DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o změnách aerodynamiky v roce 2014, o motorech a šetření pneumatik

Technický ředitel Marussie Pat Symonds přibližuje, jak velké změny nás čekají příští rok v oblasti aerodynamiky. Vyjadřuje se také k otázce současné situace kolem pneumatik - jejich šetření podle něj není nic nového.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o změnách aerodynamiky v roce 2014, o motorech a šetření pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 03.05.2013 17:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 8 lidí) 01.05.2013 10:20
1. v kalendari je spousta okruhu, kde s tvymi… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 30.04.2013 12:06
diky za clanok! 01 01 01 Inak, osobne… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2013 19:37
To ano, je to velke plus04 Od "nas… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak zmyzne spodná časť zadného krídla,... ...zlepší sa jazda v závese za monopostom, ktorý pôjde za ním. Dobrá zmena. 11

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    diky za clanok! 01 01 01

    Inak, osobne mi Symonds velmi sedi (asi najviac z celej F1).
    Jeho clanky/info "žerem"!0104

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    "Nejdůležitější je poskytovat dobrou podívanou. Nemyslím si, že by proti tomu mohl někdo něco namítat. Během posledních několika let je závodění lepší - zejména díky Pirelli, ale i díky zákazu tankování. OK, znamená to, že Fernando nemůže jezdit naplno 56 kol? Ano, znamená. Je to špatné? Je to jiné. A není to nové. Že já už jsem tady dostatečně dlouho na to, abych si vzpomněl na dny, kdy jsme změnili pneumatiky a tankování vozů - a rozhodně jste se tehdy snažili pneumatiky šetřit. A také jste se v turbo éře snažili šetřit palivo."

    Zlatá slova, do kamene tesat a s ním pak mlátit po hlavě všechny diskusní prskaly a plačky, co pořád kopou do Pirelli nebo do zákazu tankování. 14

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Kdo má jiný názor tak toho mlátit po hlavě ? Vím že je to nadnesený, ale přesto to hovoří o charakteru.
      Někdo má prostě rád závody v šetření gum a někdo raději v rychlosti. Já bych např. uvítal, aby jezdci mohli jet na hraně a to i za cenu menšího strategického chaosu.
      Za dob pneumatikářské konkurence se každý snažil najít kompromis mezi trvanlivostí a gripem. Teď už konkurence není, tak bych uvítal snížení gripu a posílení vydrže, aby každý jezdec nebyl limitován a mohl jezdit celý závod na hraně.
      Předjíždění přece už řeší DRS, tak co řeší gumy ? Možná to, že žmolky z gum znemožňují jezdit jinou stoupu než tu ideální a tím znesnadňují klasické předjíždění.

      A když už jsme u toho DRS, přijde mi hrozné, když někdo někoho předjede klasicky (bez DRS) a předjetý mu to vrátí na rovince pomocí čudlíku. Tohle by se mělo taky vyřešit, např. tím, že pro aktivaci DRS musí jezdec vzadu splnit podmínku sekundového odstupu po delší čas než jen v jednom měřeném místě. Např. pokud se udrží v odstupu sekundy po dobu celého jednoho kola.

      + 6 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        1. v kalendari je spousta okruhu, kde s tvymi pneumatikami ani s DRS neni prakticky mozne predjizdet. => pokud by neprselo, videli bysme v sezone kazdy druhy zavod krouzeni bez predjizdeni, kde by se poradi menilo z 95% strategii zastavek v boxech ci chybach pri vymene pneu. 17
        2. myslis si, ze ti, kterym se dnesni zavody libi si nepreji aby piloti jezdili cely zavod na hrane? 20
        3. prumerny divak a tech je drtiva vetsina si jednoduse preje podivanou a nebude se divat na zavod, kde se sice "jezdi na hrane" ale v zavode se nic nedeje. Nekdo ty miliardy dolaru musi zaplatit. A kdyz odejde prumerny divak, tak to 10% zbyvajicich zaryctych fandu nevytrhne. Nebudou sponzori, nebudou penize, nebude F1. Problem proste neni tak cernobily jak ho nekteri z vas vidite stylem "ja bych chtel" a vsechno ostatni se poresi nejak samo. Takhle jednoduse dnesni svet nefunguje. Mozna bohuzel, ale je to realita a je s tim treba pocitat, kdyz rikam svuj nazor. Protoze ten nazor potom zni hloupe a nesmyslne. Viz. napr kydani hnoje na Pirelli, ktere pouze plni objednavky, ze neumi delat pneu apod.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama