DISKUZE K ČLÁNKU Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada
O víkendu jsme se měli možnost setkat se závodním inženýrem Pastora Maldonada, který zavítal k soukromé návštěvě v Praze. Čtenářům F1news.cz nabízíme jedinečnou možnost položit mu otázku a dozvědět se pár zajímavostí týkající se Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovali 3 lidé)
04.06.2012 09:53
Dalsia varka trocha zo sukromia.
- Ako casto… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Nasir
02:23 05.06.2012 188.175.176.XXXPoděkování a dotazy Tak tohle je super, takové vyzvídání ze zákulisí u závodního inženýra. Redakce zaslouží poděkování, nejen za tohle, ale i za další články.
- Můžu vědět, kdo ho vlastně pozval do Prahy? Že se sem vypravil zrovna před Kanadou.
- Říkal něco zajímavého na ten obrázek Mercedesu, co by se dalo zveřejnit?
Měl bych na něj taky dotazy:
- Jaká bývá psychická odolnost začínajících pilotů v F1? V první sezoně dělají mladí piloti pod tlakem většinou chyby, viz třeba Hulkenberg, Petrov. Když někoho mladého jako je Pastor dojíždí zkušený soupeř, jak reaguje závodní inženýr - je lepší na pilota vůbec nemluvit, nebo ho povzbudit, nebo mu říct přímo "makej, musíš ho udržet za sebou", nebo nepřímo "poslední kolo bylo pomalé"?
- Jak vychází Maldonado a Senna s ostatními piloty? Je tam někdo, s kým se hodně baví mimo kokpit?
- Když v tréninku havaruje jeden z jezdců a nemá pak dostatečně natestováno před závodem, můžou jeho inženýři "převzít" nastavením vozu kolegy a jenom ho upravit pro potřeby svého jezdce? Nebo jsou ty rozdíly tak velké, že to v podstatě nemá smysl?-
Petr
08:15 05.06.2012 109.81.245.XXXDíky za dotazy.
Xevi se sem vydal sám - původně měl v plánu Španělsko, ale kvůli svátku v Anglii byly všechny lety plné. Tak si vybral Prahu. Proč? Je to hezké město
K obrázku Mercedesu si na nic zvláštního nevzpomínám - jen si ho pozorně prohlížel a poté chtěl vše přeložit. Obdivně pokyvoval hlavou nad článkem a obecně úrovní našeho webu (prý se nás budou ptát, když něco nebudou vědět o konkurenci :-).
O Mercedesu jsem tedy vykládal spíše já. Překvapilo mě, že mu uniklo, co Schumi provedl Hamiltonovi v FP3 v Barceloně (viz [odkaz na stránku] ) O Michaelovi a zákulisí mi pak něco řekl, celkem mě dost věcí překvapilo (nemůžu to ale publikovat).
Zajímavé, že se nikdo neptá na incident Maldonada s Pérezem. Já jsem byl v tomhle dost asertivní a upozorňoval ho jisté podobné rysy s loňskou kvalifikací ve Spa. Xevi je inteligentní a trpělivý chlapík, že tohle zvládl, protože já bych (být v jeho pozici) za to dal někomu už asi pár facek. A hodně se zajímal o názory českých fanoušků a proč zrovna obhajují to či ono. Překvapilo mě to.
-
-
Dan
19:04 04.06.2012 109.80.103.XXXdotazy Je skutečně reálné očekávat další pódiová umístění Maldonada v letošní sezoně?
Co je největší zbraní Pastora Maldonada?
Co naopak největší slabinou a jak ji eliminujete?
Byla za monackým propadákem, nějaká konkrétní příčina nebo šlo o vliv více faktorů?
Může se do popředí výsledkových listin dostat i Senna?
Má nějaké konkrétní problémy?
Jaký je Váš vztah s Frankem Williamsem?
Čemu se nyní věnuje Patrick Head?
Pracuje Williams ještě na setrvačníkovém KERS? Proč ho vlastně nikdy nenasadili? -
Kapor
12:54 04.06.2012 194.160.178.XXXAhoj Xevi,.. ...chcem sa opýtať, ako sa mení charakteristika jednotlivých pneumatík od charakteru trate a ktoré všetky parametre sledujete a zavádzate do optimalizácie pri spracovaní na počítači (simulácii) pre kvalifikáciu a závod (v postupnosti od tých, ktoré to najviac ovplyvňujú až po tie, ktoré menej). Čo je spracovaním pre výstup, t.j. ktoré všetky nastavenia meníte a ako volíte kompromis, aby ste sa trafili do nastavenia, ak je známe, že nastavené parametre sa menia tým, že monoposť zmení nielen svoju hmotnosť počas závodu o spálené palivo, ale aj rozloženie hmotnosti. Ak tieto veci overujete v tréningu, nie je možné odjazdiť kolá celého závodu, preto sa pýtam, ktorý úsek a s akým objemom paliva je pre vás najviac vypovedajúci, pre optimálne nastavenie pre tréning aj závod. Ďakujem ! -
uzivatel000324
09:15 04.06.2012 80.242.32.XXXOtazka Ja by som sa chcel spytat v akych toleranciach pracuju a hlavne sa "hybu" pri nstavovani auta pre jednotlive trate. Auto je nastavene v milimetroch alebo v desatinach a tak isto zmena geometrie - vakych rozsahoch sa to hybe. Ci su to tie milimetre alebo desatinky napriklad pri jemnom doladovani... Dufam ze Petr rozumies
A este by ma zaujimalo nieco z tej mojej oblasti - ako je to s vyrobou suciastok. Vyrabaju si ich sami alebo aj kooperuju v akych presnostiach sa to vyraba (ano, viem ci tal som aj clanok :)) Hlavne co sa tyka vyrobi na CNC strojoch.
No a este ma napadlo ako to funguje ked prechadzaju jazdci z jedneho temau do duheho. Kolko vedia o aute a hlavne kolko vedia preniest informacii z jedneho teamu do druheho... Jednoducho ako to maju chranene pred spionazou?
a este ak ma nieco napadne tak napisem ak nevadi :)
dodo
-
Petr
09:28 04.06.2012 109.81.245.XXXMáš jedinečnou možnost, tak piš. Uvidíme, kolik toho bude, co vše Xevi zvládne (teď toho před Kanadou bude mít hodně, dnes se přesouvá z Prahy domů a zítra letí do Montrealu) a na co bude ochoten oficiálně odpovědět (těžko například očekávat, že veřejně popíše detailně novinky pro příští závody a strategii pro Kanadu. Ale co se týče jeho či F1 obecně, tak by neměl být problém).-
uzivatel000324
09:39 04.06.2012 80.242.32.XXXNic konkretne nechcem nemusi menovat vobec zavody len v akych cislach sa hybu pri nastavaovani auta. Tie dalsie otazky su myslim dost vseobecne
Inak teraz ked je moznost tak ani neviem co sa spytat :-)
-
-
uzivatel000324
09:53 04.06.2012 80.242.32.XXXDalsia varka trocha zo sukromia.
- Ako casto je s rodinou ked v podstate cely rok lieta po svete a ci to manzelke a detom nevadi? :)
- Ci ma cas navstivit aj krajnu v ktorej momentalne pretekaju
- Ak moze nejako "opisat"/porovnat zarobky inzinierov v teame napr. v porovnani s pilotmi napr s Alonsom.
- Mechanici v boxoch su inzinieri alebo naozaj "len" mechanici pracuju aj na inych postoch napr. v tovarni?
- Model pouzivany vo veternom tunely je na kolko percent rovnaky ako skutocne auto?.
- Ako je to napriklad s rivalitou v jednolivych teamoch ako napirklad medzi fanusikovskimi tabormi?
- Ak sa dlhsi dobu nedari napriklad ako im minuly rok je aj "krik" z vedenia a padaju neslusne slova na poradach?
- ako velmi je dolezita spatna vazba od pilota inzinierom, aky vpliv ma na vyvoj auta pilot, aky vpliv maju inziniery?
- kolko vedia o aute piloti myslim po technickej casti...
fuu no nieco Petr vyber :)
dodo
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek