DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone se vysmívá FIA šampionátu elektrických formulí: Závody "sekaček"

Šéf Formule 1 si dělá legraci z připravovaného šampionátu FIA Formule E, která má být ohleduplná vůči životnímu prostředí. Nazývá ji závody sekaček a brát ji jako konkurenci F1 považuje za "hloupost."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone se vysmívá FIA šampionátu elektrických formulí: Závody "sekaček"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 31.10.2012 23:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 12 lidí) 30.10.2012 09:46
Já na tuto problematiku zastávám spíše… »
» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 30.10.2012 09:26
S tím souhlasím. Podle průzkumů vychází, že 90%… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 30.10.2012 12:47
S vodíkem máš pravdu částečně. Sice se na něj… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Zix.

    Zix.

    78.102.229.XXX
    Formule E Možná že pro budoucí generace to bude naprosto normální a pěknej zvuk,ale já bych se na to nevydržel koukat už jen kvůli tomu děsnýmu zvuku.
    A Bernieho přirovnání(co se týče zvuku) neni tak mimo.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Treba povedať, že elektrická formula je budúcnosť. Autá budú omnoho rýchlejšie akcelerovať a budú lepšie brzdiť a rekuperovať pohybovú energiu, lepšie sa budú nastavovať, lebo tímy nebudú poznať, čo je to lahké a ťažkéauto a preto aj jazdné vlastnosti sa nebudú meniť počas celého závodu. Nie je to moc dobré meniť autá v závode, lebo batérie sa dajú dobíjať bez toho, aby elektromobil zastal v boxoch. Má to len výhody. Test limuzíny Mitsubishi so 4 nápravami, kde každé koleso bolo hnané samostatným elektromotorom ešte v roku 2010 ukázal, že na trati dlhej 400 m, dostali nafrak všetky škorťáky ,počnúc Mercedesom a Ferrari končiac. Limuzína totiž až po cieľovú čiaru zrýchľovala a vzďalovala sa im. Preto si myslím, že el. pohon rovnakého výkonu urobí el. monopost rýchlejším, nielen na jedno kolo, ale aj na celý závod, lebo el. motor má na rozdiel od spaľovacieho motora, pri akcelerácii, vždy maximálny krútiaci moment, nakoľko je tak konštruovaný. Takýto motor je dobrý aj do sekačky, nereve a keď je v tráve aj nejaký porast, tak motor nezhasne, jednoducho ten porast usekne a o tom to je. Ako vidieť el. pohon má výhody v každom smere, Bernie. 18

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferrarist

    79.141.252.XXX
    Mě to zase zní jak kvičení prasat...18

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.82.XXX
    Formulec udělá 100km/h za 3 vteřiny a top speed 250km/h, což je pěkné. Četl jsem,že by měla baterie vydržet 25 minut při nejvyšší rychlosti. Hlavním popudem bylo znepokojení nad pomalým tempem změn v F1 v e snížení dopadu na životní prostředí, jako např. spotřeba paliva 200 000 litrů za sezonu. To jsem jen četl, podle mě by měli začít dělat spíše elektrická letadla,jestli chtějí úspory apod.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      25 minut při maximálce. A jak dlouho to dokáže jezdit v běžném závodním režimu, kdy se bude brzdit a zrychlovat. Právě rozjezd žere nejvíce energie.
      Tohle přece nebudou klasické závody, ale soutěž v ekojízdě.02

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      spíše než letadla asi lodě. někde jsem četl, že 8 největších nákladních lodí světa vychlí stejné množství emisí, jako všechny auta na světě. nevím, jestli je to úplná pravda, nikde jsem to neověřoval, ale jestli je to tak, tak nějaké hybridy a pod. jsou opravdu úplně mimo mísu.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        77.48.237.XXX
        presne tak par kontejnerovych lodi devastuje prirodu ale obycejni chudaci sou tlaceni k prechodu na hybridy a podobne ekokraviny...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.146.243.XXX
    ale autíčka na baterky a ovládání už závodí ted v nich jen sedí člověk co je řídí ... 12

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Bernie nepochopil jednu zásadnú vec,.. ...že pokrok nezastaví ani taký ignorant a nevzdelanec ako je on, lebo na rozdiel vo FIA sú tam odborníci, ktorí idú ruka v ruke s vývojom svetovej vedy a techniky a využitím ich výdobytkov v paxi. Ak sú tu od r. 2014 v F1 plné hybridy a ich cena je vysoká, je na tímoch, ktoré majú peniaze na to, aby do vývoja investovali a prišli s riešením, ktoré je použiteľné aj pri sériovej výrobe v komerčných automobiloch, za primeranú cenu. Elektromobili sú budúcnosť a na tom nikto nič nezmení, nech je akokoľvek arogantný. Na novej koncepcii závodov elektromobilov je najhoršie to, že sa budú meniť autá, čo je volovina, lebo pri výmene pneumatík je možné dobiť aj batérie a neskôr je ich možné ako všetci vieme, dobýjať aj za jazdy, na čo prišiel ešte v minulom storočí Nicola Tesla, len jeho labák, ktorý zamkla FBI, treba otvoriť a pokračovať, kde tento geniálny človek s výskumom prestal. 01

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.37.XXX
      Promiň, ale nesouhlasím s elektromobilem jako budoucností. Suroviny na akumulátory jednou dojdou a co potom? Elektro F1 je výsměch EKOteroristů, na to se odmítám koukat.. (jestli je to teda její budoucnost) Dle mého je potřeba vyvíjet a přispůsobovat současné motory na spalování vodíku.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Áno, ja tvoj odlišný názor rešpektujem,.. ...ale ti oznamujem, že suroviny na výrobu akumulátorov sú, lebo sa stále vyvíjajú nové materiály a akumulátory majúaj väčšiu kapacitu, teda možnosť uskladnenia el.energie, čo má za následok nielen väčší akčný rádius a nehrozí tu možnosť výbuchu, na rozdiel od vodíka, ktorý sa zle skladuje. Elektrická energia je bezpečná, dobre skladovateľná a aj jej distribúcia po zdokonalení na diaľku bude to, čo v budúcnosti bude sláviť úspech. 11

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • CaesarF1

          CaesarF1

          109.202.82.XXX
          To je pravda, ale ta budoucnoust bude přicházet hooodně pomalu, Ropné společnosti dokážou možná už dnes výborné technologie dobře umlčet. Nejde jen o zisky, ale o celé struktuře a milionech lidí, kteří tak z toho ropného kolotoče budou muset jít do jiných odvětví a to nejde ze dne na den. Uvidíme kdo vyjde jako vítěz,jestli elektřina,vodík nebo kombinace obojího.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Záleží na tom, co si představuješ pod pojmem hooodně pomalu. Ropné společnosti sice mají velký vliv, ale těžko donutí všechny elektrotechnické giganty, aby ty baterie nevyvíjeli. Baterie se každoročně zlepšují (vem si jen mobily a notebooky) a pomalu přicházejí úplně nové technologie, kde nebude potřeba těžkých kovů. Myslím, že tvá poslední 2 slova asi sedí nejlíp. (zatím)

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.135.37.XXX
    Jak to někdo může podporovat? Ve finále je to ještě horší než spalování benzínu! Víte jaká je zátěž pro životní prostředí vyrobit akumulátor? Rozhodně větší, než výroba benzínu. Osobně bych v rámci šetření přírody uvítal motory s klasickou koncepcí jen místo benzínu bych použil vodík. Takové motory existují. Vše zůstane zachováno, dokonce i ten zvuk, což je jeden z hlavních milníku F1!
    Ale je to jen můj názor. Auta na baterky budoucnost nemají.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.37.XXX
      Mimochodem, výroba vodíku se neustále zdokonaluje a tudíž i zlevňuje.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    sekačky? no nevím pane Ecclestone, jako sekačky vypadají spíše současné F1. když vidím tuhle "formuli" ( např: [odkaz na stránku] tak mi to připomíná o hodně hezčí F1 z doby nedávno minulé. i když asi nejvíc je to asi podobné formuli Avia pana Václava Líma. to asi kvůli té modrobílé kombinaci03
    a jen tak mimochodem, odpadá zde problém s veškerými prvky foukanými z výfuků....18

    + 5 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Nepochopil jsi jednu zásadní věc, F1 není o kráse, (mimo McL) ale především o technice.
      Koneckonců tohle dětské autíčko má ke kráse taky hodně daleko.
      Navíc je to pořádná hovadina měnit celé vozy pouze kvůli tomu, že nejsou schopny dojet do cíle. Tohle mi připadá spíše jako štafetový běh, ale ten je o úplně něčím jiném.
      Taky je pěkná hloupost oživovat něco, co i naší pradědové zjistili, že tahle nepraktická hloupost není praktická ani jinak užitečná.

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        vždyť nikde nepíšu, že v F1 vyhrává nejhezčí auto. jenom reaguji na Bernieho tvrzení o sekačkách, protože sekačky připomínají se svými žacími lištami vepředu a vysokým držadlem vzadu spíše současné F1. ale vzhled a design obecně je věcí naprosto individuální, takže dohadovat se o tom, co je hezké a co ne asi nemá smysl.
        a co se existence takového seriálu týká, tak bych jej rozhodně předem nezatracoval. když to bude fungovat, bude to zajímavá podívaná, tak si své diváky určitě najde. minimálně proto, že jsem zvědavý bych se na prvních pár závodů rád podíval také a když to bude nuda, tak to prostě vypnu. to je celé.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          12 S těmi žacími lištami máš pravdu.11
          Zamímavé pokoukání to možná bude, ale spíše očekávám velké fiasko a ekojízdu.05

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama