DISKUZE K ČLÁNKU Berger přirovnává Vettela k Schumacherovi a Sennovi

Expilot F1 a bývalý spolumajitel týmu Toro Rosso, ve kterém se potkal i se začínajícím Sebastianem Vettelem, má pochopení pro Vettelovo neuposlechnutí týmových příkazů v Malajsii.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger přirovnává Vettela k Schumacherovi a Sennovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 10.04.2013 22:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 19 lidí) 06.04.2013 22:54
Špatné srovnání. Senna byl osobnost, Vettel je… »
» odin (Hlasovalo 14 lidí) 07.04.2013 11:06
Já si především myslím, že Vettel je přeceňován… »
» Ferda (Hlasovalo 9 lidí) 07.04.2013 10:35
Vettel sice má stejný počet titulů jako Senna i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          No tak Webberovy starty jsou klasika. Ale přesto na něho nemám tak rezolutně odmítavý názor. Respektive si nemyslím, že by Vettel byl o tolik lepší. Ano tři tituly jsou argument, ale dva z nich získal jen díky větší podpoře uvnitř týmu. Já proti Vettelovi nic nemám a k TOP pilotům ho počítám, jen dávám za pravdu lidem, kteří tvrdí, že opravdový šampion dokáže vyhrávat i s horším autem. Což Vettel neprokazuje. Vlastně s horším autem STR vyhrál kdysi v Itálii. Jinak vítězí s TOP autem a když mu TOP vůz nepřipraví, tak se Vettel trápí. Řekl bych, že s horším autem má lepší výsledky Webber.12
          Ty dáváš rovnítko mezi Buttona a Webbera. Já si spíše myslím, že Button je podobný Vettelovi. Oba zajíždějí výsledky, odpovídající kvalitám vozů ve kterých sedí.
          Výsledky jednotlivých pilotů jsou trošku zkresleny. Mnohdy dělí úspěšného pilota od neúspěšného detaily a maličkosti. Pokud sleduješ F1 už tak dlouho, jistě mi dáš za pravdu. V minulosti se mockrát stalo, že titul získal leckdo díky TR, nebo poruše vozu v posledním závodě, či štěstí (nebo smůle), nebo díky podivnému bodovému systému atd. A pak se na tyto šampióny hledí v jiném světle, než na ty neúspěšné.03 A přitom to mohlo být opačně a zaškatulkovaní mohli být ti úspěšní, mezi neúspěšnými.18
          Nečiním si v těchto názorech nárok na pravdivost. Je to spíše úvaha a "jiný " pohled na věc. Tvůj názor beru. Ale já nejsem tak rezolutní a nerad na některé piloty vyloženě plivu kvůli jejich výkonům. Pokud už si na někoho plivnu, tak za jeho chování, či unfér jednání.03
          Chtěl bych se pokusit zorganizovat nějaké setkání s lidmi ze zdejšího fóra, napiš mi "pozdrav" na odin5@volny.cz

          + 6 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            89.24.17.XXX
            Jistě, dobře jsem to pochopil a s většinou tvých názorů souhlas.Šlo mi jen o to, že podle mně je rozdíl mezi těmito jezdci větší, než jsi prezentoval.Jinak ale já jsem spíše také fanoušek "těch horších" at to byl Arnoux vs.Prost, De Angelis vs.Senna a podobně.Dobrý týmový kolega je základ a třeba nebýt Marka-kdoví? Nejsem fanouškem Vettela ale mám jen rád, když se argumentuje fakty a ta jsou zde jasně daná.A když vezměš jeho výsledky před vstupem do F1 je to opravdu síla.Jde opravdu o budoucí legendu F1 at se nám to líbí, nebo ne.
            Co se týká Buttona,tam se rozcházíme.Tvrdím,že nebýt dvojitého difuzoru, dneska sedí v Sauberu a je rád.Nezastávám názor Flavia, že je Button rychlý jako patník u silnice, ale při nejlepší vůli mi k Alonsovi,Vettelovi,Hamiltonovi a třeba Kimimu prostě nejde.Posledně jmenovaného jsem dřív ostatně také moc nemusel, ale co jezdí v Lotusu sleduji ho a je výborný.A fakt,že s Lotusem udělal 3 místo v PJ je důkazem.
            V čem ti ale dávám 100% za pravdu je to, že o uspěchu a neuspěchu rozhodují opravdu detaily.Na druho stranu k umění pilota patří samozřejmě um si nastavit vůz,takže pokud oba jezdí v jednom týmu a mají stejné podmínky je rozdíl vždy v jezdci.To co se dělo v 80 letech uvnitř týmů si myslím,že dnes už nehrozí, takže pokud sedí ve stejném autě vesele srovnávejme.

            Mimochodem držíte si vysokou uroven příspěvků na tomto webu.Velice rád je čtu a občas mi to nedá se k Vám připojit. 03
            Tak at to vydrží-je to super 01

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Uznávám, že "mírně lepší" nebylo zrovna nejšťastnější spojení12 to ví každý. Chtěl jsem vyjádřit, že Webber zas tak špatným pilotem v porovnání s Vettelem není a mnohdá mu významně pomohl, třebas i tím, že "vzal" body soupeřům a pomohl tvořit pro Seba potřebný bodový náskok. Ona TR není jen o tom, nepředjet svého parťáka, ale i o tom "odstranit mu z cesty soupeře". A jestliže i tak měl do posledních fází seriálu šanci bojovat o titul, nemůže být looser. Mimochodem dal bych dohromady pár závodů, kdy Berger zlikvidoval Sennovi kolizí z cesty Prosta, nebo kdy Prosta, či Mansella brzdil, aby mohl Senna pohodlně ujíždět.
              Button byl v roce 2004 nejlepší pilot z celého pole (když nepočítám jezdce Ferrari, které bylo v té době úplně jinde) a to s Hondou (BAR). Tam dvojitý difuzor nepoužíval. Přijde mi to nefér svádět Buttonův titul na dvojitý difuzor a přitom nevidět třeba v případě Vettela foukání + mapování atd...12
              Kimi byl výborný už dřív, jen neměl potřebné štěstí na auto, (možná tým) případně týmového kolegu. Až u Ferrari se mu povedlo dosáhnout na titul, ale díky Massově pomoci. Což pro mne není, na rozdíl od jiných, důkaz Massova looserství.03
              K diskuzím by ses měl připojit častěji, protože patříš k lidem s přehledem o F1. A tvůj názor, nebo pohled na věc (alespoň mě) nutí k zamyšlení. 01

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Vettel je špička v kvaldách, jinak souhlasím spíš s Odinem. Tedy že mezi nimi není tak velký rozdíl, jak teď píše do diskuzí pár Vettelových fanboys (ve snaze omluvit cokoliv, co Vettel a RV v Malajsii udělali nebo možná udělali). To, že Webberovi to nešlo s foukáním, je samozřejmě jeho problém, ale první půlku 2012 měli řekněme vyrovnané výsledky (bodově byl Webber o něco lepší). Převrátilo se to po razantním vylepšení foukání a celého auta. 2010 měl také Webber k titulu blíže.

          V čem jsi podle mě dost vedle jsou ty starty. Zhruba polovinu nebo 2/3 2010 si na většině startů "schrupnul" i Vettel, na to se může každý podívat. Potom se na to tým zaměřil (sám Vettel to tvrdil) a rázem se to zlepšilo, což trvá dodnes. Jenže proč se stejný problém neřešil i u Webbera? No proč asi... Nebyl jedničkou týmu, neměl stejnou podporu. Snad si nemyslíš, že Webber je celé roky jediný (!) z pilotů ve středu a na špici takové kopyto a že s tím jeho tým nedokázal nic udělat, nebo si toho ještě nevšiml? Rozhodně to není tak jednoduché, jak naznačuješ.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        muzes prosim napsat, jakou tymovou rezii v roce 2010 RB udelal, ze pomohl Sebovi k titulu? A to jsi uz zapomnel, ze v 2010 Seb 2x odstoupil z jasneho 1. mista, zatimco Mark nemel v sezone 2010 zadne technicke problemy a 2x nedojel pouze vlastni vinou? Kdyz k tomu pripoctes turecko, kde meli vzajemnou kolizi a neda se rict, ze by jeden ci druhy byl bez viny a Seb odstoupil, Mark 15 bodu. Tak jenom to s temi Sebovymi dvema odstoupenimi dela -65 bodu.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Mám s tvým příspěvkem jediný problém. Nevím, co jsi myslel TR v roce 2010. To myslíš to jedno křídlo, co dostal Seb? Nevím, jestli zrovna tento jeden závod, který nakonec křídlo vůbec neovlivnilo, se dá považovat za TR po celý rok. 03
        Kdyby to Mark "dobrovolně" v Korei neopřel do zdi, měl titul on. Co na tom bylo za TR? Někdo mu skočil na volant a zatočil? Promiň za ten sarkasmus, ale tohle mi nějak hlava nebere. 03

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Mark v Korei nic nopíral. Asi máš na mysli Abu Dhabi. A pokud si matně pamatuji, tak to líznutí o svodidla vůbec nemělo vliv na Webberovo umístění. Webber jezdil dál stejně rychle i po tomto incidentu. Jen ho tým zavolal dříve do boxů a Ferrari se nechalo vyprovokovat a povolalo Alonsa okamžitě také. Čímž oba klesli do středu pole, kde se Alonso zasekl za Petrovem. A zatím Vettel ujížděl a vesele si budoval náskok pro svůj pit stop. Podle mě byl Webber "takticky obětován".
          Ale mluvím třebas o Japonsku a Brazílii, kdy nesměl na Vettela útočit, přesto že na tom byl bodově lépe. Tým jel přesto na Vettela.
          Jinak mě bavíš. Když Ferrari jednou za sezónu rozplombují Massovi převodovku, tak se tu můžeš vzteky potrhat. A když RBR sebere Webberovi přední křídlo a dá ho Vettelovi, tak to bagatelizuješ.12 Já mezi tyto počiny dávám rovnítko a tvrdím, že si Ferrari s RBR nemají co vyčítat.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ne. Mám na mysli Koreu, kde to Mark rozbil na začátku závodu o zeď z prvního místa. Sám, bez cizího přičinění. 03 Kdyby to nerozbil, titul už se v podstatě nemusel řešit, ať bi se to RB líbilo nebo ne. 04
            Ale s tím Abu Dhabi jsi mě fakt potěšil. Ještě včera byli u RB naprostí hlupáci, když vymysleli v Malajsii rizikovou a složitou strategii s nepříjemnými důsledky, když měli na výběr několik jednoduchých a bezpečných. Ale v Abu Dhabi obětovali Marka, který měl největší šanci na titul a vsadili na Vettela, který ji měl jen teoretickou. Přesně věděli, že Ferrari zajede do boxů taky a hned a přesně věděli že se zasekne za Petrovem a celý závod ho nebude schopný předjet. A k tomu Seb vyhraje. Tak to jsou nejen naprosto geniální, ale dokonce mají i věštecké schopnosti. 11 No hlavně že máš na to stejný metr, který vždycky vychází proti RB. 01
            V Japonsku ani Brazílii jsem o žádných instrukcích neslyšel. 03Na rozdíl od Silverstone a že by Mark najednou nějaké vůbec poslechl??? 12
            To, že nemělo křídlo žádný vliv je fakt. Výsledek ovlivnila hlavně jejich nehoda, která s tím těžko souvisela. 04 A po Austinu jste vzteklí byli vy s Nasirem, pokud si pamatuju. My si jen s Duncanem říkali, že to ovlivnilo i jiné jezdce a že jsem nemluvil o žádném trestu pro Ferrari, jste neustále ignorovali a podsouvali mi to.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • ratata

      78.45.50.XXX
      Spíš to asi bylo myšleno, že když to je v NEprospěch takových šampionů jako Senna, Schumacher, případně Vettel tak se "předpokládá" že neposlechnou, protože to sou šílený egoisti a jde jim jen o vítězství :-)
      A protože to sou mašiny na výhry, tak jim to každej kdo v týmu něco znamená rád odpustí.
      Kdyby to bylo obráceně a nějaká rádoby dvojka neposlechla a předjela je, tak náhoda je takovej blbec, že o přesně ty body by pak ten šampion titul nezískal...

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Vím, že to tak nemyslel, ale minimálně v tom překladu se to dalo vyložit, řekněme, všelijak. Od Bergera jsem takovou tečku nečekal. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ono se to dá vysvětlit všelijak. Já to chápu stejně jako kolega ratata. Těžko tím Berger myslel něco jiného, nebo aspoň já v tom nevidím ani náznak připuštění vaší teorie. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pumba

    90.179.159.XXX
    Poslední věc Zbývá poslední věc, kterou musí udělat. Sestřelit někoho v závodě, aby vyhrál titul.

    + 18 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.80.171.XXX
      Heh, kruty a cerny humor, ale bohuzel zcela presny... Berger navic rika co mne sameho napadlo podobnost mezi jmenovanymi neni mala :-)

      + 15 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Biblbrox

      94.138.104.XXX
      Proč by to dělal? Zatím má jasně navrh. Mrkni třeba na... Spíše se on musí bát, aby ho někdo nenaboural (naposled ho trefil sám největší Falonso, a bezt trestu!). A vzhledem ke svému mládi a talentu bude rekordman v počtu titulu. Také koukni např. na hokej nebo fotbal, které jsou několikanásobně populárnější a sledovanější než F1 a věnuj pozornost "taktickému faulu". Ve vrcholovém sportu svatí prostě nemají místo.
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 9 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.102.205.XXX
        Trefil Alonso????
        To myslíš minulý závod, kde Ředitel Výkonnosti zpomalil ve druhé zatáčce na rychlost limitně se blížíci nule?
        Možná měl Alonso říci do vysílačky "Get him out of my way, hes too slow!!".

        + 9 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          projed si ty zatacky na Simulatoru jednou to zkus Sebovou stopou a podruhe Alonsovou a uvidis, ze Seb tam jel stejne rychle jako by tam jeli ostatni a stejne tak Alonso. Kdyz o tom vis prd, tak radsi nepis nic. Alonso byl proste nateseny a nedomyslel situaci a ta kolize jde ciste na jeho vrub.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            78.102.205.XXX
            Pane simulátor, raději si poslechněte Pepu Krále, který tu trať jel ve skutečnosti. Pokud nemáte simulátor za několik mil. USD, jako mají závodní týmy, tak o té trati nevíte vůbec nic.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              nemusim byt Pepa Kral, abych vedel, ze kdyz jedu vnitrkem, budu mit mensi rychlost na vyjezdu, nez kdyz to pojedu z vnejsku pres apex a nepotrebuju k tomu simulator za miliony dolaru. A kdyz si clovek uvedomi, ze je v te zatacce prakticky schod, pokud to jedu vnitrkem, tak soudny clovek nema nad cim premyslet a spekulovat o nesmyslech. Vazne tady nekdo chcete tvrdit, ze Seb zamerne zpomalil na vyjezdu a necha se dojet a riskovat predjeti ve chvili, kdy ma za sebou 20 aut nasekanych do 3 sekund? 20

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                37.188.231.XXX
                Proc teda nejel Vettel stopu jako Alonso,ktera je rychlejsi pane Simulatore? Vettel umi behem par zatacek ujet souperum skvele..A voli vetsinou prujezd zatacky takovy ,ze brzdi velice pozde ,nekdy dokonce pri samotnem zataceni a pak zrychluje jeste v prujezdu zatackou..(jeho styl se mi libi, dost na to tlaci ,hlavne pri brzdeni,ale malokdy probrzduje a "kouri")v tom je dobry a hlavne jeho kara mu to dovoluje....Vazne se mi zdalo ,ze spomalil zamerne,ale ne aby to do nej nekdo prasknul ,ale aby prave ty za nim museli brzdit jeste razantneji a on mohl mit lepsi vyjezd a urcoval akceleraci celeho pole vlastne..myslim ze to bylo dost chytre ,ale zaroven to byl trosku risk a nebezpecne ,pro ty vzadu a v neposledni rade i pro neho,kdyby to bylo v rychlejsi zatacce tak ho Alonso sestreli,a vyradi i jeho..Alonso si myslim reagoval jak rychle mohl,ale nestacilo to,ale jako jeho chybu bych to teda nevidel..a nebo volat pro penalizaci pro nej??-to uz ho nekdo asi nema hodne rad,protoze to je snad nejvetsi blbost co se k tomuhle zavodnimu incidentu muze tykat..volat po penalte pro Alonsa,kdyz ho ten incident vlastne vyradil ze zavodu a Seb ho vyhral....

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  - na startu je zcela bezne, ze prvnich par zatacek neprojizdi borci v idealni stope. Seb tam jel proto, aby se mu tam vnitrkem prave nikdo nemohl nacpat. Co je na tom k nepochopeni?
                  - prave na startu, kdy jsou 2 i 3 zavodni stopy mi prijde krajne riskantni zpomalit a blokovat jednoho, kdyz ho muze dalsi v jine stope objet. Proto mi to prijde jako nesmysl. Kdyby bojoval pouze s Alonsem ok, ale on mel za sebou dalsich 20 borcu cekajicich na kazde drobne zavahani.
                  - "kdyz ho ten incident vlastne vyradil ze zavodu" - Alonso se vyradil ze zavodu sam, kdyz nejel po prvnim kole do boxu a s tymem riskovali, protoze chteli vyhrat nebo nejhur bednu.
                  - s penalizaci pro Alonsa me dokupy nedavej, to jde mimo me. Ja jenom neverim tomu, ze Seb zamerne zpomalil, ale jednoduse v te jeho stope byl vyjezd pomalejsi nez Alonsuv a situace by vypadala stejne, at by tam jel kdokoli jiny.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama