DISKUZE K ČLÁNKU Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada

O víkendu jsme se měli možnost setkat se závodním inženýrem Pastora Maldonada, který zavítal k soukromé návštěvě v Praze. Čtenářům F1news.cz nabízíme jedinečnou možnost položit mu otázku a dozvědět se pár zajímavostí týkající se Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 05.06.2012 08:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 05.06.2012 08:15
Díky za dotazy. Xevi se sem vydal sám -… »
» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 04.06.2012 09:39
Nic konkretne nechcem nemusi menovat vobec… »
» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 04.06.2012 09:53
Dalsia varka trocha zo sukromia. - Ako casto… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nasir

    188.175.176.XXX
    Poděkování a dotazy Tak tohle je super, takové vyzvídání ze zákulisí u závodního inženýra. Redakce zaslouží poděkování, nejen za tohle, ale i za další články.
    - Můžu vědět, kdo ho vlastně pozval do Prahy? Že se sem vypravil zrovna před Kanadou.
    - Říkal něco zajímavého na ten obrázek Mercedesu, co by se dalo zveřejnit? 03


    Měl bych na něj taky dotazy:
    - Jaká bývá psychická odolnost začínajících pilotů v F1? V první sezoně dělají mladí piloti pod tlakem většinou chyby, viz třeba Hulkenberg, Petrov. Když někoho mladého jako je Pastor dojíždí zkušený soupeř, jak reaguje závodní inženýr - je lepší na pilota vůbec nemluvit, nebo ho povzbudit, nebo mu říct přímo "makej, musíš ho udržet za sebou", nebo nepřímo "poslední kolo bylo pomalé"?
    - Jak vychází Maldonado a Senna s ostatními piloty? Je tam někdo, s kým se hodně baví mimo kokpit?
    - Když v tréninku havaruje jeden z jezdců a nemá pak dostatečně natestováno před závodem, můžou jeho inženýři "převzít" nastavením vozu kolegy a jenom ho upravit pro potřeby svého jezdce? Nebo jsou ty rozdíly tak velké, že to v podstatě nemá smysl?

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Díky za dotazy.

      Xevi se sem vydal sám - původně měl v plánu Španělsko, ale kvůli svátku v Anglii byly všechny lety plné. Tak si vybral Prahu. Proč? Je to hezké město 19

      K obrázku Mercedesu si na nic zvláštního nevzpomínám - jen si ho pozorně prohlížel a poté chtěl vše přeložit. Obdivně pokyvoval hlavou nad článkem a obecně úrovní našeho webu (prý se nás budou ptát, když něco nebudou vědět o konkurenci :-).

      O Mercedesu jsem tedy vykládal spíše já. Překvapilo mě, že mu uniklo, co Schumi provedl Hamiltonovi v FP3 v Barceloně (viz [odkaz na stránku] ) O Michaelovi a zákulisí mi pak něco řekl, celkem mě dost věcí překvapilo (nemůžu to ale publikovat).

      Zajímavé, že se nikdo neptá na incident Maldonada s Pérezem. Já jsem byl v tomhle dost asertivní a upozorňoval ho jisté podobné rysy s loňskou kvalifikací ve Spa. Xevi je inteligentní a trpělivý chlapík, že tohle zvládl, protože já bych (být v jeho pozici) za to dal někomu už asi pár facek. 04 A hodně se zajímal o názory českých fanoušků a proč zrovna obhajují to či ono. Překvapilo mě to.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Dan

    109.80.103.XXX
    dotazy Je skutečně reálné očekávat další pódiová umístění Maldonada v letošní sezoně?
    Co je největší zbraní Pastora Maldonada?
    Co naopak největší slabinou a jak ji eliminujete?
    Byla za monackým propadákem, nějaká konkrétní příčina nebo šlo o vliv více faktorů?
    Může se do popředí výsledkových listin dostat i Senna?
    Má nějaké konkrétní problémy?
    Jaký je Váš vztah s Frankem Williamsem?
    Čemu se nyní věnuje Patrick Head?
    Pracuje Williams ještě na setrvačníkovém KERS? Proč ho vlastně nikdy nenasadili?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.71.63.XXX
    Ja bych se chtěl zeptat, jak často během závodu mluví závodní inženýr s jezdcem za normálních okolností. Tzn. žádná porucha, prostě normální závod bez zvratů
    Dík

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ahoj Xevi,.. ...chcem sa opýtať, ako sa mení charakteristika jednotlivých pneumatík od charakteru trate a ktoré všetky parametre sledujete a zavádzate do optimalizácie pri spracovaní na počítači (simulácii) pre kvalifikáciu a závod (v postupnosti od tých, ktoré to najviac ovplyvňujú až po tie, ktoré menej). Čo je spracovaním pre výstup, t.j. ktoré všetky nastavenia meníte a ako volíte kompromis, aby ste sa trafili do nastavenia, ak je známe, že nastavené parametre sa menia tým, že monoposť zmení nielen svoju hmotnosť počas závodu o spálené palivo, ale aj rozloženie hmotnosti. Ak tieto veci overujete v tréningu, nie je možné odjazdiť kolá celého závodu, preto sa pýtam, ktorý úsek a s akým objemom paliva je pre vás najviac vypovedajúci, pre optimálne nastavenie pre tréning aj závod. Ďakujem ! 14

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jan_F1

    109.81.245.XXX
    Alonso Ahoj Xevi,

    je to pravda, že jsi byl u začátků Alonsa na motokáře? Bylo už tehdy zřejmé, že má velký talent?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    80.242.32.XXX
    Otazka Ja by som sa chcel spytat v akych toleranciach pracuju a hlavne sa "hybu" pri nstavovani auta pre jednotlive trate. Auto je nastavene v milimetroch alebo v desatinach a tak isto zmena geometrie - vakych rozsahoch sa to hybe. Ci su to tie milimetre alebo desatinky napriklad pri jemnom doladovani... Dufam ze Petr rozumies

    A este by ma zaujimalo nieco z tej mojej oblasti - ako je to s vyrobou suciastok. Vyrabaju si ich sami alebo aj kooperuju v akych presnostiach sa to vyraba (ano, viem ci tal som aj clanok :)) Hlavne co sa tyka vyrobi na CNC strojoch.

    No a este ma napadlo ako to funguje ked prechadzaju jazdci z jedneho temau do duheho. Kolko vedia o aute a hlavne kolko vedia preniest informacii z jedneho teamu do druheho... Jednoducho ako to maju chranene pred spionazou?

    a este ak ma nieco napadne tak napisem ak nevadi :)

    dodo

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Máš jedinečnou možnost, tak piš. Uvidíme, kolik toho bude, co vše Xevi zvládne (teď toho před Kanadou bude mít hodně, dnes se přesouvá z Prahy domů a zítra letí do Montrealu) a na co bude ochoten oficiálně odpovědět (těžko například očekávat, že veřejně popíše detailně novinky pro příští závody a strategii pro Kanadu. Ale co se týče jeho či F1 obecně, tak by neměl být problém).

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000324

        uzivatel000324

        80.242.32.XXX
        Nic konkretne nechcem nemusi menovat vobec zavody len v akych cislach sa hybu pri nastavaovani auta. Tie dalsie otazky su myslim dost vseobecne 04

        Inak teraz ked je moznost tak ani neviem co sa spytat :-)

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      80.242.32.XXX
      Dalsia varka trocha zo sukromia.

      - Ako casto je s rodinou ked v podstate cely rok lieta po svete a ci to manzelke a detom nevadi? :)
      - Ci ma cas navstivit aj krajnu v ktorej momentalne pretekaju
      - Ak moze nejako "opisat"/porovnat zarobky inzinierov v teame napr. v porovnani s pilotmi napr s Alonsom. 04
      - Mechanici v boxoch su inzinieri alebo naozaj "len" mechanici 03 pracuju aj na inych postoch napr. v tovarni?
      - Model pouzivany vo veternom tunely je na kolko percent rovnaky ako skutocne auto?.
      - Ako je to napriklad s rivalitou v jednolivych teamoch ako napirklad medzi fanusikovskimi tabormi?
      - Ak sa dlhsi dobu nedari napriklad ako im minuly rok je aj "krik" z vedenia a padaju neslusne slova na poradach? 04
      - ako velmi je dolezita spatna vazba od pilota inzinierom, aky vpliv ma na vyvoj auta pilot, aky vpliv maju inziniery?
      - kolko vedia o aute piloti myslim po technickej casti...

      fuu no nieco Petr vyber :)

      dodo

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.175.139.XXX
    Tak já bych se chtěla zeptat, co všechno závodní inženýři dělají a jaký je Pastor, jednou jsem ho potkala a byl to velice sympatický chlapík.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Ahááá... Tak Ty si "tam" bol s nim? 06 Dufam, ze sa pacilo! 01

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Jj, byl. Skvělý zážitek, pohodová atmosféra, konečně dostatek času a odpovědi na všechno.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama