DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového

Ferrari je po Lotusu dalším týmem, který nepodporuje rozhodnutí Pirelli změnit pneumatiky. Připomínají, že čtyři zastávky v boxech nejsou ničím neobvyklým.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Někteří mají krátkou paměť, vítězství po čtyřech zastávkách není nic nového

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 22.05.2013 11:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 16 lidí) 17.05.2013 16:23
A jsme u toho rozdílu, že nikdo pneu uprostřed… »
» erdedy (Hlasovalo 15 lidí) 17.05.2013 11:21
KONECNE!!! ... vidim vyjadrenie od Ferrari k … »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 15 lidí) 17.05.2013 16:00
Vzal jsi si z toho co se ti hodí. Oni tím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    Uplakánci a nesmyslné chování Pirelli Ahoj přátelé.
    Delší dobu jsem neměl čas přidat se k nějaké diskusi nebo možná ani chuť, ale dnes prostě už musím. Pokud budu mluvit o uplakáncích, asi všichni vědí koho myslím. RBR a jejich nářky, když nejsou najednou o sekundu a více rychlejší než soupeři ani nemá cenu komentovat. To už se tak prostě stává. Co já osobně nechápu je počínání Pirelli. Ne jenom to poslední a úvahy o změně pneumatik, ale i to již proběhlé. Po druhém závodě této sezony se zjistilo, že RBR nedokáže jezdit na měkké a super měkké, najednou došlo k nesmyslné změně směsí na další závody. Najednou tyto dvě specifikace neexistují a sterilně se jezdí jenom tvrdá a střední, a to i přes původně ohlášené směsi. Teď už to RBR nejde ani na těchto směsích tak budeme asi svědky totální změny a začneme asi jezdit na gumách, které vydrží 30 závodů.
    Kroky ze strany FIA k podpoře mazánka SV a tedy i RBR znovu opakovat nebudu, bylo jich za poslední 3 léta mnoho, ale tohle už je docela vrchol. Pirelli dodává pneu 11 týmů, řekl bych, že díky jejich pneumatikám jsou závody skutečně zajímavé a oni chtějí něco měnit ??? To opravdu nechápu. Že by opravdu existoval nějaký tlak směrem ke zbožštění SV ještě více než to udělali s MS ???? Nevím, ale mě to tak opravdu připadá a zajímalo by mě jestli za tím někdo (třeba FIA) stojí, nebo zda se zbláznili jenom u pirelli.

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Pod vše se podepisuji. Naprostý souhlas. Jen dodám, že Pirelli poskytlo data a modely směsí PŘED touto sezónou VŠEM týmům. Tak že všichni moc dobře věděli, na čem budou jezdit. A bylo na nich, zda a do jaké míry, tomu přizpůsobí své vozy. A dnes v průběhu rozběhlé sezóny by někteří chtěli měnit pravidla, protože gumy dostatečně nezohlednili při návrhu svých aut? To je ta největší ubohost. To se máme na co těšit příští rok. Až to RedBullu s turbomotorem nepojede, tak se v průběhu sezóny budou turba narychlo zakazovat a nahrazovat? S tím, že jsou nebezpečné?
      Zase to začíná být fraška. Tak jako v polovině 90-tých let, kdy jeden tým okolo jednoho pilota mohl vše (legálně i nelegálně). A kult osobnosti, který musel závidět i sám Stalin pokračoval až do půlky nového tisíciletí, kdy toho lidi měli dost a přestali ty komedie sledovat.02

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Do půlky nového tisíciletí-To jako do roku 2500?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          To se mi povedla pěkná blbost, že? Vypadla mi "desátá léta". Mělo být do půlky desátých let nového tisíciletí.03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.16.XXX
      Osobně mi to také nejde na rozum.Chápu, že Pirelli je pod obrovským tlakem a jde o jméno výrobce, ale tím spíš bych čekal přístup ve smyslu - "máte co jste chtěli" a ne nějaké plány na změnu.At vymění nějakou tu mřížku kevlarovou za ocelovou, nebo jak to je, ale charakteristika pneumatiky musí zůstat do konce sezony stejná.
      Všem diskusím je ale konec-FIA rozhodla v duchu pravidel a sezona se dokončí na "žvýkačkách" jak jim tady říkají kluci co je nemají v lásce.
      Asi by bylo třeba před sezonou více řešit problematiku mezi promotérem a týmy, tahle situace škodí F1 jako takové a i Pirelli.
      Jsem fanouškem Lotusu a všeobecně vozu "Powered by Renault".Letos ale RB vyškrtávám, protože mně strašně ser........ .Místo hledání výkonosti a důvodů proč mají druhé auto katastrofální,vidí za vším gumy.Ale ani v kvalifikaci nejedou nic moc, takže to pneumatikama uplně nebude.Prostě se pole vyrovnalo.Ale abych nebyl zaujatý,myslím že největší tlak na změnu bude od Mercedesu.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        No asi bych se taky přiklonil k názoru, že větší tlak bude směrem od méďů. U nich je to, ale ještě více zarážející. Tovární tým se stejnými možnostmi jako RBR a nejsou schopni za tři roky docílit změnu směrem k zacházení s pneu. Je to divné a i když připustím, že test na dráze (které nejsou) je úplně něco jiného než simulace na PC nebo v tunelu a směrem ke gumám je to ještě markantnější, JEJICH NESCHOPNOST MĚ OPRAVDU ZARÁŽÍ.
        Osobně jsem zastáncem názoru, že F1 je vrchol motorsportu a ty jejich věčný restrikce a omezování pomocí nesmyslných pravidel mě deptá. max-min. délka, hmotnost, obsah a výkon motorů a především bezpečnost jsou věci, které by měli být dané pravidly. Ostatní ať každý ukáže co umí. Kdysi se technologie z F1 přenášeli do sériových vozidel. Co se tam asi tak přeneslo za posledních 10-15 let ???
        NAVÍC A PŘEDEVŠÍM, PRAVIDLA, KTERÁ PLATÍ PRO KAŽDÉHO JINAK JSOU NA NIC.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.22.XXX
          Ano je to přesně tak, a naprostý souhlas i s druhou částí tvého příspěvku.Já bych klidně přidal i šlehající plameny z výfuku jako dřív.
          Mám takový pocit,že všechny restrikce pochází jako poučení z ery Ferrari a Michaela,kdy si nepamatuju, že by F1 někoho bavila a to snad ani příznivce červených.Výkonost auta i pilota byla neskutečná a nebylo o co hrát. To bych znovu nechtěl.
          Dobře tedy, at regulují i když samozřejmě je lepší vidět auta F1 na limitu, ale přesně jak říkáme pravidla pro každého-padni komu padni.
          A opravdu ocenuju FIA za rozhodnutí v zájmu pravidel.Přiznávám se,že jsem čekal jejich podlehnutí tlaku a nějaké nesmyslné vysvětlení.Co jsem ale nepochopil-jsou rekce Pirelli.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    89.24.10.XXX
    FIA nepovolí velké změny pneumatik Právě jsem dočetl článek u konkurence a jsem opravdu rád,že páni z FIA mají zdravý rozum a nepovolí v průběhu sezony změnu pneumatik.Osobně to beru jako signál, že F1 je sportem a je v něm nutné dodržovat sportovní přístup a pravidla Fair Play.Tyto tlaky týmů nemají mít podporu a FIA rozhodla dobře.
    Také bych rád bych viděl jezdit auta na krev, ale ne když jsou postavena k tomu aby byla šetrná k pneumatikám - podle informací poskytnutých před sezonou a změna by nelogicky zvýhodnila gumožrouty.

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je vidieť, že Farreri má na pneumatiky v tíme odborníka anslovovzatého,.. ...akym je bezpochyby Jamašima bývalého zamestnanca konkurenčného pneumatikového koncernu, ktorý im iste dobre radí a z tréningových jázd to mali v tíme Ferrari určite najlepšie prečítané z dát a podľa toho urobili správnu stratégiu, čo nakoniec jasne deklaroval po závode aj Stefano. Áno bolo to výborné a hovorím, len tak ďalej ! Forza Ferrari. 01

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    147.229.7.XXX
    krátká paměť? Nevím jestli si to Schumiho vítězství u Ferrari pamatují dobře, ale tenkrát nejezdil úmyslně pomalá kola, aby na ty 4 zastávky mohl jet. S dnešími gumami by těch zastávek při stejném tempu dal aspoň 10. To je ten zásadní rozdíl. 17

    + 8 / − 21

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Aspoň někdo kdo není slepý 01

      + 7 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      ještě přidám, že v kvalifikačním tempu dnes vydrží gumy tak dvě max. tři kola a po pěti jsou na hadry. Aspoň tak se vyjadřovali jezdci, kteří to v testu zkusili. Takže při max. tempu a jízdě na čtyři zastávky by nesměl být závod delší než 15-20 kol, aby mohli jet jezdci celou dobu naplno :D
      Takže opotřebení či degradace gum je dnes odhadem tak 3x až 4x větší než byla v té době.

      + 6 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        94.113.56.XXX
        S plnou nádrží v závodě kvalifikačního tempa nikdy nedosáhnete.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Ano, letos si musel více hlídat pneu, ale jinak tvá poznámka nemá s podstatou článku nic společného. V obou případech jeli strategii, která jim připadala rychlejší. Obávám se, že mají pravdu a některým to vadí jen tehdy, když se jim to nehodí.

      + 20 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Ferrari se v době, kdy se na řešení Pirelli výjimečně profituje, odkazuje na strategii, která tu byla úplně z jiného důvodu a za úplně jiných okolností. Nemluvě o tom, že to byla zcela ojedinělá strategie a Schumi s Ferrari si jí mohli dovolit hlavně z toho důvodu, že měl vůz o třídu lepší než veškerá konkurence. Stačí připomenout, že v tom roce Schumi vyhrál asi prvních jedenáct závodu, vyjma Monaka, kde kolidoval v tunelu s Montoyou za SC a jak v té sezóně jinak, když byl na první pozici.

        Takže nevím kam se ubírají tvoje myšlenky, ale já zcela jasně a věcně ukazuji, že pararela kterou Ferrari v článku uvádí je zcela zavádějící až nesmyslná.

        + 5 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          Jak víš, že profitují jenom z pneu? Třeba mají letos prostě dobrý auto.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Až na to, že to nebyl jediný uvedený příklad, že? Zadruhé naráželi na to, že vadí přílišný počet zastávek, který tehdy nevadil. Počet zastávek není automaticky spojen jen s výdrží pneu. Ferrari určitě mohlo odjet na 3 zastávky jako Mercedes, ale vyhrálo by závod? Pokud někdo chce prosadit změnu kvůli malé výdrži pneu, proč se schovává za tvrzení o přílišném počtu zastávek v Barceloně? No asi proto, že to byla vhodná záminka, která měla zakrýt fakt, že do této doby si daný stěžovatel na pneu nijak razantně nestěžoval. Proč asi...

          + 16 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            "Počet zastávek není automaticky spojen jen s výdrží pneu. " s čím jiným tedy ? Jezdí si tam jen tak odfrknout ?
            Počet zastávek se přece odvíjí, podle toho, jaké tempo je ideální vůči propadu výkonnosti gum v porovnání se způsobenou ztrátou času při výměně gum. Když se budeme držet Alonsova komentáře, kde přiznal, že jezdí tak na 90% hranici tak řekněme, že je to ideální tempo, vzhldem k tomu, že v tom závodě poměrně lehce vyhrál. Když by jel rychleji, řekněme na 95% tak by mu gumy vydržely mnohem méně kol a musel by zajíždět do boxu třeba 6x, pokud by měl vůbec k dispozici tolik neojetých gum, když na nich musel odjet i kvaldu, kde jim dal co proto. Samozřejmě pokud by už jel na 85% tak by sice možná odjel na tři pity závod v pohodě, ale vzalo by mu to určitě víc než těch cca. 25 sec ušetřených v boxech, jinak by tak jel.

            A to je celý ten problém ve kterém se rozcházíme, jezdci nezávodí v tom kdo pojede nejrychleji na hranici možností ale v tom, kdo se při co nejpomalejším tempu dostane dřív do cíle. Zní to sice absurdně ale to je následek, příliš netrvanlivých pneumatik. A já právě nevidím důvod proč tomu tak má být, aby kvůli uměle vytvořenému handicapu v pneumatikách nejezdili závodníci na hranici možností svých a vozu. Co se týče předjíždění, které bylo problémem posledních dekád, tak to řeší snad už DRS ? Gumy, které naopak neumožňují delší jízdu těsně za soupeřem naopak snížují šanci na předjetí, protože gumy při takové jízdě odcházejí ještě dříve. Proč nemít povinné jednu, dvě, tři, čtyři zastávky, na počtu nezáleží, ale gumy co danou délku stintu bez obtíží přestanou. Výsledkem by bylo, že jezdci by na to museli tlačit a nemuseli by uměle zpomalovat kvůli výdrži gum a ani by jim nic nebránilo jezdit co nejblíž soupeři. Nenucené zastávky samo o sobě nejsou problém, problém je přece v tom, že gumy které nic nevydrží nedovolují závodit naplno a z toho plynou závody v úspoře gum a ne v rychlosti.

            + 4 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              cca 25 sec v boxech, ztráta v Barceloně byla 13-15 sec záleží s kým jakou zastávku porovnáváš.

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                86.49.34.XXX
                Celková ztráta v boxech není jen průjezd uličkou, ale taky je tam ztráta při brždění do uličky, na výjezdu, než se gumy zahřejou. Většinou je celková ztráta způsobená zastávkou kolem do 25 sec. Jestli ti někdo dává plusy za tenhle nesmysl, tak akorát odhalují své nevědomosti..

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama