DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli pod drobnohledem, Whiting téměř pozastavil závod v Silverstone
Pirelli má před sebou spoustu práce, aby objasnili příčinu defektů, kvůli kterým byl dnes málem přerušen závod v Silverstone.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli pod drobnohledem, Whiting téměř pozastavil závod v Silverstone
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
08:51 01.07.2013 90.178.29.XXX5x Aby se nezapomenulo na první signál v treningu kdy ten bazmekt bouchnul Perezovi.
Nějakej dělník Turek neměl prostě svůj den. Výroba je převážně ruční práce. Viděl jsem to jednou v nějakém pořadu na satelitu. Kostra se tam přidává postupně a je to dost složitý proces, samozřejmě i na preciznost práce. V každém případě je zde lidský faktor a každá guma se může v detailech nepatrně a nezjistitelně lišit i přes jistě náročnou výstupní kontrolu.
Pro mne osobně jsou pneu největším zklamáním a opruzem sezóny i když se dá na druhé straně říci, že dokáží i děj řádně zdramatizovat. Není to ale již o sportu a závodění ale o náhodě. A také štěstí, při pěti defektech se naštěstí nic nestalo, co ale příště? Je to jako s havariemi, dramatizují samozřejmě děj závodu, kdo by si je ale přál? Díky bezpečnějším okruhům a stavbě aut naštěstí končí převážně dobře, tak jako defekty tento víkend, není to ale pravidlem. Pár pořádných rán zde bylo a dopadly přes těžký průběh a zranění ve finále relativně šťastně (Kubica Kanada, Perez Monaco), kolik ale třeba chybělo když letěl jiný vůz Alonsovi kousek nad hlavou?
Navíc se snaží dělat motosport stále zelenější a u pneu je to přesně naopak. Na každý závod spotřeba tisíce gum které se dopravují přes půl světa a pak se musí ještě po pár kolech někam vozit na likvidaci. Včetně tedy hejna nepoužitých, protože se na další závod dovezou s jinou specifikaci. Netvrdím, že by se měla dělat guma na celý závod, mohli by ale soudruzi trochu přibrzdit. Pro Pirelli je to samozřejmě i pořádná antireklama. Já bych si je na nic neobul. Ani na auto ani na motorku. Ostatně Pirellky mne nebraly nikdy. V závodění na motorkách se prosadily jen díky tomu že byly v některých kategoriích povinně předepsány, třeba v Supersportech.
Můj skromný názor je, že i nejvyšší kategorie motosportu by měla mít určitou zpětnou technologickou vazbu na seriové várobky, u pneu ji ale postrádám. Místo boje o výborné jízdní vlastnosti a životnost i při měnících se podmínkách stavu vozovky je to přesně na opak. silnice schladně o nějaký stupeň a jízdní vlastnosti předraženého technického zázraku se změní tak radikálně že se s ním nedá závodit a stane se statistou. -
Mynona
08:20 01.07.2013 165.72.200.XXXDoufám, že většina zdejších "chytráků" už konečně pochopila, že je změna konstrukce pneumatik nezbytná. Snad už všichni pochopili, že ty bačkory jsou nepoužitelný a nebezpečný. Škoda jen, že neruply gumy Lotusům, největším zastáncům původních nepoužitelných bačkor, aby taky procitli.-
Chasnik
09:02 01.07.2013 78.24.10.XXXSvět F1 je bohužel plný politiky a intrik. Obecně se ví, že s novými pneu si např. dost nerozumí RB, přestože zrovna v Silvestrone jim to jelo pěkně.
Co my víme, jestli tohle není akorát špinavá hra RB a PRL ve stylu "udělejme schválně humbuk, ať všichni sklopí krovky a posvětí změnu pneu v průběhu sezóny"?
Divoké konspirační teorie nejsou zrovna mým koníčkem, na druhou stranu se mi nechce věřit, že by profesionálové po zkušenostech a datech, která nasbírali v Barceloně - jak v závodu, tak v testu s Mercedesem, nevěděli, jak se budou pneumatiky chovat v Anglii. Změna konstrukce není jediným možným řešením, jak jsme viděli v průběhu závodu, dá se opotřebení pneu ovlivnit nastavením tlaku. Z minulosti víme, že nastavení geometrie má na pneu taky samozřejmě dopad. To vše mohlo Pirelli probrat s týmy.
Zřejmě se ale někomu hodil další průšvih a s tím spojená medializace, která bude součástí nátlaku. Bohužel, prostě mi to tady smrdí nějakou levárnou... :(-
Mynona
10:04 01.07.2013 165.72.200.XXXTo já "konspiračním teoriím" docela věřím, protože většinou to zapadá lépe než "oficiální" verze. Třeba tu konspirační teorii o sledování nejen američanů jsem viděl asi před dvěma lety na netu. A ukázalo se, že konspirační teorie jsou spíš zprávy, kterými nás krmí z oficiálních zdrojů :D
Kdyby se to neprovalilo, tak všude čteme jaký to je nesmysl. Většinou pak lidi, kteří něco tajného vyzradí, jsou následně obžalování z nějakého nesmyslu, sexuální zločiny apod. jen, aby byli maximálně zdiskriditováni. Já osobně si iluze o dnešním světě vůbec nedělám a jsem přesvědčen, že vše je ve skutečnosti ještě horší než si můžeme vůbec myslet.
Nechci tady tahat politiku, ale i když nebylo všechno košér ze strany Mercedesu, tak jsem přesvědčen, že nezískal o nic více než Ferrari při podobných testech. Domnívám se, že pro pochopení pneumatik je více důležité jet na aktuálních gumách než jet na aktuálním voze. Co ti je platné mít aktuální vůz a jet na nějakých fiktivních gumách ? Za to voze je určitě možné nastavit starší vůz, aby se choval podobně jako dnešní a studovat co to dělá s aktuálními gumami. Nikomu to nevnucuji, ale osobně bych volil test raději test na gumách na kterých se reálně pojede.
Proto si myslím, že daleko větší přínos měl test pro Pirelli než pro Mercedes i když nepopírám, že přínos určitě měl i pro Mergl, ale zrovna oblast v práci s gumami to asi nebude.-
anonym
12:00 01.07.2013 178.255.168.XXXTeorie hezká, ale byly tu rozhovory s inženýry, kde jasně padlo, že progres ve vývoji v F1 je tak obrovský, že tři roky staré auto už je víceméně z jiné planety. Myšlenka, že by se s ním dalo efektivně simulovat chování aktuálního, mi tedy přijde lichá.
Že mohl mít test větší přínos pro Pirelli, je dost možné, ačkoliv včera to tak určitě nevypadalo.-
Mynona
08:40 02.07.2013 165.72.200.XXXJá četl, že Ferrari použili vůz 2011. A taky nezapomeň, že i na dva roky starém se dají použít vědomosti získané později. Takže nasimulovat, aby se auto shodovalo výkonově a aerodynamicky z nějakou malou až zanedbatelnou ztrátou asi nebude problém. Data se pak dají použít v simulacích s převodem na současný vůz podobně jako se tomu děje u 60% modelů při zkoumání aerodynamických prvků.
-
-
-
-
-
Mynona
10:33 01.07.2013 165.72.200.XXXA ty si buď slepec nebo pracuješ pro Pirelli, když si ještě nezaznamenal, že ty problémy s gumami jsou tu už od začátku roku. To co bylo v Silverstone byla pouhá gradace problému. Guma co praskne po pár kolech je prostě průser a žádná náhoda už to prostě není.-
anonym
11:53 01.07.2013 178.255.168.XXXJestli teď praskaly v důsledku mechanického poškození (záseky, které našli na jetých pneu v RB) a to tak, že okamžitě a bez varování, jde o odlišný problém proti delaminaci ze začátku sezóny, kde docházelo k postupnému (byť rychlému) oddělení běhounu. Tudíž se žádná gradace nekoná.
-
-
-
-
majod
07:37 01.07.2013 195.160.182.XXXja som to uz asi pisal .mal som pireli na endure a katastrofalna pneumatika .potom sme mali s prvovyroby pireli scorpion na nisane patrole -guma makka vydrzala ledva 16 tis km furt prierazy .pred dvomi rokmi sme kuppovali caena a technik doporucil pireli -nech ho slak trafi .uz su tam micheliny ale z druhej strany co sa tyka dverovych tesneni a gum okolo okien na veterany tam je pireli spicka makucke a stale pekne ako nove -takze pneumatiky nic -co by prekvapilo jednoducho to nevedia -
-
uzivatel000505
22:51 30.06.2013 95.102.169.XXXkostra pneu je mozne, ze Pirelli tajne pouzilo kevlarovu kostru (minulorocnu) namiesto kovovej, ktora sa pouza tuto sezonu? pretoze na foto z tych roztrhanych pneu nie je vidiet ziadny kov ale skor latku ... len sa pytam diky za odpoved [odkaz na stránku] -
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek