DISKUZE K ČLÁNKU Viník hrozivé úvodní havárie Grosjean potrestán zákazem startu v Monze a pokutou
Komisaři po prostudování záznamů z nehody, k níž došlo v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie, sáhli k potréstání jejíhoh viníka - Romaina Grosjeana.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Viník hrozivé úvodní havárie Grosjean potrestán zákazem startu v Monze a pokutou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Kimi
18:21 02.09.2012 94.113.190.XXXTy jsi koza. Kdyby řekl, že to udělal úmyslně, tak si v F1 už možná nezajezdí. Tentokráte měl štěstí, že to bylo neúmyslné. Ale za každou chybu se platí a měl by být chlap a tu chybu přiznat. Ale chybu přizná jet inteligentní pilot, blb bude zatloukat, zatloukat, zatloukat!-
-
-
odin
07:57 03.09.2012 77.240.96.XXXSouhlas s Icewoman. V minulosti se za úmyslné havárie udělovaly tituly mistrů světa. Tak proč tentokrát za neúmyslnou dávat hned dvojitý trest se zákazem startu? Naposledy byl takto potrestán Schumacher, který (úmyslně) nerespektoval černou vlajku. Navíc s trestem nesouhlasil a nic horšího se mu nestalo. Naopak dokázal odložit výkon trestu o několik GP. Tak že ta tvoje teorie dosti kulhá, ale na to už jsem si zvykl, že postrádáš logiku a smysl pro spravedlnost.-
Duncan66
08:21 03.09.2012 89.29.32.XXXAha, takze kdyz v minulosti komisari rozhodovaly nesmyslne, tak na tom budeme lpet a trvat i nadale? Vsadim se, ze minulou sezonu jsi byl urcite jednim z tech, co volali proti tvrdsim trestum, ktere dostaval Lewis za tech X kolizi s Massou a vysmival ses tem napomenutim. A ted kdyz ma Grosjean 6. kolizi v prvnim kole zavodu z 12 odjetych, neboli kazdy druhy zavod ma kolizi primo v prvnim kole, tak ho budes obhajovat. To jako pritezujici okolnost brat nedokazes co? Hm?-
odin
13:12 03.09.2012 77.240.96.XXXNe. Já jsem pro, aby byli všichni trestáni vždy stejně. A ne, že se vybere jeden, který nebojuje o titul a ten se osolí pro výstrahu všem ostatním. Zatímco když udělá stejný prohřešek někdo, kdo má šanci získat titul, tak se to bude omlouvat a trestat napomenutím. Protože tohle je bramboračka. Jinak se uklidni a pozorněji počítej. Grosjean měl 4 nehody, nikoliv 6. To jsi mu započítal i odstoupení pro poruchy. A nebo sis ho spletl s loňským Hamíkem.
Nijak Romaina neobhajuji, jen se těším na to až nadále budou všichni, kteří špatně odhadnou předjížděcí manévr, nabo zavřou zatáčku dříve, či jinak způsobí kontakt s protivníkem, vylučováni z dalších závodů. Pokud tomu tak nebude, budem se tu opět dohadovat.-
Duncan66
14:02 03.09.2012 89.29.32.XXXNo ten pocet ti nejak nesedi. Sam Alik rika v jinem clanku: I když se Alonso nezlobí, s přísným trestem víceméně souhlasí: "Je pravdou, že ve 12 závodech měl Grosjean na startu sedm nehod. Piloti musí mít zdravý rozum a respekt vůči ostatním."
A asi se budem dohadovat, kdyz pro tebe je stejna vina, kdyz podelas zavod 5 vozum a nebo jednomu a jestli je to tvoje prvni nehoda, nebo 7sedma. To je pak tezke, kdyz srovnavas jabka s hruskama a chces stejne oceneni-
odin
16:23 03.09.2012 77.240.96.XXXTvůj problém je, že bezmyšlenkovitě papouškuješ po každém i ten sebevětší nesmysl. Tak si to shrňme: Grosjean havaroval v Austrálii, Malajsii, Monaku a v Belgii (to jsou 4 Velké ceny), odstoupil ze 2.místa v GP Evropy. Jinak v Číně byl 6. v Bahrainu 3. ve Španělsku 4. v Kanadě 2. v Anglii 6. v Německu 18. a v Maďarsku 3. Kde máš spolu s Alonsem těch 7 nehod na startu?
Právě, že jabka s hruškama nesrovnávám. Za stejné přestupky chci stejné tresty, každý závod v každém roce.
Jinak máš pravdu, že jsme se v minulosti spolu dohadovali právě kvůli Hamíkovi a jeho častým nepotrestaným kolizím. A právě v tvém případě mě udivuje, jak rezolutně voláš po potrestání Grosjeana, když v případě Hama jsi to omlouval, snahou závodit. Včera oba neudělali nic jiného, než že závodili a nikdo nechtěl uhnout. Jsem přesvědčen, že kdyby jeden z nich uhnul (místo měli oba), tak k žádné nehodě nedošlo.-
Duncan66
19:45 03.09.2012 89.29.32.XXXfajn, mas 4. Ale v Nemecku narazil do pomalu jedouciho Massy, ktery si na startu urazil kridlo, proto skoncil 18. A tusim ze v Barcelone, nebo v Anglii prednim kridlem riznul v prvnich zatackach nekomu, tusim Perezovi zadni pneu. Kde vzal Alonso tu 7. to netusim, nezapisuju si kazdou kolizi kazdeho pilota. Ale pokud ti to prijde jako bezny prumer mit v kazdem druhem zavode kolizi v prvnim kole, potom asi neni o cem. Me osobne by hlavne zajimalo, jestli v tom jsou nervy, nebo ma ten chlapec nejaky spatny odhad, kdyz ma auta vsude kolem sebe, nebo je v tom neco jineho, ale tohle uz jednoduse neni nahoda. To nepamatuju ani u tech nejvetsich kamikadze borcu. A proto uz byl nejaky trest opravdu na miste. Alonsa jsem pouzil jen na podporu mych vypoctu, ja bych se spokojil klidne s temi 6, bylo to jen abych naopak vyvratil tvoje presvedceni ze to byly "pouze" 4, ikdyz i to je sakra nadprumer, dost mozna i ty 4 z 12 by stacily na smutny rekord
K tomu vcerejsku. Podivej se na trajektorii Lewisova vozu tesne pred kolizi. Celou dobu jel mirne ke krajnici a uhybal, jen Romain do nej najel moc z prudka.
A nakonec je tady otazka, co je pro tebe stejny prestupek. Z tvych komentaru mi prijde, ze kdyz nekdo vyradi vlastni chybou na startu 5 vozu z TOP10, mel by dostat stejny trest jako kdyz se potkaji Massa s Lewisem, kdy jeden je optimista a druhy jede jako by kolem nej nebylo zadne jine auto, trochu se pozduchaji, ale jede se dal.-
odin
20:31 03.09.2012 77.240.96.XXXKonečně jsi napsal reakci s chladnou hlavou na který se nechá normálně reagovat. Tak předně: nemyslím si, že by měl být Romain za 4 kolize ospravedlňován a ani to dělat nechci. Jen mi vadí odlišný přístup některých lidí tady k podobným kolizím pokud se jich účastní jejich oblíbenci a nebo neúčastní.
Rmain je mladý a jezdí tak, že nemá co ztratit. Hodně tvrdě buď hop, a nebo trop. Mně připadá, že takový je trend už pěkných pár let.
Trest na místě jistě byl, v tom se shodneme. Jen mě překvapila přísnost a z mého pohledu nepřiměřenost. V minulosti byly mnohem horší havárie a úmyslnější činy a přesto nikdo dištanc nedostal (myšleno od Schumacherova dištance z r.1994).
Souhlasím, že Grosjean vytláčel Hamíka, ale mimo trať ho nevytlačil. Nejspíš se zařadil před Lewise příliš brzy, tak že tam Hamíkovi zůstalo přední kolo před Romainovým zadním. To mu pak přejel a tím se mu zvedlo a otočilo auto, které vlivem Hamíkova nárazu vyletělo přes Ferrari a Sauber. Jednoznačná vina Grosjeana, ale na dištanc z dalšího závodu a milionovou pokutu to nebylo.
U mě je stený přestupek stejná, nebo podobná situace, bez ohledu na to, kolik pilotů a jakých to odnese. Jinými slovy, kdyby stejný souboj se stejným průběhem předvedli LH a RG třeba v 14 kole, kdy by okolo nich nebyl nikdo (tudíž nikdo jiný by na to nedoplatil), měl by být stejně posouzen. Promiň ale z mého pohledu je mnohem těžší kličkovat mezi 24-mi vozy v první zatáčce po startu, než tu samou zatáčku projet ve dvou. Posuzování přestupků je podle mě mnohdy nesmyslné. Proč po startu nikdo nikdy nikomu neudělil pentli za předjíždění ostatních mimo trať? Ale za předjíždění mimo trať během závodu už pentle padají. Chápeš co tím chci říct? Obdoba je podle mě i nehoda Grosjeana ve Spa s tím rozdílem, že za ni dostal obrovský flastr, zatímco za obdobné pošťuchování během závodu se mnohdy ani netrestá.-
Duncan66
03:14 04.09.2012 89.29.32.XXX1) co se delo v minulosti je podle me irelevantni. Je jina doba a v mnoha ohledech je treba mir ruzny pristup, nez tomu bylo v minulosti, navic co se delo v minulosti bylo casto taky s prominutim na palici.
2) ja osobne si myslim, ze by se melo prihlizet i co svym jednanim dany jezdec zpusobil. Nejjednodussi vysvetleni, jak to myslim, je klasicke vyjizdeni mimo trat. Pokud to jezdce zpomali a neziska zadnou vyhodu, tak neni trest. Jakmile je tam ale umysl a vyhoda, tak je trest zaslouzeny. A stejne bych resil i kolize. Neboli, pro me neni stejny prestupek Grosjean SPA 2012 a Hamilton SPA 2011. Oba najeli do soupere a zpuzobili kolizi, ale dusledky jejich jednani melo zcela rozdilny¨dopad na ostatni piloty startovniho pole a proto bych ulozil ruzne tresty.
3) Urcite je chumel na startu narocnejsi nez ostatni faze zavodu, ale drtiva vetsina pilotu starty az na vyjimky zvlada a pak tu mame Grosjeana, ktery kazdy druhy zavod neco ma. Osobne by me vazne zajimalo, jakou roli hraje jeho nejaky druh problemu a nebo je to neuveritelna smula, ze se mu to nakupilo v jedne sezone? A pokud ma problem, je pouze psychicky nebo za to muze i jeho nejaka zdravotni anomalie s ocima, nebo s necim jinym?
4) vyjeti mimo trat na startu bys musel posuzovat kazdy jednotlivy pripad zvlast. Tezko muzes hazet do jednoho pytle jezdce, kteri se tim vyhnou kolizi na posledni chvili a jeste nejakou pozici ztrati a ty, kteri to vicemene udelaji umyslne a jeste tim ziskaji vyhodu. Je tam asi vetsi tolerance pro chytroliny, ale ja osobne bych to regulerne trestal, pokud bych shledal, ze k tomu jezdec defacto nemel bezpecnostni duvod a jeste tim nejak tezil.
5) konzistence udelovani trestu porad pokulhava ale z meho pohledu se ubira spravnym smerem a zacalo se preci jen vice trestat, ikdyz to poskozenym body v sampionatu nevrati. Ale prehlizet do nekonecna zavodni incidenty stejnych pilotu nejde, kdyz pripravuji svoje soupere o body a v neposledni rade o nemale finance-
odin
08:23 04.09.2012 77.240.96.XXXMáš velmi podobný pohled jako já, pokud se to netýká Hamíka. Tam jsme se v minulosti dost lišili.
1) Souhlas, i když přestupky proti pravidlům by měly být trestány jak v minulost, tak dnes stejně přísně.
2) Vyjíždění mimo trať - souhlas. Různé tresty chápu a celkem souhlasím, ale nezdá se mi adekvátní výše trestů třeba u tebou uvedeného příkladu. Souhlasím, že měl Grosjean dostat větší trest, ale dištanc s pokutou je příliš. Tak veliký rozdíl v obou kolizích nebyl.
3) Grosjean má se starty opravdu problém, na kterém by měl zapracovat. Čím je způsoben, nevím. Osobně si myslím, že jde o trend výchovy mladých pilotů. F 1 se zdá býti dosti bezpečná a proto nikdo nechce uhnout, ubrat. Jezdí se kontaktně. Hamík jezdí(l) podobným stylem. Ale možná pochopil, že takto se tituly nevyhrávají a je lepší získávat alespoň nějaké body, než končit v půlce závodu v bariéře. A těch pilotů je více (abys nemyslel, že se otírám jen o Hama). Maldovado, Peréz, Kobajaši, Senna... S těmi všemi je těžké bojovat o pozice. "Schumacherovské vlnky" na ně neplatí. Neuhnou.
4) Měl jsem na mysli vyjetí mimo trať po startu a předjetí soupeřů (klasická výhoda) i když učiněné k odvrácení kolize. Běžně se netrestá, ale v průběhu závodu ano. Dal jsem to jako příklad rozdílnosti posuzování.A i pochopím tolerantnost komisařů v těchto případech. A chtěl jsem to srovnat s kolizí Grosjeana po startu a kolizemi ostatními v blízké i daleké minulosti a jejich posouzení. Tady netoleranci nechápu. (Uvedl jsem to jako příklad....indicii... V žádném případě ne jako dogma. Jen návod k zamyšlení).
Vzpomeň na Spa 1998. Hromadná kolize hned po startu zaviněná někým z McLarenu (Hakkinen,nebo Coulthard, nevím). Postihla 3/4 startovního pole a nikdo nebyl vyloučen ani penalizován. Kdo měl náhradní auto startoval v opakovaném startu. To jen pro porovnání s r.2012.
5) Souhlas
Grosjean to z mého pohledu odnesl tak kategoricky přísně, protože znemožnil získat body hned dvěma nejžhavějším kandidátům na titul. Proto jsem reagoval a napsal, že by se měly posuzovat stejně i ostatní nehody (např. kdy nejde o žádné body). Pak by to bylo z mého pohledu fér.-
Duncan66
09:26 04.09.2012 89.29.32.XXX2) kolize byly skoro stejne, ale 2011 ve Spa Lewis vyradil ze zavodu jen sebe, Kobayshi ani nemusel do boxu, zatimco Romainova kolize vyradila dalsich 5 jezdcu co startovali v TOP10. (3 K.O. + Maldonado a Koba co museli do boxu a propadli se na chvost).
3) Hamilton prave ve sve prvni sezone skoro nechyboval az ty posledni dva tragicke zavody, kdy se svymi hrubymi minelami pripravil o titul, ale nikoho tim nevzal sebou. Kdyz pominu sezonu 2011, kdy to bylo opravdu spatne, tak zbyle 4 sezony jezdil Lewis na relativniho novacka naopak bez vyraznejsich chyb a kdyz uz, tak havaroval sam az na vyjimky. Proto bych ho teda nehazel do stejneho pytle jako Maldonada, Grosjeana atd.
4) Otazka zni, jestli takove havarie trestat vzdy, nebo naopak vubec. Ja jsem zastance nazoru, ze kdyz nekomu vlastni chybou pokazim zavod, mel bych dostat trest podle rozsahu napachanych skod. Horsi to je pri reseni kolizi, kdy je jeden optimista a druhy nechce uhnout a jede si idealni stopu a je z toho karambol. Tam bych to posuzoval jednotlive.
Trest je kruty, ale Romain mel spoustu pritezujicich okolnosti a mozna si ted daji vetsi pozor vsichni.-
odin
09:54 04.09.2012 77.240.96.XXXV zásadě mám podobný názor. Lišíme se pouze v detailech.
3) V případě Hamiltona a ostatních pilotů jsem neměl na mysli jejich kolize, ale způsob závodění. Tos' mě špatně pochopil. Kolize pak někdy bývají důsledkem závodního stylu (většinou, když na sebe narazí dva stejných stylů vzniká kolize).
4) Pokud způsobíš vlastní chybou kolizi a je jedno jestli jsi jen přílišný optimista, nebo jsi něco přehlédl, zkazíš závod svému soupeři vždycky. V tom rozdíly nehledej. Maximálně můžeš počítat kolika soupeřům jsi závod zkazil. S ostatním souhlasím.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek