DISKUZE K ČLÁNKU Marko: "Webber v Brazílii nespolupracoval optimálně." Nahradí ho v roce 2014 Hülkenberg?
Mark Webber bude podle Helmuta Marka mít co dělat, pokud bude chtít obhájit své místo i pro rok 2014. Odborný poradce Red Bullu by jej rád nahradil někým mladším - například Nicem Hülkenbergem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko: "Webber v Brazílii nespolupracoval optimálně." Nahradí ho v roce 2014 Hülkenberg?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Mike17
15:45 06.01.2013 93.99.87.XXXVůbec nechápu, o čem tu mluvíš. Strategii gum mají většinou stejnou. Zajíždí často kolo po sobě do boxů. A první stint na měkkých a poslední na tvrdých mívá většina špičkových týmů ve většině závodů. Co se ti na tom zdá špatného? Je to celkem logický krok. A poruchy? Zkus se podívat, kolik nedojel závodů SV a kolik MW. Že 2x Markovi odešel KERS když byl daleko za Vettelem a daroval body Alonsovy asi těžko byl záměr RB.-
formulka123
16:32 06.01.2013 89.111.103.XXXPrvní stint na měkkých a druhý na tvrdých je vcelku obvyklá volba, ale pokud mají pitstopy dva, tak skoro vždycky dostane Mark na poslední stint tvrdší a Vettel obvykle dostává měkký. Nevím, proč to takhle dělají, třeba mají nějaký dobrý důvod, který je nám skrytý...
S KERSEM měl Mark problémy skoro celý rok 2011 a vloni to bylo taky víckrát, než 2x.. asi to tak nesleduješ nebo sleduješ někoho jinýho..-
Duncan66
18:18 06.01.2013 89.29.32.XXXpokud se jezdi na 2 pitstopy a oba jedou cca stejny zavod bez nejakych nenadalych okolnosti tak jsem si teda nevsiml, ze by Seb pravidelne dostaval na treti stint mekci sadu a Mark tvrdsi.
U Marka ale dochazi ke zmenam strategie podle me taky proto, ze v kvalifikaci neni tak rychly a na startu se casto propada az nekam na konec prvni desitky a kdyz ma stejne nastavene auto jako Seb, ze muze tezko predjizdet tak zacnou kombinovat se zastavkami. Ze to obcas nevyjde ale neni podle me vina pouze tymu, ale casto si za to Mark muze sam tim, ze se po startu propadne klidne i o 5 pozic a ocitne se za pomalejsimi vozy, ktere ale nemuze predjet.-
formulka123
19:23 06.01.2013 89.111.103.XXXNo jo, no.. starty má Mark moc špatný, o tom žádná... ale taky není úplně jistý, čím to je Moc se mi nechce věřit, že by po 200 GP neuměl odstartovat. Lépe řečeno, tak často neuměl odstartovat :-) Už jsem to tady psala.. na Markových stránkách jsou často dotazy, co se stalo a jeho websiter odpovídal, že je to otázka pro RB..
-
-
Mike17
19:28 06.01.2013 93.99.87.XXXPokud si pamatuji, pak systém měkká-tvrdá-měkká se téměř nepoužívá. Ano stalo se, že jel Mark na měkká-tvrdá-tvrdá a Seb na měkká-měkká-tvrdá. Proč? Jednoduchý, protože Seb zajel v Q1 a Q2 tak rychlé kolo, že už nemusel vyjíždět podruhé. Na rozdíl od Marka, který si musel čas často ještě zlepšovat. Z toho vyplývá to, že měl Seb často o jednu sadu nepoužitých měkkých víc než Mark. Ono je dobré taky sledovat, kdo kolik jakých gum ještě má k dispozici, pak spíš pochopíš zvolenou strategii. Taky záleží na pozici, když se Mark za někým vozí několik kol, pak je vhodné zajet do boxů tak, aby po přezutí všech byl o nějakou pozici výš. Rozhodně jsem si nevšiml, že v tom RBR loni nějak zaostával, na rozdíl třeba od Mclarenu.
Anbo s KERSem měli problémy v roce 2011 hodně, ale bylo by dobré sledovat, že je měli oba. Letos už to nebylo moc, ale jestli to bylo 3x nebo 4x, pak se omlouvám. Každopádně většinou v situacích, kdy Mark Seba nijak neohrožoval, spíš to Sebovi uškodilo. Viz Korea.Pokud by chtěli Marka schválně brzdit, je MNOHEM jednodušší způsob konkurenční stáje, kdy jednoznačně pomůžou POUZE tomu kolegovi. Říká se pak: "ten za tebou je rychlejší než ty, rozumíš tomu?"-
anonym
20:24 06.01.2013 85.237.224.XXXTak že je Webber lepší jezdec jak Vettel tady asi ani nikdo nechce tvrdit, ale je fakt, že díky dvoum penalizacím za výměnu převodovek, vcelku pravidelních poruch KERSU a kolizím na kterých nenesl žádnou vinu bodový odstup od Vettela nepřiměřeně narostl na cca 100 bodů. Je sice pravda, že KERS se mu porouchal téměř výhradně v době kdy Vettela neohrožoval, nikde však není předem dáno, že by ho později v závodu ohrozit nemohl, o strátě vlastních bodů ani nemluvě...-
Mike17
20:43 06.01.2013 93.99.87.XXXJa taky netvrdim, ze zadnou smulu nemel. Me jen vadi, kdyz je to podavano tak, ze ma poruchy jen Mark a ze to musi byt umyslne. Mark mel poruchovejsi KERS, Seb zase alternator. Mark prisel o nejake pozice kvuli prevodovce, Seb kvuli spatnemu tankovani. Pocitat kdo z nich prisel o kolik bodu temito zalezitostmi nedava moc smysl. Nejaky vyrazny rozdil v tom neni. Ja si nemyslim, ze je Seb nejak vyrazne lepsi,ale Markovi nikdo schvalne auto nekazi. Nic vic.
-
-
-
-
-
-
-
anonym
09:50 06.01.2013 88.102.44.XXXPořád se naváží jen do ferrari a ti sou aspoň upřímní, mají svou 1a 2 ale sodovkáři a prodavačikoberců budou stáletvrdit že oni ne. No a už je to venku, webr je dobrej ale neposlušnej tak bohužel asi opravdu v r.2014 u sodovkářů skončí. Nahradí ho člověk který bude mět ve smlouvě že bude ukazováka respektovat a poslouchat. Jinak si na něj plačka ukazovák došlápne apujde taky z kola ven. No, bravo hoši, hlavně že jste konečně tak upřímní a dávám vám za to palec nahoru. -
-
-
anonym
12:02 06.01.2013 85.237.224.XXXNedrtil ho v roce 2009, nedrtil ho v roce 2010 a nedrtil ho ani do poloviny letošní sezony - drtil ho 2011 a loni v druhé polovině ho drtily spíš okolnosti, které mu zničili hodně závodů (porouchaný KERS, penalizace za výměnu převodovky, Grosjean, kolize...) Kdyby nebyl Webber dobrý jezdec, tak by nemohl mít v podstatě vyrovnanou kvalifikační bilanci s jezdcem, který je na jedno kolo považovaný jedním z nejrychlejších...-
Zix.
13:03 06.01.2013 78.102.229.XXXV roce 2009 to sice nebylo tak výrazný,ale prostě 14,5 bodů je celkem dost a i kdyby měl Webber závod na víc,tak by ho stejně nedal. Loni ho dával slušně,počítá se celej rok a tam byl bez debat lepší Vettel - sice měl Webber smůlu,ale i tak dal v 2.polovině jen 2x bednu.
A je sice pěkný,že k kvalifikacích je Vettelovi vyrovnanej,ale je to k ničemu když to pak nevyužije v závodě a hned po startu nějakou tu pozici ztratí.-
uzivatel000745
13:16 06.01.2013 89.111.103.XXXTak ve 2009 byl Mark po úraze, nemohl se přes zimu připravit, v podstatě až do teď jezdil se šroubem v noze a uprostřed sezony měl další operaci.. vzhledem k tomu na Vettela moc neztrácel a kdo ví, jak by to bylo, kdyby byl v pořádku..
A k těm dalším sezonám... ty zapomínáš na to, že nezáleží jenom na jezdci, ale mnohem víc na tom, jak si to dirigují ze zídky.. Vloni jsme hodněkrát viděli, že s dobrou strategií se dá vyhrát i s pomalejším autem. Ale musí tam být ten zájem, aby pilot vyhrál a ne, aby dojel za kolegou-
-
-
-
formulka123
16:40 06.01.2013 89.111.103.XXXJá už nevím, co se dělo v kterým závodě, musela bych si to znovu pustit, ale vím, že vždycky rostu, když vidím, co s ním zase dělají A nejvíc mě štve, když to pak Mark ještě obhajuje, i když z řeči těla je vidět, co si o tom myslí, holt musí být loajální, aby nevypadal, že se vymlouvá
Nejhorší strategii měl vloni v Maďarsku, když vyjel na tvrdých gumách a do boxů ho zavolali jedno kolo po ostatních, kteří jeli na měkkých atd, nechce se mi to znova rozebírat... Kiaron mi připadá jako vyděšenej zajíc, který se bojí šéfů, aby neměl průšvih, kdyby Mark zajel moc dobře.-
Mike17
19:36 06.01.2013 93.99.87.XXXMám jednu geniální myšlenku. Jestli to neobhajuje proto, že ta strategie nebyla špatná. Mark mi přijde jako jeden z "nejdrzejších" pilotů, proč by zrovna tohle nezmiňoval?
To, že někomu někdy odejdou tvrdé gumy stejně rychle jako měkké se stává. Zeptej se na to Buttona, má s tím také zkušenosti. Nebo to dělá Mclaren taky schválně?
Dávat někomu schválně špatné auto je tak blbý nápad, že ho nikdy nepoužili ani ve stájích jako je HRT. Je několik způsobů, jak dostat jedničku na špici a nemusí zbytečně přicházet o body v PK a o miliony.-
formulka123
20:45 06.01.2013 89.111.103.XXXA nebo jsou si v RB natolik jistí, že to risknou když jim bude Vet vyhrávat, tak jim "2" stačí na 4 až 5 místě.. Já vím, "trochu" přitažený za vlasy
Ta preference jednoho na úkor druhýho mě štve v každým týmu a koneckonců v každým sportu. Tak ať se soutěží jen o PK a bude pokoj.. nebo ať má každý tým jen jednoho jezdce.. Proč by měl někdo ze sebe nechat dělat blbce, nikdo tam nejde proto, aby někomu posluhoval-
Mike17
18:10 08.01.2013 93.99.87.XXXPřitažený za vlasy to trochu je, protože PK si zajistili až předposlední závod a jedná se o moc peněz na to, aby to dělali jen kvůli nějakému pocitu dominance jedničky.
Taky bych byl raději, kdyby měli vždy oba piloti rovné šance. Ale je to opět o penězích, protože titul jezdců se v reklamě uplatní víc. Zakázat režii nemá smysl. Vždycky se nějak obejde, jak se to dělalo dřív. Jde jen o to, co všechno jsou týmy schopné dělat na úkor dvojky. Pro mě čím míň, tím líp. Ale úplně stejný přístup nemají snad nikde. Vždycky jsou někde větší a menší sympatie, tak jak v životě u každého. S tím se prostě musíme smířit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek