DISKUZE K ČLÁNKU Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor
Renault Sport F1 poprvé ukázal svůj nový 1,6litrový šestiválcový turbomotor, který bude od příštího roku pohánět vozy Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault poprvé ukázal svůj nový V6 turbomotor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 10 lidí)
26.02.2013 12:05
Podle mě to o maximálce moc není, ale spíše o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
zlo
11:18 27.02.2013 88.103.69.XXXMaximální rychlosti se neodvíjí pouze od výkonu motoru, ale především od aerodynamiky a nastavení převodů. F1 má pořád takový potenciál v poměru výkon/hmotnost, že by při správném nastavení rozdrtila všechny ty Veyrony apod.
Největší topspeed dosáhl na trati Montoya s V10 Mercedesem - 372km/h při testech v Monze v roce 2005. Vykon přes 900k. V 80. letech na stejné trati nedosahovaly vozy v kvalifikacích s výkonem o pár set koní vyšším ani 340 km/h. Nejrychlejší se současným V8 byl v roce 2007 Hamilton v Monze 351 km/h. Pro ilustraci. Stávající IndyCar mají na oválech zhruba 550k, což je o nějakých 200 koní méně než měl Lewis, navíc ty auta jsou o dost těžší. V Indianapolis se stejně jezdí okolo 360 km/h.-
Adi
12:55 27.02.2013 81.19.5.XXXTak krásným důkazem je Honda a jejich pokoření 400 Km/h s motorem 2,4l V8 - samozřejmě při speciálně upravených křídlech. Takže při troše snahy by byly na oválu dnešní monoposty F1 rychlejší, než IndyCar monoposty. Otázka je, jestli by ty motory přežili 99,9 % času strávených velice blízko 18 tis ot/min...-
zlo
15:01 27.02.2013 88.103.69.XXXHonda ten rekord IMHO udělala ještě se starým V10.
O tom, že by F1 za patřičné konfigurace IndyCar na oválu roznesla, nemůže být pochyb. Vždyť ty jejich nové vozy dosahují v běžné konfiguraci na rovinkách klasických okruhů top speed okolo 270 km/h, což je na silnou formuli ostuda.
Vůz F1 disponuje výkonem, který by na většině oválů neumožňoval jízdu s plným plynem na podlaze, stejně jako tomu bylo v dobách největší slávy CART, kdy turba dávala okolo 1000hp (na oválech tuším kvůli redukci tlaku okolo 800). Právě takové oválové závodění mělo smysl. Ne NASCAR, nebo IRL, kdy se většinou jezdilo či jezdí pod plným plynem od začátku do konce.
-
-
-
-
Adi
15:59 26.02.2013 81.19.5.XXXAtmosféra vs Turbo Po přečtení diskuze bych rád upřesnil některé věci. A začnu rovnou jednou otázkou: Byla podle vás Formule 1 královnou motosportu v letech 1977 až 1988? Víte jaké motory se v tomto období používaly? Byly to turbem přeplňované motory o objemu 1500 ccm konstrukce V6. Turbo éra v F1 daleko předběhla dobu, výkony byly, ale bezpečnost ne, proto v tomto období zahynulo nejvíc pilotů a proto se nakonec od turbomotorů upustilo. Kdyby ta doba byla bezpečná, jsem přesvědčen, že by turbo motory zůstaly zachovány a nikdy by ani 2. atmosferická éra nezačala. A věřte nebo ne, ticho na okruzích nebylo. Na zvuku motoru mají primárně podíl jeho maximální otáčky, pak svody, výfuk. Objem rozhodně ne. Takže nebojte pánové, ticho ala chrochtácký TDI v LeMans serii, popřípadě WTCC nás opravdu nečeká. Dále maximální rychlost je dnes přežitek, zvláště, když vezmu v potaz aerodynamiku, ta je určující pro rychlost na celém okruhu. Ale i přes to si dovolím doplnit: V10 - 340 Km/h, V8 320 Km/h (nějak mi to nesedí na Monzu, ale budíš), V6 Turbo - 320 - 340 Km/h :)
A závěrem, nejsem fanatický "turbofanda", ale dokážu se oprostit od myšlenky, že downsizing a ubírání válců je zákonitě špatně... není, je to jen pokrok a marketing (minimálně pro Renault) a navíc stejně nic, co by zde již jednou nebylo (byť bez elektromotu).-
rock
08:18 27.02.2013 37.188.229.XXX"Víte jaké motory se v tomto období používaly? Byly to turbem přeplňované motory o objemu 1500 ccm konstrukce V6."
Hele, to je sice pravda, ale dokonce i pro účely debaty zoufale očesaná ...
Takže ... v daném období se používaly -jenom co mne z hlavy napadá- motory V8, V12, R4T, R6T a R8T.-
-
Adi
10:52 27.02.2013 81.19.5.XXXAno souhlasím, během turbo éry používaly slabší týmy atmosferické motory, ale kompletní špička používala V6T, R4T, který stojí za řeč mělo BMW - myslím jeden titul v 1983 a úžasnou kvalifikační specifikaci (myslím až 1300 hp). Jinak dominovaly V6T. Pokud se nemýlím za celou turbo éru vyhrál atmosferický motor pouze 1 závod. V8T byl spíš rarita. Takže zapomínat by se na ostatní nemělo (min BMW), ale jinak to opravdu byla přehlídka úspěchu konstrukce V6T,-
rock
11:46 27.02.2013 37.188.229.XXX" ... za celou turbo éru ..."
No dobře, ale nejdřív bys měl říct, co vlastně považuješ za turbo éru. V původním postu zmiňuješ období 1977-1988 a za tu dobu vyhrály atmosférické motory 5 titulů mezi jezdci a závodů okolo 80.
Pokud za turboéru považuješ období od prvního titulu pro turbo, tak je to období "jen" 1983-1988 a za tu dobu vyhrály atmosférické motory 3x (Watson na McLarenu, Rosberg na Williamsu a Alboreto s Tyrrellem, všichni v r. 1983).
Pokud za turboéru považuješ období dominance V6T, tak je to 1984-1988, to už atmosféry nevyhrály nic, ale -upřímně řečeno- to už je zase nehorázně omezené. Protože takhle zasklít různé pokusy Alfy (V8T v objemu 1.5l, paráda), Zakspeedu (turbo postavený snad na koleně), Oselly, Hartu, Megatronu, BMW (zmiňovaný titul a 9 vyhraných GP s R4T), to je prostě nefér.-
Adi
13:06 27.02.2013 81.19.5.XXXZa turbo éru považuji roky od 1977 do 1988, nemám to až tak podrobně nastudovaný, takže sem myslel, že turbo začlo dominovat dřív. Atmosféru vytlačila na okraj vlastně až změna regulí mezi sezónami 1983 a 1984 ... BMW je škoda, to jo, V8T od Alfy nestačilo na V6T hlavně ten motor neskutečně papal, Zakspeed byl tragický. Megatron byl snad jen překopaný BMW, pokud se nemýlím. No a pak tu máme jasný mainstream v podobě V6T - Ferrari, Renault, TAG, Honda a předpokládám, že tyto automobilky (výrobci motoru) si prosadili úpravu regulí, což následně vedlo k jejich absolutní dominanci.
-
-
-
-
-
-
zlo
13:53 26.02.2013 88.103.69.XXXvýkon Já si myslím, že výkon nových motorů hodně překvapí. Stejně jako v roce 2006 všichni předpovídali výkon motorů okolo 600k a byl nakonec výrazně vyšší. S ERS podle mého přesáhne výkon současných V8. Vzroste akcelerace i maximálky.
F1, pokud si chce zachovat alespoň stávající úroveň, nezbytně potřebuje, aby do ní vstoupili velcí výrobci, což mohou být za současné situace pouze automobilky. Ty přiláká jen možnost vývoje efektivních a výkonných motorů. Turbo je v dnešní době nezbytnost.-
Adi
15:36 26.02.2013 81.19.5.XXXSouhlasím, turbo je pro F1 nutná záležitost a má takový potenciál, že výkonově pravděpodobně budeme dál, než letos. Avšak nesouhlasím s tím, že je nutné mít další výrobce. Meka automobilizmu je Evropa a ta je zastoupena 3mi výrobci (FIAT Group, Renault Group a Mercedes), za Ameriku (byť nepřímo) je tady Cosworth. Snad jedině zástupce z Asie - tam mě napadá pouze Honda, nebo Toyota, ostatní na to nemají technologie (johokorejský automobilky), nebo koule (VW) a nebo je ten sport ani nezajímá + nemají technologie (americké automobilky). Sem rád, že to není o dominanci jednoho výrobce, ale zase naopak, pro každýho F1 prostě není. A argument, že je to jen o penězích absolutně neberu - viz Toyota.-
zlo
15:49 26.02.2013 88.103.69.XXXnj. ale pokud je známo Cosworth nový motor nestaví.
Podle mého by bylo fajn, kdyby přišli 1-2 další výrobci, tzn. 4-5 motorářů. Dokázal bych si představit Audi, či Porshe (za koncern) a Hondu.
Co mělo Toyotu a Hondu udržet během krize v F1? Sypat peníze na vývoj aerodynamiky a dotovat v běžném provozu nepoužitelné, nic neříkající zmražené technologie V8 2,4 motoru?
Já bych ponechal především volnou vývojovou válku v ERS systému, tzn. žádné omezení výkonu a možnosti použití. Asi by to stálo ranec peněz, což by stávající F1 neprospělo, ale věřím, že dosahované výkony by byly po čase extrémní a podobné technologie by se posléze začaly objevovat i v běžných autech.-
Adi
16:11 26.02.2013 81.19.5.XXXVW by do programu F1 musel nalít neskutečné peníze a navíc bez jakékoliv jistoty úspěchu. Musel by vyvíjet technologie atd. Nejlepší příležitost je nyní, když se jedná o největší morotoru evoluci od r. 1989 a troufnu si tvrdit, že pujde o novou, 4. éru F1. Ani přesto do toho nešli. Důvodů je určitě několik, ale myslím, si, že je tam i potenciální (a opodstatněný) strach o to, aby nebyli horší než Renault - jejich dlouhodobý trn v oku. Co se odchodu Toyoty týče, tak ta snad šla ještě před ekonomickou krizí, u Hondy byl odchod jasný - ekonomická krize. Jelikož se zajímám o automobilky Renault, vím, že jejich motor 1,6 dCi má využité prvky ( typ cirkulace vody, čtvercová konsrukce vrtání vs zdvih, atd.) z poznatků v F1. Myslím, že 1,6 V6 Turbo minimálně Renault kvituje hlavně z marketingového hlediska.-
FF
09:32 27.02.2013 89.111.98.XXXJá nevím, ale já této změně motorů pořád nemůžu přijít na chuť. Proč je mění? Ekologie? Budiž, ale F1 není o ekologii. Úspora nákladů? To asi těžko, snížení spotřeby nevyrovná náklady na vývoj zcela nových motorů, malé týmy těžko ušetří při nákupu dražších motorů, které budou více poruchové, a najímání odborníků na turba. Přilákání dalších výrobců? To je úplná blbost, ze současných výrobců tato změna nevadí pouze Renaultu a dalšího výrobce který by do toho šel nevidím. Přilákání nových diváků? Taky těžko, když potencionální nový divák zjistí že to má motor o objemu 1,6l, tak si spíš řekne, že se koukne na Renaulty 3.5 nebo IndyCar.-
Adi
10:58 27.02.2013 81.19.5.XXXJiž jsem to celkem podrobně popsal nahoře. Asi chápu tu tvoje rozpaky, ale bavíme se o motorech, které jsou konstrukčně (stavba V8, použitý úhel pístů, ventily, atd) 20 let staré. S tímto přístupem bychom přeci rovnou mohli zůstat u V12 6l, nebo pojdmě ještě dál, proč spalovací motor, když můžeme mít perfektní parní z řekněme těsně poválečného období. Navíc znovu opakuji, přeplňované motory V6 tu už jednou byly a měly menší objem, než ty pro rok 2014... -
zlo
11:05 27.02.2013 88.103.69.XXXTo je naprosto typický příklad povrchního pohledu na věc.
O ekologii nejde. To jsou módní a marketingové žvásty. F1 ekologická z logiky věci nikdy nebude. Jde spíše o technologický posun. Velký atmosférický spalovací motor je dnes přežitek. Precizní, počítačem řízené turbo je 1) efetivnější 2) výkonnější 3) nabízí další prostor pro vývoj. Touto cestou se budou ubírat spalovací motory. Snižování objemu, efektivní využívání paliva, elektronika maximalizující výkon. Atmosférický motor je již slepá vývojová ulička.
Mě posedlost obrovskými motory lehce připomíná mindrák z malých genitálií
Já budu radší, když F1 bude mít hybridní pohonný systém s motorem o objemu třeba 1,2 l V4, který dá ve výsledku třeba 900k, než na těžkopádný 3,5 l V12, který dával sotva 650k. Ať si klidně jezdí třeba na fotovoltaiku, když to bude mít výkonostní přínos
Stávající stav ohledně motorů je špatný. Proto kvituji každo změnu. Turbo je dobrá cesta. Ve hře byly totiž zhovadilosti jako "světový motor" nebo omezení stávajích 2,4 V8 na 2.0 V6.-
rock
13:42 27.02.2013 37.188.229.XXX"Já budu radší, když F1 bude ... motor ... který dá ve výsledku třeba 900k"
Jenže to není problém použitého typu motoru. Těch 900k jsou konstruktéři schopni dostat z 3.5l V12 stejně jako z 1.6 V6T a kdyby na to přišlo, tak věřím tomu, že by to vycucali i z té dvoulitrové V6. Problém je v pravidlech, v tom, jak jsou nastavená omezení. A protože se tvůrci pravidel rozhodli, že pohonný systém bude mít +- 750k, tak je bude mít. Až se rozhodnou, že pro F1 stačí 600k, tak nastaví pravidla tak, že se konstruktéři na víc nedostanou. Něco jako "dobrá cesta" v tomhle případě neexistuje.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek