DISKUZE K ČLÁNKU Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?

Lewis Hamilton se dlouhou dobu držel v boji o letošní titul mistra světa. Jeho McLarenu rozhodně nechybí rychlost, avšak problémy se spolehlivostí a pomalé zastávky v boxech ho připravily o řadu bodů a tím pádem i možný zisk titulu. Jak probíhala letošní sezona z pohledu mistra světa z roku 2008?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 09.11.2012 20:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 12 lidí) 08.11.2012 11:02
Bulvarni je tak akorat tvuj prispevek. Clanek… »
» Duncan66 (Hlasovalo 11 lidí) 07.11.2012 18:38
nemyslim si, ze kdyz 15 z 16 zavodu vyhral Mcl,… »
» Duncan66 (Hlasovalo 7 lidí) 07.11.2012 18:56
kruta realita Je to opravdu mazec, kdyz ve 13 z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Duncan66

                  Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  tak je otazka, jak hodne si za sve spatne nastaveni muze Jenson sam. On je zpetna vazba pro jeho mechaniky a urcite ma rozhodovaci pravomoce jakym smerem se nastaveni jeho auta bude vyvijet, takze tezko muzes davat veskerou vinu na jeho tym a jeho z toho vynechat. To je proste jina situace, nez vymena pneu, tam pilot jednoduse nema zadnou sanci cokoli ovlivnit krome toho, ze tam spravne najede.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    To je sice fakt, ale pokid jsem měl možnost sledovat reakce Jensona, tak bych řekl, že snad vždy s nastavením spokojen nebyl a tak mu to nastavili ještě hůř. Jedna věc je zpětná vazba a druhá schopnost správně přečíst a hlavně interpretovat data z počítačů, případně vhodnost experimentace. Já pořád tvrdím, že jsou všichni na jedné lodi a úspěch je podmíněn vynikajícím a přesným výkonem všech zúčastněných.Nikdo, ani Lewis, ani Jenson, ani Fernando, Kimi, nebo Schumi, není schopen zajet solidní výsledek bez precizní a bezchybné práce celého týmu. A je jedno zda chyby přijdou při výměně pneu, nebo při nastavení auta.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      Duncan66

                      89.29.32.XXX
                      Neznam fakta, takze se nechci poustet do spekulaci, jak velky podil viny nese sam Jenson. Zajimalo by me, na co nakonec vlastne prisli, ze mu to zase zacalo jezdit.

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Proč to Buttonovi najednou začalo jezdit, také nevím. Asi je to předmětem týmového tajemství McL. Ale faktem je, že většina Lewisových technických problémů s nespolehlivým vozem vznikla až po tom, co v McL vyšlo najevo, že Hamík u nich končí. A zhruba od té doby se vyřešily i Buttonovy problémy s nastavením.05

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  "jaký je rozdíl mezi špatným nastavením auta a špatnou výměnou pneu?" - nebo špatná strategie vs špatná výměna pneu. Špatné auto vs špatná výměna. To jsem psal x příspěvků výše. Pouze povrchně jsou chyby v boxech hodně viditelné a tedy se využijí ke spekulacím, že měl někdo nejvíc potíží nebo nejvíc smůly (přitom se tady aspoň my dva shodneme, že toto smůla není). Při podrobnějším pohledu ale zjistíme, že různé jiné, ne tak viditelné, potíže měli i ostatní a nemá smysl některé z nich zveličovat, v horším případě ještě omlouvat.
                  Na Schumiho problémy jsem původně zapomněl a máš pravdu. Co se techniky týče, tak měl letos potíží určitě nejvíc. Přesto pochybuju, že by to u něj byla také "pouze smůla". Možná více experimentovali s nastavením, aby vyřešili degradaci pneu, se kterou se potýkali, příp. jiné věci. A co si ukuchtili, to mají.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    A jak vis, ze "že různé jiné, ne tak viditelné, potíže" nemeli i ti, kteri meli navic i ty viditelne? 13 Kdyz je maji vsichni ostatni, budou je mit teda vsichni a tim padem, kdyz mas jeste neco navic, mas oproti ostatnim ztratu. 09

                    Nastaveni auta muze ovlivnit i pilot ktery ho ridi, ma na to se svym tymem cely vikend. Kdyz se podela zastavka v boxech, pokud pilot spravne najede, nemuze to deni nijak ovlivnit v jeho prospech. Ja v tom teda rozdil vidim. 14

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Nasir

                      188.175.176.XXX
                      1. odst. - to nepopírám, ale tím jsi jenom podtrhl můj závěr.
                      2. odst. - na nastavení auta má pilot vliv, ale už ti na to odpověděl výše Odin, nebudu psát to samé. Každá z těch věcí se může podělat, pokud selže někdo z týmu, ať už na to jezdec má určitý vliv nebo nemá (boxy). BTW vývoj auta je také v rukou někoho jiného než pilota. Sice ho pilot následně testuje a pomáhá dolaďovat, ale jeho vliv také není velký. Je závislý na tom, jak dobré má tým konstruktéry. Takže bys k boxům musel započítat i to špatné auto, které jsem předtím zmiňoval. A to je další chyba týmu, jen v jiné oblasti.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Ty to umíš kratčejc a výstižnějc napsat. Já má problém s interpretací myšlenek. Většinou zabředám do dlouhých souvětí, které pak nemusí být jednoznačně pochopitelné. Ale zdá se mi, že tu diskutující občas úmyslně povyšují problémy svých miláčků nad problémy ostatních. Zkrátka , když ztratí body můj oblíbenec, bolí mě to mnohem víc, než když je ztratí soupeři mého oblíbence.18 18 18

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Nasir

                      188.175.176.XXX
                      Myslím, že tou poslední větou jsi to napsal dostatečně krátce a výstižně. 12

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              To co pises je samozrejme holy nesmysl. Protoze fakt je, ze s 0% chybovosti vozu HRT behem cele sezony by jim nijak nezvysilo realne sance bojovat o titul a porad by od poloviny startovniho pole dostavali kolo a vic za zavod. Naopak tomu je velmi pravdepodobne, ze stejne vykonny , ale bezchybny a bezporuchovy Mcl v sezone 2012 by i dnes drzel staj v boji o oba tituly ba co vic, byli by zhavi kandidati.
              Pokud ten rozdil nevidis, chapu proc veris tomu, ze poruchovost HRT a Mcl maji pro oba tymy stejnou vahu pro zisk titulu. 18

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, je to palec dole pre Mclaren 02 . To si predsa taký tím bojujúci o titul nemôže v žiadnom prípade dovoliť ! 18

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    kruta realita Je to opravdu mazec, kdyz ve 13 z 18 zavodu mel Lewis smulu. 09
    Ve zbylych 5 zavodu 3 suverenne vyhral Kanada, Madarsko, Italie. V Anglii mel nekonkurenceschopne auto 8. misto a v Indii to Mcl nejelo s plnou nadrzi prvnich 20 kol, zbyle 2/3 zavodu patril k nejrychlejsim - 4. misto.
    Chtel bych videt "SONY", jak by v takove sezone z tohohle udelal titul Senna nebo Prost, kdyz o nich tvrdis, jak jsou o tridu jinde nez Lewis, kdyz by naopak jejich konkurence nemela zadne technicke problemy "Alonso" a nebo jich mela daleko mene "Vettel" 13

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    par zavodu vam tam jeste chybi Australie - chybou v boxech (pomalou zastavkou) se propada za Vettla z 2. na 3. pozici par kol pred koncem
    Malajsie - chybou v boxech ztraci pres 5s a je predjet Alonsem, ktery nakonec zavod vyhraje. Navic Lewisovi podelali strategii, kdy ho volali do boxu vzdy 1-3. kola pozdeji nez konkurence, cimz v zavode ztratil cca 15 sekund a ikdyz v zaveru na suchu jezdil o 1s rychleji, nez Alonso s Perezem, uz nebylo dost casu naskok stahnout.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • sony

    88.146.182.XXX
    LEWIS Moc toh v mclerenu nedokázal,ti co ho srovnávají s Sennou nebo Prostem tak těm nesahá ani po kotníky všichni závodili za mcleren 6 sezon a měli každý 3tituly a přes 30 vítězství a oba měli menší počet závodů a spolehlivost byla také jiná.

    + 3 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      nemyslim si, ze kdyz 15 z 16 zavodu vyhral Mcl, ze na tom byli se spolehlivosti jako dnes ale hlavne meli uplne jinou konkurenci, nez je dnes. Si srovnej pocet vitezu VC v dane sezone, kdyz jezdil za Mcl Prost a Senna s rocniky, kdy jezdil Lewis a myslim, ze pochopis, jak nesmyslne je tvoje absolutni srovnani. 02

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    77.240.177.XXX
    spa A co VC Belgie? Tam ho na startu sejmul Grosjean ne?

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    62.209.192.XXX
    Belgie - Sražen Grosjeanem
    Japonsko - Rovněž problémy se zavěšením, se štěstím dojel 5.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bolvua

    195.12.133.XXX
    body Mno hohol mať minimálne o 70-80 bodov viac...
    Možno by bol aj prvý v jazdcoch 07

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama