DISKUZE K ČLÁNKU Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor
Renault Sport F1 poprvé ukázal svůj nový 1,6litrový šestiválcový turbomotor, který bude od příštího roku pohánět vozy Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 10 lidí)
26.02.2013 12:05
Podle mě to o maximálce moc není, ale spíše o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
zlo
15:10 27.02.2013 88.103.69.XXXPořád tvrdím, že jde o odhady, které jsou poddimenzované. Opět - stačí se podívat na rok 2005/2006. V roce 2005 testovala Toyota svůj nový V8 pro nadcházející sezónu na Monze. Vůz dosáhl rychlosti pouhých 320 km/h, výkon okolo 600k, tedy asi tolik, kolik si FIA od redukce desetiválců představovala. V ostrém závodu v následujícím roce už měly motory přes 700 koní a rychlosti atakovaly 350 km/h.-
rock
16:00 27.02.2013 37.188.229.XXXNechce se mi věřit, že by FIA tehdy očekávala výkony okolo 600k. V r. 2005 se výkony vesměs odhadovaly na 900+k. Moc se mi nezdá, že by od víceméně prostého zmenšení motoru u 20% očekávali snížení výkonu o 35%. Naopak, dá se říct, že těch cca 750k, které měly F1 v r. 2006, odpovídá docela přesně tomu snížení zdvihového objemu.
Kyslím, že tvůrci pravidel jsou schopni to tipnout a nastavit docela přesně a pokud by je třeba nějaký geniální konstruktér o nějaké to procento přečůral, dá se to doladit nějakým tím omezením dodatečně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
13:48 26.02.2013 194.160.178.XXXOno sa to nezdá,.. ...ale pri nových pohonoch V6 Turbo s ERS, tie veci ktoré sú overené t.j. motor a KERS nebude robiť nijaký veľký problém, ale bude to práve rekuperácia tepelnej energie, ktorá bude realizovaná v časti motorového priestou, ktorý je u F1-ničiek hodne obmedzený tak, aby vykazoval maximálnu účinnosť a nenarúšal dobré chladenie a aerodynamiku s tým, že bude potrebné vytvoriť software, ktoré zabezpečí nielen spoluprácu oboch systémov rekuperácie s motorom, ale aj jeho mapovanie pre danú trať. A to preto, lebo počet premennných úmerne novému systému narastie. -
-
anonym
09:28 26.02.2013 178.41.109.XXXturbo Je to naozaj na smiech,že kdejaký zbohatlíci dostanú do rúk na bežnú premávku monštrá ktoré majú vyžší výkon ako F1 a závodné autá!!Vždy keď začnú byť závody zaujímavé a vyrovnané tak FIA schváli nejaké šialenstvo,alebo povoli niečo nelegálne a pole sa roztrhá a dominuje zase jeden,alebo dva tými!Je to už roky vážne choré a nedá sa na to pomaly dívať!Pohroma pre diváka. -
-
FF
10:09 26.02.2013 89.111.98.XXXJá musím souhlasit, těžko f1 získá fanoušky snížením objemu motorů, spíš je ztratí. Dost často slyším, že letos musíme zajet na formule, protože je to poslední rok, kdy to bude opravdu královna motorsportu, od příštího roku to budou závodu Renaultu Clio 1,5 turbo s odkrytýma kolama. (přeháním ale dalo by se to tak popsat).-
-
uzivatel000190
12:05 26.02.2013 194.228.20.XXXPodle mě to o maximálce moc není, ale spíše o zrychlení a v tom naopak vidím velké plus, že díky turbu bude Nm na rozdávání což zase bude zajímavé jak se s tím poperou. Také bude zajímavá spolehlivost a vše okolo vývoje. Mě to co nakonec dělají přijde jako velice rozumný kompromis a jsem rozhodně pro, jediné co mi vadí je zase cena, ale bez toho to bohužel nejde. Mohli třeba jít postupně snížit objem a přidat turbo, pak odebrat válce a přidat ers, ale ve finále by to bylo asi ještě nákladnější a asi ne moc efektivní. -
anonym
12:36 26.02.2013 188.120.195.XXXMax. rychlost nesovisí se zdvih. objemem motoru, ale s jeho výkonovými paramentry a aerodynamikou vozu.
Není problém upravit vůz F1, aby jel přes 400 km/h.
[odkaz na stránku]
Výkon motoru zdaleka nesouvisí pouze s jeho zdvih. objemem. Kvalifikační verze 1,5l (!) turbomotorů z 80. let byly zdaleka nejvýkonnější motory v historii F1. Dlouhou dobu vyvíjené třílitry byly výkonnější než jejich 3,5l předchůdci a daleko výkonnější než předchůdci turbomotorů se stejným zdvih. objemem.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]-
FF
13:18 26.02.2013 89.111.98.XXXVím, že turbomotory z 80. let byly ty nejvýkonnější motory, ale jak dlouho vydržely a kolik závodů mají vydržet nové turbo motory? První sezonu to možná bude spíš loterie se spolehlivostí než závodění. Navíc po dvou třech sezonách bude zase zmražen vývoj, takže ten výkon se tak vysoko určitě nedostane.-
Mike17
13:24 26.02.2013 93.99.87.XXXVydržely téměř stejně, jako tehdejsí atmosferické motory. Možná bude chvíli trvat, než vyladí u nových motorů všechny nedostatky, ale řekl bych že budou mít brzy stejnou výdrž jako ty současné. Ať se ti to líbí nebo ne, turbo dostane z polovičního objemu vyšší výkon. Kdyby jim nechali volnou ruku s tlakem a nesnížili maximální otáčky, určitě by se dostali hodně přes 1000 koní.-
FWMonty
18:57 26.02.2013 80.82.145.XXXmotor z turbem při obsahu 1,6 a 6 válec, který má vydržet 4 závody by nezvládl 1000koní krátkodobě by mohl poskytovat takový výkon,ale i tak by to bylo nahraně.Minulích letech to byly kvalifikační turbomotory které poskytovaly 1500koní,ale jen 20kol pak ho vyměnili.-
Mike17
19:21 26.02.2013 93.99.87.XXXNo jistě to vědět nemůžeme, ale já si myslím že zvládl. Jak sám píšeš, už tu byly motory co dávaly o polovinu víc s o 100ccm menším objemem. I když to byly kvalifikační motory, tak nesmíš zapomínat na to, že je to už 30 let. Tedy asi 5 let předtím, než jsem mohl obdivovat "počítače" jako Sinclair ZX spektrum, nebo Atari 800. Uznávám, že vývoj počítačů je poněkud rychlejší než motorů, přesto právě počítače na vývoji i výrobu motorů mají obrovský vliv. To, že budou dávat jen 600k, je dané hlavně snížením otáček, omezením tlaku v turbu a množství vzduchu i paliva. Otáčky mohly být klidně o třetinu vyšší, tlak klidně 2-násobný a s tím i množství paliva i vzduchu. Kolik by to dávalo, si můžeme jen tipovat.-
FWMonty
22:53 26.02.2013 80.82.145.XXXI kdyby to nebylo omezené tak takový výkon nemůžou nasadit ten motor neboli ty materialy by to nevydržely HONDA měla na konci sezony 2005 nejvýkonnější motor až 1000koní a neviděla šachovnicoví praporek a to ujela tak 5kol v závodě Nové motory budou muset vydržet 4 závody samozdřejmě i 4 kvalifikace.Na takovou výdrž je to malí obsah dejme tomu 1000koní.-
anonym
08:11 27.02.2013 188.120.195.XXXVždyť dnešní atmosféry mají při o 30 % nižším objemu o 25 % vyšší výkon a několikanásobně vyšší životnost i spolehlivost než před 25 lety. Co tě vede k domněnce, že by čtyřbarová turba při zachování objemu nemohla mít dnes o pouhých 15 % vyšší výkon spolu s několikanásobně vyšší životností a spolehlivostí podobnou současným atmosférám? Proč by to neměly materiály vydržet? Jde jen o vhodné nadimenzování konstrukce a dostatek času a finančních protředků na vývoj.
Stejně je to jen teoretická debata, protože pasivně bezpečnostní prvky na okruzích i v autech jsou dimenzované na určitá maxima rychlostí/přetížení, takže FIA výkony motorů nahoru prostě pustit nemůže.
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek