DISKUZE K ČLÁNKU Webber o závodě v Monaku: Proč nepomohl Vettelovi a s čím se musel vyrovnávat?

Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje svůj poslední velký úspěch - vítězství ve Velké ceně Monaka.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Webber o závodě v Monaku: Proč nepomohl Vettelovi a s čím se musel vyrovnávat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 01.06.2012 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 8 lidí) 31.05.2012 09:04
:-) A zrovna tady si to dovedu dost dobře… »
» Pikaso (Hlasovali 5 lidé) 31.05.2012 17:47
hahaha Zdar lidičky. No tak já jsem ten… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 01.06.2012 07:37
V Monaku žádná degradace na měkké směsi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Tom

    193.41.42.XXX
    A já si zase myslím, že velký prdlajs. Jak jinak by mohl Pérez zajet o 1,5 sekundy lepší kolo než nejrychlejší jezdci? A Vergne v kole 25 zajede skoro stejně rychlý kolo jako špička na konci závodu? Velký prdlačky, Webber je brzdil celej závod a Rosberg si prostě udržoval odstup, aby neodrovnal pneumatiky jízdou v závěsu. Stejně kromě Péreze nikdo nepředjížděl a Pérez taky předjel jenom ve chvíli, kdy byl tak cca o 3 vteřiny na kolo rychlejší, jinak bez šance.
    Prostě pozice na dráze byla důležitější než všechno ostatní, takže všichni vzorně kroužili a o nic se nepokoušeli. Taková nuda jako tenhle závod letos ještě nebyla.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    hahaha Zdar lidičky.
    No tak já jsem ten konkrétní spekulant a osobně jsem přesvědčen, že zdržoval a zároveň, že to byla klasická strategie týmu, která už je teď povolena, ale využívala se vždycky. Proč si to myslím ??? No protože předjetí v Monaku je všeobecně těžké předjíždět a ještě navíc v počátku sezony, kdy každej počítá každý bod a raději to odkrouží a získá o 10 bodů méně, ale získá je. V konečném pořadí mohou být rozhodující. Druhý důvod proč si to myslím je ten, že při neustále přemílané degradaci gum prostě není možné, aby pilot se stejnou směsí používanou už 30 kol jezdil rychlejší kola než pilot s gumama novýma. Při dnešní degradaci gum je to prostě nesmysl. Třetí důvod je ten, že pokud by skutečně nebrzdil ostatní jak tvrdí, tak by klidně jako důkaz místo zbytečných slov zveřejnil data z telemetrie svého vozu a nemusel by zbytečně nic vysvětlovat. Ty ale neukážou, protože ty prostě mluví jasně a každej kdo se v tom jenom trochu vyzná by poznal, že prostě zpomalil. No a proč nebrzdil ještě víc ??? Protože SV už měl ty gumy tak jetý, že by to bylo tak okatý, že by o tom nikdo nediskutoval a každej by to prostě věděl. No a proč to udělal MW ??? No protože ví, že ho stejně nenechají jet na mistra světa a protože je smířenej s rolí nosiče vody neboli týmové dvojky.
    No a závěrem už jenom to, že mě osobně vůbec nevadí, že to udělal a dokonce i chápu proč to tým chce, ale co mě rozčiluje je to jak každej pořád říká a vysvětluje, že to tak není.
    Tak zdar mudrlanti

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      V Monaku žádná degradace na měkké směsi paradoxně nebyla (resp. tak malá, že ji vynahrazovala spotřeba paliva). Viz Vettelových 43 kol, v jejichž závěru byl stále rychlejší než jezdci na nových pneu.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        Tak jenom stručně. Pojem žádná degradace je totální nesmysl. Současné gumy jsou tak dělané, že se prostě ničí a ničí a i kdyby byly strašně minimálně degradovaný tak prostě nemůžou bejt rychlejší než ty nové. Možná jedno dvě kola než se ty nové zahřejí na optimální teplotu. Srovnání je stejné jako v běžném provozu nové gumy a 5 let staré gumy. Na těch starých prostě stejnou zatáčku rychleji než na těch nových neprojedeš. No a pokud tě to zajímá, koukni na článek pokračování soubojů týmových kolegů. Je tam sice jenom graf časů na kolo, není to telemetrie, ale i zde je jasně vidět o co vlastně šlo. No a o palivo jak tu píše někdo další přeci nejde vůbec. To ubejvá pořád všem stejně.

        + 2 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Tak to je těžké, když si někdo plete degradaci s fyzickým opotřebením pneu. 04
          A co se týče pneumatik, to se nezlob, to věřím více Hemberymu než tobě.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Proky

    147.32.97.XXX
    teamradio neívm jestli jsem dobře rozuměl... ale zdálo se mi, že Webberovi bylo během závodu řečeno, že Vettel už má dobrý náskok, ať jede.. a pak fakt zrychlil.. jinak ztrácel na Vettela skoro sekundu na kolo.. ale možná jsem si to jen blbě přeložil z Aj 03

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nejspíš. Protože po většinu času bylo mezi Markem a Rosbergem přes 2s, tak se dá dost těžko mluvit o zdržování. A kdyby opravdu chtěli Vettela dostat dopředu, nebyl problém jezdit klidně pár kol o 1-2s pomaleji a Vettela tím dostat na první místo. A že Mark potom zrychlil? No ono už to tak bývá, že s ubývajícím palivem se časy vylepšují. 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Proky

        147.32.97.XXX
        s tím zrychlením jsem to myslel tak, že poté co se Vettel dostal na první místo, Mark byl mnohem pomalejší a nabíral velkou ztrátu... pak dostal to hlášení (co jsem špatně pochopil asi 12 ) a najednou se ten rozestup ustálil.. ale asi je to tím palivem, pneumaikami a kdo ví čím 04

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Chápu, ale ono to bylo celkem plynulé. Postupně Seb zpomaloval a Mark zrychloval. Těch rozestupů jsem si dost všímal. Bylo tam určitě nějaké kolo, kde byl skok větší, ale to už je normální, že se někomu kolo povede a druhému ne. A dokud byl rozdíl mezi Markem a Rosbergem přes sekundu, tak ho nijak zdržovat nemohl.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    :-) A zrovna tady si to dovedu dost dobře představit, protože se tu stejně nedá předjet :-) Ale proč by to dělal....jede i proti Sebovi, takže je blbost mu pomáhat :-) Špatně promyšlená spekulace.

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bango

      82.145.208.XXX
      špatně promyšlená argumentace. Je naivní si představovat, že strategii týmu při závodě určuje jezdec.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama