DISKUZE K ČLÁNKU Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor

Renault Sport F1 poprvé ukázal svůj nový 1,6litrový šestiválcový turbomotor, který bude od příštího roku pohánět vozy Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 27.02.2013 21:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 10 lidí) 26.02.2013 12:05
Podle mě to o maximálce moc není, ale spíše o… »
» Adi (Hlasovalo 8 lidí) 26.02.2013 15:59
Atmosféra vs Turbo Po přečtení diskuze bych rád… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 26.02.2013 13:24
Vydržely téměř stejně, jako tehdejsí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • zlo

                  88.103.69.XXX
                  Pořád tvrdím, že jde o odhady, které jsou poddimenzované. Opět - stačí se podívat na rok 2005/2006. V roce 2005 testovala Toyota svůj nový V8 pro nadcházející sezónu na Monze. Vůz dosáhl rychlosti pouhých 320 km/h, výkon okolo 600k, tedy asi tolik, kolik si FIA od redukce desetiválců představovala. V ostrém závodu v následujícím roce už měly motory přes 700 koní a rychlosti atakovaly 350 km/h.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    37.188.229.XXX
                    Nechce se mi věřit, že by FIA tehdy očekávala výkony okolo 600k. V r. 2005 se výkony vesměs odhadovaly na 900+k. Moc se mi nezdá, že by od víceméně prostého zmenšení motoru u 20% očekávali snížení výkonu o 35%. Naopak, dá se říct, že těch cca 750k, které měly F1 v r. 2006, odpovídá docela přesně tomu snížení zdvihového objemu.
                    Kyslím, že tvůrci pravidel jsou schopni to tipnout a nastavit docela přesně a pokud by je třeba nějaký geniální konstruktér o nějaké to procento přečůral, dá se to doladit nějakým tím omezením dodatečně.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono sa to nezdá,.. ...ale pri nových pohonoch V6 Turbo s ERS, tie veci ktoré sú overené t.j. motor a KERS nebude robiť nijaký veľký problém, ale bude to práve rekuperácia tepelnej energie, ktorá bude realizovaná v časti motorového priestou, ktorý je u F1-ničiek hodne obmedzený tak, aby vykazoval maximálnu účinnosť a nenarúšal dobré chladenie a aerodynamiku s tým, že bude potrebné vytvoriť software, ktoré zabezpečí nielen spoluprácu oboch systémov rekuperácie s motorom, ale aj jeho mapovanie pre danú trať. A to preto, lebo počet premennných úmerne novému systému narastie. 14

    + 3 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.98.212.XXX
      taketo pseudo-intelektualne dristy sme mali po 12 pive na intraku bernolak....11

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.41.109.XXX
    turbo Je to naozaj na smiech,že kdejaký zbohatlíci dostanú do rúk na bežnú premávku monštrá ktoré majú vyžší výkon ako F1 a závodné autá!!Vždy keď začnú byť závody zaujímavé a vyrovnané tak FIA schváli nejaké šialenstvo,alebo povoli niečo nelegálne a pole sa roztrhá a dominuje zase jeden,alebo dva tými!Je to už roky vážne choré a nedá sa na to pomaly dívať!Pohroma pre diváka.

    + 3 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.5.XXX
      To snad nemyslíš vážně?! Za poslední roky je Formule 1 nejvyrovnanější ve své historii!! Vůbec nevíš o čem mluvíš. Nebo si snad Schumacherovu éru nezažil? Nebo dominanci Williamsu, respektive motorů Renault v 90.letech?

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    získat spet fanoušky??? To akože myslí vážne? Práveže takýmto downsizing om prídu o veľa "motoristických" fanúšikov. 550k na kráľovskú triedu??? Smiech 02

    + 4 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.231.XXX
      S KERSem 700-750k. Ne že bych si nedokázal představit víc, ale není to zas tak málo ...

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • FF

      89.111.98.XXX
      Já musím souhlasit, těžko f1 získá fanoušky snížením objemu motorů, spíš je ztratí. Dost často slyším, že letos musíme zajet na formule, protože je to poslední rok, kdy to bude opravdu královna motorsportu, od příštího roku to budou závodu Renaultu Clio 1,5 turbo s odkrytýma kolama. (přeháním ale dalo by se to tak popsat).

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • m17

        82.144.135.XXX
        Naprostý souhlas, letos to Maďarsko jistí 01
        Kolik by tedy měli dosahovat max rychlosti? V10 měli kolem 340km/h, V8 320km/h a V6 ?

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          194.228.20.XXX
          Podle mě to o maximálce moc není, ale spíše o zrychlení a v tom naopak vidím velké plus, že díky turbu bude Nm na rozdávání což zase bude zajímavé jak se s tím poperou. Také bude zajímavá spolehlivost a vše okolo vývoje. Mě to co nakonec dělají přijde jako velice rozumný kompromis a jsem rozhodně pro, jediné co mi vadí je zase cena, ale bez toho to bohužel nejde. Mohli třeba jít postupně snížit objem a přidat turbo, pak odebrat válce a přidat ers, ale ve finále by to bylo asi ještě nákladnější a asi ne moc efektivní.

          + 10 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Max. rychlost nesovisí se zdvih. objemem motoru, ale s jeho výkonovými paramentry a aerodynamikou vozu.

          Není problém upravit vůz F1, aby jel přes 400 km/h.
          [odkaz na stránku]

          Výkon motoru zdaleka nesouvisí pouze s jeho zdvih. objemem. Kvalifikační verze 1,5l (!) turbomotorů z 80. let byly zdaleka nejvýkonnější motory v historii F1. Dlouhou dobu vyvíjené třílitry byly výkonnější než jejich 3,5l předchůdci a daleko výkonnější než předchůdci turbomotorů se stejným zdvih. objemem.
          [odkaz na stránku]
          [odkaz na stránku]

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.120.195.XXX
            A nepochybuj, že kdyby nebyly 2,4l V8 zmražené, nejspíš už by 3l V10 z 2005 výkonově předčily.

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • FF

            89.111.98.XXX
            Vím, že turbomotory z 80. let byly ty nejvýkonnější motory, ale jak dlouho vydržely a kolik závodů mají vydržet nové turbo motory? První sezonu to možná bude spíš loterie se spolehlivostí než závodění. Navíc po dvou třech sezonách bude zase zmražen vývoj, takže ten výkon se tak vysoko určitě nedostane.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Vydržely téměř stejně, jako tehdejsí atmosferické motory. Možná bude chvíli trvat, než vyladí u nových motorů všechny nedostatky, ale řekl bych že budou mít brzy stejnou výdrž jako ty současné. Ať se ti to líbí nebo ne, turbo dostane z polovičního objemu vyšší výkon. Kdyby jim nechali volnou ruku s tlakem a nesnížili maximální otáčky, určitě by se dostali hodně přes 1000 koní.

              + 6 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • FWMonty

                80.82.145.XXX
                motor z turbem při obsahu 1,6 a 6 válec, který má vydržet 4 závody by nezvládl 1000koní 03 krátkodobě by mohl poskytovat takový výkon,ale i tak by to bylo nahraně.Minulích letech to byly kvalifikační turbomotory které poskytovaly 1500koní,ale jen 20kol pak ho vyměnili.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  No jistě to vědět nemůžeme, ale já si myslím že zvládl. Jak sám píšeš, už tu byly motory co dávaly o polovinu víc s o 100ccm menším objemem. I když to byly kvalifikační motory, tak nesmíš zapomínat na to, že je to už 30 let. Tedy asi 5 let předtím, než jsem mohl obdivovat "počítače" jako Sinclair ZX spektrum, nebo Atari 800. 04 Uznávám, že vývoj počítačů je poněkud rychlejší než motorů, přesto právě počítače na vývoji i výrobu motorů mají obrovský vliv. To, že budou dávat jen 600k, je dané hlavně snížením otáček, omezením tlaku v turbu a množství vzduchu i paliva. Otáčky mohly být klidně o třetinu vyšší, tlak klidně 2-násobný a s tím i množství paliva i vzduchu. Kolik by to dávalo, si můžeme jen tipovat. 03

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • FWMonty

                    80.82.145.XXX
                    I kdyby to nebylo omezené tak takový výkon nemůžou nasadit ten motor neboli ty materialy by to nevydržely03 HONDA měla na konci sezony 2005 nejvýkonnější motor až 1000koní a neviděla šachovnicoví praporek a to ujela tak 5kol v závodě03 Nové motory budou muset vydržet 4 závody samozdřejmě i 4 kvalifikace.Na takovou výdrž je to malí obsah dejme tomu 1000koní.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      188.120.195.XXX
                      Vždyť dnešní atmosféry mají při o 30 % nižším objemu o 25 % vyšší výkon a několikanásobně vyšší životnost i spolehlivost než před 25 lety. Co tě vede k domněnce, že by čtyřbarová turba při zachování objemu nemohla mít dnes o pouhých 15 % vyšší výkon spolu s několikanásobně vyšší životností a spolehlivostí podobnou současným atmosférám? Proč by to neměly materiály vydržet? Jde jen o vhodné nadimenzování konstrukce a dostatek času a finančních protředků na vývoj.

                      Stejně je to jen teoretická debata, protože pasivně bezpečnostní prvky na okruzích i v autech jsou dimenzované na určitá maxima rychlostí/přetížení, takže FIA výkony motorů nahoru prostě pustit nemůže.

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama