DISKUZE K ČLÁNKU Montoya: Předjetí soupeře má být skutečným uměním
Bývalý pilot Formule 1 z Kolumbie nevzpomíná na evropské novináře v dobrém.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montoya: Předjetí soupeře má být skutečným uměním
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
17:00 08.08.2013 94.113.221.XXXMontoya má pravdu, proto se i rád dívám na americké závody. F1 svou přetechnizovanosti, drahotou a ještě s přispěním bazmektů pneumatik degeneruje. Škoda, že Sport5 na satelitu asi nemá peníze a přestal s přenosy z Ameriky. Zato kam se podívám jsou kopálisté. A když už něco z motosportu tak nudné plechovky. Ach jó. -
Roberto
13:36 08.08.2013 78.98.201.XXX:( Montoyovi som fandil, ale v USA ho úplne pokazili, ale bo zostal strašne zahorknutý ako sa mu posledné sezóny nedarilo a akým spôsobom odišiel.
Veď on hovorí u umení predbiehať, ten ktorý jazdí Sprint Cup, ovály, kde jazdec zmení pozíciu aj päťkrát za dva kilometre a ani nevidno že by sa pri tom niečo dialo, len dve autá jazdia vedľa seba a za nimi ďalšie dve a za nimi ďalšie dve, on bude poučovať o umení predbiehať... -
Kapor
10:39 08.08.2013 194.160.178.XXXSú to predsudky bývalých závodníkov,.. ...ktoré nemajú opodstatnenie, lebo ak predtým nemali vozidlá F1 tak dokonalú aerodynamiku a využívali k predbehnutiu jazdu v závese, dnes už to takto možné nie je, lebo vírenie za vozidlom narúša nerušené obtekanie vozidla v závese a preto sa jazda v tesnom závese za súperom v F1 neodporúča a žiaden zo skúsených jazdcov ju ano nepraktizuje. Dôležitý je kontakt a rýchle predbehnutie, preto museli nastúpiť iné techniky, ktoré rýchle predbehnutie ihneď umožnia a je to nielen KERS a DRS, ale aj DRD, a veľmi záleží ako sú navrhnuté na monopostoch jednotlivých tímov a ako sú zrealizované na tom, či onom aute, ako spoľahlivo pracujú a tiež ako ho vie ktorý závodník využiť, či sa s ním bráni, alebo útočí a predbieha, preto sa nedá povedať že je to nie dobré. Dobré je to pre súčastných mladých pretekárov, čo to vedia dokonale využiť a majú to nacvičené na simulátore. Pre vyslúžilcov F1 je to záťaž, ktorú ak by sa aj vedeli naučiť ale už nikdy v tom nedosiahnu lepších výsledkov ako mladí, preto o tom hovoria ako o veciach nadbytočných a to treba pravdivo povedať a nezavádzať Juan.-
-
Kapor
13:51 08.08.2013 194.160.178.XXXMal by si vedieť,.. ...že turbulencie za vozidlom F1 a dlhšia jazda v závese je nebezpečná a nie možná, ako to ty tvrdíš. Len taký hlupáci, ktorý v žiadnej F1 nikdy nesedeli ako ja, keď tu bol David K.,pri otváraní tunela v Bratislava a ja som s ním okrem iného o tom hovoril. Preto sa zaviedli zony DRS a kvalifikačné body, kde sa stačí dostať len do kontaktu, čo nie je ale jazda za monopostom a potom nasleduje rýchle predbiehanie, nakoľko technika DRS s polu s KERS to umožňujú, ak všetko pracuje spoľahlivo, lebo inak by to FIA nenavrhla a neschválila.-
zeto
17:48 08.08.2013 85.71.36.XXXTak to jsi fakt borec, že s někým "hovoril při otváraní tunela", to z tebe činí odborníka na F1. Co na F1, na Fšecko.
DRS je zlo F1 a pokud JP neví nic o aerodynamice, tak to už nevím, kdo by to měl vědět. vzhledem k tomu, že v F1 jezdil v době, kdy bylo na monopostech pomalu nejvíce křidélek a jiných fičurek.-
Kapor
10:05 09.08.2013 194.160.178.XXXJa som sa nielen o tom bavil s Davidom K,.. ...ale sedel som aj v monoposte Red Bulul a bavili sme sa o týchto veciach vcelku otvorene, lebo David je príjemný chlapík a ja som človek fundovaný s vysokoškolským vzdelaním, okrem iného aj technického smeru s dlhoročnou praxou a vodičákom od 17 rokov, kedy som si ho urobil v zrýchlenom kurze ešte na na strednej škole Strojníckej. Na vojne som bol držiteľ triednosti 1 a vozil som veliteľa posádky v Bratislave, preto viem aj veci okolo Tatry 607/2, ktoré ty nevieš, lebo som vlasnil niekoľko vozidiel Tatra 603 a 613 a o ulicu ďalej sme mali značkový servis.
Ak Juan mal v čase, keď jazdil F1 na svojom monoposte aj perká z papagája, moc mu to nepomáhalo, naviac to predné krídlo, čo vtedy mali, už žiaden tím nezopakoval, lebo to bol jednoducho nepodarok a tým aj neúspech tohoto závodníka, ktorý naštastie bol natoľko dravý, že nedokonalosť auta vyrovnával svojou zručnosťou. Ja som dlhé roky fanúšikom F1 a podrobne ju sledujem, preto mám na veci jednoducho svoj názor a tvoj ti neberiem. Ak ti to vadí, tak skoč z mosta SNP v ako Šelinger.
-
-
-
-
-
dannak
13:22 08.08.2013 193.245.34.XXXja si naopak myslim, ze v mnohem ma pravdu. ne tedy nutne v tom ,ze novinari jsou zaujeti pro latino-americanum, ale to je jeho subjektivni pocit.
Co se aerodynamiky tyce, je to pravda.Vzdyt i zvysena zadni kridla mela prispet k tomu, aby se snizil vliv turbulenci na auto vzadu. Jenze pak FIA povoli DDD, EBD a stav je snad jeste horsi.
Co se okruhy tyce, taky se mi nelibi, ze kdyz jezdec vyjede z trati, casto se nestane vubec nic. jeste pred nekolika lety by vjel do kacirku a bud mel stesti a ztratil hodne pozic o ktere pak musel bojovat, nebo smulu a skoncil hned. Ted jsou vsude klimoetrove zony, ktere staci projet a ztrata je casto neadekvatne mala.
A obecne nesouhlasim s tim, ze aerodynamika je tak strane dulezita na ukor jinych vlastnosti. Prave aero jako jedine ovlivnuje vuz vzadu. Proc se tedy nezmrazil vyvoj aerodynamiky a naopak nepokracoval vyvoj motoru ? motor auto vzadu nijak nevlivnuje. Mechanicke vlatnosti auta zrovna tak.
Motory se mrazily ve jmenu setreni nakladu, ale nejsem si jist, ze vyvoj DDD, EBD, Coanda, pruhybu kridel apod. byly zalezitosti vyrazne levnejsi nez vyvoj motoru.
Nakonec se zavede kompenzacni ptakovina jako DRS, dvoji DRS zony s jednou detekcni zonou.. pak se vitezoslavne prida dalsi detekcni zona. Ale proc je predjizdeni takto umele limitovane jen na rovinky ?
V necem ma proste pravdu, F1 tim prichazi o smrnc, bohuzel :(
-
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek