DISKUZE K ČLÁNKU Viník hrozivé úvodní havárie Grosjean potrestán zákazem startu v Monze a pokutou

Komisaři po prostudování záznamů z nehody, k níž došlo v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie, sáhli k potréstání jejíhoh viníka - Romaina Grosjeana.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Viník hrozivé úvodní havárie Grosjean potrestán zákazem startu v Monze a pokutou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 04.09.2012 18:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» IJK (Hlasovalo 31 lidí) 02.09.2012 17:56
Už bylo načase... O tom, že potrestání bylo… »
» uzivatel001084 (Hlasovalo 27 lidí) 02.09.2012 17:57
Spravny trest, naprosty souhlas 01 »
» IJK (Hlasovalo 23 lidí) 02.09.2012 17:58
Nedíval ses na jiný závod? Místa vlevo byly tři… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                            • Duncan66

                              89.29.32.XXX
                              4) nemas tak uplnou pravdu. Co si pamatuju tak Lewis je v tom docela "smolar" ze kolizi pomerne casto odnese pouze on at uz to byla jeho chyba, ci soupere. Viz. Spa 2011, Monza 2010, Singapur 2010. Takze ne vzdy pri kolizi utrpi min. dva piloti 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                To je fakt, ale pokud kolizi způsobíš a odneseš to sám, jsi dostatečně potrestán (něco jako když vyjedeš z tratě a zpomalí tě to tak, že ztratíš pozici.) Pokud kolizi způsobíš a odnese to ještě někdo jiný, pak jsi mu zkazil závod a měl bys být potrestán. Tak nějak jsem to myslel.
                                A co se týče Lewise, tak to co píšeš jen nepřímo potvrzuje, co jsem napsal já. Prostě pilot, který neuhýbá ze soubojů, musí počítat, že jich pár odnese (i smolně) a jiné zase vyhraje. Je to vždy risk se kterm do toho piloti jdou a každý má na vybranou. Buď bude tvrdý a neuhne a má 50% jistotu zisku pozice a 50% jistotu konce závodu. Nebo se včas stáhne a musí čekat na další příležitost, která se do konce závodu nemusí naskytnout.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Duncan66

                                  Duncan66

                                  89.29.32.XXX
                                  mi jde ale o to, ze Lewis ma kolize z 95% kdyz predjizdi, zatimco kdyz je predjizden, tak sam umi dobre poznat, kdy je porazen a soupere pusti. Z toho mi jednoduse vyplyva, ze kdyz ma kolizi pri predjeti, tak v tom v drtive vetsine pripadu ma spoluvinu neli vetsi vinu ten predjizdeny. Lewis je dravec, ale myslim si ze i pres jeho kolize porad patri k tem nejlepsim v predjizdeni a naopak respektovani souperu. A v tom se asi neshodnem, nebo ano? 13

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001084

    uzivatel001084

    151.249.106.XXX
    Spravny trest, naprosty souhlas 01

    + 27 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • IJK

    IJK

    178.248.252.XXX
    Už bylo načase... O tom, že potrestání bylo nutné svědčí i jeho prohlášení, že si není vědom žádné viny. Jezdec, který je při smyslech a něco podělá by to měl být schopen rozpoznat a přiznat.. jako třeba Button ve druhém závodě... .
    A Maldonado by měl být druhý v řadě...

    + 31 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000624

    uzivatel000624

    79.127.221.XXX
    Trest Myslím, že je trest hodně nepřiměřený, protože to nebyla čistě Grosjeanova chyba, prostě tam nebylo dostatek místa a vznikl z toho kontakt, řekl bych že to je obyčejná závodní situace po startu..Nicméně, myslím, že jeho monopost nezůstane neobsazený pro Monzu a dočkáme se nasazení nějakého nadějného mladíka a třeba to dopadne jako v USA 2007 u BMW ;-)

    + 8 / − 46

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • IJK

      IJK

      178.248.252.XXX
      Nedíval ses na jiný závod? Místa vlevo byly tři pr**le, najdi si na youtube opakovaný záběr z vrtulníku, vedle Grosjana by v okamžiku nehody se vešly skoro dvě auta!

      + 23 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        81.201.60.XXX
        ale vedle Lewise by se 10 cm na zabránění kolize našlo taky.

        + 8 / − 22

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000624

        uzivatel000624

        79.127.221.XXX
        Ty záběry jsem viděl několikrát, Grosjean se chtěl dostat na vnitřek, protože tam před ním nikdo nebyl až na Lewise, kterého už předjel(takže by teoreticky měl mít možnost volit si stopu) a ten kontakt byl jen koly, možná jen pěti centimetry! a Lewis měl asi nějakých minimálně deset centimetrů k bílé čáře a pak dalším deset ke trávě, klidně mohl uhnout, když viděl, jak se k němu Grosjean přibližuje resp. když měl lepší výhled a musel viděl, že má přední kolo před Grosjeanovým zadním a že je Grosjean rychlejší, mimochodem v GP2(nebo GP3) v 1. závodě byl kdosi v podstatě vytlačen na trávu, protože byl rychlejší a neměl jinde místo, takže si myslím, že ten trest opravdu nebyl na místě, možná bych mu dal 5 míst na dalším startu za neopatrnost, ale pilot si prostě nemůže pohlídat každých 5cm, obzvlášť po startu, kdy má na starosti jiné věci..

        + 10 / − 19

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          kdyz se chces dostat na vnitrek a mas tam prekazku, tak nejdrive musis predjet cele auto, abys mohl jeste vic na stranu. Misto toho Grosjean svym autem kolidoval do Lewise a zkazil tak zavod sobe a dalsim 4 vozum, takze neni o cem. A tvoje nesmysly o volbe stopy na startu v momente, kdy je moje predni kridlo pred souperovym je uplny ulet, zvlast, kdyz pomijis pravidlo, ze nesmis vytlacit jineho pilota mimo trat atd.

          + 12 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • elrik

          88.101.152.XXX
          vubec nevis o cem mluvis. kdyz uz chces neco komentovat, tak se napred na ten incident podivej i jinde nez ve zpravach na Nove. Grosjean vytlacil LH az na travu, kde to LH uklouzlo a doslo ke kolizi. nasledne pak v zatacce ke sesrotovani ostatnich brzdicich.
          jestli pocitas misto na trati na deset centimetru, tak jsi skutecnou formuli nevidel ani z rychliku. 02

          trest je adekvatni situaci, ktera nastala. ani bych se nebal pridat jeste jednu GP, aby si tyhle hry na vytlacovanou chlapci priste rozmysleli.01

          + 1 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Nesmysl, Lewis se na trávu dostal až v důsledku kontaktu.

            [odkaz na stránku]
            Výška pneu je nějakých 60 cm a když ji pomyslně položíš na bok, bude pořád ležet celá na asfaltu. Naproti tomu kola Gro a Ham byla v zákrytu o nějakých 5 cm, jak už tu padlo, přední křídlo trošku přesahuje, takže řekněme 10 cm by stačilo, aby ke kolici nedošlo. Lewis měl evidentně vpravo mnohem víc...

            Od Grosjeana to byla zbytečná hloupost, ale Lewis tomu všemu, zdá se, mohl zabránit (přestože se v článku píše opak), takže mi přijde Romainův trest hodně tvrdý. Na druhou stranu komisaři mají k dispozici mnohem víc dat, tak snad ví, co dělají.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          213.155.252.XXX
          ty jsi važně divny na jedne strane říkaš že tam lewis mel 10cm a mel uhnout k bíle čaře a pak napíšeš že pilot nemuže pohlídat každých 5cm Už jsi někdy řídil zavodní auto jak odstartuje z místa mel bys vědět že každy rychlejší a prudší pohyb volantem vyvolá smyk

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      Tomur

      188.175.121.XXX
      to mě vůbec nenapadlo, je vůbec možné jezdce nahradit někým jiným při zákazu startu?

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kimi

      94.113.190.XXX
      Co to meleš o nepřiměřeném trestu? Měl dostat stop do konce sezony za tu prasárnu. Měl tam místa dost, tak nechápu, proč se cpal před Lewise. Nj, hold neuvažující blb Grosjean. By si mohl podat ruku s Maldonadem. Umíš si představit, co by se stalo, kdyby Alonsa trefil do hlavy? Radší né vid? 20

      Takové lidé jako Grosjean a Maldonado by neměli v F1 vůbec být. 03

      + 21 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        188.175.121.XXX
        snad nám chlapci dozrají dřív, než někdo přijde o život 17

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Eddmund

        88.146.243.XXX
        ... podívej se na starta závodů všech velkých cen od roku 2000 a řekni kolik za podobné nehody padlo trestů ... nebo nemusíš povím ti to sám žádný !!! tohle je k smíchu tihle piloti jsou posr.... a uplakánci boj za bezpečnost je fajn ale z tímhle stylem můžou třeba zakázat předýždění v zatáčkách nebo v prvních dvou kolech aby se náhodou něco nestalo a někdo si nerozbil autíčko ... pro všechny kdo souhlasí z trastem kouknete se na start VC rakouska a německa z roku 2000... tehle trst je je prostě uplně mimo a to nemluvím o jiných věcech ... byli doby nedávno minulé kdy se rávodilo na dráze poslední opravdový závodníck co přišel za posledních 10let do F1 je Kimi a lewis možná maldonado ostatní jsou barbíny
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          promin, ale kdyz ma nekdo kolizi v prvnim kole v 6 ze 12 odjetych zavodu, tak se to podle me resit uz musi. Ukaz za poslednich 10 let nekoho, kdo mel podobnou statistiku a nemel zadny trest a podle me nikoho takoveho nenajdes. Ono se toho udalo hodne, ale proste vetsinou v tom byl vzdy nekdo jiny. Zatimco kdyz ma Grosjean kazdy druhy zavod incident primo v prvnim kole, tak to neni normalni a je treba to nejak osetrit. A kdyz dostane par stopek, tak si da priste proste vetsi pozor a nebude nicit sezonu x zavodnikum svymi nesmyslnymi manevry 17

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama