DISKUZE K ČLÁNKU Další rozepře na scéně, mají McLaren a Red Bull "otočná" křídla?

AKTUALIZOVÁNO; Přišla F1 s další technickou "vychytávkou," která se pohybuje v "šedé zóně pravidel?" Podle německého zdroje vyvinul McLaren přední křídlo, které se pod zatížením otáčí podél horizontální osy. Red Bull měl svoji verzi, dokonce ještě extrémnější, představit v Singapuru. V Suzuce by se na to FIA měla zaměřit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Další rozepře na scéně, mají McLaren a Red Bull "otočná" křídla?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 05.10.2012 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 23 lidí) 03.10.2012 16:50
Potrestat! Potrestat! »
» uzivatel001128 (Hlasovalo 22 lidí) 03.10.2012 18:46
kdyby meli trestat, tak RB je bez jedinýho bodu… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 10 lidí) 03.10.2012 22:01
Jasné porušení pravidel Tohle musí okamžitě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • anonym

              188.120.195.XXX
              Fandím sportu a protože sport je soutěžení v rámci pravidel, nefandím podvádění.

              Když jsou zakázané pohyblivé aeroprvky, tak je jakýkoliv pokus vytvořit konstrukci využívající nedovoleného pohybu k získání výhody ve své podstatě podvodem. Na druhou stranu je vlastně historie F1 historií větších či menších podvodů, takže mi to zase tolik žíly netrhá.

              Hlavně ale nemám rád takové to obecné nadávání na FIA. Ano byly tam různé kontroverze, o tom žádná, ale oni se v rámci možností opravdu snaží vytvořit rovné podmínky, dobrou podívanou a zároveň dobrou bezpečnost pro všechny zůčastněné. Od piva by to samozřejmě každý dokázal líp, ale... 03

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                jo, s tím souhlasím. snaží se - to se popřít nedá, ale to, že jim to moc nejde je taky fakt. ostatně všichni si tu FIA platí, aby zajistila, jak správně píšeš, rovné podmínky. jenže o těch si v F1 mohou všichni nechat jenom zdát. bohužel. pravidla jsou tak komplikovaná a v podstatě jak se ukazuje ani nejsou dost dobře měřitelná a vymahatelná že by bylo, podle mého názoru, nejlepší veškerá zcela podrobná omezení zrušit, udělat obecná jednoduchá pravidla - minimální a maximální rozměry, hmotnosti, objemy.... ( pochopitelně s prvky zajišťujícími bezpečnost, o tom žádná diskuse ) a páni konstruktéři, snažte se.
                jen tak mimochodem, saktra, proč mi tohle připomíná náš stát.05 ale to sem nepatří.....

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  188.120.195.XXX
                  Nezlob se, ale tohle mi přijde dost naivní. Právě kvůli bezpečnosti byly zakázány pohyblivé aeroprvky a řada dalších věcí. Pokud bys chtěl jednodušší a snáze vymahatelná pravidla, muselo by se velké míře standardizovat, což by z F1 udělalo jenom další šampionát "stejných" formulí a to nikdo nechce.

                  Zachovat rozmanitost, nejvyšší výkony a přitom udržet doboru bezpečnost je zkrátka složité. Ano, každý složitý problém má nejméně jedno elegantní a jednoduché řešení... které je ale zpravidla špatné. 0318

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    90.177.76.XXX
    Jasné porušení pravidel Tohle musí okamžitě zakázat, protože na rozdíl od foukání vzduchem tohle je velice snadno realizovatelné prakticky všude, takže by se začali ohýbat zadní křídla , boční deflektory atd. prostě prakticky cokoliv co by prošlo testem a zároveň lze uchytit tak aby se to ohnulo.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.167.44.XXX
      bavíme sa o niečom konkrétnom, alebo čisto len o špekuláciach ? niekde bolo zverejnené nejaké video, kde hamilton jazdil v žltej prilbe a buttoon strácal v pretekoch na prvého 44 sec. ale to určite nebolo z tohtoročného Singapuru ... ;-)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Omni

    146.102.100.XXX
    Ferrari Ferrari to má těžké, když se v Monze žádný z jejich konkurentů nerozmlátil a oni tak nemají z čeho brát nápady.

    + 17 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.102.82.XXX
    hnus! To je hnus, zase se snaží obejít pravidla. A zase jim to vyšlo, i kdyby ta křídla FIA zakázala, tak už jim body nikdo nevezme. Obcházet pravidla se prostě vyplatí. Špatně nastavená pravidla a tresty.
    To budou mít ostatní týmy radost..

    + 21 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      naprosto souhlasím s předopslední větou. ano, mohou za to špatně nastavená pravidla.
      jinak si mylsím, že obejít, nebo alespoň najít mezeru v pravidlech a využít to ve svůj prospěch se snaží každý a někdo je prostě úspěšnější, má lepší nápady, je odvážnější ( chcete-li drzejší ) atd atd. bez takových by nikdy nevznikly takové unikáty jako slavný "vysavač", kuriozní šestikolka, dvojité šasi a spousta dalších pozoruhodných, někdy i bizardních vozidel. o nových technických řešeních F1 vždy byla a to se mi na ní také nejvíce líbí01

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Naprostý nesouhlas. Kontrola tak složitých vozů nebude nikdy dokonalá, to by ho museli celý v kvalifikaci rozebírat a skládat, to je naprosto nereálné. To ale nic nemění na tom, že mezi obchcáním pravidel a kreativitou je sakra rozdíl. Kdyby všichni uvažovali jako ty ve stylu "kdo je drzý, vyhrává", tak výsledek by byl pravý opak - ÚBYTEK kreativity. Protože by všichni šli logicky tou levnější a rychlejší cestou, čili by zkoušeli podvádět a maskovat to. Týmy totiž v mnoha případech vědí, jak "to" zrychlit, ale nemůžou, protože je omezují pravidla. Vymyslet něco opravdu inovativního, funkčního a neporuchového, co ještě nikdo nemá a nezná, je totiž mnohem, mnohem těžší a nákladnější, než jendoduše obchcat pravidla.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • patolog

    188.121.183.XXX
    otočné kridlo ? mala OTAZOCKA: to zrejme nebude ako na stihackach...? treba to chapat ako "preklapacie"? //asi tlakom vzduchu vzniknutym priamym naporom vetra, otocim-preklopim a znizim odpor prednej casti?// hmm alebo ...?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      78.157.167.XXX
      Já to chapu tak, že působením vzduchu při vyšší rychlosti se právě sníží úhel předního křídla a tím se zmenší přítlak. Vlastně je to geniálně jednoduché :-D

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.23.52.XXX
    Ferrarko uz ma strach,naskok Alonsa se bude mazat a az se uplne ztrati.Konecen neco zajimaviho v tehle sezone,ale jakos je to zvykem u FIA hne to zakazou a nap risti sezonu pridaji novy odstavecek do pravidel.Jak me uz stim zacinaji stvat,za chvili bude zajimavejsi GP2

    + 8 / − 30

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.183.82.XXX
      blbe

      + 26 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000718

        uzivatel000718

        46.39.170.XXX
        Proč? Má pravdu. Sezona 2010, ty monoposty byly nádherné. Jen málo monopostuů bylo hezčích, než MP4-25, trubice Fkanálu k zadnímu křídlu, nebo MP--24 s kryty kol a zaobleným nosem. Miluju ty auta. Dnes mají odporný rypák zase jen kvůli omezení pravidli...

        + 7 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    94.112.175.XXX
    Potrestat! Potrestat!

    + 23 / − 21

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • m4t35

      94.199.40.XXX
      proč? v téhle sezoně zatím žádný tým za obcházení pravidel nijak výrazně nepotrestali, jestli vůbec, tak proč teď? pokud to neporušuje žádné konkrétní pravidlo...

      + 18 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Jestli to funguje, jak je psáno v článku, tak to samozřejmě porušuje obecný článek zakazující pohyblivé aeroprvky.

        Na druhou stranu to prošlo testy a přejímkou, takže tady souhlas - zpětný trest není možný. FIA to může leda zatrhnout do budoucna a měla by to udělat hodně rychle, stejně jako třeba Red Bullu zatrhla ty vzduchové kanálky v náboji kola.

        + 19 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001128

      uzivatel001128

      89.203.165.XXX
      kdyby meli trestat, tak RB je bez jedinýho bodu v PK....

      + 22 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama