DISKUZE K ČLÁNKU FIA Red Bullu zakázala díru v podlaze monopostu

Red Bull bude muset do VC Kanady upravit svůj monopost. FIA totiž označila jejich díru v podlaze za nepovolenou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA Red Bullu zakázala díru v podlaze monopostu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 05.06.2012 11:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000249 (Hlasovalo 17 lidí) 02.06.2012 18:00
takže nelegálne ... a čo som vravel pred týždňom… »
» Petr (Hlasovalo 14 lidí) 02.06.2012 18:25
Není povinný, to co má Sauber či Ferrari je… »
» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 02.06.2012 22:21
Každý, kdo dojede s menším množstvím paliva jak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  78.108.101.XXX
                  Díky za odpověď na druhou otázku. Souhlasím a omlouvám se, pokud jsi příspěvkem o RBR myslel i Sauber (obrázek jejich systému je přímo v článku) a Ferrari. Na první moji otázku by odpověď nebyla?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Olda

                    89.235.0.XXX
                    Zas takový historik nejsem, takže takový případ neznám. To neznamená, že neexistuje.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      78.108.101.XXX
                      No to taky nejsem, ale nejspíš se to nestalo. Ale nevím to jistě. Pokud vůz opakovaně schválí, neměli by pak prohlásit že není legální a zpětně je trestat za svoji "chybu". Pokud je na něm něco špatně, mají ostatní týmy možnost podat protest a zamezit tomu vozu startovat. Pokud se něco vyskytne až během závodu, můžou ho nechat diskvalifikovat z toho jednoho závodu. Nikdo to neudělal, ikdyž to věděli a měli tu možnost. Proč mají trestat RBR za něco, co nikomu nevadí? Pokud pominu zdejší fanoušky. 03 Nic proti tobě, jen mi to nedává smysl.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Olda

                        89.235.0.XXX
                        "neměli by pak prohlásit že není legální a zpětně je trestat za svoji "chybu"" na to máš odpověď dole ... Jindy tak již učinili.
                        [odkaz na stránku]

                        Oni nemají trestat za to, "co nikomu nevadí", ale za to, že auto není legální, neodpovídá předpisům. Pokud si přečteš pravidla, otvor prostě povolený v místě kde ho měli není a vůz byl nelegální.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
              • anonym

                89.235.0.XXX
                A přečti si ta pravidla, pak se budeš divit jako já, že RBR auto prvně prošlo. :)

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  78.108.101.XXX
                  Celý pravidla teď číst kvůli tomu nebudu. Ale prošlo nejspíš proto, že nikdo nepodal protest. Pročpak asi, když o tom všichni věděli? Mají je trestat dodatečně za to, že to nikomu nestálo za 10min psaní?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • anonym

                90.180.139.XXX
                Sauber a Ferrari nemají v podlaze otvor ale výřez.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  78.108.101.XXX
                  No co se týká funkčnosti je to "brutální" rozdíl co? Prostě funce stejná, jen jsou tam jiná písmenka. Nebude to nejspíš ten důvod, proč nikdo neprotestoval? Čekám, že to RBR příště jen zvětší až ke kraji a bude zase legální. 12

                  + 1 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.176.XXX
                    Jakou s tím má funkčnost souvislost? Naprosto nulovou. Prostě ostatní týmy se dokázaly přizpůsobit pravidlům a RB je svým řešením překročil, co ti na tom připadá divné? Jestli je jejich řešení nějak extra výhodnější nebo ne tady nikdo neřeší. Na tom se asi shodneme, že to extra výhoda nebyla a týmům to zase tolik nevadilo. To ale nic nemění na tom, že pravidla platí pro každého a FIA by měla reagovat dřív.

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • r_o_s

                85.207.27.XXX
                No, ale jako u Ferrari a u Sauberu to byl spíše výkrojek než díra, ne? Pokud vím, tak čistá díra byla jen u RedBullu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          78.108.101.XXX
          A kdo řekl, že je nelegální? Technickou prošlo, nikdo nepodal žádný protest....Pokud má jít o dvojí STEJNÝ metr, nemůžeš srovnávat hrušky z jablkama. Buď uveď příklad, kdy někomu prošlo míň paliva, nebo kdy někoho diskvalifikovali z několika závodů zpětně kvůli nejasným pravidlům. Bylo by fajn místo mínusů číst nějakou odpověď. 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Olda

            89.235.0.XXX
            [odkaz na stránku]

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              78.108.101.XXX
              Snahu cením. Ale v tomto případě šlo o úplně jiné pravidlo a trest dostali a ještě přísnější (diskvalifikace+2 závody a podmínku na rok za snahu o podvádění s tajnou naádrží). Ono to dnešní pravidlo tenkrát ani neplatilo.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Olda

                89.235.0.XXX
                Jde spíš o to, jak se k trestu dostali a jak trestali, nejde o výši trestu.

                Komisaři se v případě BAR po závodě rozhodli vůz nediskvalifikovat, FIA se ale další den odvolala a rozhodnutí změnila, přitom trestala zpětně.

                Dnes FIA také změnila rozhodnutí, ale netrestala zpětně. Takže případy jsou ... odpověď na tvou první otázku :).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  78.108.101.XXX
                  Ono je to trochu složitější. Ona tenkrát FIA trestala jen diskvalifikací jen v tom závodě, ve kterém to objevili. Předpisy byly tehdy jiné a FIA mohla měnit rozhodnutí komisařů (což tuším dnes nemůže a studovat 20 let staré předpisy se mi nechce). BAR nedostal diskvalifikaci z ostatních závodů začátku sezony, ale jen z toho jednoho kde byl prohřešek zjištěn + zákaz ve 2 příštích. Ono by se našlo několik příkladů, kdy v posledních 10-ti letech někdo měl systém, který se v průběhu sezony zakázal. Dostal někdo trest diskvalifikace ze všech závodů, kdy byl použit? Ne. Nebyl by to pak dvojí metr?

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • hmmm

                  188.120.195.XXX
                  Rozdíl je v tom, že u BAR šlo o skrytou konstrukci, která byla proti pravidlům a FIA to kvalifikovala jako podvod nebo aspoň pokus o podvod. U Red Bullu jde o vnější, na první pohled viditelnou část vozu. Nic neschovávali, prostě udělali takovou díru do podlahy na takovém místě, kde by být neměla, a jestě ke všemu nebyla v tomto ohledu pravidla úplně jednoznačná (proto byla upravena). Vůz pokaždé prošel přejímkou, tak je nemůžou zpětně diskvalifikovat.kvůli vlastní chybě.

                  Navíc u BAR šlo o fixlování s palivem/hmotností a na to je FIA obzvlášť citlivá.

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Majky

    78.102.125.XXX
    :( Měli to zakázat už v Bahrajnu. Takhle akorát FIA ukázala, jak je neschopná a pomalá.

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ja

      178.41.101.XXX
      Presne tak!
      Takto si hociktorý tím môže do svojho monopostu zakomponovať diskutabilnú vychytávku s ktorou môže vyhrať jednu, dve VC kým im to zakážu.Takto sa to môže beztrestne opakovať celú sezónu.02

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama