosti ako Cosworth alebo Mugen, alebo prilákať ďalšie menšie automobilky či športové značky, na druhej strane chápem, že by to možno mohol byť problém.
            Tak či tak FIA urobila Red Bullu ďalší škrt cez rozpočet a tak nemusí byť isté či Infiniti bude mať záujem o (s)prosté premenovanie pôvodného motora Renault.
            Ak zašpekulujem, tak aj Räikkonen možno naťahuje čas a čaká na to či k rebrandovaniu dôjde alebo nedôjde a teda či si Lotus zlepší svoje postavenie v boji o záujem Renaultu, ale to je len špekulácia.

            S mapami motora som myslel to ako im to zatrhli v Maďarsku, ak sa nemýlim tak vlani, FIA prišla s novým pravidlom že musí byť použitá niektorá mapa z prvých 3(?) pretekov a zatrhla Red Bullu tú (tie?) čo si vymysleli počas sezóny.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.20.XXX
              Ten clanok, resp. informacia/e nemusi byt nutne vymysel a ani to, ze chcel RB motory Renault "prekreslit" na Infiniti, ale tie komenty (od Schmidta? povodca toho clanku) boli hodne tak-nejak "pritiahnute".
              Ziadne z tych prepojeni co preberame, tam neboli nijak naznacene ani "zapocitane". Zeby naschval? Ale to je jedno, len mi pripadal jasne "nedokonceny" ci "ucelovy" alebo prosto prekruteny.

              Nakoniec ja som original necital, takze sam neviem co vsetko v nom ne/bolo.

              Ak to bolo len "blbym" prekladom alebo aj redakcnym kratenim, v tom pripade sa panovi Schmidtovi ospravedlnujem s celou ceremoniou.03
              Fakt je, ze niekedy si prekladajuci "novinari" dovolia prikomentovat aj nejake svoje dedukcie...03

              V kazdom pripade plati - "zakon" je to, co povie Carlos! Tak ak nieco na tych spekulaciach aj bolo, on o tom vedel a rozhodol.

              S tym natahovanim mas zrejme pravdu, javi sa to tak.01

              Mapy - ano FIA vtedy "upravila uz upravene" (lebo Renault s RedBullom nasli skulinku - vylozili si dodatok z predch. sezony o zmrazeni niekt. experimentov s mapovanim, po svojom). Museli sa vratit k starsim mapam ako pises a dodnes by mali byt "referencne".

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Roberto

                178.40.186.XXX
                Neviem či myslíme ten istý, ale tento "Infiniti kúpi Red Bullu motory Renault" bol od Királyho, neviem či môžem dávať link na konkurenciu.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  109.81.245.XXX
                  Ze bol od Kiralyho - no a? Nejeden raz prekrucoval, vynechava pravidelne a v preklade mu hocikedy nieco uleti. Ty z neho robis Maurica Hamiltona.. 04 Nie je to ziadny profi novinar.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    91.127.190.XXX
                    Tvoja reakcia bola predpokladam na mna.(?) ci si moc fandim...? 04

                    Tu nejde o jeho/ich vlastne clanky, tam nech si pise/u co sa im zachce, niekto "zhltne", niekto nie.
                    Co sa tyka preberanych clankov, tak myslim, ze je to to "lepsie" vramci (ich) moznosti. Aspon co som videl, necitam vsetko, mozno sa mylim.

                    Ale dalej to "tu" uz nerozoberajme radsej. Toto neni priestor na taketo debaty.

                    Za mna posledne - ak to tak bolo aj v originale, tak Schmidt z AMuS to napisal uplne neprofesionalne a tendencne. 02

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      109.81.245.XXX
                      Nie, tento raz som sa nezmylil, nebola to reakcia na teba. Ale v poho.. 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • Arnoux

                  37.48.40.XXX
                  Z tý globální ekonomiky jde fakt hlava kolem.Faktem ale je,že to co tady dnes řešíme o tom se v podstatě oficiálně nesmí mluvit i když to všichni z F1 samozřejmě vědí.

                  Logika je v tom,že podle mně nechce RB dělat takovou reklamu Renaultu.Možná jsem zaujatý,ale všimnul jsem si toho,že po posledním titulu ani oficiálně nepoděkovali Renaultsportu za sezonu s jejich motorem-což bývá minimum.A navíc když zdechnul alternátor dost vyšilovali.Kosočtverec (pro neznalé diamant a ne pi..) na autě jim dost vadí-chtěli by vyždímat víc prachů.Tituly už zevšedněly a spolehlivý motor je pro ně samozřejmostí.

                  Oficiálně se asi nikdy nedozvíme proč to tlačí na Infinity.Svého času jezdily motory Renault F1 pod oficiální značkou Mecachrome což je dodavatel komponentů,které vyžadují leteckou technologii výroby.Tuším jednu sezonu.Nikdy to nevysvětlili aspon jsem to tedy nezachytil.

                  Jinak ale Renault v podstatě přistupuje ke všem zákazníkům podobně a celkem férově co se týká vývoje a servisu.Proto si RB vyvýjí dost komponentů sám.U Renaultu odmítají (zatím) nějaké rozdíly v kvalitě a provedení pohoné jednotky.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Roberto

                    178.40.193.XXX
                    Ja si nemyslím že otázka tlačenia skrz Infiniti je nejaká ťažká. Ich súperi, Ferrari a Mercedes sú továrenské tímy a budú si motory robiť a upravovať namieru do svojich monopostov a čo v monopostoch neodkážu efektívne minúť, to môžu preinvestovať do motorov. Nakoniec RB vystúpil z FOTA oficiálne práve kôli tomu že dohoda o obmedzovaní nákladov nezahrňovala náklady na vývoj motorov. McLarenu príde o rok a niečo Honda a podľa všetkého minimálne prvý rok bude McLaren ich jediným tímom a Honda investuje balík do toho aby bol McLaren spokojný. RB má teda problém že nemá takéto úzke prepojenie s motorárom a možnosť prelievať peniaze hore-dole, v tomto mohlo byť Infiniti ako ich exkluzívny úpravca motora veľmi cenný. Peniaze investované Infiniti do pohonného ústrojenstva by mohli byť efektívnejšie využité než peniaze na účte RB investované do pomerne zviazanej aerodynamiky, nie že by nebolo čo vymýšľať, ale obmedzený čas v aerotunely, pri CFD aj obmezdený počet zamestnancov sťažujú podmienky, ale netýkajú sa zamestnancov "motorárov".
                    Takto to teda vidím ja.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Roberto

                    178.40.193.XXX
                    A Mecachrome pokiaľ viem vyrába tie motory Renault doteraz, Renault sám ich dizajnuje ale fyzicky vznikajú v továrni Mecachromu. Ten jeden rok asi Mecachrome fungoval v F1 na vlastné tričko bez podpory Renaultu, asi ako Mugen sa staral o motory Honda pre Jordan.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  91.127.190.XXX
                  Ano je to ono.
                  Ale ked vidim, ze pisal Király, tak menim trochu nazor - on nezvykne (pri)pisat nejake "svoje" blaboly. Takze uz Schmidtov original musi byt minimalne "trochu prapodivny." AMuS neni zas pre mna najväcsie meritko objektivity.

                  Ale v podstate by sa to nevylucovalo - RedBull chcel, Carlos mozno by aj povolil, ale FIA tomu dala hned utrum. Akurat, si k tomu stihol Michael prikraslit par svojich...03

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama