DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o Maďarsku - o Hamiltonovi, Alonsovi či o zbytečném DRS

Gary Anderson hodnotí pro BBC Velkou cenu Maďarska. Vrací se k výkonům Hamiltona, Vettela, Räikkönena a Alonso, kritizuje výkony Ferrari či zbytečný systém pro snížení odporu (DRS).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Anderson o Maďarsku - o Hamiltonovi, Alonsovi či o zbytečném DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 31.07.2013 15:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 12 lidí) 30.07.2013 07:38
Souhlasím s Andersonem že DRS by mělo být zrušeno… »
» McMatej (Hlasovalo 9 lidí) 30.07.2013 09:42
A jak se ten horší vůz dostane do 1 s odstupu??… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 30.07.2013 10:03
Zkuste si představit dva vozy, kdy jeden má… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    DRS Věta " FIA má špatné priority, protože tímto odrazuje jezdce od potenciálního přejetí, jako bylo toto, ale dává jim absurdní pomůcky na předjíždění jako je DRS, kterým vytváří umělé předjížděcí manévry." by se měla vytesat do kamene.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V Maďarsku vyšlo všetko ideálne Lewisovi,.. ...aj tímu Mercdes a uvidíme, ako to bude ďalej, lebo zo závodu si určite zobral ponaučenie aj Nico a bude sa snažiť aj on na konkurencieschopnom aute urobiť výsledok v nasledovnom závode, čo bude len dobre, lebo o to to bude zase zaujímavejšie. Aj Romain by si mal uvedomiť, že za obrubníkom sa nepredbieha a treba si tento manéver pripraviť tak, aby to bolo v zóne DRS, alebo na mieste, kde sa to dá, bez získania zbatočnej penalizácie. Ak je totiž 2. zóna DRS, určená zle, lebo mala byť medzi 3. a 4. zátačkou, aby sa KERS mohlo dobiť a znova aj s DRS spolu využiť na predbiehanie po zóne DRS 1. Ak to tak nebolo, treba to pripomienkovať a urobiť korekcie do budúceho roku, kedy to ale také podstatné nebude, lebu tu už budú batérie dobíjať dva systémy, jeden pri brzdení MGUK a druhý MGUH, pri prejazde v rýchlych zátačkách a na rovinkách. Vyšší krútiaci moment bude blahodárne vplývať na zrýchlenie aj na krátkych zónach DRS ako je Hungaroring a predbiehaní bude preto na rok v týchlo zónach ďaleko viac a za starými V8, nik nevyroní ani slzu. 11

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Pro mě výborný článek, zvlášť ohledně hodnocení povrchů různých okruhů ve vztahu k poneumatice a k přenosu tepla.01

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Souhlasím s Andersonem že DRS by mělo být zrušeno. Poskytuje velkou výhodu vozu, který jede v závěsu. Klidně se tak může stát, že lepší vůz bude v DRS zóně předjet horším jenom proto, že to DRS a pravidla umožňují. A pak si myslím, že piloti mají už tak na volantu čudlíků až moc. Pokud to tak půjde dál, časem bude na volantu tolik tlačítek, že pilot ten volant nebude moci pořádně uchopit. A co se týče Grosjeana, tak si myslím, že o tomhle víkendu dostal zabrat až moc. Nejdřív vyšetřován kvůli "nelegální" podlaze vozu a v závodě dvě pentle za prohřešky-neprohřešky. Jak toho pilota moc nemusím, tak tentokrát mi ho bylo fakt líto.

    + 12 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      81.201.60.XXX
      A jak se ten horší vůz dostane do 1 s odstupu?? 20 Kdyby to takto bylo, tak by se mezi sebou pořád předjížděla dvě auta. A o takovém případu nevím. DRS vždy pomůže rychlejšímu. A jestli se to tomu pomalejšímu nelíbí, tak má jednoduchou možnost jak se proti použití DRS bránit, nenechat se dojet!!

      DRS zóny nikdy nepůjde nastavit ideálně, protože se na trati potkávají různě nakonfigurovaná auta. Tím myslím, že když auto s vysokou top speed dojede auto rychlé v technických pasážích, tak předjetí v DRS zóně muže vypadat jednoduše v opačném případě to bude problém.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Zkuste si představit dva vozy, kdy jeden má horší aerodynamiku a vyšší maximální rychlost. V zatáčkovité sekci bude předjet vozem s větším přítlakem, pak bude rovinka s DRS zónou, kde mu to ten s horším přítlakem vrátí a v dalším kole se to může zase opakovat a tak pořád dokola. Proto tvrdím, že DRS je p...ovina a měla by se zrušit. Na dráze by měla rozhodovat kvalita vozu společně se závodnickými schopnostmi a ne nějaké pitomé tlačítko.

        + 4 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Myslím, že DRS nebude nikdy zrušeno, případně bude maximálně nahrazeno "vynálezem" s obdobným účelem. Šlo o to zatraktivnit ty, pro závodění nemožné a trapné, okruhy, kde se jezdí stylem vláček. V minulých letech bývalo přeci běžné, že jak se to na startu seřadilo, tak tak se také dojelo a souboje někdy bývaly jen kdesi ve středu pole. F1 v dnešní světové finanční krizi trpí jako ostatní a nic tak neodradí/nepřiláká jako souboje, ať už s jakýmikoliv pomůckami.
          Takže všichni odpůrci DRS pláčí na špatném hrobě. Spíš by se měla vymyslet nějaká vhodnější náhrada DRS, která umožní souboje všude, ale s přispěním umění pilota. Ale nikdo zatím na nic lepšího nepřišel.

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            83.208.115.XXX
            Já bych řekl, že ta náhrada tady byla (F-duct), akorát ho FIA pohřbila....

            + 0 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • PC

              212.47.2.XXX
              Ale to je přece v bledě modrém to samé, jen v trochu jiném provedení.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Jenže to je úvaha špatným směrem. Nejdříve je potřeba zjistit proč se v nedávné minulosti špatně předjíždělo. Odpověď je poměrně jednoduchá. Protože vozy nemohli a stále nemohou jezdit v zatáčkovitých částech těsně za sebou. Tento problém u GP2 není a to ze dvou důvodů. Nemá tak propracovanou "vrchní" aerodynamiku, takže ztráty vzduchu nejsou tolik cítit a špinavý vzduch tolik nevadí. Druhou věcí je i když nevím jestli je to stále aktuální po změně šasi, že hodně přítlaku je generováno na podvozku, protože v GP2 není přítomno povinné prkno na podlaze jako tomu je u F1. F1 se prostě v minulosti zalekla podlahové aerodynamiky a rozvíjela se tedy jen ta vrchní, která je prostě příliš závislá na čistém vzduchu.

            Takže řešení je omezit vrchní aerodynamiku a podpořit tu spodní. Pak budou vozy schopny jet těsně za sebou a půjde tedy předjíždět klasicky bez kouzelných tlačítek.

            Jinak souhlasím s analýzou Andersona, že DRS zóny jsou komické v tom, že někde vidíme desítky předjíždění kde je to přes DRS hodně jednoduché a pak zase závody, kde je DRS k ničemu.

            Stejně ale za 90% předjíždění vděčíme tomu, že se na trati potkají vozy s jinou aktuální kondicí gum a nebo hodně rychlé auto se z nějakého důvodu ocitlo vzadu a protlouká se tam kam patří.

            Když už má být nějaká náhražka za ztrátu při jízdě za někým, tedy DRS, tak proč neomezit jeho účinnost a zároveň zrušit DRS zóny a nechat na jezdci jak a kde ho použije. DRS by bylo samozřejmě aktivní pouze při jízdě za jiným vozem. Akorát ten odstup bych malinko snížil, protože sekunda mi přijde docela odstup. Naopak na půl sekundy už je hodně těžké se držet, takže nějakých sedm až osm desetin by bylo ku prospěchu věci, když už to musí být.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              pokud by mohl pilot aktivovat DRS kdykoli a v kterekoli casti okruhu, bylo by to hodne nebezpecne a z tohoto duvodu by podobny napad FIA smetla okamzite ze stolu.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          81.201.60.XXX
          A zažil jsi tuto svou, nebojím se říci naivní, představu v nějakém reálném závodě? jsem si jistý tím, že ne. Takže děkuji, to mi stačí.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama