DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o Maďarsku - o Hamiltonovi, Alonsovi či o zbytečném DRS
Gary Anderson hodnotí pro BBC Velkou cenu Maďarska. Vrací se k výkonům Hamiltona, Vettela, Räikkönena a Alonso, kritizuje výkony Ferrari či zbytečný systém pro snížení odporu (DRS).
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Anderson o Maďarsku - o Hamiltonovi, Alonsovi či o zbytečném DRS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:21 30.07.2013 194.160.178.XXXV Maďarsku vyšlo všetko ideálne Lewisovi,.. ...aj tímu Mercdes a uvidíme, ako to bude ďalej, lebo zo závodu si určite zobral ponaučenie aj Nico a bude sa snažiť aj on na konkurencieschopnom aute urobiť výsledok v nasledovnom závode, čo bude len dobre, lebo o to to bude zase zaujímavejšie. Aj Romain by si mal uvedomiť, že za obrubníkom sa nepredbieha a treba si tento manéver pripraviť tak, aby to bolo v zóne DRS, alebo na mieste, kde sa to dá, bez získania zbatočnej penalizácie. Ak je totiž 2. zóna DRS, určená zle, lebo mala byť medzi 3. a 4. zátačkou, aby sa KERS mohlo dobiť a znova aj s DRS spolu využiť na predbiehanie po zóne DRS 1. Ak to tak nebolo, treba to pripomienkovať a urobiť korekcie do budúceho roku, kedy to ale také podstatné nebude, lebu tu už budú batérie dobíjať dva systémy, jeden pri brzdení MGUK a druhý MGUH, pri prejazde v rýchlych zátačkách a na rovinkách. Vyšší krútiaci moment bude blahodárne vplývať na zrýchlenie aj na krátkych zónach DRS ako je Hungaroring a predbiehaní bude preto na rok v týchlo zónach ďaleko viac a za starými V8, nik nevyroní ani slzu. -
-
Pepan
07:38 30.07.2013 89.24.157.XXXSouhlasím s Andersonem že DRS by mělo být zrušeno. Poskytuje velkou výhodu vozu, který jede v závěsu. Klidně se tak může stát, že lepší vůz bude v DRS zóně předjet horším jenom proto, že to DRS a pravidla umožňují. A pak si myslím, že piloti mají už tak na volantu čudlíků až moc. Pokud to tak půjde dál, časem bude na volantu tolik tlačítek, že pilot ten volant nebude moci pořádně uchopit. A co se týče Grosjeana, tak si myslím, že o tomhle víkendu dostal zabrat až moc. Nejdřív vyšetřován kvůli "nelegální" podlaze vozu a v závodě dvě pentle za prohřešky-neprohřešky. Jak toho pilota moc nemusím, tak tentokrát mi ho bylo fakt líto.-
McMatej
09:42 30.07.2013 81.201.60.XXXA jak se ten horší vůz dostane do 1 s odstupu?? Kdyby to takto bylo, tak by se mezi sebou pořád předjížděla dvě auta. A o takovém případu nevím. DRS vždy pomůže rychlejšímu. A jestli se to tomu pomalejšímu nelíbí, tak má jednoduchou možnost jak se proti použití DRS bránit, nenechat se dojet!!
DRS zóny nikdy nepůjde nastavit ideálně, protože se na trati potkávají různě nakonfigurovaná auta. Tím myslím, že když auto s vysokou top speed dojede auto rychlé v technických pasážích, tak předjetí v DRS zóně muže vypadat jednoduše v opačném případě to bude problém.-
Pepan
10:03 30.07.2013 89.24.157.XXXZkuste si představit dva vozy, kdy jeden má horší aerodynamiku a vyšší maximální rychlost. V zatáčkovité sekci bude předjet vozem s větším přítlakem, pak bude rovinka s DRS zónou, kde mu to ten s horším přítlakem vrátí a v dalším kole se to může zase opakovat a tak pořád dokola. Proto tvrdím, že DRS je p...ovina a měla by se zrušit. Na dráze by měla rozhodovat kvalita vozu společně se závodnickými schopnostmi a ne nějaké pitomé tlačítko.-
PC
10:40 30.07.2013 212.47.2.XXXMyslím, že DRS nebude nikdy zrušeno, případně bude maximálně nahrazeno "vynálezem" s obdobným účelem. Šlo o to zatraktivnit ty, pro závodění nemožné a trapné, okruhy, kde se jezdí stylem vláček. V minulých letech bývalo přeci běžné, že jak se to na startu seřadilo, tak tak se také dojelo a souboje někdy bývaly jen kdesi ve středu pole. F1 v dnešní světové finanční krizi trpí jako ostatní a nic tak neodradí/nepřiláká jako souboje, ať už s jakýmikoliv pomůckami.
Takže všichni odpůrci DRS pláčí na špatném hrobě. Spíš by se měla vymyslet nějaká vhodnější náhrada DRS, která umožní souboje všude, ale s přispěním umění pilota. Ale nikdo zatím na nic lepšího nepřišel.-
-
mi88ki
10:01 31.07.2013 165.72.200.XXXJenže to je úvaha špatným směrem. Nejdříve je potřeba zjistit proč se v nedávné minulosti špatně předjíždělo. Odpověď je poměrně jednoduchá. Protože vozy nemohli a stále nemohou jezdit v zatáčkovitých částech těsně za sebou. Tento problém u GP2 není a to ze dvou důvodů. Nemá tak propracovanou "vrchní" aerodynamiku, takže ztráty vzduchu nejsou tolik cítit a špinavý vzduch tolik nevadí. Druhou věcí je i když nevím jestli je to stále aktuální po změně šasi, že hodně přítlaku je generováno na podvozku, protože v GP2 není přítomno povinné prkno na podlaze jako tomu je u F1. F1 se prostě v minulosti zalekla podlahové aerodynamiky a rozvíjela se tedy jen ta vrchní, která je prostě příliš závislá na čistém vzduchu.
Takže řešení je omezit vrchní aerodynamiku a podpořit tu spodní. Pak budou vozy schopny jet těsně za sebou a půjde tedy předjíždět klasicky bez kouzelných tlačítek.
Jinak souhlasím s analýzou Andersona, že DRS zóny jsou komické v tom, že někde vidíme desítky předjíždění kde je to přes DRS hodně jednoduché a pak zase závody, kde je DRS k ničemu.
Stejně ale za 90% předjíždění vděčíme tomu, že se na trati potkají vozy s jinou aktuální kondicí gum a nebo hodně rychlé auto se z nějakého důvodu ocitlo vzadu a protlouká se tam kam patří.
Když už má být nějaká náhražka za ztrátu při jízdě za někým, tedy DRS, tak proč neomezit jeho účinnost a zároveň zrušit DRS zóny a nechat na jezdci jak a kde ho použije. DRS by bylo samozřejmě aktivní pouze při jízdě za jiným vozem. Akorát ten odstup bych malinko snížil, protože sekunda mi přijde docela odstup. Naopak na půl sekundy už je hodně těžké se držet, takže nějakých sedm až osm desetin by bylo ku prospěchu věci, když už to musí být.
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek