DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Mercedes získal "lumpárnou" jasně patrnou výhodu, FIA postrádala kuráž
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo je nadšen z možnosti testovat v průběhu sezóny, kterou nabízí pravidla pro rok 2014. Trest pro Mercedes, který však nelegálně testoval letos, podle něj nebyl dostatečný - Tribunálu Mezinárodní automobilové federace (FIA) scházela odvaha.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Mercedes získal "lumpárnou" jasně patrnou výhodu, FIA postrádala kuráž
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:08 06.08.2013 194.160.178.XXXSú to len slovné hrátky,... ...ale niet pochýb o tom, že Pirelli odomklo aj napriek kauze Mercedes bránu, ktorá umožní testovať všetkým tímom, v rozumnom množstve s tohotoročnými monopostami, aby s pneumatikami boli všetci spokojní, vedeli ich pochopiť a využiť ich prednosti a zúročiť to na trati. -
anonym
07:39 06.08.2013 85.237.224.XXXPan Montezemolo nějak zapomíná, že jeho stáj taky tajně a nelegálně testovala pár týdnů před Mercedesem. Beztrestně.
Prokazatelně testovali nové díly, aktuální gumy, bez dozoru FIA a jsem zvědav kdo a jak mi dokáže, že netestovali s letošním vozem - dokazování by se mohli ujat třeba Raiky, Pepan, anebo v ideálním případě Nasir-
-
-
Jens
13:21 06.08.2013 109.81.245.XXXTakový přímý důkaz, který by tě uspokojil (např. důvěrné emaily Pirelli - Mercedes), tribunál FIA to však zkoumal. A máš tady uvedeno několik argumentů. Vy jste zatím neuvedli ani důkazy, ani jediný rozumný argument. Není divu, že nezaujatí diskutéři vás vyklikávají do červena. Připomínáte komunisty, mlžit, omílat tutéž lež, až to ostatní unaví.
-
-
-
-
ja
15:26 05.08.2013 158.195.4.XXXFormule 1 musí být čistým sportem bez jakýchkoliv lumpáren, s nimiž jsme se v posledních letech setkali,"
...Monti, že to hovoríš zrovna ty!!
Trošku súdnosti by nezaškodilo! Je pravda, že takéto špinavstvá neznášam, a v športe by nemali čo hľadať, ale keď si predstavíš, akého šmejda tam tri roky zamestnávali a márnili s ním čas a peniaze, ktorý sa nevedel ničomu prispôsobiť a nedaj Bože ešte pochopiť pneumatiky, tak by si nad týmto testom v rámci väčšej rivality a napínavejšieho boja o titul, mohol aspoň jedno oko prižmúriť -
zatracene
14:14 05.08.2013 194.44.98.XXXa dost... Jsem fanousek ferrari a musim se pozastavit nad jednou veci. At uz Mercedes vyhodu ziskla ci nikoliv, nemeni to nic na tom, ze Fer. jednoduse neukazalo vubec nic. Tedy Mercedes ziskal za tri dny megavyhodu a Ferrari neni schopne vylepsit auto ani za tri mesice. Akorat si tedy dle me dela ostudu a fer to stejne v nicem nepomuze.-
-
zeto
22:29 05.08.2013 85.71.36.XXXTo jo, akorát že to jsou kecy, které bychom v případě, že by se jim dařilo, nikdy neslyšeli.
Navíc jsou to těžké spekulace - nebo snad chceš říct, že se ještě nikdy nestalo aby tým, který v prvních 5 závodech nevyhrál, už v té sezoně nevyhrál vůbec? (nápověda - minulá sezona, nebo posledních několik sezon McL)-
Pepan
07:10 06.08.2013 90.177.186.XXXKecy to nejsou. Bohužel má pravdu, i když se najde dost zoufalců, kteří to nechtějí vidět. Mercedes měl být citelně potrestán, protože tím trestem netrestem se vytvořil precedens do budoucna. Příště si třeba jiná stáj udělá soukromé testy se závodními jezdci a opět ji to zvýhodní proti ostatním stájím. Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala a ne aby platila jenom pro ty menší a větších se netýkala. Vsaď se, že kdyby tohle provedl třeba Catrham, tak se s ním zatočí mnohem tvrději.
-
-
-
-
anonym
13:17 05.08.2013 90.182.20.XXXhahaha tady je zase legrace, já se jakožto fanda Mercedesu pouze směju, jak se hledají všemožné důvody, proč to mercedesu tak jde... Finance které do Mercedesu tečou se musí někde projevit testy netesty. PS: Tady na diskuzi si nic nevybrečíte :)-
Pepan
13:54 05.08.2013 89.24.157.XXXKdyby to bylo jenom o penězích, tak by Toyota a Honda měly už několik titulů. Takže třeba Ralf Schummacher byl jeden rok druhým nejlépe placeným pilotem F1 a přitom jeho výkony značně pokulhávaly za slavnějším bráchou, Jenže neoslnil ani on, ani tým, za který jezdil.
-
-
PC
11:55 05.08.2013 212.47.2.XXXTak co už by ve Ferrari chtěli?! Mercedes se nemohl účastnit testování letošních pneu, zatímco ostatní mohli a mohli si vyzkoušet nové díly a závodní piloty. Dostali k dispozici všechna data a mohli najezdit mnohem více kilometrů.
Zřejmě se už pod Montezemolem houpe konečně jeho židle. A bylo by na čase vykydat ten jeho augiášův chlív, aby nechodili do týmu jen různí kamarádíčkové, ale konečně dobrá mladá schopná krev, která bude mít vizi a zapracuje na ní. To jim pomůže a ne podpásovky na všechny kolem sebe.......
Tak jak nemám rád Alonsa, tak ho lituju, kam se to dostal. Myslím, že by udělal dobře, kdyby se vrátil do Lotusu místo Kimiho, kterej by odešel do Red Bullu.-
Raiky
11:58 05.08.2013 109.81.245.XXXTrochu mlžíš: závodní piloti nemohli zkoušet nové díly, pouze jezdit dle programu Pirelli. Což u Mercedesu mohli, navíc mnohem dříve v sezóně. Ferrari jde asi o nějaký skutečný trest za porušení pravidel místo té šaškárny. Mercedes stejně od Pirelli dostal po Silverstone veškerá data, dostaly ostatní týmy veškerá data z tajného testu po Barceloně?-
zeto
22:42 05.08.2013 85.71.36.XXXPokud vím, tak právě Ferr tvrdilo, že změna pneu výrazně ovlivňuje aerodynamiku celého vozu. Proto bych se rád zeptal, k čemu je testování nových dílů (pro které navíc nemáš důkazy) s naprosto neznámým typem pneu, který navíc podle Pirr nebude ani použit.-
Raiky
22:50 05.08.2013 78.157.160.XXXTy snad máš důkazy, že novinky netestovali? Za zavřenými dveřmi, pochybuji, že by si něco nevyzkoušeli - třeba i bez vědomí Pirelli. A co to je za hloupost - k čemu je testování nových dílů na neznámém typu pneu? Uděláš jednu aero jízdu, změříš odpor + vztlak, vyměníš díly, změříš znovu - a máš jasno. To je jedno, jaké máš gumy (musí být akorát stejné).-
zeto
23:13 05.08.2013 85.71.36.XXXSamo Ferr a následně i McL tvrdily, že jiné pneu s jinou konstrukcí a tvarem ovlivní aerodynamiku tak výrazně, že se na výsledky testování nelze spolehnou a McL dokonce prohlásil, že jim nejvíc uškodila právě změna tvaru pneu, protože jim přestalo fungovat aero. Takže ano, takhle si pěkně otestuješ díly s neznámými pneu, ale pak je změníš na ty závodní a ono je ti to najednou k prdu. O to právě jde.
Důkazy nemám, zrovna tak, jako nikdo jiný nemá důkazy, že novinky testovali.-
anonym
13:40 06.08.2013 109.81.245.XXXNemáš pravdu. Zjistíš například, jaké víry ti generuje přední křídlo, kolik odporu a přítlaku který díl v zatáčkách, vyzkoušíš si spolehlivost dílů - a je jedno, jaké máš gumy. Samozřejmě, že když chceš ladit balík záď - pneumatiky, tak ti to je k ničemu, že se změní. Není to ale k ničemu, když si chceš ověřit některé parametry nových dílů - z čehož Mercedes těžil mohutně. -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek