DISKUZE K ČLÁNKU Massa byl zklamán strategií
Felipe Massa obsadil v úvodním podniku letošního roku čtvrté místo. Přiznal však, že nebyl příliš spokojen se strategií Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa byl zklamán strategií
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 22 lidí)
17.03.2013 18:23
Pokud jsem se dobře díval, Fernando se pokusil… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
armyk
19:26 18.03.2013 37.221.248.XXXPilot Řekněme, že kdyby se Massa rozhodl zajet do boxů brzy jako Alonso, tak by to bylo jeho rozhodnutí a Ferrari by udělalo vše, aby ho přezuli, jak je nejrychleji je to možné. Týmová režie je používaná všemi a na konci sezóny 2012 se rozhodovalo o mistrovi a Weber, který hlásal, že nepomáhá, Vettela víc než okatě pustil.
-
odin
09:19 18.03.2013 77.240.96.XXXMassa Tyhle řeči jsou úplně zbytečné. U Massy i Antialonsovců jsou dílem flustrace z nevydařeného strategického rozhodnutí.
Alonsův tým neobjevil nic nového. Už Nigel Mansell před více než 20-ti lety mluvil o strategii při plánovaném pitstopu v tom smyslu, že když se rychlejší pilot dostane do hustého provozu, který jej může brzdit, je lepší zajet k pitstopu dříve a dostat se tak na volnou trať. Všem normálním fanouškům je jasné, že v závěru sezóny Ferrari, ale i ostatní týmy používají TR. Ale v prvním závodě? To je blbost ukazující na duševní vyspělost některých zde.-
Mynona
09:50 18.03.2013 165.72.200.XXXJenže tady nejde o provoz, ale tím, že jezdec zajede dřív do boxů, může dříve zajíždět na nových gumách rychlejší časy než jezdec, který ve stejné době jede na gumách na konci jejich životnosti. Tam může být rozdíl třeba tři až pět sekund na kolo. Takže když zajede o čtyři kola dříve než ostatní tak si může najet třeba 15 sec. Zbylé stinty resp. zastávky pak malinko natáhne třeba o dvě kola, aby nahradil ty čtyři o které si zkrátil první stint. Díky této strategie se může dostat jezdec dopředu. Nevýhodou je, že pokud jsou gumy se životností na hraně, tak je může odrovnat a taky se dá předpokládat, že bude v dalších stintech pomalejší, především v jejich závěru.-
odin
11:31 18.03.2013 77.240.96.XXXVysvětlovat mi strategie provozu pneu nemusíš. Každopádně to, co mi tu tvrdíš nijak nezapadá do toho, co se stalo v Austrálii. Pokud vím v tomto případě se jednalo o poslední stint, tak že jaképak zbylé stinty malinko natáhne o dvě kola?
Ono to tak úplně jednoduché není, jak se tu všichni chytrolíni snaží dokazovat. Pirelli vydalo nějaké prognózy, ze kterých vyplývala určitá optimální strategie. A bylo na každém týmu, respektive šetrnosti nastavení jejich auta k pneumatikám, jak se do té které strategie vejdou. A Alonso podle mne dost zariskoval, když si prodloužil poslední stint o čtyři, nebo pět kol. Také se mu mohlo stát, že ty najeté sec. na nových gumách v závěru zcela ztratí a nebo pojede ještě k jedné neplánované zastávce. Protože tím rozdílem, kterým se oháníš (3-5 sec/kolo) mohl být postižen v závěru závodu právě on a nejspíše by nešlo jen o 5 sec/kolo. Dyzl to vystihl podle mne nejlépe. Alonsovi šlo o to zbytečně se nezdržovat za Massou a Vettelem, když cítil, že může být ještě rychlejší, ale na předjetí to nebylo. Ale klidně mohl chytit i po přezutí někoho mírně pomalejšího na čerstvých gumách, zdržovat se za ním a likvidovat si nové pneu při pokusech o jeho předjetí.
Antialonsovci, smiřte se s tím, že tady šlo pouze o risk, který se vyplatil.-
Mynona
12:47 18.03.2013 165.72.200.XXXMáš recht, uvědomil jsem si až později, že Alonso zariskoval až při druhé zastávce. 4-5 kol navíc je sice hodně ale ty střední gumy vydržely mohem víc. Takže nějaký závěrečný dramatický propad časů moc pravděpodobný nebyl. Já jsem chtěl jen rozvinout to, že když jedeš za někým, tak je téměř povinností zajet do boxů než nejbližší lépe postavení soupeři. Proto je mi divný, že Massa tohle odkládal ? Pozdější zastávkou se před ně rozhodně nedostaneš, To se používalo naposledy v dobách před zavedením DRS a když nebyly takové propady výkonnosti pneumatik. Když se nedalo někde téměř předjíždět a kdy rychlejší jezdec uvíznul za pomalejším, tak si nemohl dovolit propad mezi další ještě pomalejší vozy. Tak tam byla nejlepší strategie jezdit tak sekundu za soupeřem a šetřit si pneu a benál. Pak po zajetí do boxu následovala série hotlapů na max. výkon a spotřebu. Samozřejmě obrana proti tomu byla taky posunout zastávku na co možná později i když to nebylo z hlediska výkonu gum optimální.-
odin
13:22 18.03.2013 77.240.96.XXXSouhlas. V tomhle se shodneme. Jen dodám (asi trošku zbytečně), že Austrálie byl první závod na nových směsích pneu, které ještě nemají tak dokonale týmy zmapované a pochopené. Čili vše nasvědčuje k trochu riskantnějšímu počínání Alonsa.
Ano střední vydržely mnohem více, což patrně z první zkušenosti (druhý stint) FA odhadl, že by to mohlo vyjít. Myslím, že svým rozhodnutím, překvapil nejen Massu, ale i inženýry a stratégy u Ferrari.
Massa zřejmně zastávku neodkládal. Spíše bych řekl, že se konzervativně držel naplánované strategie a neměl odvahu riskovat, jako Alonso. Ale je to jen moje doměnka.-
Mynona
16:44 18.03.2013 165.72.200.XXXS tím by se dalo souhlasit :D Nicméně v pátečních trénincích si jezdci právě ověřují výdrž jednotlivých směsích, takže je mi divný, že z toho byly všichni tak překvapení ? Na téhle úrovni bych čekal, že už v pátek vědí co si mohou dovolit a co ne. Jasně podmínky mohou být trochu jiné. Ale to jak se propadají časy na kolo může indikovat jaký je stav pneumatik, takže by to zase takový risk být neměl. V porovnání s natestovanými pátečnimi údaji mohou udělat rychlé poměření a následný odhad co gumy vydrží. Proto mě udivuje, že se nechal Massa takhle doběhnout ?-
anonym
21:15 18.03.2013 188.120.195.XXXV pátek bylo jiné počasí, jiné teploty, během tréninků nejezdí piloti dlouhou dobu těsně za soupeřem, což má vliv na životnost pneu, Melbourne se přes rok nepoužívá, takže se celý víkend až do závodu s pogumováním mění přilnavost a tím i chování a opotřebování pneu, navíc pršelo a hlavně to byl s novými gumami první ostrý závod. Simulace jsou simulace a realita je realita. Praxe se leckdy od teorie liší.
-
-
-
-
-
-
-
Coehoorn
18:24 17.03.2013 95.82.174.XXXNechápem prečo sa všetci nechávate strhnúť nadpisom článku. Massa sa nikde na stratégiu nesťažoval,dokonca povedal,že isť neskor bolo jeho a jeho zavodného inžiniera rozhodnutie. Tiež to mohlo dopadnúť tak ako sa v minulom roku neraz stalo,že Alonsovi a Vettelovi by odišli pneu a Massa by sa v posledných 5 kolách cez nich prehnal. Proste Massa urobil zlé rozhodnutie išiel na istotu a teraz sa to nevyplatilo.Inokedy to može byť iné. Okrem toho pri prvej zastávke v boxoch stratil Alonso a zarobil Massa tak neviem prečo tu stále útočíte na Ferrari. -
-
-
uzivatel000397
18:23 17.03.2013 90.178.29.XXXPokud jsem se dobře díval, Fernando se pokusil po startu Massu předjet. Neviděl jsem tedy celý manévr. Ten moment na mne dělal dojem, že Massa se urputně brání. Takže Fernando slevil a za Massou se v poklidu vozil a o nic se nepokoušel. Evidentně si šetřil pneu, protože každý manévr se na životnost počítá, byl sice v dosahu DRS, ale přitom si ještě držel vzdálenost aby jeho aero nebylo ovlivňováno Massovým vozem. A ten mu nebyl schopen ujet. Také mohl, když je tak dobrý zaútočit na Fetla a ujmout se vedení. Dle mého skromného názoru, při volné trati měl Fernando potenciál i v této fázi být o něco rychlejší a byl tedy brzděn. Takže udělal to co udělal a v dalších fázích již na něj neměl ani Fetl, neřku-li Massa. Rozestupy pěkně narůstaly a Massa hlavně ztrácel i na Fetla. Na to, jak jezdil Massa většinu sezóny loni, předvedl výborný výkon. Jsem si také jist, že je i pěkně nabuzený a je i svým způsobem temperamentnější než Fernado, který do toho umí dát hodně, na druhé straně ale umí být i trpělivý a jet více hlavou. To že byl Fernando o 3 tisíciny v treningu pomalejší pro mne znamená jen to, že nejel za hranu a nechal si to na závod. Kvalifikace před závodem byla pro další hladký průběh celého závodu daleko riskantnější, než když je celá v sobotu a tým má následně celou noc a ještě dopoledne pro práci. A stačí to vzít pořádně se skokem do kačírku a auto je rozhozené. Je i možné, nebýt této okolnosti, Massa dostal své klasické 3 desetiny a bylo po diskusích.
Je to čistě teoretická úvaha, pokud by se Fernando dostal hned po startu před Massu, nemuselo mu chybět těch 6 vteřin o kterých měl jednu chvíli na dosah Kimiho. I když si na druhou stranu myslím, že Kimi tam měl stejně nějakou rezervu a mohl v nutnosti zrychlit. Takže je to jen o kdyby. Stejně to dopadlo výborně a já nemohu dočkat další víkend.
-
-
unknown
14:59 17.03.2013 217.117.216.XXXklasika ,(nic proti Felipemu) ,ale jakmile skončil 3 tisíciny před Fernandem ,hned tu už oslavujete že ho "dal" rozdílem třídy ,když se Fer dostal před něj díky strategii a nejen před něj tak je to TR ,evidentně tu moc moc Alo leží lidem v žaludku ,Felipe se muže vztekat jak chce ,měl možnost se ukázat ,když je přece o třídu lepší ,nezajel nikterak špatnej výsledek ,ale zrovna tak nikomu nějak zvlášť hubu neotevřel ,zkrátka klasickej Massa
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek