DISKUZE K ČLÁNKU Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Lewis Hamilton se dlouhou dobu držel v boji o letošní titul mistra světa. Jeho McLarenu rozhodně nechybí rychlost, avšak problémy se spolehlivostí a pomalé zastávky v boxech ho připravily o řadu bodů a tím pádem i možný zisk titulu. Jak probíhala letošní sezona z pohledu mistra světa z roku 2008?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Rostislav M.
07:49 09.11.2012 109.107.201.XXXhezky shrnuto Je to velmi smutné, ale je to reálné shrnutí toho, jak letos McLaren prokoučoval oba tituly. On totiž Jenson na tom nebyl o nic lépe. Nejde se přece už Lewisovi divit, že odchází do Mercedesu si zkusit jiné auto, prostředí atd.
Jako fanda McLarenu jsem z posledních tří let velmi zklamán. Ovšem letos je to zklamání nejhořčí, protože nikdo nemá dominanci. McLaren si to prostě s*re všechno sám. -
odin
07:45 08.11.2012 77.240.96.XXXZklamání Na tento server chodím rád, protože se mi zdejší články zdají seriózní a na vysoké odborné úrovni. Ale tento článek mi připadá hloupý, zbytečný, laciný, zkrátka bulvární. Je mi s podivem, že na konci vrcholící sezóny (která byla mimochodem po dlouhých letech jedna z nejnapínavějších), nemáte o čem psát a uchylujete se k bulvárním tématům. Takovýto výčet "smůly", respektive chyb vlastního týmu lidí může vypsat kdokoliv z 24 pilotů v poli. Je to sport a chyby k němu patří. Vítězí ten, kdo se dopustí méně chyb, nebo alespoň méně závažných. Ještě jakž-takž pochopím fňukání fanoušků jednotlivých pilotů. Ale, že i redakce má něco takového zapotřebí? Přitom zrovna JŠ sem přispěla spoustou krásných a "výživných" článků. Tak proč tohle? Chystá se snad další série článků o ostatních pilotech a zejména o možná ušlém zisku titulu Karthikeyana protože se HRT nepodařilo včas postavit auto a on nemohl testovat, protože HRT nedokázalo zaměstnat Adriana Neweye, protože několikrát jeho auto nebylo schopné dojet vůbec do cíle... atd. atd. Vše souvisí se vším, ale to jsou problémy týmů a jak se s nimi vypořádají, takové mají výsledky.
-
Duncan66
11:02 08.11.2012 89.29.32.XXXBulvarni je tak akorat tvuj prispevek. Clanek shrnuje fakticke udalosti, ktere se staly a maji znacny podil na tom, ze Lewis letos vypadl z boje o titul nevlastni vinou. Kdyz napises stejny vycet "smuly" u ostatnich kandidatu na titul (Alonso, Vettel, Webber, Kimi, Jenson), uznam svuj omyl, ze u Lewise je to vuci ostatnim standartni sezona poruch, chyb v boxech a sestreleni souperi. Ale vsadim se s tebou o pivo, ze u ostatnich se ti 13 bodovych ztrat z 18 zavodu nepovede najit.-
Nasir
17:38 08.11.2012 188.175.176.XXXOdin to už snad napsal. Např. piloti zmíněného HRT bojují s technikou pravidelně, ať už to končí odstoupením, nebo to nějak dojedou. Stejně tak mají celkově horší časy v boxech než McLaren a tedy svým jezdcům kazí boxy neustále, jenom to u nich není vidět, protože nebojují na špici. Kdybys dobře znal jejich situaci, tak těch 13 problémů najdeš, ale tys je samozřejmě nehledal. Stejně tak bysme mohli počítat několik "neviditelných" problémů Kimiho v kvaldě, zejména co se strategie týče (tuším, že jednou vypadl už v Q1, protože ho neposlali včas znovu na trať), protože ta taky rozhoduje o bodech. A není v zásadě rozdíl mezi chybou strategie a chybou v boxech - obojí je chyba týmu, která jezdce stojí nějakou tu pozici. Akorát že v boxech během závodu je to víc vidět a hůře se na to reaguje. Stejně tak můžeme označit za smůlu Alonsa, že první 4 závody neměl vůz na úrovni top konkurence. Podle tvého "kritéria" je to rovněž smůla jezdce, která ho stála x desetin sekundy za kolo a ve výsledku tedy mnohem více než pár sekundová ztráta v boxech McL. Podle nás je to ale chyba týmu, který neodvedl svou práci tak dobře jako konkurence. Stejně tak spolehlivost auta je lepší práce např. Lotusu a Ferrari, a nikoliv jejich štěstí nebo smůla McLarenu. Ano, když jednou za sezónu kiksne spolehlivá převodovka, to by byla smůla, která se občas stane. Ale nepovažuju za smůlu opakované potíže Hamáče + Buttona, hlavně za poslední závody (ale to už byli oba reálně mimo boj o titul). Pointa je v tom, že ty označuješ za smůlu všechno, co se tvého oblíbence týká, zatímco potíže ostatních, které někdy jsou a někdy nejsou moc viditelné, pomíjíš, a ještě se chceš s někým sázet, že víš pomalu nejlíp, kolik kdo těch potíží měl.
Smysl článku (to píšu spíš Odinovi) je podle mě v tom, upozornit na zbytečné vlastní chyby McL, které si top tým nesmí dovolit. Jistě to Hamiltona stálo dost bodů, ale kolik přesně už nezjistíme. Např. ztráta bodů ve Valencii je diskutabilní. Hamilton tam neměl nárok na pódium, protože mu ke konci odešly pneu a propadal se. To je taky "fakt, který se stal". Bez ohledu na boxy by ho soupeři v silných vozech (Alonso, Kimi) stejně předjeli, byli by blízko a měli na to dostatek času.-
Duncan66
22:03 08.11.2012 89.29.32.XXXV tech 13 z 18 zavodu neni nikde uvedeno jako smula, "pomale" auto. A kdybys pozorne cetl moje prispevky, tak bys zjistil, ze resim kandidaty na titul. Neboli, ikdyby meli borci z HRT nejrychlejsi boxy a nemeli zadne technicke problemy, presto by koncili na chvostu startovniho pole.
Kdyby Lewisovi odesla vicekrat stejna vec, ok, ale mu odeslo pokazde neco jineho.
Ukaz mi prosim v mem prispevku nekde jako kriterium "smuly" pomale auto?!?!?
Kdyz ti teda jednou za sezonu odejde prevodovka, tak je to pech, ale kdyz jednou za sezonu odejde palivove cerpadlo, je to chyba tymu?!?!
Ja nekde tvrdim, ze ostatni meli sezonu bez problemu, kdyz vypichujes Kimiho trable s kvalifikacemi apod. ?!?!
Ano Valencie je diskutabilni, ale kdyz uz jsi to nakous, tak 1. Lewisovi uskodil vyjezd SC, protoze mu odchazely pneu rychleji a proto nevydrzel na te tvrdsi smesi tak dlouho jako ostatni. 2. kdyby se Lewis nepropadl o 3 mista kvuli poskozenemu prednimu zvedaku v boxech, nemusel na to tolik slapat, kdyz pak predjel Kimiho zpet apod. a pneu by mu vydrzely o par kol dele a 3. misto kvuli smulnemu odstoupeni Seba a Romaina bylo zcela realne.
Tohle je nekonecna debata, protoze si kazdy podle sveho micha jezdce s jeho tymem podle libosti a ma na ruzne poruchy ruzny nazor.
Ze odesel Sebovi ve Valencii alternator vidim ja jako smulu a ty urcite budes tvrdit, ze je to chyba tymu, ale kdyz je to ciste chyba tymu, proc mel Mark stesti a jeho alternator vydrzel a on v zaveru na mekci smesi jel se Schumakem tezkou stihaci jizdu?!?!?
Neboli z pohledu jezdce ma Lewis tuhle sezonu sakra pech na vsemozne situace a myslim, ze by s Alonsem rozhodne menil, kdyz by mel jistotu, jako Alik, ze pokud ho nekdo nesrazi, tak ho auto doveze do cile kazdy zavod a forma jeho auta je vicemene konstantni celou sezonu-
Nasir
23:13 08.11.2012 188.175.176.XXX- Pokud pomalé auto není smůla, proč by měla být smůla opakované pomalé zastávky v boxech?
- Převodovka byla uvedena jako příklad náhodné poruchy. Technika - Hamilton nejezdí u McL sám, narážel jsem na problémy obou vozů. Jinak Hamilton měl skoro všechny problémy s autem až poslední závody, kdy už není v reálném boji o titul, čili o techniku tady až tolik nejde.
- Alternátor - to je diskutabilní. Starý alternátor byl spolehlivý, ale Renault vyrobil podle požadavků RB (Neweyho) nový, což se jim povedlo, ale zřejmě s jistou horší spolehlivostí. Kdyby na tom ale něcop nezískali, tak by to nedělali. Těžko říct, jestli to byla víc smůla, nebo kalkulované riziko, které zrovna nevyšlo.-
Duncan66
08:21 09.11.2012 89.29.32.XXX- "smula" je neco nahodileho, co nedokazes predvidat. Ze hosi od HRT budou na chvostu vedeli nejpozdeji po prvnim testu mesic a pul pred zacatkem sezony. Ze se ti podela zvedak auta tak, ze musis behem zastavky pouzit druhy, jsem treba videl letos snad poprve za celou dobu co sleduju F1. Chapes ten rozdil?
- o techniku jde samozrejme taky. Ale prave u Lewise se tuhle sezonu podelalo behem sezony snad vse co se dalo. Lewis ztraci 90 bodu. + 2x 1. misto a souperi - body a na Seba bude ztracet 30 a to je sakra rozdil a to jsou jenom 2 zavody. Prosim nebagatelizuj docela zasadni udalosti
- kdybys mel chvilku, nahod prosim link, kde se pise, ze novy alternator byl vyslovene na zadost RB. Co si ja pamatuju na clanek o tom alternatoru, tak tam bylo, ze to Renault udelal sam.-
odin
13:11 09.11.2012 77.240.96.XXXVčera jsem už neměl možnost ani čas reagovat, tak zkusím odpovědět Vám oběma v jedné reakci.
Článek jsem nazval bulvárním z důvodu, že se v něm přímo spekuluje o titulu mistra světa pro jediného pilota z důvodu tzv. smůly do které autorka bez skrupulí zahrnuje i CHYBY týmu. Ale asi máme všichni vzájemně problém s vysvětlením pojmů. Něco na způsob poslední repliky z Černých baronů: "A čo si predstavujetě Kefalín pod pojmom absurdný?"
Rád bych se optal jak autorky tak zdejších diskutérů, co si představují pod pojmem smůla a co pod pojmem chyba? A jestli u vás existuje nějaký žebříček smůly? Jako malá smůla, větší smůla a největší smůla.
A jestliže měl článek upozornit na jisté chyby týmu usilujícího o titul, dalo se to napsat i bez spekulací ohledně ztraceného titulu.
Několikrát jsem tu v minulosti psal, že F1 je KOLEKTIVNÍ sport. V každém kolektivním sportu je úspěch podmíněn vynikajícím kolektivním výkonem. Problém fans Hamiltona, Schumachera a některých Alonsovců je, že za úspěchy svých idolů vidí pouze je a nikoliv týmy. Ale z neúspěchů viní ostatní a smůlu. V případě Duncana66 je toto zcela evidentní. Loni Lewise omlouval a všechny jeho kolize sváděl na Massu, letos zase za vše může "smůla".
A tak ještě přidám svůj pohled na Lewisovu tzv. smůlu.
Bahrajn, Španělsko, Monako, Evropa - chyby týmu žádná smůla.
kolize v Belgii a v GP Evropy - do jisté míry si za obě kolize mohl Lewis sám. A i když souhlasím, že kolize způsobili Maldonado a Grosjean, tak v obou případech se mohl Lewis vyhnout a nekolidovat. Např. při GP Korei se po startu Kimi uhnul a raději nechal vytlačit mimo trať (mimochodem Hamiltonem), než by skončil na začátku závodu s uraženým kolem. Tak že značná část viny je i na Lewisovi.
V Korei a Japonsku jezdil uprostřed bodovaného pole (cca 6) a skončil 10, respektive 5. Čili moc velké ztráty neutrpěl a je otázkou do jaké míry např. v Korei mohla za umístění strategie více zastávek v boxech a do jaké míry za to mohla skrutná vzpěra.
Singapur, Německo, Abů Zabí beru jako smůlu.
Čína-výměna převodovky smůla, ale běžný jev v F1. Stává se to i jiným-
Duncan66
14:08 09.11.2012 89.29.32.XXXreknu jen tohle, nepodsouvej mi prosim nesmysly, ktere jsem nikdy nerek. Nikde jsem nenapsal, ze za kolize mohl pouze Massa, ale ze mel svuj nemaly podil, narozdil od samotneho Massy, ktery pokazde tvrdil, ze on neudelal nikdy nic spatne a tim vlastne rikal, ze on za nic nemuze. To je zasadni rozdil v interpretaci a jestli ten rozdil nevidis, potom potes koste. Stejne tak jsem s letosni sezonou smireny a muzes si rikat co chces, ale pravda je takova, ze Lewis ztratil body ve 13 z 18 odjetych zavodech za ruznych okolnosti, nikoli jeho vlastnim vykonem. A vsadim se, ze to neni prumerna sezona u pilotu bojujicich o titul. Kdyz mi dokazes opak, rad uznam svuj omyl-
odin
14:45 09.11.2012 77.240.96.XXXTak to si málo pamatuješ. Loni jsme se spolu právě o kolizích Lewis x Felipe přeli a ty jsi hájil Hamíka. Dokonce jsi tvrdil, že za 90% loňských kolizí mohl Massa a nikoliv Ham.A těch zbylých 10% byl závodní incident.
Když přistoupím na tvoji argumentaci, tak bych měl mít u tebe to pivo. Protože takový Schumacher letos ztratil body stejným způsobem minimálně též v 13 závodech. I když podle mě je to blbost takhle posuzovat. Nikde není jasně dané, že by, ať už Lewis, nebo Majkl své body za předpokládané pozice uhájili až do cíle.To jen ty a tobě podobní fanatici si myslíte, že když někdo vypadne v 20.kole z prvního místa, tak by první zůstal i po 70. kolech. Zrovinka Lewis mnohokrát dokázal, že on je schopen ztratit body vlastními chybami kdykoliv v průběhu závodů. Tak kde bereš tu jistotu?-
Duncan66
16:10 09.11.2012 89.29.32.XXXNajdi mi 3 pripady, kdy Lewis ztratil v F1 1. misto vlastni chybou, kdyz pises, jak to mnohokrat dokazal. Ja si pamatuju jen na lonske Madarsko, kdy dostal hodiny na mokru, ale i tak prvni misto ziskal zpet, ale strategie s pneumatikama a trest ho odsunuli dal. Nicmene nazyvat me fanatikem proto, ze vychazim ze statistiky a cisel, ktera jasne rikaji, ze kdyz jede Lewis 1. a nema technicke poruchy, tak auto do cile doveze, potom jsi ty fanatik daleko vetsi nez ja-
Nasir
17:22 09.11.2012 188.175.176.XXX- Jen poznámka, když jsi položil tu otázku - z fleku mě napadla Monza tak 2-3 roky zpátky, když se Hamáč vyboural v předposledním nebo posledním kole, kdy stahoval náskok, který už stáhnout nemohl. Sice tehdy nebyl první, ale Odin taky nemluvil jen o 1. místě.
- Zapomínáš, že zrovna v Singapuru je vyšší riziko nehod, nikdy si nemůžeš být jistý, jestli nevyjede SC a tvůj náskok je v háji. Stejně tak je jisté riziko, že by havaroval sám Lewis, i když je to málo pravděpodobné. Druhá věc je, že mu vždycky můžou odejít pneu. Pokud se tedy oháníš tím, že by téměř stopro vyhrál, tak přeháníš. I když věřím, že přišel aspoň o 1 vítězství a hodně bodů, je to pořád kdyby.-
Duncan66
17:37 09.11.2012 89.29.32.XXX- byla to Monza 2009 sezona Brawnu, kde Lewisovi o nic neslo a jestli ztrati 3. misto bylo zcela fuk, on se v tom zavode chtel proste bavit a jel na hrane, takze zrovna tohle bych neuvadel jako vhodny priklad pro situaci, kterou tady resime.
Vem si to tak, ze mame odjetych 18 zavodu a Lewis neudelal ani jednu fatalni minelu. Tak proc by tomu melo byt v tech zavodech, kde skoncil predcasne?
- podivej, ja prece nikde nepisu ze je 100% jiste, ze pokud by Lewisovi v Singapuru, AbuDabi apod. neprekazila jeho jizdu nejaka nahodna udalost, ze na tuti ziska titul, ze ten zavod na tuti vyhraje apod. Pouze spekulujeme. Ale kdyz se zacne sumarizovat jeho sezona a potencionalni bodova ztrata kvuli porucham, boxech a kolizich, tak proc bych si nemohl zaspekulovat, ze by ten Singapur a AbuDabi vyhral. Bodovou ztratu meli i Lewisovi souperi, to prece taky nikde nepopiram. Ja vim, ze je to porad jenom kdyby a proto jako fanda Mcl v pohode pripoustim, ze tolik chyb a poruch v jedne sezone tituly musely zhatit.
-
-
odin
17:42 09.11.2012 77.240.96.XXXJá jsem napsal "kdykoliv v průběhu závodu", nikoliv z prvního místa. A bylo to myšleno tak, že když měl Hamík slušný náskok na své pronásledovatele (ať už byl na jakémkoliv bodovaném místě). Ty prostě vždy hledáš v textu něco, co tam není, případně si to upravíš podle svého.-
Duncan66
18:03 09.11.2012 89.29.32.XXXA ty pouzivas situace, ktere nejsou podobne te, kterou tady resime. Kdyz pises ze ma Lewis naskok na sve pronasledovatele, ale nemusi jet prvni, znamena to ale, ze ma ztratu na jezdce pred nim a je v jeho zajmu je dojet, predjet a urvat body navic. A to je docela zasadni rozdil, nez kdyz jedes prvni s pohodlnym naskokem a jedine co resis je, si ten naskok v klidu udrzet. A ikdybych pripustil tvuj scenar, ze Lewis si jede sam svuj zavod - pohodlny naskok a nestazitelna ztrata. Tak si nevybavim takovy pocet jeho minel, ze bych si dovolil jako ty pouzit slovo "mnohokrat"
-
-
-
-
-
-
Nasir
16:16 09.11.2012 188.175.176.XXX- On se snad při každé pomalé zastávce podělal zvedák? To asi těžko.
- Kromě toho kdyby šlo při zastávkách jen o nahodilé věci, jak ty naznačuješ, proč by se McL dle vlastních slov následně zaměřil na nácvik zastávek a zlepšení časů celkově? Bylo to jen zábavné kondiční cvičení, nebo se potřebovali zlepšit?
- Proč je McL jediný top tým s tolika špatnými zastávkami? Nejsou to v duchu tvé argumentace třeba všichni smolaři?
- 30 bodů je dva závody před koncem hodně. I kdyby jednou Vettelovi bouchlo auto, je dost málo pravděpodobné, že bouchne i Alonsovi.
- Pořád je fakt, že technika hapruje hlavně poslední závody a to už reálně Hamilton o titul nejede. Zdá se mi, že už trochu testuje díly na další sezónu, proto má teď více potíží než Button. Ano, odstoupení v Singapuru bylo bolestivé, tehdy ještě o titul bojoval. Ale jedno odstoupení měl i Vettel ve Valencii. Klíčové pro něj byly opakované chyby lidí v boxech a ty máme trochu jiný pohled.
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:25 09.11.2012 93.99.87.XXXPromiň, ale tentokrát nesouhlasím. Mě to třeba celkem zaujalo. Bylo toho tolik, že si to člověk nemůže všechno pamatovat a zajímavý mi to přijde, přestože nejsem jeho fanoušek. Souhlasím s tím, že by pak neškodilo srovnání s konkurencí, ale jak je na tom Karthikeyan a spol. mě fakt nezajímá a pochybuju že někoho ano.
Titulek byl celkem vypovídající o obsahu a nikdo tě přece nenutí to číst, pokud tě to nezajímá.-
odin
15:09 09.11.2012 77.240.96.XXXProblémy ať už s technikou, nebo s mechaniky měli všichni piloti napříč startovním polem. Proč tě nezajímají výsledky Karthikeyana? Protože nebojuje vpředu. Ale jeho problémy s technikou jsou stejně závažné a možná ještě závažnější. Klidně to mohu obrátit a napsat, že Karthikeyan nebojuje vpředu, protože má smůlu na techniku. Jsem přesvědčen, že i tento pilot dokáže s lepším autem pravidelně bodovat. Viz Kovalainen. Když jezdil v McLarenu, dokázal i zvítězit, v Caterhamu není schopen získat ani bod. A jestliže článek a někteří fans tvrdí, že Lewis přišel o titul díky problémům s technikou a mechaniky, tak je to pro mě nepřijatelné a vždy budu proti takovýmto kecům vystupovat. Stejně jsem vystupoval proti Schumacherovcům, jež tvrdili, že Míša měl mít "iks" bodů navíc a tudíž měl být tam a tam. A když už jsme u Lewise. Jeho fanoušci by si měli nejprve uvědomit, za jakých podmínek získal svůj jediný titul. Já tvrdím, že jen díky opravdové smůle Massy. V r.2008 měl FM více vítězství a byl lepším než LH. Např. v Maďarsku mu 3 kola před cílem bouchnul motor, když jezdil suverénně první. V tomto případě jsem ochoten věřit, že by vyhrál. Připomínám, že LH tehdá získal titul o jediný bod. A to do výčtu ještě nepočítám další "smůly" Singapur, Brazílii, GB-
Duncan66
15:37 09.11.2012 89.29.32.XXX"opravdova smula" Massy bylo, ze ve Valencii dostal jeho tym pokutu par Eur, zatimco v GP2 ten samy vikend za ten samy incident a od toho zavodu i ostatni piloti F1 dostavaji trest projeti boxy? Smula v tom, ze Lewis dostal v Belgii 25s trest za situace, ktera jednoduse nebyla jednoznacna, protoze se po danem menili kvuli tomu pravidla? A uz vubec nechapu, cim myslis "opravdovou smulou" zavod v Brazilii. Smula pro Massu byla, kdyz v prvnim kole Japonska otocil Lewise a dostal za to trest? A v Madarsku mel podle tebe smulu jenom Massa, defekt Lewise je asi jeho vina. Jak vidis, to ze ty neco tvrdis nemusi byt az tak pravda a da se na to divat hodne jinak.-
odin
16:14 09.11.2012 77.240.96.XXXNejspíše ti opravdu chybí schopnost vnímat napsaný text. Opravdová smůla je myšlena pouze v Maďarsku, kdy Massa vedl ještě tři kola před cílem a musel odstoupit. Tam by podle mě velice pravděpodobně zvítězil. My spolu máme problém ten, že já pochybuji o dojetí pilota do cíle a zisk bodů i v posledním kole, zatímco ty nepochybuješ a započítáváš body a umístění i v případě, že pilot vypadne na začátku závodu. O ostatních "smůlách" máš jasně napsáno, že je nepočítám. Až se naučíš číst, tak se vrať výše a přečti si to znovu.
Jak můžeš srovnávat dvě různé soutěže GP2 a F1? To je jako bys srovnával pravidla florbalu s hokejem. To udělá jen člověk s inteligenčním omezením.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek