DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového

Ferrari je po Lotusu dalším týmem, který nepodporuje rozhodnutí Pirelli změnit pneumatiky. Připomínají, že čtyři zastávky v boxech nejsou ničím neobvyklým.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 22.05.2013 11:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 16 lidí) 17.05.2013 16:23
A jsme u toho rozdílu, že nikdo pneu uprostřed… »
» erdedy (Hlasovalo 15 lidí) 17.05.2013 11:21
KONECNE!!! ... vidim vyjadrenie od Ferrari k … »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 15 lidí) 17.05.2013 16:00
Vzal jsi si z toho co se ti hodí. Oni tím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • XR

              78.157.160.XXX
              "Počet zastávek není automaticky spojen jen s výdrží pneu. s čím jiným tedy ?" Třeba s degradací 03

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                78.108.101.XXX
                Nejsem zrovna odborník přes češtinu, ale není degradace pneumatiky její poškození? Tedy že nevydržela? 12

                + 2 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  78.157.160.XXX
                  Není. Jsou to dvě rozdílné věci, degradace s fyzickým opotřebením nesouvisí. Jde o pokles její výkonnosti v důsledku teplotních změn směsi.

                  + 6 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Dobře, ale pokud nesouvisí s fyziským opotřebením, jak souvisí s počtem zastávek?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      78.157.160.XXX
                      Protože bys jezdil stále pomaleji (výkon pneumatiky klesá, aniž by to lineárně odpovídalo fyzickému opotřebení), potřebuješ zajet do boxů pro novou směs, která je zároveň rychlá.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        No takže potvrzuješ vlastně to, co Mynona psal. Že musí jezdit tolikrát do boxů kvůli odcházení gum. Výkon pneu klesá, což znamená že odchází. On tím nemyslel, že se fyzicky trhají na kusy. 04

                        + 0 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          78.157.160.XXX
                          Ano, nepřímé potvrzení si tam můžeš najít. Já to nicméně nepotvrzuji. On psal o fyzické výdrži, viz výroky "gumy vydrží tak dvě max. tři kola a po pěti jsou na hadry" apod.
                          Ale ony vydrží, jen zkrátka klesá jejich výkonnost. Nezastírej, že jste trochu motali dohromady degradaci a fyzické opotřebení. Kvůli degradaci do boxů jezdit nemusejí, kvůli fyzickému opotřebení musí. Jistě, můžeš mi tvrdit, že tyto dvě věci spolu souvisejí. Dobrá, souvisejí - ale nelineárně.

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            No asi nesouhlasím úplně. Já si myslím, že zajíždějí do boxů hlavně proto, že jsou gumy už o několik sekund na kolo pomalejší (což jak říkáš souvisí s výkonností a tím degradací) a rychlostně se to vyplatí, než že by se fyzicky trhaly na kusy (fyzické opotřebení). Jinak asi souhlasím a moc jsme nerozlišovali mezi degradací a fyzickým opotřebením. Nejspíš proto, že to spolu částečně souvisí.
                            Ono je to celkem jedno. Mě jde hlavně o to, aby se jezdilo opět naplno a v tom případě klidně někdy i na 4 zastávky. Pak budu spokojený. 04

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        147.229.7.XXX
        Podstata článku je (podle mě), že Ferrari srovnává letošní gumy s těmi z 2004 a považuje je za podobné. Já v tom vidím jistý rozdíl, na který jsem poukázal.
        Red Bull si věří, že s lepšími gumami by byl rychlejší než konkurence, Ferrari se asi hodí takové směsi, jaké jsou. Obě strany lobují za své zájmy a každý po svém. Každému vadí, co se mu nehodí. Bylo by divné, kdybyto tak nebylo. 04

        + 7 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          O srovnání gum tam nic není. Mluví o počtu zastávek, který dříve nevadil. Ve všech případech se jezdci a týmy přizpůsobili/využili pneu, jaké tehdy měli. Nevím, proč si vymýšlíš nějaké srovnání gum, které v tom vyjádření není.

          + 14 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            147.229.7.XXX
            Citace: Tehdy, a ten den si dobře pamatujeme, byla naše strategie a dodavatel pneumatik vychvalována s tím, že nám dovolila dostat z vozu maximum," připomíná Ferrari.
            Tím podle mě říkají to, že tehdy gumy chválili a dnes je zatracují, ikdyž byly pořád 4 zastávky. Pro mě srovnávání gum tehdejších a dnešních. Ale chápu, že si v tom člověk může najít co se mu hodí.

            + 4 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              A? Nešlo o srovnání pneu, ale chválu za použitou strategii, která slavila úspěch - jinými slovy běžně se na tolik zastávek nejezdí, tady to ale bylo správné. To samé se dá říct o letošní Barceloně. Vettel zkoušel jet na 3 zastávky, pak to změnili. Kimi a Rosberg jeli na 3. Ferrari na 4. Mohli jet rychleji a dostali z vozu za daných podmínek zhruba maximum, přesně jak řekli. Tolik ke srovnání strategií. Ta poslední věta se ti povedla. Ty sis v tom opravdu našel, co se ti hodí...

              + 17 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                78.108.101.XXX
                No nejsem v tom nacházení co se mi hodí u Ferrari ani zdaleka tak dobrý, jako ty u RBR, ale splést se můžu. Jestli tím chtělo Ferrari říct, že 4 zastávky nejsou moc, ale kritika výdrže gum jim nevadí, pak se Ferrari hluboce omlouvám za svoji mylnou interpretaci a tobě samozřejmě také. Samozřejmě věřím, že víš mnohem líp jak to mysleli. Pokud by byly 4 zastávky ojedinělou strategií, která vznikne z nouze z nemožnosti předjet jako v roce 2004, pak nebudu mít také nic proti. 03

                + 2 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Aty čtyři zastávky jezdí všichni jen tak s plezíru ? Ty čtyři zastávky podle tebe jezdí aby se mechanici tak dlouho nenudili ? Hoši, i když se rozcházíme v názorech, a na tom není nic špatného, tak se přesvědčujme v argumentech a ne v demagogii, prosím a díky 03

            + 3 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Tak něco málo k tvé demagogii - když už pod každým druhým článkem řešíš výdrž pneumatik, nikdy ani slůvkem nezmíníš, že v době Bridgestonu se dotankovávalo, zatímco teď ne, tedy je na začátku auto podstatně těžší, tím pádem dostávají pneumatiky podstatně víc zabrat a rychleji odcházejí. Nebo ti snad přide v F1 metrák jako nepodstatný rozdíl? 03

              Vsadím se, že kdyby se dotankovávalo, většina týmů by byla schopná odjet letošní Barcelonu na tři zastávky. Což samozřejmě neznamená, že by čtyřzastávková strategie nemohla být rychlejší.

              + 7 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                86.49.34.XXX
                Kdyby si mí příspěvky četl a nejen házel mínusy, tak by sis všimnul, že jsem se o tankování zmínil. Mimochodem jsem rozebíral, že zákaz tankování defacto snižuje strategické možnosti resp. méně výhodného většího počtu zastávek. Tím se pouze dokazuje, že všichni do boxu jezdí jen kvůli gumám a ne, že by to mělo nějakou strategickou výhodu. Jo a nezapomeňte mě vymínusovat, protože jsem si to dovolil zmínit.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          194.228.20.XXX
          18 to je přesně to co oni nemysleli, ale máš bod.

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000552

    uzivatel000552

    83.208.115.XXX
    Francie 2004 Pokud si dobře pamatuji, tu strategii nejel Schumacher kvůli odcházejícím pneu, takže je to zatěžko srovnávat...

    + 5 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Přesně tak. I když máš mínusy, tak by bylo lží tvrdit, že Schumi tehdá změnil strategii, kvůli gumám, které by mu nedovolili jiným způsobem dorazit do cíle. Samozřejmě i v té době se gumy opotřebovávaly ale ten progres byl úplně jiný než dnes. Ta strategie tam zafungovala, protože mohl nasadit kvalifikační tempo aniž by uvíznul za Alonsem, protože tenkrát se nedalo moc předjíždět, zvláště na tomto typu trati, které by se dalo přirovnat tak k Hungaroringu. Samozřejmě, pořád čerstvé gumy byla jistá výhoda, ale byla by to sebevražebná strategie, pokud by to nedoprávazelo možnost je neustále s malým nákladem paliva. Schumi měl tenkrát na vybranou, buď kopírovat strategii Alonsa a pravděpodobně dojet do cíle za ním a nebo zkusit něco jiného. To, že nakonec přešel na čtyř-zastávkovou strategii se považovalo za šílenost, která v suchém závodě nikdy předtím ani potom nevedla k vítězství, tedy než přišla éra Pirreli, kde podobnou strategii musí jezdci volit aniž by chtěli. Takže dost překroucené a závádějící.
      Není divu, že Ferrari stejně jako Lotus bude hájit to co se jim momentálně nese ovoce, ale řekl bych, že loni mluvili jinak a to ještě nebylo tak extrémní jako letos, tedy myslím tím Ferrari. Zvláštní, že se Alonso po závodě,zrovna pochvalně o gumách nevyjadřoval, přestože ho vyhrál :D

      + 5 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mynona

        165.72.200.XXX
        Můžete mi dát milión mínusů, ale skutečnost tím nezakryjete. Ale chápu, pravda se zrovna nehodí nebo o tom nic nevíte :D

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama