DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli pod drobnohledem, Whiting téměř pozastavil závod v Silverstone

Pirelli má před sebou spoustu práce, aby objasnili příčinu defektů, kvůli kterým byl dnes málem přerušen závod v Silverstone.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli pod drobnohledem, Whiting téměř pozastavil závod v Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 02.07.2013 08:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 12 lidí) 30.06.2013 21:23
Nůž na krku? Né, já doufám, že tohle je gilotina… »
» uzivatel000397 (Hlasovalo 9 lidí) 01.07.2013 08:51
5x Aby se nezapomenulo na první signál v… »
» Ferda (Hlasovalo 8 lidí) 30.06.2013 21:35
Vyjímka se stát může, ale když je takový… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Dúfam len,... ...že nik z Írskej republikánskej armády tam Sebastianovi nenasypal klince. 18

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    5x Aby se nezapomenulo na první signál v treningu kdy ten bazmekt bouchnul Perezovi.
    Nějakej dělník Turek neměl prostě svůj den. Výroba je převážně ruční práce. Viděl jsem to jednou v nějakém pořadu na satelitu. Kostra se tam přidává postupně a je to dost složitý proces, samozřejmě i na preciznost práce. V každém případě je zde lidský faktor a každá guma se může v detailech nepatrně a nezjistitelně lišit i přes jistě náročnou výstupní kontrolu.
    Pro mne osobně jsou pneu největším zklamáním a opruzem sezóny i když se dá na druhé straně říci, že dokáží i děj řádně zdramatizovat. Není to ale již o sportu a závodění ale o náhodě. A také štěstí, při pěti defektech se naštěstí nic nestalo, co ale příště? Je to jako s havariemi, dramatizují samozřejmě děj závodu, kdo by si je ale přál? Díky bezpečnějším okruhům a stavbě aut naštěstí končí převážně dobře, tak jako defekty tento víkend, není to ale pravidlem. Pár pořádných rán zde bylo a dopadly přes těžký průběh a zranění ve finále relativně šťastně (Kubica Kanada, Perez Monaco), kolik ale třeba chybělo když letěl jiný vůz Alonsovi kousek nad hlavou?

    Navíc se snaží dělat motosport stále zelenější a u pneu je to přesně naopak. Na každý závod spotřeba tisíce gum které se dopravují přes půl světa a pak se musí ještě po pár kolech někam vozit na likvidaci. Včetně tedy hejna nepoužitých, protože se na další závod dovezou s jinou specifikaci. Netvrdím, že by se měla dělat guma na celý závod, mohli by ale soudruzi trochu přibrzdit. Pro Pirelli je to samozřejmě i pořádná antireklama. Já bych si je na nic neobul. Ani na auto ani na motorku. Ostatně Pirellky mne nebraly nikdy. V závodění na motorkách se prosadily jen díky tomu že byly v některých kategoriích povinně předepsány, třeba v Supersportech.

    Můj skromný názor je, že i nejvyšší kategorie motosportu by měla mít určitou zpětnou technologickou vazbu na seriové várobky, u pneu ji ale postrádám. Místo boje o výborné jízdní vlastnosti a životnost i při měnících se podmínkách stavu vozovky je to přesně na opak. silnice schladně o nějaký stupeň a jízdní vlastnosti předraženého technického zázraku se změní tak radikálně že se s ním nedá závodit a stane se statistou.

    + 9 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Doufám, že většina zdejších "chytráků" už konečně pochopila, že je změna konstrukce pneumatik nezbytná. Snad už všichni pochopili, že ty bačkory jsou nepoužitelný a nebezpečný. Škoda jen, že neruply gumy Lotusům, největším zastáncům původních nepoužitelných bačkor, aby taky procitli.

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      Svět F1 je bohužel plný politiky a intrik. Obecně se ví, že s novými pneu si např. dost nerozumí RB, přestože zrovna v Silvestrone jim to jelo pěkně.
      Co my víme, jestli tohle není akorát špinavá hra RB a PRL ve stylu "udělejme schválně humbuk, ať všichni sklopí krovky a posvětí změnu pneu v průběhu sezóny"?
      Divoké konspirační teorie nejsou zrovna mým koníčkem, na druhou stranu se mi nechce věřit, že by profesionálové po zkušenostech a datech, která nasbírali v Barceloně - jak v závodu, tak v testu s Mercedesem, nevěděli, jak se budou pneumatiky chovat v Anglii. Změna konstrukce není jediným možným řešením, jak jsme viděli v průběhu závodu, dá se opotřebení pneu ovlivnit nastavením tlaku. Z minulosti víme, že nastavení geometrie má na pneu taky samozřejmě dopad. To vše mohlo Pirelli probrat s týmy.
      Zřejmě se ale někomu hodil další průšvih a s tím spojená medializace, která bude součástí nátlaku. Bohužel, prostě mi to tady smrdí nějakou levárnou... :(

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        To já "konspiračním teoriím" docela věřím, protože většinou to zapadá lépe než "oficiální" verze. Třeba tu konspirační teorii o sledování nejen američanů jsem viděl asi před dvěma lety na netu. A ukázalo se, že konspirační teorie jsou spíš zprávy, kterými nás krmí z oficiálních zdrojů :D
        Kdyby se to neprovalilo, tak všude čteme jaký to je nesmysl. Většinou pak lidi, kteří něco tajného vyzradí, jsou následně obžalování z nějakého nesmyslu, sexuální zločiny apod. jen, aby byli maximálně zdiskriditováni. Já osobně si iluze o dnešním světě vůbec nedělám a jsem přesvědčen, že vše je ve skutečnosti ještě horší než si můžeme vůbec myslet.

        Nechci tady tahat politiku, ale i když nebylo všechno košér ze strany Mercedesu, tak jsem přesvědčen, že nezískal o nic více než Ferrari při podobných testech. Domnívám se, že pro pochopení pneumatik je více důležité jet na aktuálních gumách než jet na aktuálním voze. Co ti je platné mít aktuální vůz a jet na nějakých fiktivních gumách ? Za to voze je určitě možné nastavit starší vůz, aby se choval podobně jako dnešní a studovat co to dělá s aktuálními gumami. Nikomu to nevnucuji, ale osobně bych volil test raději test na gumách na kterých se reálně pojede.
        Proto si myslím, že daleko větší přínos měl test pro Pirelli než pro Mercedes i když nepopírám, že přínos určitě měl i pro Mergl, ale zrovna oblast v práci s gumami to asi nebude.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Teorie hezká, ale byly tu rozhovory s inženýry, kde jasně padlo, že progres ve vývoji v F1 je tak obrovský, že tři roky staré auto už je víceméně z jiné planety. Myšlenka, že by se s ním dalo efektivně simulovat chování aktuálního, mi tedy přijde lichá.

          Že mohl mít test větší přínos pro Pirelli, je dost možné, ačkoliv včera to tak určitě nevypadalo. 04

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Já četl, že Ferrari použili vůz 2011. A taky nezapomeň, že i na dva roky starém se dají použít vědomosti získané později. Takže nasimulovat, aby se auto shodovalo výkonově a aerodynamicky z nějakou malou až zanedbatelnou ztrátou asi nebude problém. Data se pak dají použít v simulacích s převodem na současný vůz podobně jako se tomu děje u 60% modelů při zkoumání aerodynamických prvků.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Petr Kubala

      109.81.245.XXX
      Ty jsi buď ... nebo pracuješ u FIA a už máš po kompletní analýze příčin. Pirelli plní zadání, žádné zmetky. A jak víš, že to včera nebylo okruhem, troskami, nízkými tlaky, příliš jetými gumami atd.? 02
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        A ty si buď slepec nebo pracuješ pro Pirelli, když si ještě nezaznamenal, že ty problémy s gumami jsou tu už od začátku roku. To co bylo v Silverstone byla pouhá gradace problému. Guma co praskne po pár kolech je prostě průser a žádná náhoda už to prostě není.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Jestli teď praskaly v důsledku mechanického poškození (záseky, které našli na jetých pneu v RB) a to tak, že okamžitě a bez varování, jde o odlišný problém proti delaminaci ze začátku sezóny, kde docházelo k postupnému (byť rychlému) oddělení běhounu. Tudíž se žádná gradace nekoná.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • majod

    195.160.182.XXX
    ja som to uz asi pisal .mal som pireli na endure a katastrofalna pneumatika .potom sme mali s prvovyroby pireli scorpion na nisane patrole -guma makka vydrzala ledva 16 tis km furt prierazy .pred dvomi rokmi sme kuppovali caena a technik doporucil pireli -nech ho slak trafi .uz su tam micheliny ale z druhej strany co sa tyka dverovych tesneni a gum okolo okien na veterany tam je pireli spicka makucke a stale pekne ako nove -takze pneumatiky nic -co by prekvapilo jednoducho to nevedia

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      To těsnění kolem oken se vyrábělo v Optimit Odry.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        To je ale veľmi dobrá Česká firma,... ...lebo majú okrem iného, ešte aj certifikovanú podlahu, z Denzitu. 01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Francois

    89.24.17.XXX
    Těžko říct Nechci rozhodně nijak omlouvat pirelli, ale to, že týmy prohazuji zadní pneumatiky, tomu asi taky nepomuzou...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000505

    uzivatel000505

    95.102.169.XXX
    kostra pneu je mozne, ze Pirelli tajne pouzilo kevlarovu kostru (minulorocnu) namiesto kovovej, ktora sa pouza tuto sezonu? pretoze na foto z tych roztrhanych pneu nie je vidiet ziadny kov ale skor latku ... len sa pytam diky za odpoved [odkaz na stránku] 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Vzhledem k tomu, že se pneumatikářské firmy do F1 nehrnou, FIA udělá bububu, Pirelli něco naslibuje a pojede se dál.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Nůž na krku? Né, já doufám, že tohle je gilotina.
    Pirelli si až moc zahrávalo s trpělivostí všech a došli daleko za hranu.02

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama