DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari pro Austrálii předpovídá šok
Ferrari pro úvodní závod v australském Melbourne předpovídá pár šokujících překvapení v pořadí týmů a to především v důsledku nejistoty kolem pneumatik.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari pro Austrálii předpovídá šok
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Josef Pepa S.
10:18 04.03.2013 91.187.60.XXXJen pneu? Je to jen můj názor, ale mě by se líbil návrat několika značek pneu do seriálu, ať si každý vybere ty svoje a hlavně návrat tankování. A třeba tankování bylo pro mě v minulosti natolik atraktivní, že bych třeba zavedl do pravidel, že musí během závodu minimálně dvakrát každý tankovat a pneu při tom nesmí měnit apod. Myslím, že by to hodně zvedlo atraktivitu závodů. Ale je to probůh jen můj názor, tak mě za to nezbijte! F1 miluji už 30 let a celé ty roky jsem fanda Ferrari! Jiný už nebudu!-
FF
13:27 04.03.2013 89.111.98.XXXTaky bych byl pro návrat tankování, ale nemám rád to diktování, že se musí něco udělat. Já bych raději viděl větší volnost v pravidlech, třeba určení maximálního množství paliva na závod, ale jestli bude mít vůz velkou nádrž a pojede bez tankování a nebo bude mít nádrž menší a bude muset 1-2 zastavit už bych nechal na týmech.
To samé s pneu, třeba bych nechal povinné 2 různé sady na závod, ale výběr bych nechal na jednotlivých týmech nebo jezdcích s tím, že by každou sadu museli minimálně (plácnu) 5x za sezonu použít a které sady chtějí by hlásili několik závodů dopředu. Pak by byli větší rozdíly ve strategiích, někdo by jel na více zastávek na měkčích gumách a někdo na jednu na tvrdších.
Ani u motorů bych nebyl tak striktní, určil bych pouze objem a tím to hasne.
-
-
-
-
-
-
-
anonym
04:05 04.03.2013 188.120.195.XXXZamysli se. Auto bez pneumatik nejezdí. Pneumatiky rozhodují už nějakých 30 let, ne-li dýl. Proč se jim už v době, kdy jsi byl ještě dávno na houbách, říkalo černé zlato? Proč se říkalo, že zatímco vývoj v oblasti aerodynamiky přináší tisíciny až setiny, vývoj v oblasti pneumatik celé sekundy? Protože nerozhodovaly? Ale jdi...
Co a jak má rozhodovat, určuje FIA a ve velké míře to ovlivňují samotné týmy. Změny v pneumatikách v posledních letech byly zavedeny z důvodu divácké atraktivity a fungují! Jestli se ti to nelíbí, nadávej FIA a týmům. Pirelli jen plní zadání a svou práci odvádí dobře. Místo nadávání by jim měli všichni děkovat, že šli pro dobro F1 s kůží na trh.-
Zix.
10:43 04.03.2013 78.102.27.XXXSamozřejmě že maj mít taky vliv,ale né tak velkej,aby doslova určovali vítěze závodu(neberu tak že by někomu nevydrželi). Já sem pro,aby vítězil ten kdo postaví nejlepší vůz a né ten kdo porozumí nejlíp cizimu výrobku,kterej ani nemůže ovlivnit jak má fungovat,ale musí jen čekat než tomu porozumněj.-
anonym
14:58 04.03.2013 188.120.195.XXXPodívej, tým, který by si vyráběl celý vůz sám, NEEXISTUJE! Mimo dvou si dokonce žádný nevyrábí ani tak důležitou věc, jakou je motor. Zákaznické týmy musejí potřebám motoru přizpůsobit šasi, chlazení (tzn. aerodynamiku) atd. Tak co vlastně chceš? Aby vyhrával ten, kdo postaví nejlepší šasi bez motoru? Prober se! V F1 vždy záleželo na výkonnosti celého balíku a do něj patří i pneumatiky.
Abych nedělal blbého - přestože máš zase problém srozumitelně vyjádřit, co tě pálí, myslím, že to velice dobře chápu. Jde o přesně to samé, o čem už tu psal McMatěj - příliš velký podíl náhody na výsledku ze začátku sezóny, nemám pravdu?
V tom ohledu si je třeba uvědomit jednu podstatnou věc - štěstí, kdy se někomu podaří trefit do nastavení, aniž by se to povedlo ostatním, může přinést maximálně jedno dobré umístění (viz loni vítězství Nica a stříbro Checa), ale nepomůže ke stabilně dobrým výsledkům. Takzvaných "náhod" existuje spousta, např. různé technické závady, zaváhání v boxech atd. Drtivá většina z toho ale nejsou skutečné náhody - to jenom někdo (ne)odvedl perfektní práci. Náhoda je, když tě někdo zezadu sestřelí, to neovlivníš. Většinu tzv. "náhod" ale tým ovlivnit může, práci s pneumatikami nevyjímaje.
Jak píše dole rock - "některým se ta náhoda přihodila mnohem častěji než jiným." Přeloženo z češtiny do češtiny, někdo odvedl lepší/horší práci než ostatní. A o tom to je. -
Nasir
18:03 04.03.2013 188.175.176.XXXA co si představuješ pod pojmem nejlepší vůz? Každému vozu "překvapivě" sedí trochu jiné tratě. Nejlepší vůz je ten, který je nejlépe nastaven na daný závod. K tomu patří i to, že nejlépe využívá (zahřívá) pneu v daných podmínkách. S požadavky na práci s pneu musí designéři aut odjakživa počítat. Nevím, co je na tom tak těžkého k pochopení.-
Zix.
18:18 04.03.2013 78.102.27.XXXProstě aby vyhrál v danym závodě ten kdo má v tom závodě nejrychlejší vůz,jezdce,nejspolehlivější vůz apod. a v dalších závodech to samý.
A né aby vyhrál někdo hlavně z 1 důvodu(aby to nebyl hlavní důvod jako loni na začátku) - že rozumí nejlíp pneumatikám.-
McMatej
18:33 04.03.2013 89.29.72.XXXAle ono to loni ze začátku nebylo o tom, že pneu rozumí, ale že se náhodou trefili do teplotního okna kde pneu nejlépe pracují. A ta náhoda byla v tom, že nejlépe odhadli / uhádli teplotu trati při závodě. A to nemá s technikou nic společného. To, že se mezi kvalifikací a závodem změní teplota jinak než předpokládali, to je duchařina.-
Nasir
20:01 04.03.2013 188.175.176.XXXTak určitě. A čistě náhodou vyhrávali náhodně jenom ti nejlepší a Williams a čistě náhodou byli někteří piloti konzistentně nahoře...
Jsi si jistý, že třeba Maldonado vyhrál jen díky náhodě? Nevyhrál třeba proto, že se naučil dříve (lépe) pracovat s pneu, přitom jel rychle a neudělal chybu? Nevyhrál teda pilot, který byl v něčem lepší než ostatní?
-
-
-
-
-
rock
07:07 04.03.2013 46.33.96.XXXAnonym nade mnou má pravdu. Pneumatiky rozhodovaly po celou dobu F1. Když bylo víc výrobců, obvykle byl jeden výrazně lepší než ostatní. Politikařilo se s nimi, problémy s pneu měly občas i přímý vliv na krach týmů (namátkou Toleman). Pneumatiky bývaly mnohem méně kvalitní, lišily se kus od kusu.
Stejně tak není v moderní (poválečné) historii nová situace, že má jeden výrobce monopol; to tady už taky několikrát bylo.
Teď -ať už jsou pneu jakékoliv- jsou pro všech týmy stejné. Je jen na každém z týmů, jak dokáže využít jejich přednosti a kompenzovat jejich slabé stránky.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek