DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového
Ferrari je po Lotusu dalším týmem, který nepodporuje rozhodnutí Pirelli změnit pneumatiky. Připomínají, že čtyři zastávky v boxech nejsou ničím neobvyklým.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 16 lidí)
17.05.2013 16:23
A jsme u toho rozdílu, že nikdo pneu uprostřed… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
XR
21:49 20.05.2013 78.157.160.XXXAno, nepřímé potvrzení si tam můžeš najít. Já to nicméně nepotvrzuji. On psal o fyzické výdrži, viz výroky "gumy vydrží tak dvě max. tři kola a po pěti jsou na hadry" apod.
Ale ony vydrží, jen zkrátka klesá jejich výkonnost. Nezastírej, že jste trochu motali dohromady degradaci a fyzické opotřebení. Kvůli degradaci do boxů jezdit nemusejí, kvůli fyzickému opotřebení musí. Jistě, můžeš mi tvrdit, že tyto dvě věci spolu souvisejí. Dobrá, souvisejí - ale nelineárně.-
Mike17
12:56 21.05.2013 93.99.87.XXXNo asi nesouhlasím úplně. Já si myslím, že zajíždějí do boxů hlavně proto, že jsou gumy už o několik sekund na kolo pomalejší (což jak říkáš souvisí s výkonností a tím degradací) a rychlostně se to vyplatí, než že by se fyzicky trhaly na kusy (fyzické opotřebení). Jinak asi souhlasím a moc jsme nerozlišovali mezi degradací a fyzickým opotřebením. Nejspíš proto, že to spolu částečně souvisí.
Ono je to celkem jedno. Mě jde hlavně o to, aby se jezdilo opět naplno a v tom případě klidně někdy i na 4 zastávky. Pak budu spokojený.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
16:11 17.05.2013 147.229.7.XXXPodstata článku je (podle mě), že Ferrari srovnává letošní gumy s těmi z 2004 a považuje je za podobné. Já v tom vidím jistý rozdíl, na který jsem poukázal.
Red Bull si věří, že s lepšími gumami by byl rychlejší než konkurence, Ferrari se asi hodí takové směsi, jaké jsou. Obě strany lobují za své zájmy a každý po svém. Každému vadí, co se mu nehodí. Bylo by divné, kdybyto tak nebylo.-
-
Mike17
16:25 17.05.2013 147.229.7.XXXCitace: Tehdy, a ten den si dobře pamatujeme, byla naše strategie a dodavatel pneumatik vychvalována s tím, že nám dovolila dostat z vozu maximum," připomíná Ferrari.
Tím podle mě říkají to, že tehdy gumy chválili a dnes je zatracují, ikdyž byly pořád 4 zastávky. Pro mě srovnávání gum tehdejších a dnešních. Ale chápu, že si v tom člověk může najít co se mu hodí.-
Nasir
16:32 17.05.2013 188.175.176.XXXA? Nešlo o srovnání pneu, ale chválu za použitou strategii, která slavila úspěch - jinými slovy běžně se na tolik zastávek nejezdí, tady to ale bylo správné. To samé se dá říct o letošní Barceloně. Vettel zkoušel jet na 3 zastávky, pak to změnili. Kimi a Rosberg jeli na 3. Ferrari na 4. Mohli jet rychleji a dostali z vozu za daných podmínek zhruba maximum, přesně jak řekli. Tolik ke srovnání strategií. Ta poslední věta se ti povedla. Ty sis v tom opravdu našel, co se ti hodí...
-
Mike17
20:13 17.05.2013 78.108.101.XXXNo nejsem v tom nacházení co se mi hodí u Ferrari ani zdaleka tak dobrý, jako ty u RBR, ale splést se můžu. Jestli tím chtělo Ferrari říct, že 4 zastávky nejsou moc, ale kritika výdrže gum jim nevadí, pak se Ferrari hluboce omlouvám za svoji mylnou interpretaci a tobě samozřejmě také. Samozřejmě věřím, že víš mnohem líp jak to mysleli. Pokud by byly 4 zastávky ojedinělou strategií, která vznikne z nouze z nemožnosti předjet jako v roce 2004, pak nebudu mít také nic proti.
-
-
-
Mynona
16:26 17.05.2013 165.72.200.XXXAty čtyři zastávky jezdí všichni jen tak s plezíru ? Ty čtyři zastávky podle tebe jezdí aby se mechanici tak dlouho nenudili ? Hoši, i když se rozcházíme v názorech, a na tom není nic špatného, tak se přesvědčujme v argumentech a ne v demagogii, prosím a díky-
anonym
07:05 18.05.2013 188.120.195.XXXTak něco málo k tvé demagogii - když už pod každým druhým článkem řešíš výdrž pneumatik, nikdy ani slůvkem nezmíníš, že v době Bridgestonu se dotankovávalo, zatímco teď ne, tedy je na začátku auto podstatně těžší, tím pádem dostávají pneumatiky podstatně víc zabrat a rychleji odcházejí. Nebo ti snad přide v F1 metrák jako nepodstatný rozdíl?
Vsadím se, že kdyby se dotankovávalo, většina týmů by byla schopná odjet letošní Barcelonu na tři zastávky. Což samozřejmě neznamená, že by čtyřzastávková strategie nemohla být rychlejší.-
Mynona
23:26 18.05.2013 86.49.34.XXXKdyby si mí příspěvky četl a nejen házel mínusy, tak by sis všimnul, že jsem se o tankování zmínil. Mimochodem jsem rozebíral, že zákaz tankování defacto snižuje strategické možnosti resp. méně výhodného většího počtu zastávek. Tím se pouze dokazuje, že všichni do boxu jezdí jen kvůli gumám a ne, že by to mělo nějakou strategickou výhodu. Jo a nezapomeňte mě vymínusovat, protože jsem si to dovolil zmínit.
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000552
11:24 17.05.2013 83.208.115.XXXFrancie 2004 Pokud si dobře pamatuji, tu strategii nejel Schumacher kvůli odcházejícím pneu, takže je to zatěžko srovnávat...-
Mynona
15:13 17.05.2013 165.72.200.XXXPřesně tak. I když máš mínusy, tak by bylo lží tvrdit, že Schumi tehdá změnil strategii, kvůli gumám, které by mu nedovolili jiným způsobem dorazit do cíle. Samozřejmě i v té době se gumy opotřebovávaly ale ten progres byl úplně jiný než dnes. Ta strategie tam zafungovala, protože mohl nasadit kvalifikační tempo aniž by uvíznul za Alonsem, protože tenkrát se nedalo moc předjíždět, zvláště na tomto typu trati, které by se dalo přirovnat tak k Hungaroringu. Samozřejmě, pořád čerstvé gumy byla jistá výhoda, ale byla by to sebevražebná strategie, pokud by to nedoprávazelo možnost je neustále s malým nákladem paliva. Schumi měl tenkrát na vybranou, buď kopírovat strategii Alonsa a pravděpodobně dojet do cíle za ním a nebo zkusit něco jiného. To, že nakonec přešel na čtyř-zastávkovou strategii se považovalo za šílenost, která v suchém závodě nikdy předtím ani potom nevedla k vítězství, tedy než přišla éra Pirreli, kde podobnou strategii musí jezdci volit aniž by chtěli. Takže dost překroucené a závádějící.
Není divu, že Ferrari stejně jako Lotus bude hájit to co se jim momentálně nese ovoce, ale řekl bych, že loni mluvili jinak a to ještě nebylo tak extrémní jako letos, tedy myslím tím Ferrari. Zvláštní, že se Alonso po závodě,zrovna pochvalně o gumách nevyjadřoval, přestože ho vyhrál :D
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek