DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o změnách aerodynamiky v roce 2014, o motorech a šetření pneumatik

Technický ředitel Marussie Pat Symonds přibližuje, jak velké změny nás čekají příští rok v oblasti aerodynamiky. Vyjadřuje se také k otázce současné situace kolem pneumatik - jejich šetření podle něj není nic nového.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o změnách aerodynamiky v roce 2014, o motorech a šetření pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 03.05.2013 17:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 8 lidí) 01.05.2013 10:20
1. v kalendari je spousta okruhu, kde s tvymi… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 30.04.2013 12:06
diky za clanok! 01 01 01 Inak, osobne… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2013 19:37
To ano, je to velke plus04 Od "nas… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak zmyzne spodná časť zadného krídla,... ...zlepší sa jazda v závese za monopostom, ktorý pôjde za ním. Dobrá zmena. 11

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    diky za clanok! 01 01 01

    Inak, osobne mi Symonds velmi sedi (asi najviac z celej F1).
    Jeho clanky/info "žerem"!0104

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    "Nejdůležitější je poskytovat dobrou podívanou. Nemyslím si, že by proti tomu mohl někdo něco namítat. Během posledních několika let je závodění lepší - zejména díky Pirelli, ale i díky zákazu tankování. OK, znamená to, že Fernando nemůže jezdit naplno 56 kol? Ano, znamená. Je to špatné? Je to jiné. A není to nové. Že já už jsem tady dostatečně dlouho na to, abych si vzpomněl na dny, kdy jsme změnili pneumatiky a tankování vozů - a rozhodně jste se tehdy snažili pneumatiky šetřit. A také jste se v turbo éře snažili šetřit palivo."

    Zlatá slova, do kamene tesat a s ním pak mlátit po hlavě všechny diskusní prskaly a plačky, co pořád kopou do Pirelli nebo do zákazu tankování. 14

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Kdo má jiný názor tak toho mlátit po hlavě ? Vím že je to nadnesený, ale přesto to hovoří o charakteru.
      Někdo má prostě rád závody v šetření gum a někdo raději v rychlosti. Já bych např. uvítal, aby jezdci mohli jet na hraně a to i za cenu menšího strategického chaosu.
      Za dob pneumatikářské konkurence se každý snažil najít kompromis mezi trvanlivostí a gripem. Teď už konkurence není, tak bych uvítal snížení gripu a posílení vydrže, aby každý jezdec nebyl limitován a mohl jezdit celý závod na hraně.
      Předjíždění přece už řeší DRS, tak co řeší gumy ? Možná to, že žmolky z gum znemožňují jezdit jinou stoupu než tu ideální a tím znesnadňují klasické předjíždění.

      A když už jsme u toho DRS, přijde mi hrozné, když někdo někoho předjede klasicky (bez DRS) a předjetý mu to vrátí na rovince pomocí čudlíku. Tohle by se mělo taky vyřešit, např. tím, že pro aktivaci DRS musí jezdec vzadu splnit podmínku sekundového odstupu po delší čas než jen v jednom měřeném místě. Např. pokud se udrží v odstupu sekundy po dobu celého jednoho kola.

      + 6 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        1. v kalendari je spousta okruhu, kde s tvymi pneumatikami ani s DRS neni prakticky mozne predjizdet. => pokud by neprselo, videli bysme v sezone kazdy druhy zavod krouzeni bez predjizdeni, kde by se poradi menilo z 95% strategii zastavek v boxech ci chybach pri vymene pneu. 17
        2. myslis si, ze ti, kterym se dnesni zavody libi si nepreji aby piloti jezdili cely zavod na hrane? 20
        3. prumerny divak a tech je drtiva vetsina si jednoduse preje podivanou a nebude se divat na zavod, kde se sice "jezdi na hrane" ale v zavode se nic nedeje. Nekdo ty miliardy dolaru musi zaplatit. A kdyz odejde prumerny divak, tak to 10% zbyvajicich zaryctych fandu nevytrhne. Nebudou sponzori, nebudou penize, nebude F1. Problem proste neni tak cernobily jak ho nekteri z vas vidite stylem "ja bych chtel" a vsechno ostatni se poresi nejak samo. Takhle jednoduse dnesni svet nefunguje. Mozna bohuzel, ale je to realita a je s tim treba pocitat, kdyz rikam svuj nazor. Protoze ten nazor potom zni hloupe a nesmyslne. Viz. napr kydani hnoje na Pirelli, ktere pouze plni objednavky, ze neumi delat pneu apod.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama