DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE - GP Maďarska: Lewis na koni

Právě uprostřed maďarské Grand Prix se nám sezóna překlopila do druhé poloviny. Závod v zemi dobrého uheráku, čardáše a bikavéru většinou patřil mezi ty, u kterých si člověk nehty napětím neokouše – letos bylo těch vypjatých okamžiků také pomálu, ale až do samého konce bylo o co bojovat. A po závodě se také oč dohadovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PADDOCK LINE - GP Maďarska: Lewis na koni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 06.08.2013 10:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 6 lidí) 02.08.2013 18:09
Vysvětli mi, jak mohl tým, nebo komisaři… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 03.08.2013 00:04
S myšlenkou, kterou se tu snažíš propagovat… »
» Pavel A. (Hlasovali 3 lidé) 02.08.2013 14:20
Buď je opuštění trati přestupek, nebo není.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím,.. ...že ako jedna lastovička leto nerobí, tak aj jedno víťaztvo je málo na to, aby v tejto sezóne titul získal zrovna Lewis a že nielen on, ale aj v tíme Mercedes sa budú musieť do konca roku ešte poriadne nadrieť, aby to tak bolo, lebo ako je vidieť, v F1 je všetko možné a ak ľudia chcú, tak to ide. 01

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.225.XXX
    Grosjean Nesouhlasím pouze s jednou pasáží: totiž že je třeba rozlišovat, jestli se vyjetí z trati odehrálo při souboji (a přímo tak napomohlo k předjetí) nebo nikoliv.
    Jsem přesvědčen o tom, že úmyslné opuštění tratě toho typu, o kterém je řeč (mám na mysli cutnutí přes vnitřní obrubník nebo prodloužení výjezdu ze zatáčky) PŘINESE VÝHODU VŽDYCKY (jinak by to ti piloti nedělali), bez ohledu na to, jestli je někde blízko nějaký soupeř, se kterým by se to dalo opticky porovnat. Možná je to ušetřená desetinka sekundy, ale i ta se sčítá a může znamenat zásadní rozdíl ve vývoji závodu.

    Trestat by se mělo buď všechno, nebo nic.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ano, souhlasil bych ať se trestá vše, ale tady opět narážíme na problém pravidel a jejich aplikaci. Ono je asi něco jiného, když to někomu evidentně "ujete" v důsledku jezdecké chyby a musí mimo trať, takže nezíská žádnou výhodu, než když se vědomě žehrá na to, že se jezdí na limitu. Stačilo by možná zvednout obrubníky tak, aby se nedaly přeskakovat, ale viděli jsme, co to udělalo za paseku na Silverstone. Co se týče oněch desetinek, dnes přejíždí obrubníky prakticky každý, takže hodně laicky řečeno se to tak nějak vykompenzuje - jinak by mohli udělat boxovou uličku jako součást závodní trati, protože by tam piloti byli vlastně pořád 03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.225.XXX
        Jezdecká chyba (a následné nezískání výhody) by se dala prokázat telemetrií, ale to není ten případ, o který mi šlo.

        Jde mi o ta soustavná přejíždění. Jednou se někdo namáhal s tím, že hranice trati vymezil tou bílou čárou, tak mi přijde opravdu strašně jednoduchý ten prohřešek definovat. Když se to bude alespoň částečně tolerovat (jako v současnosti), tak se dostáváme do obtížné situace typu "co je ještě zanedbatelná výhoda a co už je trestuhodná výhoda". Podle mne by to šlo ukočírovat třeba zavedením trestu typu
        - poprvé v závodě: drive trough
        - podruhé v závodě: stop & go
        - potřetí: DSQ
        a pokud by se to opravdu dodržovalo, tak by si na to piloti začali dávat pozor. Stejně jako s dávají pozor na bílou lajnu při výjezdu z boxů.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pavel A.

          Pavel A.

          88.103.60.XXX
          Buď je opuštění trati přestupek, nebo není. Není možné při každém vyjetí studovat telemetrii, jestli na tom někdo vydělal, či to byla jezdecká chyba.
          Na druhé straně, trestat každý centimetrový "výlet" mimo trať, i když široko daleko nikdo není a šlo o jezdeckou chybu je blbost.

          Ono to zase tak jednoduché není. Navíc se těžko posuzuje, kdy jezdec vyjel mimo trať aby zabránil srážce, či proto, že mu to uklouzlo, nebo proto, aby si zkrátil trať.

          Myslím že by měl být ještě mezistupeň trestu a to ztráta bodu v bodování jezdců a ne hned průjezd boxem.

          Ostatně, většinou FIA varuje jezdce, že předjel nedovoleným způsobem a měl by pozici přepustit (viz Alonso v Monaku). Proč k tomu nepřistoupila v tomto případě?

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Andy

            62.168.11.XXX
            Protože Button jel hned v tom kole do boxu, tedy asi za 30 s.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            89.29.32.XXX
            prave v Monaku to byla spise vyjimka, ze dali Alonsovi resp. tymu info "vratte pozici, nebo bude trest" a to mozna po nejake pulhodine. A nekdo jiny vyfasuje za stejny prohresek, ktery se stal taky dlouho pred koncem zavodu trest az po skonceni zavodu. 17

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Alonso Zajimave, ze v Alonsove pripadu spousta lidi omlouva onen trest, ze Alonso neni schopen si sam pred zavodem zkontrolovat auto a ze tou vyhodou nikoho nepredjel. Ta ziskana sekunda mohla mit vliv na jeho zavod i zavod jinych pilotu klidne az o x kol pozdeji, kdy po zastavce v boxech vyjel prave diky te ziskane sekunde pred nejakym souperem. A ikdyz je to vina tymu, tak je to stejny pripad jako kdyz tym natankuje pilotovi malo paliva, ze nema dost na testovaci vzorek. V takovem pripade nikomu neprijde divne, ze je penalizovan pilot v kvalifikaci primo krutou diskvalifikaci a podobny trest by nasledoval i v zavode. Zadna smesna pokuta pro tym.
    Ohledne predjeti Massy take nesouhlasim. A neprijde mi fer, ze v Monaku to trvalo snad nekolik desitek minut a Alonso dostal sanci pozici vratit aniz by dostal trest a jindy se situace resi az po zavode a s tim jaksi pilot nema moznost uz nic delat. Je to hnus a slizka politika.

    + 5 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • NrteP

      193.86.87.XXX
      Stran vrácení pozice je to věc týmu ( možná taky jezdce ), jestli nařídí závodníkovi vrátit pozici. Tady nejde o šanci, ale o to včas zareagovat a rychle se rozhodnout. Prostě v boxech sedí jenom lidé a Ti reagují a přemýšlejí různě. Může se to jevit jako nespravedlivé, ale tak už to v životě chodí.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.29.32.XXX
        Vubec nevim o cem mluvis a jake situace s meho prispevku se ten tvuj tyka.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • NrteP

          193.86.87.XXX
          "A neprijde mi fer, ze v Monaku to trvalo snad nekolik desitek minut a Alonso dostal sanci pozici vratit aniz by dostal trest a jindy se situace resi az po zavode a s tim jaksi pilot nema moznost uz nic delat."
          Tímto nebráním Alonsa ( toho jste uvedl Vy ) , jiní závodníci taky vraceli pozici a jiní zase ne a traťový komisaři konali

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            89.29.32.XXX
            asi si nerozumime. Mi jde o to, ze napr. v Monaku Alonso nevratil pozici sam od sebe po konzultaci s tymem, ale teprve pote, co tym dostal od komisaru zpravu:"vratte pozici, nebo dostane trest". A ted v Madarsku ci jindy dostane zavodnik trest za stejny prestupek az po zavode, takze vubec podobnou sanci nedostal. A to neni zrovna fer, ze? Jde mi ciste o tuhle umyslnou ci neumyslnou protekci jednech a nekompromisni persekuci jinych. To stejne jako trest netrest pro Alonsa v madarsku za zneuzivani DRS vinou jeho tymu.

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Vysvětli mi, jak mohl tým, nebo komisaři Grosjeanovi radit aby vrátil pozici, když o pár metrů dál Buttona předjel také Alonso a na konci kola zajel Button k pitstopu? Vždyť to ani nešlo. Tvoje averze k Alonsovi je tak veliká, že ztrácíš veškerou soudnost. Srovnáváš nesrovnatelné a vyvozuješ nesmyslné závěry.

              + 6 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                89.29.32.XXX
                Neztracim zadnou soudnost. To prece neni vina Romaina, ze souper ktereho predjede jede hned do pitu. Bud maji trestat vsechny, nebo nikoho. Protekce ze nekomu komisari daji sanci svuj prohresek odcinit po pulhodine a jineho prave kvuli vyvoji zavodu zadrou mi prijde naprosto proti duchu fairplay a je to snad ten nejhorsi mozny postup reseni penalizaci. A neplet do toho nejakou averzi vuci konkretni osobe, ta s tim nema co delat. Je to jen aktualni, nic vic.

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  To, že se jezdci mohou vyhnout trestu a soupeře pouštět je fakticky benevolence komisařů. Není to žádná výsada. Pokud to puštění náhodou nelze provést, protože soupeř hned vjede do pitu, je to problém toho, kdo se provinil, nikoliv komisařů. Do té situace se dostal jezdec sám, měl si dávat větší pozor.
                  Co se týče Alonsova puštění - pokud tým komunikoval s komisaři a dotazoval se na to, tak logicky dostal odpověď, že jim hrozí trest. Takže reagovali. Nestalo se to poprvé ani naposled, takže nevím, co na tom nechápeš. Ty máš snad mindrák z toho, že trestu unikl právě Alonso? To měli komisaři mlčet jako hrob nebo záměrně lhát jen proto, aby mu ten trest mohli napařit? To bys považoval za normální?

                  Odin to napsal naprosto přesně - když jde o Alonsa, evidentně ztrácíš soudnost. BTW jsem zvědav, jestli se u tebe někdy dočkáme stejného přístupu k tvému oblíbenci Hamiltonovi... 03

                  + 4 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    no pises prakticky to same co ja. Pises, ze kdyz nekdo porusi pravidla, tak se k nemu za stejny prestupek bude postupovat ruzne podle nahody, obliby, okolnosti apod. Jestli ti to prijde ok, potom v poho. Mi se to nelibi a libit nebude. Za stejny prohresek by mely byt stejne postihy a kdyz nekdo dostane sanci na reparat, meli by tu sanci mit vsichni, tecka.

                    Kdybych mel vyvozovat stejne hloupe zavery jako ty a odin, tak bych napsal, ze kdykoli zminim Alonsa, ztracite soudnost a mate z toho mindrak 18

                    + 2 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      S myšlenkou, kterou se tu snažíš propagovat souhlasím. Za stejné prohřešky stejné tresty.
                      Zajímavé je, že když Maldonado loni, tuším ve Valencii vyjel mimo dráhu, (kam jej Hamík prakticky vytlačil) a při návratu na trať s Hamem klidoval, jsi měl na tento manévr rozdílný pohled, než na Grosjeanovo předjetí mimo trať Massy. Manévry stejné, rozdíl jen v tom, že letos nedošlo ke kolizi. Vlastně promiň loni předjížděl Maldonádo tvého Hamíka a ten má právo jakékoliv obrany a vše co mu uškodí je tebou nekompromisně kritizováno. Zatímco letos Grosjean předjížděl ferraristu Massu a tam naopak neplatí žádná práva, že?18 RoBertino ti to tady napsal jasně. V dnešní formuli se na plno rozhodnutí musíme dívat z pohledu sponzorů a politiky. A zatímco tě u ostatních diskutujících a autorů článků překvapuje jejich uvažování, svoje stejně zujaté uvažování tě nepřekvapí? To je gól, který sis vstřelil do vlastní branky.
                      A mindráky z tebe tedy opravdu nemám.18 18 18

                      + 4 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        no pletes ruzne veci dohromady. U Maldonada jsem vzdy kritizoval a byl pro penalalizaci z duvodu poruseni pravidla "bezpecne vraceni na trat" protoze Lewise sproste sestrelil. U Grosjeana se resi uplne jine pravidlo a sice "ziskani vyhody vyjetim mimo trat". Takze priste nepis v "hysterii", prestan pouzivat to slovo kdyz to neni pravda a zacni prosim pouzivat vlastni mozek v klidu a vymysli neco rozumnejsiho 17 A hlavne si nastuduj co to slovo opravdu znamena kdyz ho neustale pouzivas dokolecka. Az budu psat s rudyma ocima, tak u kazdeho prispevku uvidis "Prispevek upraven redakci" apod. 03 Ale i to ma do hysterie porad daleko 13

                        + 2 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Nasir

                          188.175.176.XXX
                          Odin si nevybral dobrý příklad. Měl bych lepší - tvé názory na kolize v Monaku Kimi vs Pérez 2013 a Hamáč vs Massa a Maldonado 2011. Ve všech případech se jezdec vzadu řítil jako buldozer do těsné zatáčky/šikany s vírou "střelím to tam a soupeř snad zareaguje a uhne z kolize". Přitom mu muselo být jasné, jakou stopou jedou soupeři před ním a že mu do toho místa vzápětí vjedou. Ve všech případech to dopadlo, jak muselo. Hamiltona jsi zuby nehty bránil a dokonce zbaběle poukazoval na neoblíbenost Massy a Maldonada a jejich ježdění (jako by Hamáč byl v té době etalon bezproblémové jízdy 03 ). U Péreze jsi naopak kritizoval jeho - v tomto případě se shodneme. Podle mě byl na vině všech případech nesmyslně "optimistický" jezdec vzadu. Na svého oblíbence Hamáče jsi ale tak přísný nebyl a zastával jsi zcela protichůdný názor.
                          Takže to jen tak, abysme si nalili čistého vína. I když je mi jasné, jaká bude tvoje reakce. 03

                          + 1 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            Pereze jsem kritizoval za to, ze i druhy Kimiho utok by v pripade nekolize znamenal minimalne pro Kimiho projeti sikany rovne jako pri Perezovem prvnim utoku a hlavne uz mel s Kimim v tom miste zkusenost, zcela jasne videl, ze Kimi ho pustit nehodla a stejne do toho sel za dve kola znovu a znovu spatne. To je to proc jsem ho vinil. A v pripade Lewise se nic takoveho nekonalo. Takze je v tech soubojich rozdil a proto mam ruzne nazory, kdo byl hlavnim vinikem tehdy a letos.

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama