DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari pro Austrálii předpovídá šok

Ferrari pro úvodní závod v australském Melbourne předpovídá pár šokujících překvapení v pořadí týmů a to především v důsledku nejistoty kolem pneumatik.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari pro Austrálii předpovídá šok

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 04.03.2013 20:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zix. (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2013 21:04
závody Sice loni byli nějaký dost dobrý a lepší… »
» Zix. (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2013 22:15
To je sice pěkný,ale prostě se mi nelíbí,že… »
» Zix. (Hlasovalo 6 lidí) 04.03.2013 00:08
Jenže sou to jen blbý pneumatiky,který o tom… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Josef Pepa S.

    Josef Pepa S.

    91.187.60.XXX
    Jen pneu? Je to jen můj názor, ale mě by se líbil návrat několika značek pneu do seriálu, ať si každý vybere ty svoje a hlavně návrat tankování. A třeba tankování bylo pro mě v minulosti natolik atraktivní, že bych třeba zavedl do pravidel, že musí během závodu minimálně dvakrát každý tankovat a pneu při tom nesmí měnit apod. Myslím, že by to hodně zvedlo atraktivitu závodů. Ale je to probůh jen můj názor, tak mě za to nezbijte! F1 miluji už 30 let a celé ty roky jsem fanda Ferrari! Jiný už nebudu! 11

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FF

      89.111.98.XXX
      Taky bych byl pro návrat tankování, ale nemám rád to diktování, že se musí něco udělat. Já bych raději viděl větší volnost v pravidlech, třeba určení maximálního množství paliva na závod, ale jestli bude mít vůz velkou nádrž a pojede bez tankování a nebo bude mít nádrž menší a bude muset 1-2 zastavit už bych nechal na týmech.
      To samé s pneu, třeba bych nechal povinné 2 různé sady na závod, ale výběr bych nechal na jednotlivých týmech nebo jezdcích s tím, že by každou sadu museli minimálně (plácnu) 5x za sezonu použít a které sady chtějí by hlásili několik závodů dopředu. Pak by byli větší rozdíly ve strategiích, někdo by jel na více zastávek na měkčích gumách a někdo na jednu na tvrdších.
      Ani u motorů bych nebyl tak striktní, určil bych pouze objem a tím to hasne.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    78.102.182.XXX
    Loterie Je to asi jako když se na startu sejdou nejlepší sprintři světa a místo treter si musí obout bačkory. Je to sice pro všechny stejné ale kdo ví jak to ketrému v papučích poběží ?

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    závody Sice loni byli nějaký dost dobrý a lepší než v minulých letech,ale je fakt smutný,že bude 1. polovinu sezóny vyhrávat hlavně ten kdo bude nejlíp rozumnět pneumatikám a ne ten kdo bude mít nejlepší auto.

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      "... je fakt smutný,že bude 1. polovinu sezóny vyhrávat hlavně ten kdo bude nejlíp rozumnět pneumatikám ..."

      Na druhou stranu, lepší když vyhrává ten kdo něčemu rozumí než ten kdo tomu nerozumí. 03

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.27.XXX
        To je sice pěkný,ale prostě se mi nelíbí,že blbý pneumatiky určujou vítěze. Podle mě by měli vyhrávat nejlepší vozy a hned od začátku,takhle víme kdo je (v tu dobu) nejlepší až někdy v půlce sezóny.

        + 7 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • m4t35

          89.103.118.XXX
          nejlepsi tym je ten,ktery zaroven nejlip zvladne pneu.. podminky jsou pro vsechny stejne :)

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.27.XXX
            Jenže sou to jen blbý pneumatiky,který o tom nemaj rozhodovat. Rozhodovat o tom má vůz,na kterym týmy makaj celý měsíce,možná rok - jenže pak kvůli blbejm Pirelli jim to může bejt k ...
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 6 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Zamysli se. Auto bez pneumatik nejezdí. Pneumatiky rozhodují už nějakých 30 let, ne-li dýl. Proč se jim už v době, kdy jsi byl ještě dávno na houbách, říkalo černé zlato? Proč se říkalo, že zatímco vývoj v oblasti aerodynamiky přináší tisíciny až setiny, vývoj v oblasti pneumatik celé sekundy? Protože nerozhodovaly? Ale jdi...

              Co a jak má rozhodovat, určuje FIA a ve velké míře to ovlivňují samotné týmy. Změny v pneumatikách v posledních letech byly zavedeny z důvodu divácké atraktivity a fungují! Jestli se ti to nelíbí, nadávej FIA a týmům. Pirelli jen plní zadání a svou práci odvádí dobře. Místo nadávání by jim měli všichni děkovat, že šli pro dobro F1 s kůží na trh.

              + 9 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Zix.

                Zix.

                78.102.27.XXX
                Samozřejmě že maj mít taky vliv,ale né tak velkej,aby doslova určovali vítěze závodu(neberu tak že by někomu nevydrželi). Já sem pro,aby vítězil ten kdo postaví nejlepší vůz a né ten kdo porozumí nejlíp cizimu výrobku,kterej ani nemůže ovlivnit jak má fungovat,ale musí jen čekat než tomu porozumněj.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  188.120.195.XXX
                  Podívej, tým, který by si vyráběl celý vůz sám, NEEXISTUJE! Mimo dvou si dokonce žádný nevyrábí ani tak důležitou věc, jakou je motor. Zákaznické týmy musejí potřebám motoru přizpůsobit šasi, chlazení (tzn. aerodynamiku) atd. Tak co vlastně chceš? Aby vyhrával ten, kdo postaví nejlepší šasi bez motoru? Prober se! V F1 vždy záleželo na výkonnosti celého balíku a do něj patří i pneumatiky.

                  Abych nedělal blbého - přestože máš zase problém srozumitelně vyjádřit, co tě pálí, myslím, že to velice dobře chápu. Jde o přesně to samé, o čem už tu psal McMatěj - příliš velký podíl náhody na výsledku ze začátku sezóny, nemám pravdu? 03

                  V tom ohledu si je třeba uvědomit jednu podstatnou věc - štěstí, kdy se někomu podaří trefit do nastavení, aniž by se to povedlo ostatním, může přinést maximálně jedno dobré umístění (viz loni vítězství Nica a stříbro Checa), ale nepomůže ke stabilně dobrým výsledkům. Takzvaných "náhod" existuje spousta, např. různé technické závady, zaváhání v boxech atd. Drtivá většina z toho ale nejsou skutečné náhody - to jenom někdo (ne)odvedl perfektní práci. Náhoda je, když tě někdo zezadu sestřelí, to neovlivníš. Většinu tzv. "náhod" ale tým ovlivnit může, práci s pneumatikami nevyjímaje.

                  Jak píše dole rock - "některým se ta náhoda přihodila mnohem častěji než jiným." Přeloženo z češtiny do češtiny, někdo odvedl lepší/horší práci než ostatní. A o tom to je. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  A co si představuješ pod pojmem nejlepší vůz? Každému vozu "překvapivě" sedí trochu jiné tratě. Nejlepší vůz je ten, který je nejlépe nastaven na daný závod. K tomu patří i to, že nejlépe využívá (zahřívá) pneu v daných podmínkách. S požadavky na práci s pneu musí designéři aut odjakživa počítat. Nevím, co je na tom tak těžkého k pochopení.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Zix.

                    Zix.

                    78.102.27.XXX
                    Prostě aby vyhrál v danym závodě ten kdo má v tom závodě nejrychlejší vůz,jezdce,nejspolehlivější vůz apod. a v dalších závodech to samý.
                    A né aby vyhrál někdo hlavně z 1 důvodu(aby to nebyl hlavní důvod jako loni na začátku) - že rozumí nejlíp pneumatikám.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • McMatej

                      McMatej

                      89.29.72.XXX
                      Ale ono to loni ze začátku nebylo o tom, že pneu rozumí, ale že se náhodou trefili do teplotního okna kde pneu nejlépe pracují. A ta náhoda byla v tom, že nejlépe odhadli / uhádli teplotu trati při závodě. A to nemá s technikou nic společného. To, že se mezi kvalifikací a závodem změní teplota jinak než předpokládali, to je duchařina.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Zix.

                        Zix.

                        78.102.27.XXX
                        Ale taky museli rozumnět jakej vliv má jejich vůz na jaký pneumatiky,jen o teplotách to nebylo.

                        + 2 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Nasir

                        188.175.176.XXX
                        Tak určitě. A čistě náhodou vyhrávali náhodně jenom ti nejlepší a Williams a čistě náhodou byli někteří piloti konzistentně nahoře... 12
                        Jsi si jistý, že třeba Maldonado vyhrál jen díky náhodě? Nevyhrál třeba proto, že se naučil dříve (lépe) pracovat s pneu, přitom jel rychle a neudělal chybu? Nevyhrál teda pilot, který byl v něčem lepší než ostatní?

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Anonym nade mnou má pravdu. Pneumatiky rozhodovaly po celou dobu F1. Když bylo víc výrobců, obvykle byl jeden výrazně lepší než ostatní. Politikařilo se s nimi, problémy s pneu měly občas i přímý vliv na krach týmů (namátkou Toleman). Pneumatiky bývaly mnohem méně kvalitní, lišily se kus od kusu.
              Stejně tak není v moderní (poválečné) historii nová situace, že má jeden výrobce monopol; to tady už taky několikrát bylo.
              Teď -ať už jsou pneu jakékoliv- jsou pro všech týmy stejné. Je jen na každém z týmů, jak dokáže využít jejich přednosti a kompenzovat jejich slabé stránky.

              + 8 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama