DISKUZE K ČLÁNKU Sam Michael: "Alonso to stále může dokázat," výkon Španěla ocenil i Hamilton
Ferrari pro Abú Zabí konečně chytá vylepšení vozu Ferrari F2012. Pokud s nimi bude vůz konkurenceschopný, Fernando Alonso podle sportovního ředitele McLarenu Sama Michaela může letošní titul ještě získat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sam Michael: "Alonso to stále může dokázat," výkon Španěla ocenil i Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovalo 12 lidí)
29.10.2012 12:10
Neverim 0.5sek skok kazdy zavod je absolutne… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
13:10 29.10.2012 109.81.245.XXXTapety Pár nových tapet na plochu (hi-res fotky z Indie): [odkaz na stránku] -
Duncan66
11:59 29.10.2012 89.29.32.XXXRB a jeho nove baliky Behem vcerejsiho zavodu na Nove rikal Turek, ze RedBull ma udajne pripravene baliky na posledni zavody, ktere by auto melo zrychlit o 1,5-2 sekundy. Ktere komponenty jsou pro takove obrovske posunuti vpred mozne? Nektere tymy nezrychli o 2s za celou sezonu a RB to dokaze v poslednich trech zavodech?-
uzivatel000324
12:00 29.10.2012 80.242.32.XXXHlupost. Neverim tomu podla mna len zle interpretovane...
dodo-
Duncan66
12:04 29.10.2012 89.29.32.XXXbylo to mysleno jako postupne upgrady cca 0,5s posun kazdy dalsi zavod. Umim si to klidne predstavit v prvnich zavodech, kdy tymy poznavaji poradne chovani pneumatik a resi nektere vetsi zmeny, ktere behem testovani nefungovaly podle predstav. Ale na konci sezony, kdy je auto relativne hodne odladene a proslo mnoha zmenami by me zajimalo, kde ty dalsi desetinky vemou. resp. by me zajimalo, kdyby se se stejnym vozem jela i dalsi sezona, o kolik sekund by byly vozy rychlejsi na jednotlivych tratich oproti sezone predesle.-
uzivatel000324
12:10 29.10.2012 80.242.32.XXXNeverim 0.5sek skok kazdy zavod je absolutne nerealne. Skok od zaciatku sezony po koniec sezony o 1.5 az 2sek beriem ale nie na posledne 3 zavody.
dodo-
Nasir
15:02 29.10.2012 188.175.176.XXXSouhlas. Vždyť RB trvalo pár závodů (plus mínus), než vyladil a nasadil ten balík, co dovezli do Singapuru a Japonska a začali být dominantní. Oni na Nově si věci rádi přibarvují nebo je blbě citují. Když se někde vybourá auto a sanitka odveze zraněného mimo nebezpečí života, řeknou "strašná nehoda změnila lidem na sídlišti život, řidiči šlo o život...". Když jim řeknou "můžeme zrychlit auto o 0,1-0,5 sek", řeknou v TV "zrychlí o 0,5 sek"...-
Duncan66
15:30 29.10.2012 90.178.213.XXXJa to vubec neberu jako dogma, chapu ze Turek muze hodne nadsazovat a obcas placne blbost (naposledy rikal, ze Malaya musi zaplatit 2 miliardy dolaru a on zaplatil 2 miliony). Nicmene ty baliky jsou asi realita a ikdyby to zrychleni bylo polovicni nez jake uvadi, je to docela ranec. A ze kazdy zavod udelaji 0,25s k dobru uz asi realne bude, tak jsem zvedavy jake trumfy ma v rukavu Ferrarri. -
-
-
-
anonym
12:29 29.10.2012 147.229.208.XXXTak RB už prakticky jazdí štvrtú sezónu s tým istým vozom. Ako Adrian vždy potvrdil každé nové auto je evolúciou toho starehó. Adrian položil velmi dobré základy v roku 2009, ktoré prakticky neustále vylepšujú a nabalujú na neho novinky. Výhodou RB je, že sa v podstate za posledné roky nevybrali vo vývoji zlým smerom a všetky skúsenosti vždy zúročia pri stavbe nového auta.
-
-
-
Petr
12:06 29.10.2012 109.81.245.XXXZávody na Nově nesleduji, které konkrétní komponenty měl Pavel Turek na mysli, to by ses musel zeptat jej. Helmut Marko z Red Bullu se už nějakou dobu zmiňuje, že budou tvrdě vyvíjet až do konce, ale 1,5 - 2 sekundy je podle mě přehnané.
V podstatě bys musel překopat celé auto - od předního křídla přes bočnice po výfuky a difuzor, to celé zoptimalizovat... Vhod přijdou určitě testy mladíků v Abú Zabí, ale na tři závody to si myslím, že je moc velký skok.-
Duncan66
12:12 29.10.2012 89.29.32.XXXDiky za info.
Turek nic konkretniho nezminoval. Jen rikal, ze RB ty jeho informace - baliky "confirmoval" (potvrdil) a ze kazdy zavod by meli zrychlit aspon o 0,5s.
1) Muzu se te Petre prosim zeptat na tvuj osobni nazor, o kolik by auta podle letosnich pravidel mohli zrychlit, kdyby na to meli dalsi sezonu vyvoje, penez a testovani?
2)Maji tymy na spici (RB, Mcl, Ferrarri) predstavu a nejakych zasadnich zmenach, ktere by auto posunulo o sekundu a vic vpred, ale uz neni cas a penize na tak zasadni vyvoj letosniho vozu a proto se do toho nepousti?-
Petr
12:29 29.10.2012 109.81.245.XXX1) Nerad se pouštím do něčeho, k čemu nemám hard data, ale nechci tvůj dotaz kvůli tomu ignorovat (nezlobte se někdy, pokud neodpovídám.. jsou dny, kdy opravdu nestíhám). Podle mě by další rok mohli zrychlit max o 2 sec. Vycházím z toho, že McLaren má cíl zrychlit auto o cca 0,15 s na závod, ne vždy se mu to daří plnit. A podle Symondse díky aerodynamickému vývoji (procházení stovek iterací) zrychlí o 0,1 s za měsíc, u špičkových týmů včetně mechanických vylepšení by to průměrně ty tři desetiny mohly být. Ale to se může tým od týmu lišit, záleží samozřejmě taky na zdrojích - něco jiného si může dovolit Marussia a něco jiného Red Bull, který letos své auto už několikrát podstatně překopal.
2) Podle mě se do těch nejlepších nápadů a největších věcí pouštějí hned na začátku ve snaze realizovat hned ty největší přínosy, proč to odkládat - navíc když se každý rok regule mění. Letos je navíc situace trochu neobvyklá - pravidla jsou až na drobnosti výjimečně stabilní, velký třesk přijde příští rok. Představy o potřebných zásadních změnách si jistě trochu upravují po prvním závodě, když vidí, s čím přišli špičkové týmy (Ferrari/McLaren/Red Bull). To pak někteří na poslední chvíli úplně mění výfuky (Lotus) - letos se to na pár závodů vyplatí, protože na nich budou moci stavět příští rok. V jiných letech by se na to už asi vykašlali a věnovali by se budoucímu autu.-
uzivatel001000
15:13 29.10.2012 46.39.185.XXXJá bych se Petře s dovolením také zeptal...
Napadla mně myšlenka, pokud by RB opravdu našel nějaké revoluční řešení takle před koncem sezóny, myslíš, že je reálné v tomto prostředí raději novinku nenasadit a nechat si ji na příští sezónu než ji nasadit hned, profitovat z ní tři závody, ale riskovat, že ji někdo objeví a bude se během zimy snažit zkopírovat a optimalizovat?-
Petr
15:34 29.10.2012 109.81.245.XXXTo by ses musel zeptat spíše Red Bullu Já si myslím, že v tomto případě, kdy je ke konci vyrovnaný boj o titul a stále nemají nic jisté, tak by to nasadili. Pokud by už neměli šanci nebo měli pohodlný náskok, třeba by uvažovali jinak.
Co nejrychlejšímu nasazení nahrávají i současná pravidla: přes zimu nedá testovat, proto jakákoliv reálná data získaná ještě letos jsou pro vývoj a optimalizaci balíku cenná, těm se CFD a různé techniky v aero-tunelu stále nemohou rovnat.
Další věcí je to, že obtížně zkopírovatelné věci (viz systém pro stabilizaci světlé výšky Lotusu) má FIA tendenci zakazovat a snadné povolit, takže by to soupeři stejně hned nejpozději do měsíce po objevení měli v té příští sezóně na autě.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek