DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Rychlost Lotusu je pro Red Bull záhadou, má z něj větší obavy než z Ferrari

Za největšího soupeře mistrovský Red Bull momentálně nepovažuje Ferrari, ale Lotus, jehož rychlost je podle odborného poradce Helmuta Marka pro rakouský tým záhadou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Rychlost Lotusu je pro Red Bull záhadou, má z něj větší obavy než z Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 26.04.2013 10:15 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ja

    158.195.4.XXX
    Rychlost Lotusu je pro Red Bull záhadou, .... a dúfam, že ešte dlho bude!03 12

    + 10 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eddmund

    81.201.60.XXX
    jen čekám kdy redbull bude dávat na lotus protesty 18

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Helmut to cíti dobre,.. ...lebo v Lotuse prišli na fintu, nielen ako prepojiť tlmiče riadenia tak, aby to udržalo autu stálu sveteľnú výšku a nastavený balans, bolo to samoregulovateľné, ale aby celý systém pružne reagoval na všetky nerovnosti a zmeny na trati a bol univerzálny k jej charakteru, pričom Kimi ako skúsený závodník tento systém dokonale otestoval, ako reaguje v jednotlivých pasážach a ako treba s autom jazdiť s ťažkým aj ľahkým autom, čo určite nebolo možné pochopiť a robiť ihneď, ale to pokračovalo v priebehu minulej sezóny a nakoniec až v tejto po zavedení nových úprav na obidva vozy, to začalo prinášať ovocie, keď v minulom roku sa len sem tam trafili do nastavenia tak v tomto im to funguje už v každom , ktorý sa nejde za dažďa. Zrejme systém si vyžaduje trpezlivosť a experimentovanie, s ktorým o hodne pokročili a sú z ostatných tímov najďalej a to štve aj Red Bull, lebo je to to budúcnosti proti nim veľká zbraň a ako hovoria v Lotuse, ešte nie sú u konca, lebo systém sa dá stále vylepšovť a donesie tomuto tímu určite ešte zaslúžené ovocie a možno aj titul v tímoch, ak budú úspešne pokračovať tak, ako to predviedli Bahrajne. 01

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.20.XXX
      No já vidim trochu jednodušší důvody než ty.Nehledal bych je tolik v technickém zařízení, ale spíše v tom, že E20 stavěl od základu bývalý zaměstnanec aerodynamiky RB.Auto se mu neuvěřitelně povedlo a letošní evoluce je ještě trochu dál.
      Šetrnost k opotřebení pneu bych zásadně nehledal v systemu vyrovnávání výšky nebo co to mají, ale spíš v nastavení přítlaku na velice nízkou uroven.To je ostatně vidět i v kvalifikaci a hlavně to bylo vidět v Malajsii na mokru, kde nešlo Lotus udržet na dráze a nabíral neskutečnou ztrátu kolo za kolem.Protože ale bude spíš teplo a sucho je podle mně cesta chytré řešení.At je to jak chce, auto je v závodním tempu užasné a už se těším na další závod.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        No já teda nevím, ale nebudou spíš pneumatiky odcházet dřív při nízkým přítlaku? Jako třeba přední gumy při jízdě v závěsu za někým.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Ono si polož otázku :" Čo to je, vysoký alebo nízky prítlak ?" Prítlak nemôže byť nízky a ani vysoký, lebo je to hlúposť, ale taký, aký má byť, lebo sa nastavuje k pneumatikám na monoposte F1 tak, aby tie pracovali v okne pracovných teplôt a zaťaženia, kedy ich životnosť a jazdné vlastnosti sú najlepšie. V tomto roku sú tieto o triedu mäkkšie, majú vyššiu adhéziu, preto potrebujú nižší prítlak,aby mali rovnaké vlastnosti, ako tie minuloročné, nie však nízky ako hovoríš ty, lebo ako som už hore uviedol taký, ako má byť vzhľadom na dobré fungovanie pneumatík, preto je aj v tomto roku nižší odpor vzduchu a Lotusy majú na rovinkách jednu z najvyšších rýchlostí. Aerodynamika už nehrá takú úlohu, lebo je už na vrchole dokonalosti, ale regulácia výšky, tvrdosti pruženia a vyváženia, čo spolu úzko súvisí, lebo na monoposte F1 preťaženia nastávajú pri prudkom brzdení a axcelerácii a preto Lotus už v prvom tréningu nastavuje podvozok, čo najmäkkšie, čo jasne vidieť, ak spod neho šľahajú iskry pri ťažkom aute, s ktorým pravidelne na okruhu začína svoj tréning Kimi. Ide v tomto prípade o to, aby pružiny ako integračný člen, boli najmäkšie ako môžu byť na daný okruh a charakter trate a vychytali tie preťaženia na pneumatiky a tlmiče, ako derivačný člen sú nastastavené tak, aby došlo k čo najrýchlejšiemu vyregulovaniu a sústava sa nerozkmitala, ba aby nekmitala vôbec, preto sú prepojené, zadné s prednými, aby to malo taký dosah, že ide o jeden derivačný člen z hľadiska regulácie, čo má zásadný význam. Nie je to, ale nastaviť také jednoduché, lebo je zakaždým iné počasie, charakter trate, čo si vyžaduje hrať sa s veľkosťou tlaku v systéme a tiež priekoku v prepojení (škrtenie atď.), lebo konštanty sa musia nastaviť ručne pred závodom, t.j. u proporcionálnej zložky geometria, integračnej tvrdosť pruženia a derivačnej derivačná konštanta, ktorá zaručí rýchle vyregulovanie a hoci je na aute spústu čidiel, sú tam len na zber dát a neslúžia k regulácii, lebo elektronická regulácia podvozku je zakázaná. Najlepšie je na tom a hlavne najďalej Lotus, lebo má istú dedičnosť z minulého roku, kedy začal ako prvý s tým experimentovať a možno sa najlepšie trafil pri experimentoch do riešenia, ktoré nie je len jednoduché, ale aj účinné a hlavne, je to vidieť na výsledkoch tímu. 01

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            89.190.61.XXX
            Přítlak se nastavuje tak, aby byl nejrychlejší čas na kolo, ale na závod se trochu ubírá, kvůli předjíždění.

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              To, čo opisuješ,... ...využil Nico v Bahrajne a skončil katastrofálne, hoci sa kvalifikoval na 1. mieste. 18

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama