DISKUZE K ČLÁNKU Vrátí se jméno Brabham do F1?
Slavný tým Brabham, dvojnásobný vítěz Poháru konstruktérů, který v roce 1992 zmizel ze scény, by se možná mohl do F1 vrátit. Říká to David Brabham, syn zakladatele stáje, Jacka Brabhama.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vrátí se jméno Brabham do F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 11 lidí)
01.01.2013 14:33
Přesně tak, koupit si slavnou značku a nemít s… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
14:33 01.01.2013 90.178.29.XXXPřesně tak, koupit si slavnou značku a nemít s ni jinak nic společného je dle mého skromného názoru jen na parazitování na její dávné slávě.
Pro mne to co se dnes nazývá Lotus je stále jen auto s kosouhelníkem a pan Chapman se musí obracet v hrobě.
Bohužel je smutné, že současná F1 je nastavena tak, že je prakticky nemožné začít třeba s jedním autem a postupně budovat značku jako bývalo kdysi. Tak poblbany pravidla bylo opravdu uměním vyrobit. Na jedné straně se stále mele o nutnosti šetřit a na druhé straně se vymýšlí ptákoviny které vše extrémně prodražuji. Vyhazuji se třeba stovky milionu na to, aby si každá stáj v tunelech ofoukávala průvany aby byli o desetinu rychlejší a místo sportu je to o tom, kdo má lepší computery, trenažéry a lépe pochopí černé bazmekty na pár kol.
Jen se děsím, až se toto naplno dostane do motorek. Tam naštěstí mají šéfové zbytky zdravého rozumu a racionálního uvažování, i když nejvyšší třída MotoGP začíná být také zatraceně nudná. -
Zix.
14:15 01.01.2013 78.102.229.XXXBrabham Pokud by to ved David nebo někdo z rodiny,tak by se dalo říct,že se Brabham opravdu vrátil a né jako u Lotusu.
Docela by mě teda taky zajímalo jak by se chtěli vrátit,max. že by koupili HRT nebo jejich práva na rošt a nebo FIA kdyby vybírala zas nový týmy.-
odin
21:07 02.01.2013 77.240.96.XXXSouhlasím s tvojí myšlenkou. Též se mi nelíbí způsob jakým byla značka Lotus vrácena do F1 (včetně sporu Lotusu s Renaultem-Lotus, kdo je Lotusovatější).
Na druhou stranu, když srovnám značku Brabham s McLarenem, tak obě tyto značky vznikly jako týmy bývalých úspěšných pilotů. A v dnešní době nikdo z potomků Bruce McLarena tým McL nevede. Tak že, proč by nutně musel vést David tým Brabham? Nejférovější by pro mne bylo, kdyby někdo z rodiny tým vlastnil. Ale obávám se, že na to v dnešní době nebudou mít peníze. A tak nejspíše zase za úplatu poskytnou někomu práva na používání značky. A my tu budeme opět zpochybňovat tým Brabham. Bohužel.-
Zix.
21:42 02.01.2013 78.102.229.XXXVůbec netušim jak na tom sou a jestli by na to měli,ale zas neni to tak dávno co chtěl Piquet koupit tým od BMW a taky asi málokdo do tý doby tušil,že by na to vůbec měl.
Brabhamové to jméno určitě nebudou chtít prodat,kdyby jo,tak by v roce 2009 nevyhrožovali tomu Formtechu soudem.
K Lotusu - jak píšeš tak s tim McLarenem nebo i trochu Ferrari je to to samý,protože ty týmy jen nepřestali existovat na rozdíl od jinejch,ale jinak nemaj společnýho s původním Ferrari a McLarenem skoro nic.
Proto sem taky tak trochu "hájil" Lotus v roce 2010,pak sem ale začal fandit týmu Lotusu Cars(ten je tak trochu nástupce,ale má jinýho majitele) - nebudu to nějak řešit,jen tím Fernandes dokázal,že mu jde jen o prachy(viz třeba ted jak obnovuje s Renaultem automobilku Alpine). Porušil totiž jasně smlouvu a pak chtěl proti němu jít i David Hunt.-
odin
22:41 02.01.2013 77.240.96.XXXBrabhamové u mě dost stoupli, když neprodali a naopak ještě byli ochotni soudně hájit jméno-značku.
Jinak, je pravda, že někteří bývalí úspěšní piloti jsou za vodou. Ale podle mě by Brabhamové museli mít mnohonásobně více, než je prodejní cena týmu. Protože musí ještě investovat do budování týmu, vývoje atd. kdyby si nechtěli utrhnout ostudu. (Spekulace, jaká se povedla Brawnovi, se už těžko někomu povede.)
Ano, jak jsi napsal, jedině Ferrari, McLaren a ještě bych nerad zapomněl na Williams, patří mezi tradiční značky v F1. A pokud některá značka zanikne, neměl by mít možnost nikdo s dostatkem peněz parazitovat, na jejím jméně. Fernandes si mohl klidně založit např tým Fernendes cars a závodit s ním. Souhlasím s tebou, že mu jde jen o rychlou popularitu a o peníze. Takové týmy zpravidla moc dlouho nevydrží, což je mi docela líto, protože jsem Kimiho fanoušek.-
-
odin
09:42 03.01.2013 77.240.96.XXXHm, napsal jsem to dost nesourodě. Jedna myšlenka přes druhou. Odděloval jsem to odstavci, ale náhodou mi to vyšlo tak, že odstavce nejsou moc k rozeznání.
Spekulace: podle mne Brawn "koupil" Hondu více-méně ze spekulativních důvodů, když do vývoje příliš neinvestoval a za rok se týmu zbavil. Navíc, když ten jeho tým byl úspěšný. Nikdo mě nepřesvědčí o opaku. Takto se chovají obchodníci, nikoliv nadšenci automobilismu.
Kimimu fandím od doby, kdy skončil Mika. A společného má s nejlotusovatějším Lotusem to, že za ně jezdí. O jeho oblibě a reklamě pro Lotus jsem nijak neuvažoval, protože si myslím, že ho mají především k závodění.Zrovna Kimi na PR akce není. Tak že reklama se u nich musí dělat jinak. Vyjádřil jsem pouze to, že budu zklamanej, kdyby to Lotus "zapíchl" z důvodu, že nebyly naplněny spekulantské požadavky dostatečného výdělku. A Kimi musel odejít od rozdělané práce jinam, když docela dobře začali.-
Zix.
11:51 03.01.2013 78.102.229.XXXBrawn mě tehdy popravdě taky dost zklamal,protože to s tim svym týmem hodně rychle vzdal. Ale nejspíš pochopil rychle realitu,že to prostě bez většího investora sám dlouho neutáhne a proto nehledal moc sponzory,jako spíš rovnou novýho majitele. A sice se o tom těžko spekulujce u něj jestli na tom chtěl vydělat,ale vydělal určitě hodně pokud ten tým dostal zadarmo nebo za nějakou malou částku a pak ho slušně prodal.
Ke Kimimu - majitel Lotusu o něj měl zájem už za dob Renaultu a oni ho spíš chtěj spíš jako jezdce. Už to že za ně jezdí jim přinešlo velkou oblibu. Pamatuju jak v roce 2011 Lotus Cars každej nenáviděl a byl na straně Fernandese,pak příde Kimi a najednou jim každej fandil.
...takže skvělej tah od Lotusu a mě se potvrdilo jak málo fanoukům stačí,aby od nenávisti přešli "k milování" toho týmu-
odin
13:07 03.01.2013 77.240.96.XXXOk, souhlas. Tady se spolu nepohádáme
Jen jedna poznámka k tvému názoru na fanoušky a jejich vztahu k Lotusu.
Já se považuji za dlouholetého fanouška F1. Vždy jsem fandil pilotům, nikoliv týmům. A proto jsem vždy "přestupoval" se svým oblíbencem k týmům, za které jezdil. A to i v případě, kdy jsem s tím měl jistý problém (např. k Ferrari, které jsem od malička nemusel). A jak jsem napsal, nesouhlasím s tím, jak skupina vlastnící název Lotus k této značce přišla. Ani tento Lotus neuznávám a nikdy nebudu uznávat, jako pokračovatele Chapmanova Lotusu, i kdyby si k tomu černozlatému zbarvení stokrát napsali ještě JPS. Přesto jsem Kimiho fanoušek i v této káře. Ale fandím Kimimu, nikoliv Fernandesovi.
Možná nejsem sám, kdo to takhle má. Proto se ti může zdát, že nás hodně fanoušků Raikkonena převléklo kabáty a ze dne na den jsme ztratili charakter.
-
-
-
-
-
uzivatel000792
00:33 03.01.2013 88.212.36.XXXZix, popremyslaj nabuduce, nez zacnes nieco pisat. To, ze Piquet chcel kupit tim od BMW este ale vobec neznamena, ze by ho kupoval za svoje peniaze. Existuju ludia, ktori si hovoria investori. A druha vec je to, ze vzhladom na to, ze ani nedoslo k serioznym jednaniam, tak je to skor len usmevna prihoda, nez argument do diskusie, pretoze to evidentne ani jedna strana nemyslela vazne.-
Zix.
01:30 03.01.2013 78.102.229.XXXJá vůbec netušim jestli by to koupil sám nebo s někym,jediný co sem čet je,že to chtěl koupit on. A popravdě vůbec netušim jak se Piquet nebo jiný bývalí piloti maj,ale nedivil bych se kdyby měli takový prachy - stačí dobře investovat a můžou mít mnohem víc než si vydělali.
Mimochodem Piquet neni sám kdo chtěl tým,třeba Villeneuve,ale taky sem neslyšel že by měl nějakýho společníka(až později Durango,u kterýho to bylo dost divný když rok předtim neměli na GP2). Jen co vim,tak Campos měl mít údajně společníka nějakýho Araba,ale asi nebyl dost prachatej nebo nevim proč ten tým musel zachránit Carabante.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek