DISKUZE K ČLÁNKU Webber o závodě v Monaku: Proč nepomohl Vettelovi a s čím se musel vyrovnávat?
Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje svůj poslední velký úspěch - vítězství ve Velké ceně Monaka.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Webber o závodě v Monaku: Proč nepomohl Vettelovi a s čím se musel vyrovnávat?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Tom
09:59 01.06.2012 193.41.42.XXXA já si zase myslím, že velký prdlajs. Jak jinak by mohl Pérez zajet o 1,5 sekundy lepší kolo než nejrychlejší jezdci? A Vergne v kole 25 zajede skoro stejně rychlý kolo jako špička na konci závodu? Velký prdlačky, Webber je brzdil celej závod a Rosberg si prostě udržoval odstup, aby neodrovnal pneumatiky jízdou v závěsu. Stejně kromě Péreze nikdo nepředjížděl a Pérez taky předjel jenom ve chvíli, kdy byl tak cca o 3 vteřiny na kolo rychlejší, jinak bez šance.
Prostě pozice na dráze byla důležitější než všechno ostatní, takže všichni vzorně kroužili a o nic se nepokoušeli. Taková nuda jako tenhle závod letos ještě nebyla. -
Pikaso
17:47 31.05.2012 178.17.100.XXXhahaha Zdar lidičky.
No tak já jsem ten konkrétní spekulant a osobně jsem přesvědčen, že zdržoval a zároveň, že to byla klasická strategie týmu, která už je teď povolena, ale využívala se vždycky. Proč si to myslím ??? No protože předjetí v Monaku je všeobecně těžké předjíždět a ještě navíc v počátku sezony, kdy každej počítá každý bod a raději to odkrouží a získá o 10 bodů méně, ale získá je. V konečném pořadí mohou být rozhodující. Druhý důvod proč si to myslím je ten, že při neustále přemílané degradaci gum prostě není možné, aby pilot se stejnou směsí používanou už 30 kol jezdil rychlejší kola než pilot s gumama novýma. Při dnešní degradaci gum je to prostě nesmysl. Třetí důvod je ten, že pokud by skutečně nebrzdil ostatní jak tvrdí, tak by klidně jako důkaz místo zbytečných slov zveřejnil data z telemetrie svého vozu a nemusel by zbytečně nic vysvětlovat. Ty ale neukážou, protože ty prostě mluví jasně a každej kdo se v tom jenom trochu vyzná by poznal, že prostě zpomalil. No a proč nebrzdil ještě víc ??? Protože SV už měl ty gumy tak jetý, že by to bylo tak okatý, že by o tom nikdo nediskutoval a každej by to prostě věděl. No a proč to udělal MW ??? No protože ví, že ho stejně nenechají jet na mistra světa a protože je smířenej s rolí nosiče vody neboli týmové dvojky.
No a závěrem už jenom to, že mě osobně vůbec nevadí, že to udělal a dokonce i chápu proč to tým chce, ale co mě rozčiluje je to jak každej pořád říká a vysvětluje, že to tak není.
Tak zdar mudrlanti-
-
Pikaso
18:19 01.06.2012 178.17.100.XXXTak jenom stručně. Pojem žádná degradace je totální nesmysl. Současné gumy jsou tak dělané, že se prostě ničí a ničí a i kdyby byly strašně minimálně degradovaný tak prostě nemůžou bejt rychlejší než ty nové. Možná jedno dvě kola než se ty nové zahřejí na optimální teplotu. Srovnání je stejné jako v běžném provozu nové gumy a 5 let staré gumy. Na těch starých prostě stejnou zatáčku rychleji než na těch nových neprojedeš. No a pokud tě to zajímá, koukni na článek pokračování soubojů týmových kolegů. Je tam sice jenom graf časů na kolo, není to telemetrie, ale i zde je jasně vidět o co vlastně šlo. No a o palivo jak tu píše někdo další přeci nejde vůbec. To ubejvá pořád všem stejně.
-
-
-
Proky
14:05 31.05.2012 147.32.97.XXXteamradio neívm jestli jsem dobře rozuměl... ale zdálo se mi, že Webberovi bylo během závodu řečeno, že Vettel už má dobrý náskok, ať jede.. a pak fakt zrychlil.. jinak ztrácel na Vettela skoro sekundu na kolo.. ale možná jsem si to jen blbě přeložil z Aj-
Mike17
17:14 31.05.2012 93.99.87.XXXNejspíš. Protože po většinu času bylo mezi Markem a Rosbergem přes 2s, tak se dá dost těžko mluvit o zdržování. A kdyby opravdu chtěli Vettela dostat dopředu, nebyl problém jezdit klidně pár kol o 1-2s pomaleji a Vettela tím dostat na první místo. A že Mark potom zrychlil? No ono už to tak bývá, že s ubývajícím palivem se časy vylepšují.-
Proky
19:35 31.05.2012 147.32.97.XXXs tím zrychlením jsem to myslel tak, že poté co se Vettel dostal na první místo, Mark byl mnohem pomalejší a nabíral velkou ztrátu... pak dostal to hlášení (co jsem špatně pochopil asi ) a najednou se ten rozestup ustálil.. ale asi je to tím palivem, pneumaikami a kdo ví čím-
Mike17
09:11 01.06.2012 93.99.87.XXXChápu, ale ono to bylo celkem plynulé. Postupně Seb zpomaloval a Mark zrychloval. Těch rozestupů jsem si dost všímal. Bylo tam určitě nějaké kolo, kde byl skok větší, ale to už je normální, že se někomu kolo povede a druhému ne. A dokud byl rozdíl mezi Markem a Rosbergem přes sekundu, tak ho nijak zdržovat nemohl.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek