DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone se vysmívá FIA šampionátu elektrických formulí: Závody "sekaček"
Šéf Formule 1 si dělá legraci z připravovaného šampionátu FIA Formule E, která má být ohleduplná vůči životnímu prostředí. Nazývá ji závody sekaček a brát ji jako konkurenci F1 považuje za "hloupost."
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone se vysmívá FIA šampionátu elektrických formulí: Závody "sekaček"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:49 31.10.2012 194.160.178.XXXTreba povedať, že elektrická formula je budúcnosť. Autá budú omnoho rýchlejšie akcelerovať a budú lepšie brzdiť a rekuperovať pohybovú energiu, lepšie sa budú nastavovať, lebo tímy nebudú poznať, čo je to lahké a ťažkéauto a preto aj jazdné vlastnosti sa nebudú meniť počas celého závodu. Nie je to moc dobré meniť autá v závode, lebo batérie sa dajú dobíjať bez toho, aby elektromobil zastal v boxoch. Má to len výhody. Test limuzíny Mitsubishi so 4 nápravami, kde každé koleso bolo hnané samostatným elektromotorom ešte v roku 2010 ukázal, že na trati dlhej 400 m, dostali nafrak všetky škorťáky ,počnúc Mercedesom a Ferrari končiac. Limuzína totiž až po cieľovú čiaru zrýchľovala a vzďalovala sa im. Preto si myslím, že el. pohon rovnakého výkonu urobí el. monopost rýchlejším, nielen na jedno kolo, ale aj na celý závod, lebo el. motor má na rozdiel od spaľovacieho motora, pri akcelerácii, vždy maximálny krútiaci moment, nakoľko je tak konštruovaný. Takýto motor je dobrý aj do sekačky, nereve a keď je v tráve aj nejaký porast, tak motor nezhasne, jednoducho ten porast usekne a o tom to je. Ako vidieť el. pohon má výhody v každom smere, Bernie. -
CaesarF1
22:36 30.10.2012 109.202.82.XXXFormulec udělá 100km/h za 3 vteřiny a top speed 250km/h, což je pěkné. Četl jsem,že by měla baterie vydržet 25 minut při nejvyšší rychlosti. Hlavním popudem bylo znepokojení nad pomalým tempem změn v F1 v e snížení dopadu na životní prostředí, jako např. spotřeba paliva 200 000 litrů za sezonu. To jsem jen četl, podle mě by měli začít dělat spíše elektrická letadla,jestli chtějí úspory apod.-
tom11
12:03 31.10.2012 77.48.94.XXXspíše než letadla asi lodě. někde jsem četl, že 8 největších nákladních lodí světa vychlí stejné množství emisí, jako všechny auta na světě. nevím, jestli je to úplná pravda, nikde jsem to neověřoval, ale jestli je to tak, tak nějaké hybridy a pod. jsou opravdu úplně mimo mísu.
-
Kapor
10:18 30.10.2012 194.160.178.XXXBernie nepochopil jednu zásadnú vec,.. ...že pokrok nezastaví ani taký ignorant a nevzdelanec ako je on, lebo na rozdiel vo FIA sú tam odborníci, ktorí idú ruka v ruke s vývojom svetovej vedy a techniky a využitím ich výdobytkov v paxi. Ak sú tu od r. 2014 v F1 plné hybridy a ich cena je vysoká, je na tímoch, ktoré majú peniaze na to, aby do vývoja investovali a prišli s riešením, ktoré je použiteľné aj pri sériovej výrobe v komerčných automobiloch, za primeranú cenu. Elektromobili sú budúcnosť a na tom nikto nič nezmení, nech je akokoľvek arogantný. Na novej koncepcii závodov elektromobilov je najhoršie to, že sa budú meniť autá, čo je volovina, lebo pri výmene pneumatík je možné dobiť aj batérie a neskôr je ich možné ako všetci vieme, dobýjať aj za jazdy, na čo prišiel ešte v minulom storočí Nicola Tesla, len jeho labák, ktorý zamkla FBI, treba otvoriť a pokračovať, kde tento geniálny človek s výskumom prestal.-
anonym
10:24 30.10.2012 46.135.37.XXXPromiň, ale nesouhlasím s elektromobilem jako budoucností. Suroviny na akumulátory jednou dojdou a co potom? Elektro F1 je výsměch EKOteroristů, na to se odmítám koukat.. (jestli je to teda její budoucnost) Dle mého je potřeba vyvíjet a přispůsobovat současné motory na spalování vodíku.-
Kapor
10:50 30.10.2012 194.160.178.XXXÁno, ja tvoj odlišný názor rešpektujem,.. ...ale ti oznamujem, že suroviny na výrobu akumulátorov sú, lebo sa stále vyvíjajú nové materiály a akumulátory majúaj väčšiu kapacitu, teda možnosť uskladnenia el.energie, čo má za následok nielen väčší akčný rádius a nehrozí tu možnosť výbuchu, na rozdiel od vodíka, ktorý sa zle skladuje. Elektrická energia je bezpečná, dobre skladovateľná a aj jej distribúcia po zdokonalení na diaľku bude to, čo v budúcnosti bude sláviť úspech.-
CaesarF1
11:46 30.10.2012 109.202.82.XXXTo je pravda, ale ta budoucnoust bude přicházet hooodně pomalu, Ropné společnosti dokážou možná už dnes výborné technologie dobře umlčet. Nejde jen o zisky, ale o celé struktuře a milionech lidí, kteří tak z toho ropného kolotoče budou muset jít do jiných odvětví a to nejde ze dne na den. Uvidíme kdo vyjde jako vítěz,jestli elektřina,vodík nebo kombinace obojího.-
Mike17
12:58 30.10.2012 93.99.87.XXXZáleží na tom, co si představuješ pod pojmem hooodně pomalu. Ropné společnosti sice mají velký vliv, ale těžko donutí všechny elektrotechnické giganty, aby ty baterie nevyvíjeli. Baterie se každoročně zlepšují (vem si jen mobily a notebooky) a pomalu přicházejí úplně nové technologie, kde nebude potřeba těžkých kovů. Myslím, že tvá poslední 2 slova asi sedí nejlíp. (zatím)
-
-
-
-
-
anonym
10:05 30.10.2012 46.135.37.XXXJak to někdo může podporovat? Ve finále je to ještě horší než spalování benzínu! Víte jaká je zátěž pro životní prostředí vyrobit akumulátor? Rozhodně větší, než výroba benzínu. Osobně bych v rámci šetření přírody uvítal motory s klasickou koncepcí jen místo benzínu bych použil vodík. Takové motory existují. Vše zůstane zachováno, dokonce i ten zvuk, což je jeden z hlavních milníku F1!
Ale je to jen můj názor. Auta na baterky budoucnost nemají. -
tom11
08:32 30.10.2012 77.48.94.XXXsekačky? no nevím pane Ecclestone, jako sekačky vypadají spíše současné F1. když vidím tuhle "formuli" ( např: [odkaz na stránku] tak mi to připomíná o hodně hezčí F1 z doby nedávno minulé. i když asi nejvíc je to asi podobné formuli Avia pana Václava Líma. to asi kvůli té modrobílé kombinaci
a jen tak mimochodem, odpadá zde problém s veškerými prvky foukanými z výfuků....
-
Ferda
08:57 30.10.2012 46.47.176.XXXNepochopil jsi jednu zásadní věc, F1 není o kráse, (mimo McL) ale především o technice.
Koneckonců tohle dětské autíčko má ke kráse taky hodně daleko.
Navíc je to pořádná hovadina měnit celé vozy pouze kvůli tomu, že nejsou schopny dojet do cíle. Tohle mi připadá spíše jako štafetový běh, ale ten je o úplně něčím jiném.
Taky je pěkná hloupost oživovat něco, co i naší pradědové zjistili, že tahle nepraktická hloupost není praktická ani jinak užitečná.-
tom11
12:17 31.10.2012 77.48.94.XXXvždyť nikde nepíšu, že v F1 vyhrává nejhezčí auto. jenom reaguji na Bernieho tvrzení o sekačkách, protože sekačky připomínají se svými žacími lištami vepředu a vysokým držadlem vzadu spíše současné F1. ale vzhled a design obecně je věcí naprosto individuální, takže dohadovat se o tom, co je hezké a co ne asi nemá smysl.
a co se existence takového seriálu týká, tak bych jej rozhodně předem nezatracoval. když to bude fungovat, bude to zajímavá podívaná, tak si své diváky určitě najde. minimálně proto, že jsem zvědavý bych se na prvních pár závodů rád podíval také a když to bude nuda, tak to prostě vypnu. to je celé.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek