DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Schumacher se neměl do F1 vracet, Hamilton na jeho odchod neměl vliv

Michael Schumacher se podle Bernieho Ecclestona při zpětném pohledu neměl do Formule 1 před třemi lety vracet.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Schumacher se neměl do F1 vracet, Hamilton na jeho odchod neměl vliv

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 16.12.2012 00:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 06.12.2012 09:46
Bylo dobře že se Schumi vrátil. Aspoň byl kopec… »
» odin (Hlasovalo 15 lidí) 06.12.2012 10:55
Schumi se měl vrátit do Ferrari a měl by o… »
» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 08.12.2012 09:47
Vůbec nic jsi nepochopil a jak se zdá, tak ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Nauč se číst a pak přijď diskutovat. O kvaldě jsem nic nepsal.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                Nauč se myslet a pak diskutuj. Když někdo musí pokorně poslouchat v závodech co ho nutí být pomalejší i v kvaldě ? Nebude to tím, že je prostě pomalejší ?

                + 2 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Zamyslel jsem se a řekl bych, že pleteš páté přes deváté. V roce 96 a v GP Španělska, který uvádíš jako příklad, ještě Baryk jezdil u Jordanu. Tak že tam opravdu ve smlouvě neměl zakotveno být pomalejší než Schumi.18

                  + 5 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • ja

              95.102.221.XXX
              18 toto video majú v záložkách snáď všetci fans Schumachera a oháňajú sa sním v každej debate a asi aj na všetkých fórach18 a snažia sa vyzdvihnúť Schumiho dokonalosť, jazdiacého v nie najlepšiom aute. Tak tekéto príkladné video môžete podhadzovať akurát, sopľavím deťom,tupcom a zrakovo postihnutým. Tí vam to určite zožeru10

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                OK, tak se podívej třeba na závody za mokra ve Spa. Když se na vodě stírají rozdíly vozů a převažuje umění jezdce, to se pak těžko diskutuje, viď ? Snažíš se bagatelizovat kvality Schumiho, když zrovna v nejmokřejších závodech i v době kdy Ferrari zrovna nevládlo nejlepším vozem v poli, Schumi obvykle dominoval rozdílem třídy a více. Prostě je to důkaz, že ten pilot měl obrovský cit a schopnosti a můžeš tu plácat co chceš ale nic na tom nezměníš. Schumi je dosud nejúspěšnější jezdec historie a jen naprostý ignorat si může myslet, že nebyl obdarován talentem, aby těchto úspěchů mohl dosáhnout. Ano naprosto dominoval díky skvělým vozům, protože kombinace nejlepšího vozu a nejlepšího jezdce je prostě neporazitelná. Jenže taky jezdil v dobách kdy neměl pod zadkem to nejlepší v poli a přesto dokázal vítězit. Jeho týmové dvojky v těchto časech sotva dosáhli na body a těžko se mohlo jednat o TR jak se tu snaží někdo nahodit, protože se většinou na trati ani neviděli, protože oba jezdili jinou ligu.

                A nejvíce se musím smát, když pak čtu, že Barryk musel být poslušnou dvojkou. Ano jednou za čas se stalo, že Schumimu se nedařilo, nepovedlo se nastavení nebo vše nefungovalo jak by mělo a naopak Barrykovi vše sedlo, tak pak se mohlo stát, že byl Barryk na stejném levelu nebo výjimečně i lepší, ale tvrdit, že Schumi byl jiná třída jenom proto, že dvojky měli zakázáno být rychlejší. tak to je k smíchu. Barryk se podle telemetrie Schumiho učil jezdit a používat oba pedály současně, protože jako jeden z mála neuměl plyn a brzdu ovládat oběma nohama současně :D Ano, byla zbytečná TR na A1 ringu, když na 99% bylo jasné, že Schumi má titul v kapse. Nicméně je taky třeba dodat, že Barryk vyhrál dost závodů v době, kdy už měl titul Schumi v kapse. Zatímco Barryk pustil vítězství jednou možná dvakrát za celou dobu ve Ferrari tak kdo ví kolikrát to bylo obráceně ?

                + 5 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • ja

                  95.102.221.XXX
                  Tak, keď sa na vode stierajú rozdily auta, prečo Schumi po svojom návrate ani jeden krát nezotrel svojích súperov aspoň rozdielom triedy, ani v jednom mokrom závode, ani v jednej Q a ani v jednom trénihgu. V tých tréningoch sa väčšinou s kráľa dažďa , stával tragéd dažďa. Väčšinou povymetal všetký výjazdové zóny a často krát to auto tak nastavil a vylešil, že skončilo na korbe odťahovky.18 (napr.Hockenheim,Spa atď) " Úžasný cit!!!"18 Práve počas týchto troch rokoch mal potvrdiť svoje kvality nie len na vode,ale aj na suchu, keď to auto naozaj nebolo najlepšie, ale neukázal nič! Alebo vlastne ukázal, ako to s tým kráľom dažďa vlastne je03 a ako to vlastne je s najúspešnejším pilotom, pokiaľ nemá v rukách top techniku. Tu sa ukázalo, že kombinácia primerného pilota a nie najlešieho, alebo priemerného auta, jelen priemer a až podpriemer.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Mynono ty jsi kabinetní ukázka člověka postiženého ztrátou soudnosti. U Ferrari se vždy používala týmová režie a různé triky, které zvýhodňovaly jedničku před dvojkou. Každý normální fanoušek, který F1 sleduje nějaký ten pátek, to moc dobře ví. Ale ty se nás tu snažíš přesvědčit, že tomu tak za dob Schumachera nebylo (a když jo, tak náhodou a zcela zbytečně, protože to Schumimu v ničem nepomohlo). Zatímco, když Massa dvakrát za sezónu pomůže Alonsovi, museji tě přebalit, jak jsi z toho podělanej.18
                  A jak píše "ja" , kdyby byl ten tvůj nejlepší jezdec opravdu nejlepší, muselo by to být patrné v uplynulých třech letech. Vždyť kdo jiný by měl umět vyladit a nastavit auto na jakékoliv podmínky, než nejlepší ladič aut, kdo jiný by měl umět pracovat s pneumatikami, než nejlepší jezdec. A to nemluvím o dalších nesmyslech, které o vyšUMĚLÉM sedminásobném mistru světa šíříte. Neříkám, že by se musel v posledních letech nutně stát šampiónem, ale porážet svého kolegu, by měl18 . Jenže to Brawn zapomněl dát Rosbergovi do smlouvy a tak se nestalo ani jedno, ani druhé a s Merglem to vždy šlo v každé sezóně od deseti k pěti. Jak řekl Lauda, po Schumacherovi zůstala akorát velká díra, jinak nic.

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              V kvaldě stačilo nalít do nádže pár litříku paliva navíc a pilot se mohl i posrkakat a stejně by neměl šanci. Proto jsem rád, že je dnes zákaz tankování.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                Dnes se jezdí kvalda s benálem pro závod ? To jsou mi novinky, zřejmě další znalec F1 :D

                + 2 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Sám víš prd. Ještě celkem nedávno se startovalo s množstvím paliva, které zůstalo po kvaldě v nádrži do závodu a podle toho si týmy určovaly strategie svých vozů.

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mynona

                    78.102.182.XXX
                    No ty si taky pěkný iqoň. Napíšeš doslova "Proto jsem rád, že je dnes zákaz tankování. " a pak se odvoláváš na minulost.Už si zjistil, že dnes se jezdí kvalda s minimem paliva :D Tohle už je od tebe demagogie největšího kalibru a usoudil jsem, že diskuse s takovými demagogy je jen zbytečné utrácení času.Jsem rád, že nejseš fanouškem Šumiho :D

                    + 1 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Vůbec nic jsi nepochopil a jak se zdá, tak ani nepochopíš.
                      Diskuze s Tebou je zbytečná ztráta kalorií.

                      + 6 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Jelda

            46.13.48.XXX
            To s tím Massou bylo myšleno jako minulá sezona + 1.polivna letošní........NEvím kde bereš zase ty tu jistotu,že Hamilton rozcupuje Rosberga.....aby ses nakonec neprobral ty příští rok,kdy by Rosberg držel krok s Hamiltonem ba vác ho i porážel......to že Barrichello nastupoval do Ferrari jako dvojka to věděl každý a i on sám to přijmul takže co.....navíc i když byl dvojka,myslíš si že proto snad jezdil pomaleji???Nebo že by měl jinou techniku? (myšleno pomalejší auto)

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              OK. Možná můžeš mít pravdu a Hamík to s Rosbergem projede. A nebo taky ne. Příští rok si to povíme, jestli neztratíš odvahu. Když Rosberg Hamíka porazí, uznám výjmečné kvality Schumachera. Ale když to Hamík natře Rosbergovi, ty uznáš, že Schumák byl jen nejprotěžovanější pilot v F1. Bereš?
              Barik do Ferrari šel jako dvojka a věděl, co bude jeho prací. To je fakt. Ale je taky fakt, že se způsob práce u Ferrari příliš nezměnil. A stejně jako dnes Massa pracuje pro Alonsa, v minulosti Irvine, Barricello a Massa zase pracovali pro Schumiho. Občas měli i to "pomalejší auto" (např. později nové díly), ale hlavně měli úkol pracovat pro něho během závodu např. brzdit soupeře. A to se pak těžko dokazuje kdo je rychlejší.03

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jelda

                46.13.48.XXX
                Tak Irvine dostával od Schumiho pravidelně nakládačku a to kolikrát rozdílem třídy(pravda mohlo tam párkrát sehrát roli nové díly,ale ne pořád).....to samé s Barrichellem ikdyž on byl mnohem lepší než Irvine.....můj názor na to je jasný: Schumacher byl vždy rychlejší než jeho týmový kolegové až do jeho návratu kde bohužel ten návrat Schumi podcenil ve smyslu že už je to jiná F1 než když odcházel.......narážím tím na nemožnost testování.To kdyby bylo možné tak jsem naprosto přesvědčen,že hodně toho by bylo jinak(zhruba o rok posunuté dopředu jak z výkonů Schumachera tak Mercedesu).Schumi by podávál výkony z roku 2011 už v roce 2010 a ty letošní už loni.....no a letos si myslím,že bysme už na dráze viděli toho starýho Schumiho jako kdysi a i Mercedes by určitě byl někde jinde výkonnostně,bohužel testovat se nemohlo a tak to bylo takhle.I přes to si myslím,že Schumi si počínal dobře na to,že se vrátil v 41.letech do prakticky jiné F1.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Asi se spolu těžko shodnem. Ty tady prezentuješ Schumiho týmové kolegy, jako nějakou druhou ligu co od něho dostávali pravidelně nakládačku. Ale už nejsi ochoten uznat, že ty nakládačky dostávali proto, že ho jednoduše pouštěli, nebo na něho neútočili a kryli mu záda s úkolem spíše soupeře brzdit. Je zajímavé, že letos vidíš Schumiho s Rosbergem i přes obrovský bodový rozdíl vyrovnaně, v případě daleko těsnějších rozdílů s Irvinem, Barikem a Massou, vidíš Schumiho jako daleko rychlejšího.18 Přitom např. takový Irvine ztratil titul v 99' s Hakkinenem, jen o pouhé dva body. A to požíval výhod jedničky pouze polovinu sezóny. Kdyby ve Španělsku nepřepustil pozici Schumimu a ve Francii nemusel krýt Míšovi záda (rozdíl v cíli mezi oběma 1.sec), měl titul on. A to ho ještě v Kanadě Coulthard sejmul a on musel dohánět ztrátu na čelo. V GB bylo jasně vidět, jak Schumiho pouští, ale ten to nezvládl a rozlámal auto i sebe. Zkrátka já jsem přesvědčen, že kdyby byla ve Ferrari obrácená priorita pilotů, (Irvine, nebo Barik č.1 a Schumi č.2) tak tituly získali jak Irvine tak Barricello a ty bys tu pěl chválu na ně. V roce 2004 byl ve většině závodů 1.MSC, 2.BAR, co bránilo prohození pozic? Dohodnutá týmová režie. Kdyby totiž Barik byl č.1 a Míša č.2, tak by také v tomto pořadí končili. Chápu, že někdo musí být první a někdo druhý, ale vadí mi, když dohodnuté pořadí przentuješ, jako "že Schumacher byl vždy rychlejší"18 To je nesmysl svědčící o tom, že jsi zaujatý, nebo usuzuješ pouze z výsledků a ty sezóny jsi ani nezažil.
                  Souhlasím, že se Schumacher vrátil do jiné F1. Jen na to mám odlišný názor. Ta F1 je jiná právě prostředím, nikoliv jen nemožností testovat. V dnešním prostředí ho nikdo nešetřil. Např.když zkusil v Monaku 2010 při dojezdu za SC využít chybné signalizace komisařů a polepšit si o nějaké místo, dostal flastr, že spadnul mimo body. Nebo, když to letos zezadu napálil do Senny, také dostal flastr jako kdokoliv jiný. A prohlásit ho vítězem závodu, aniž by projel cílem a byl odmávnut, vůbec nepřichází v těchto podmínkách v úvahu.18
                  Zákaz testování logicky musí každému vynikajícímu pilotovi pomoct, protože se omezují technické výhody. Právě v těchto třech letech měl Schumi dokázat, jaká je oproti ostatním extratřída, která dokáže za víkend během tréninků nastavit optimálně svůj vůz a s ním pak porazit zbytek pole, jak se o něm tradovalo. Ale opak byl pravdou. Schumi vždy těžil jen a jen z výhodnějších podmínek, lepšího technického vybavení a podpory svých týmových dvojek. Rovnocené podmínky mu nevyhovují a stává se průměrným pilotem.
                  Když srovnám "dědu" Jágra a "dědu" Schumachera, tak k Jágrovi mám větší respekt vzhledem k tomu jak si oba počínali(jí).14

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jelda

                    46.13.48.XXX
                    k tvému prvnímu odstavci: F1 sleduju pravidelně od roku 2000,předchozí roky jsem si dohledal zpětně v záznamech......Irvina nevím proč řešíš,ten prostě na Schumiho nestačil a v roce 99 bylo prostě už Ferrari velmi dobré,takže asi tak.....pokud jde o Barrichella je to celkem podobné jenom Barik byl o něco málo rychlejší,toť můj pohled na ně.

                    K druhému odstavci: V Monaku 2010 to bylo správně využitá díra v pravidlech,signalizace také byla správná tj. za SC čárou zelená vlajka,bohužel bylo tu i pravidlo,že se nesmí v posledním kole za SC předjíždět už......k tomu kde narážíš na extratřídu kterou měl Schumi předvést -> asi ti není divné když se vrátil a musel do toho prakticky skoro hned naskočit do nové generace formulí,kterou už předtim všichni ostatní zažili v roce 2009? Byl o rok pozadu a projevilo se to v prvním roce......porovnávat Jágra se Schumacherem dle mě není moc objektivní už jenom proto že hokej je kolektivní sport a pokud hraješ většinou v první,druhé lajně tak se taky jinak hraje a roste i počet kanadských bodů navíc Jágr měl i to štěstí v prvním roce NHL,že Philadelphia byla po větší čast ligy tak do toho 5.místa v konferenci,takže to šlapalo.

                    Ale je to tvůj názor,já ti ho neberu......já si zase o tom myslím svoje a tím bych to završil.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      03 Nekádruji tě. Jenom mě to tak napadlo, protože argumentuješ fér, jen s poněkud omezeným pohledem na věc. Tak jsem si říkal, že občas vycházíš z nedostatku informací, které jsi nahradil svým úsudkem po nahlédnutí do "suchých" výsledků. Jestliže jsi schopen tvrdit, že letos byli Rosberg se Schumacherem vyrovnaní (i přes propastný bodový rozdíl) a současně napíšeš, jak byli Irvine s Barikem pomalejší, (horší) v Schumiho první kariéře, tak mi to nedává smysl. Vysvětlil jsi mi to sám a já mám radost, že jsem tě skoro odhadl.12 12
                      Vysvětlovat mi Monako ani jiné incidenty nemusíš. Narážel jsem na doby, kdy takovéto věci Schumacherovi běžně procházely a dokonce mu procházely i jiné nehoráznosti. Když už ho FIA potrestala, tak jenom "na oko" aby mu to neublížilo.03
                      Schumi se sice vrátil do poněkud pozměněné F1, ale nemyslím si, že to byl jeho největší hendykep. Během pár závodů si zvykl, stejně jako letos Kimi. Ale na podmínky si nezvykl dodnes. Najednou neměl "nosiče vody", musel odvádět "černou práci" uprostřed startovního pole. A než se prokousal proti ambiciózním "nováčkům" o nějaké to místo vpřed, čelo závodu už bylo dávno v nedohlednu. Tak jako býval kdysi v nedohlednu on. Je rozdíl startovat s TOP autem z první, nebo druhé řady a startovat s autem patřícím k širší špičce z páté, nebo šesté řady. Podle mě nejlépe se s návratem vypořádal kdysi Lauda. Ten se vrátil do naprosto jiné formule (z atmosfericé do turba) a přesto dokázal ještě i zde získat titul.
                      Jágr/Schumi, jistě že každé takovéto srovnání kulhá. Ale já nesrovnávám výsledky, ale spíše výkony, uplatnění zkušeností, schopnost vytáhnout své týmy výše. A nebavme se o Philadelphii, bavme se o Omsku, nebo Kladnu. A pokud se ti to zdá oproti šampionátu F1 málo, tak se bavme o reprezentaci a mistrovství světa, aby byla úroveň stejná. Na všech těchto místech se "děda" Jágr projevil jako klíčová osobnost v cestě výš. U Schumachera to vidím spíše na opačný trend a trošku si pohrávám s myšlenkou, zda Schumi nebyl celou svojí kariéru jen "parazit". A v momentě, kdy nebylo na kom parazitovat, šel jeho výkon i výsledky rapidně dolů a návdavkem s sebou stáhl i tým, kde působil.05 Netvrdím, že tomu tak bylo, jen mi to logicky vychází.
                      Též ti tvé názory neberu a těším se na další diskuzi s tebou. Někdy.11

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama