DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE - GP Maďarska: Lewis na koni
Právě uprostřed maďarské Grand Prix se nám sezóna překlopila do druhé poloviny. Závod v zemi dobrého uheráku, čardáše a bikavéru většinou patřil mezi ty, u kterých si člověk nehty napětím neokouše – letos bylo těch vypjatých okamžiků také pomálu, ale až do samého konce bylo o co bojovat. A po závodě se také oč dohadovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: PADDOCK LINE - GP Maďarska: Lewis na koni
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:49 06.08.2013 194.160.178.XXXJa si myslím,.. ...že ako jedna lastovička leto nerobí, tak aj jedno víťaztvo je málo na to, aby v tejto sezóne titul získal zrovna Lewis a že nielen on, ale aj v tíme Mercedes sa budú musieť do konca roku ešte poriadne nadrieť, aby to tak bolo, lebo ako je vidieť, v F1 je všetko možné a ak ľudia chcú, tak to ide. -
rock
10:57 02.08.2013 37.188.225.XXXGrosjean Nesouhlasím pouze s jednou pasáží: totiž že je třeba rozlišovat, jestli se vyjetí z trati odehrálo při souboji (a přímo tak napomohlo k předjetí) nebo nikoliv.
Jsem přesvědčen o tom, že úmyslné opuštění tratě toho typu, o kterém je řeč (mám na mysli cutnutí přes vnitřní obrubník nebo prodloužení výjezdu ze zatáčky) PŘINESE VÝHODU VŽDYCKY (jinak by to ti piloti nedělali), bez ohledu na to, jestli je někde blízko nějaký soupeř, se kterým by se to dalo opticky porovnat. Možná je to ušetřená desetinka sekundy, ale i ta se sčítá a může znamenat zásadní rozdíl ve vývoji závodu.
Trestat by se mělo buď všechno, nebo nic.-
RoBertino
11:57 02.08.2013 83.208.82.XXXAno, souhlasil bych ať se trestá vše, ale tady opět narážíme na problém pravidel a jejich aplikaci. Ono je asi něco jiného, když to někomu evidentně "ujete" v důsledku jezdecké chyby a musí mimo trať, takže nezíská žádnou výhodu, než když se vědomě žehrá na to, že se jezdí na limitu. Stačilo by možná zvednout obrubníky tak, aby se nedaly přeskakovat, ale viděli jsme, co to udělalo za paseku na Silverstone. Co se týče oněch desetinek, dnes přejíždí obrubníky prakticky každý, takže hodně laicky řečeno se to tak nějak vykompenzuje - jinak by mohli udělat boxovou uličku jako součást závodní trati, protože by tam piloti byli vlastně pořád-
rock
12:49 02.08.2013 37.188.225.XXXJezdecká chyba (a následné nezískání výhody) by se dala prokázat telemetrií, ale to není ten případ, o který mi šlo.
Jde mi o ta soustavná přejíždění. Jednou se někdo namáhal s tím, že hranice trati vymezil tou bílou čárou, tak mi přijde opravdu strašně jednoduchý ten prohřešek definovat. Když se to bude alespoň částečně tolerovat (jako v současnosti), tak se dostáváme do obtížné situace typu "co je ještě zanedbatelná výhoda a co už je trestuhodná výhoda". Podle mne by to šlo ukočírovat třeba zavedením trestu typu
- poprvé v závodě: drive trough
- podruhé v závodě: stop & go
- potřetí: DSQ
a pokud by se to opravdu dodržovalo, tak by si na to piloti začali dávat pozor. Stejně jako s dávají pozor na bílou lajnu při výjezdu z boxů.-
Pavel A.
14:20 02.08.2013 88.103.60.XXXBuď je opuštění trati přestupek, nebo není. Není možné při každém vyjetí studovat telemetrii, jestli na tom někdo vydělal, či to byla jezdecká chyba.
Na druhé straně, trestat každý centimetrový "výlet" mimo trať, i když široko daleko nikdo není a šlo o jezdeckou chybu je blbost.
Ono to zase tak jednoduché není. Navíc se těžko posuzuje, kdy jezdec vyjel mimo trať aby zabránil srážce, či proto, že mu to uklouzlo, nebo proto, aby si zkrátil trať.
Myslím že by měl být ještě mezistupeň trestu a to ztráta bodu v bodování jezdců a ne hned průjezd boxem.
Ostatně, většinou FIA varuje jezdce, že předjel nedovoleným způsobem a měl by pozici přepustit (viz Alonso v Monaku). Proč k tomu nepřistoupila v tomto případě?-
Duncan66
14:52 02.08.2013 89.29.32.XXXprave v Monaku to byla spise vyjimka, ze dali Alonsovi resp. tymu info "vratte pozici, nebo bude trest" a to mozna po nejake pulhodine. A nekdo jiny vyfasuje za stejny prohresek, ktery se stal taky dlouho pred koncem zavodu trest az po skonceni zavodu.
-
-
-
-
Duncan66
09:53 02.08.2013 89.29.32.XXXAlonso Zajimave, ze v Alonsove pripadu spousta lidi omlouva onen trest, ze Alonso neni schopen si sam pred zavodem zkontrolovat auto a ze tou vyhodou nikoho nepredjel. Ta ziskana sekunda mohla mit vliv na jeho zavod i zavod jinych pilotu klidne az o x kol pozdeji, kdy po zastavce v boxech vyjel prave diky te ziskane sekunde pred nejakym souperem. A ikdyz je to vina tymu, tak je to stejny pripad jako kdyz tym natankuje pilotovi malo paliva, ze nema dost na testovaci vzorek. V takovem pripade nikomu neprijde divne, ze je penalizovan pilot v kvalifikaci primo krutou diskvalifikaci a podobny trest by nasledoval i v zavode. Zadna smesna pokuta pro tym.
Ohledne predjeti Massy take nesouhlasim. A neprijde mi fer, ze v Monaku to trvalo snad nekolik desitek minut a Alonso dostal sanci pozici vratit aniz by dostal trest a jindy se situace resi az po zavode a s tim jaksi pilot nema moznost uz nic delat. Je to hnus a slizka politika.-
NrteP
11:51 02.08.2013 193.86.87.XXXStran vrácení pozice je to věc týmu ( možná taky jezdce ), jestli nařídí závodníkovi vrátit pozici. Tady nejde o šanci, ale o to včas zareagovat a rychle se rozhodnout. Prostě v boxech sedí jenom lidé a Ti reagují a přemýšlejí různě. Může se to jevit jako nespravedlivé, ale tak už to v životě chodí.-
-
NrteP
13:33 02.08.2013 193.86.87.XXX"A neprijde mi fer, ze v Monaku to trvalo snad nekolik desitek minut a Alonso dostal sanci pozici vratit aniz by dostal trest a jindy se situace resi az po zavode a s tim jaksi pilot nema moznost uz nic delat."
Tímto nebráním Alonsa ( toho jste uvedl Vy ) , jiní závodníci taky vraceli pozici a jiní zase ne a traťový komisaři konali-
Duncan66
14:33 02.08.2013 89.29.32.XXXasi si nerozumime. Mi jde o to, ze napr. v Monaku Alonso nevratil pozici sam od sebe po konzultaci s tymem, ale teprve pote, co tym dostal od komisaru zpravu:"vratte pozici, nebo dostane trest". A ted v Madarsku ci jindy dostane zavodnik trest za stejny prestupek az po zavode, takze vubec podobnou sanci nedostal. A to neni zrovna fer, ze? Jde mi ciste o tuhle umyslnou ci neumyslnou protekci jednech a nekompromisni persekuci jinych. To stejne jako trest netrest pro Alonsa v madarsku za zneuzivani DRS vinou jeho tymu.-
odin
18:09 02.08.2013 77.240.96.XXXVysvětli mi, jak mohl tým, nebo komisaři Grosjeanovi radit aby vrátil pozici, když o pár metrů dál Buttona předjel také Alonso a na konci kola zajel Button k pitstopu? Vždyť to ani nešlo. Tvoje averze k Alonsovi je tak veliká, že ztrácíš veškerou soudnost. Srovnáváš nesrovnatelné a vyvozuješ nesmyslné závěry.
-
Duncan66
19:10 02.08.2013 89.29.32.XXXNeztracim zadnou soudnost. To prece neni vina Romaina, ze souper ktereho predjede jede hned do pitu. Bud maji trestat vsechny, nebo nikoho. Protekce ze nekomu komisari daji sanci svuj prohresek odcinit po pulhodine a jineho prave kvuli vyvoji zavodu zadrou mi prijde naprosto proti duchu fairplay a je to snad ten nejhorsi mozny postup reseni penalizaci. A neplet do toho nejakou averzi vuci konkretni osobe, ta s tim nema co delat. Je to jen aktualni, nic vic.-
Nasir
22:06 02.08.2013 188.175.176.XXXTo, že se jezdci mohou vyhnout trestu a soupeře pouštět je fakticky benevolence komisařů. Není to žádná výsada. Pokud to puštění náhodou nelze provést, protože soupeř hned vjede do pitu, je to problém toho, kdo se provinil, nikoliv komisařů. Do té situace se dostal jezdec sám, měl si dávat větší pozor.
Co se týče Alonsova puštění - pokud tým komunikoval s komisaři a dotazoval se na to, tak logicky dostal odpověď, že jim hrozí trest. Takže reagovali. Nestalo se to poprvé ani naposled, takže nevím, co na tom nechápeš. Ty máš snad mindrák z toho, že trestu unikl právě Alonso? To měli komisaři mlčet jako hrob nebo záměrně lhát jen proto, aby mu ten trest mohli napařit? To bys považoval za normální?
Odin to napsal naprosto přesně - když jde o Alonsa, evidentně ztrácíš soudnost. BTW jsem zvědav, jestli se u tebe někdy dočkáme stejného přístupu k tvému oblíbenci Hamiltonovi...-
Duncan66
22:28 02.08.2013 89.29.32.XXXno pises prakticky to same co ja. Pises, ze kdyz nekdo porusi pravidla, tak se k nemu za stejny prestupek bude postupovat ruzne podle nahody, obliby, okolnosti apod. Jestli ti to prijde ok, potom v poho. Mi se to nelibi a libit nebude. Za stejny prohresek by mely byt stejne postihy a kdyz nekdo dostane sanci na reparat, meli by tu sanci mit vsichni, tecka.
Kdybych mel vyvozovat stejne hloupe zavery jako ty a odin, tak bych napsal, ze kdykoli zminim Alonsa, ztracite soudnost a mate z toho mindrak-
odin
00:04 03.08.2013 77.240.96.XXXS myšlenkou, kterou se tu snažíš propagovat souhlasím. Za stejné prohřešky stejné tresty.
Zajímavé je, že když Maldonado loni, tuším ve Valencii vyjel mimo dráhu, (kam jej Hamík prakticky vytlačil) a při návratu na trať s Hamem klidoval, jsi měl na tento manévr rozdílný pohled, než na Grosjeanovo předjetí mimo trať Massy. Manévry stejné, rozdíl jen v tom, že letos nedošlo ke kolizi. Vlastně promiň loni předjížděl Maldonádo tvého Hamíka a ten má právo jakékoliv obrany a vše co mu uškodí je tebou nekompromisně kritizováno. Zatímco letos Grosjean předjížděl ferraristu Massu a tam naopak neplatí žádná práva, že? RoBertino ti to tady napsal jasně. V dnešní formuli se na plno rozhodnutí musíme dívat z pohledu sponzorů a politiky. A zatímco tě u ostatních diskutujících a autorů článků překvapuje jejich uvažování, svoje stejně zujaté uvažování tě nepřekvapí? To je gól, který sis vstřelil do vlastní branky.
A mindráky z tebe tedy opravdu nemám.-
Duncan66
09:45 03.08.2013 89.29.32.XXXno pletes ruzne veci dohromady. U Maldonada jsem vzdy kritizoval a byl pro penalalizaci z duvodu poruseni pravidla "bezpecne vraceni na trat" protoze Lewise sproste sestrelil. U Grosjeana se resi uplne jine pravidlo a sice "ziskani vyhody vyjetim mimo trat". Takze priste nepis v "hysterii", prestan pouzivat to slovo kdyz to neni pravda a zacni prosim pouzivat vlastni mozek v klidu a vymysli neco rozumnejsiho A hlavne si nastuduj co to slovo opravdu znamena kdyz ho neustale pouzivas dokolecka. Az budu psat s rudyma ocima, tak u kazdeho prispevku uvidis "Prispevek upraven redakci" apod. Ale i to ma do hysterie porad daleko-
Nasir
17:37 03.08.2013 188.175.176.XXXOdin si nevybral dobrý příklad. Měl bych lepší - tvé názory na kolize v Monaku Kimi vs Pérez 2013 a Hamáč vs Massa a Maldonado 2011. Ve všech případech se jezdec vzadu řítil jako buldozer do těsné zatáčky/šikany s vírou "střelím to tam a soupeř snad zareaguje a uhne z kolize". Přitom mu muselo být jasné, jakou stopou jedou soupeři před ním a že mu do toho místa vzápětí vjedou. Ve všech případech to dopadlo, jak muselo. Hamiltona jsi zuby nehty bránil a dokonce zbaběle poukazoval na neoblíbenost Massy a Maldonada a jejich ježdění (jako by Hamáč byl v té době etalon bezproblémové jízdy ). U Péreze jsi naopak kritizoval jeho - v tomto případě se shodneme. Podle mě byl na vině všech případech nesmyslně "optimistický" jezdec vzadu. Na svého oblíbence Hamáče jsi ale tak přísný nebyl a zastával jsi zcela protichůdný názor.
Takže to jen tak, abysme si nalili čistého vína. I když je mi jasné, jaká bude tvoje reakce.-
Duncan66
09:40 05.08.2013 89.29.32.XXXPereze jsem kritizoval za to, ze i druhy Kimiho utok by v pripade nekolize znamenal minimalne pro Kimiho projeti sikany rovne jako pri Perezovem prvnim utoku a hlavne uz mel s Kimim v tom miste zkusenost, zcela jasne videl, ze Kimi ho pustit nehodla a stejne do toho sel za dve kola znovu a znovu spatne. To je to proc jsem ho vinil. A v pripade Lewise se nic takoveho nekonalo. Takze je v tech soubojich rozdil a proto mam ruzne nazory, kdo byl hlavnim vinikem tehdy a letos.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek