DISKUZE K ČLÁNKU Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 19.08.2013 12:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 13.08.2013 19:27
Zavádí to už skoro všechny značky, vyjmenovávat… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 13.08.2013 18:05
K ničemu? Díval ses na technické parametry… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 13.08.2013 15:32
Ano, tuhle rovnici znám. Jen kdyby někomu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • AAA

    178.41.73.XXX
    2008, názor fanúšikov: F1 je príliš pretechnizovaná, zlaté 80-te roky
    2014 - hladké gumy, omedzená aerodynamika, návrat turba. Názor fanúšikov: s F1 to ide dolu vodou.
    ?????????????????
    Čo vlastne chcete? Vôbec by som to nevidel taktragicky, podľa mňa to bude ďalšia zaujímavá sezóna.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Jako provokace dobrý...

      Skutečnost je =>
      Gumy hladké jen chvíli po nasazení
      Pár motorů a turb na sezónu
      Drasticky omezená spotřeba

      + Neustálé zvyšování bezpečnosti => Minimalizace rizika jakékoli nehody

      ==>> Sterilní a nudné závody v šetření čehokoli.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    62.209.192.XXX
    Nejhorší je, že tyhle nesmysly prosazují dost pokrytecky... Aby do vozů nacpali KERS, tak zvedli jeho min. hmotnost ze 605kg na 640kg. Logicky se jim při 605ti nevyplatil... A tak pro tenhle "zelenej" nesmysl vozí kg navíc => Větší spotřeba (Musí více šetřit palivo)... Co je horší, že s nesmyslem ERSem zvýší hmotnost na 690+kg tzn. o 85kg oproti roku 2009...

    Je to hrůza. Očekávám příští rok pěknou nudu a doufám v brzký konec těchto kravin...02

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ona má vyšší hmotnost vliv na kvalitu závodů?

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        62.209.192.XXX
        Tak pro některé=> Větší hmotnost vede k vyšší spotřebě... A paliva mají málo, takže budou muset více šetřit a to bude mít vliv na kvalitu závodů... 02

        Kdyby nezaváděli nesmysly, ale snižovali min. hmotnost... Asi by to nebylo dost cool...

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano, tuhle rovnici znám. Jen kdyby někomu vadila vyšší spotřeba díky vyšší hmotnosti, pak by mohli povolit víc paliva. Resp. aby jsme se pochopili: kdyby byly vozy lehčí, nejspíš by dali nižší limit (třeba 90kg paliva), aby dosáhli stejné efektivity motorů. Takže ERS s děním na dráze a spotřebou přímo nesouvisí. Naopak díky omezenému využití v každém kole, může přispět k zajímavějším předjížděním. 03
          Rozhodně snižování hmotnosti není dobré vůbec k ničemu. Pár litrů paliva navíc je rozhodně levnější, než třeba části motorů berylia a různých superlehkých slitin. 04

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            89.190.61.XXX
            No tak zrovna ERS se spotřebou souvisi dost

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            62.209.192.XXX
            Souvisí neboť tu hmotnost zvedají kvůli hmotnosti toho systému. A kdyby dali nižší limit, tak by to možná bylo stejně hrozné, ale zelenější neboť by spotřebovali méně paliva...

            + 0 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No zvedají a? Šetření paliva během závodu se mi také nelíbí, ale ERS na tom nic nezmění. O úspornost vozů jim jde, takže kdyby by vozy lehčí (úspornější), snížili by limit paliva. Tudíž vliv na průběhy závodů není vůbec žádný. Šetřili by ho tak jak tak. A spotřebují víc paliva? No zhruba 15l na závod je tak 50-100 dolarů na závod. To ti dělá vrásky? Týmům v těch desítkách až stovkách miliónů určitě ne. 03

              + 6 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                194.228.13.XXX
                Tohle zní hloupě... Četl jsi co jsem napsal??

                Proč to dělají?? Pokud kvůli spotřebě paliva, tak bez toho systému by byla nižší, tak proč??

                Vrásky mi dělá, že zabíjejí F1 a nedává to smysl...

                + 0 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Jenže oni to nedělají kvůli úspoře paliva, ale kvůli technologiím, které se využívají i v normálních vozech a jsou pro automobilky atraktivní. O těch pár litrů paliva jim fakt nejde. 03

                  + 7 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    194.228.13.XXX
                    Ale k čemu pak jsou ty technologie?? Proč dělají něco pro něco, když je to k ničemu??

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      K ničemu? Díval ses na technické parametry moderních aut? Vždyť zařízení na principu KERS už má většina "lepších" aut. Jak to bude za 10 let? Bude vůbec nějaké bez toho?

                      + 8 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        194.228.13.XXX
                        Za 10 let si troufám tvrdit to nebude mít žádné auto. Protože se to nevyplatí a představuje to ekologickou zátěž. Jinak jaká auta máš na mysli?

                        + 0 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          78.99.193.XXX
                          Ehm, nwm ale ja by som povedal že malý motor plus ERS by mal mať menšiu spotrebu než veľký motor hoc v aute o dáke percentá ťažšom. Zvýšenie minimálnej hmotnosti ak by sa nevyužilo celé, možno aj pomôže vysokým jazdcom ako Webber aby nemuseli byť vyhladovaní až na ulici strašia deti...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Zavádí to už skoro všechny značky, vyjmenovávat to snad nemá smysl. Od VW po Porsche a Ferrari. Jistotu nemám, ale vzhledem k tomu, že těchto aut pořád přibývá, tak nejspíš tento trend bude pokračovat. Zatím je to s vyplácením na hraně. Uznávám. Ale kapacita baterií se neustále zvyšuje a pořád se zlevňují. A doba, kdy se k tomu využívá kadmium a jiné toxické kovy se blíží ke konci. Takže s tou ekologickou zátěží se to brzy změní. A myslím si, že když ubude výrazně výfukových plynů ve městech, tak třeba naše děti nebudou mít alergie skoro na všechno, jako my. 03

                          + 9 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            No tak porad tady mas navic ekologickou zatez v podobe energie potrebne na vyrobu tech systemu, baterii atd. takze je otazka kolik desitek tisic kilometru musis ujet s tim vozem, ktery ma system co ti usetri lir paliva az se to vyplati. Stejne tak je otazka, pokud by se penize spotrebovane na vyvoj takovych veci pouzily primo na ekologicke projekty, co by bylo vyhodnejsi. At je to jak chce, tak uprimna snaha o ekologictejsi svet je tady az na poslednim miste. 03

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • mike17

                              93.99.87.XXX
                              Neříkám, že je na prvním. A ano, zatím se koupě auta s KERS nevyplatí ani ekonomicky, ani ekologicky. Což ale neznamená, že se to v budoucnosti nezmění. Ropa už levnější nebude. 03

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                62.209.192.XXX
                                A proto na ní budeme dále závislí?? Spasí nás předražený, těžký elektromotor... Který neuspěl ani v F1, ve srovnání s vozy bez něj... A to mluvíme o technicky nejvyspělejším zařízení za miliony dolarů... Tedy o něčem co je tak drahé, že se to nikdy nemůže masově rozšířit...

                                Ano nasadili to na limitované edice špičkových supersportů. Ale to nic nedokazuje... Ty vozy jsou šíleně drahé, žerou pořád hrozně moc. Je to zajímavý marketingový tahák. Kdoby nechtěl tlačítko pro vyšší výkon že?? Ale pochybuju nad tím, zda to má skutečný smysl...

                                Nižšší hmotnost a lepší aerodynamika (Nižší odpor), to je mnohem lepší cesta a nepotřebuješ k tomu předražený technologie a baterie... Nakonec i slavná Toyota Prius prohraje ve všech srovnáních s moderním dieselem, který je levnější...

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama