DISKUZE K ČLÁNKU Nejčerstvější poznatky Lotusu z Barcelony: Tvrdá směs paradoxně rychlejší než měkká
Prvních pět závodů je za námi. Týmy se stále snaží přijít na kloub novým pneumatikám Pirelli a zlepšit svou práci s nimi. Jaké poznatky si odnáši z dějiště posledního závodu - z Barcelony - tým Lotus?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nejčerstvější poznatky Lotusu z Barcelony: Tvrdá směs paradoxně rychlejší než měkká
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
erdedy
11:16 15.05.2012 195.80.165.XXXPetr: mala uvaha/otazka :-) Viem, ze na niektorych typoch tratí, je tvrda zmes, povedzme - vyhodnejsia.
Vzhladom na to, ze sa tohtorocne specifikacie lisia udajne omnoho menej (teda v rozdiele na kolo a asi aj v zmesi samotnej) - je mozne,ze by to bolo prave tym, ze moze jazdec "omnoho viac zatlacit", bez rizika rychlej degradacie a tak ju dostat do "lepsieho" pracovneho okna - tym z nej aj dostane "lepsiu" rychlost?
Ale asi to plati, len pre niektore okruhy.-
Petr
11:48 15.05.2012 109.81.245.XXXVíce podle mě u tvrdších směsí můžou, ale "omnoho viac" - to zas ne. Letos je situace pneumatik hodně zvláštní, jaká je podle tebe ideální teplota pro jednotlivé směsi? Nemusíš samozřejmě přesně na stupňe (já ti to pak napíšu, co nám řeklo Pirelli), jen by mě zajímalo zda podle tebe tvrdší směs funguje při vyšší / nižší teplotě.-
anonym
12:36 15.05.2012 212.5.194.XXXFiha... Tak to neviem presne ale u Bridge to tusim bolo u suchych cca 80st. +/- cca 10st...(?) asi podla zmesi
Ale druha vec, myslim ze sa ani tak nemusia menit prac. teploty tiez nejak "prilis dramaticky" (Neviem kolko?).
A diky za super info!-
Petr
12:45 15.05.2012 109.81.245.XXXAnonymům neodpovídám (a přednostně registrovaným čtenářům), ale předpokládám, že jsi se zase zapomněl přihlásit, erdedy. Zaregistruj se a máš to z krku, ne?
Ok, takže letos se podle Pirelli nejsnadněji zahřívá superměkká směs, která funguje kolem 95 °C. Měkčí směs, stále orientované spíše na výkonnost, funguje při 105 °C. Středně-tvrdá s vylepšenou konzistentní a stále vysokou úrovní přilnavosti funguje při 115 °C a konečně tvrdá s menší přilnavostí, ale výkonnostní stabilitou, funguje kolem 125 °C.
Samozřejmě ne pouze přesně při těchto teplotách, je tam určité výkonnostní okno, a záleží i na dalších podmínkách. Svou roli v trápení týmů letos sehrává i cca 20% deficit přítlaku na zádi v důsledku omezení v oblasti foukání.-
erdedy
19:12 15.05.2012 95.102.216.XXXTak nasi dnes "LTT"... uff
Ale Vasi dnes pekne rozbombovali Nemcov...
P.S.: v mojom prispevku (13:12) som tak "sikovne" zasil otaznik (v poslednej vete), ze to moze vypadat ako konstatovanie... ale fakt je, ze som skor potreboval "Tvoje pozehnanie" (alebo naopak ine vysvetlenie/vyvratenie teorie)
I tak diky za super detaily!-
Petr
20:41 15.05.2012 78.157.160.XXXNaši, o nic nešlo, počítat se bude čtvrtek. A propo, co to je LTT? [odkaz na stránku] Já znám jen LTO
Jestli zmiňuješ šikovně zašitý otazník, tak doufám, že se mi podařilo alespoň šikovně zašít odpověď. Jestli ne, tak se zeptej ještě jednou (a piš to pomalu, ať to pochopím i já ).-
erdedy
21:36 15.05.2012 178.41.66.XXXLTT - (citaj eLTéTé ) je skratka pre "Len-Tak-Tak"
A otazka zjednodusena a pomaly znie - tie teamy, co mali problem minuly rok zvladat fukanie, maju vlastne teraz nejaku vyhodu? (napr. Williams)
Ked si predstavime, ze museli ten chybajuci pritlak "nahanat konvencnym sposobom" , tak by mohli mat "cisty" pritlak (bez vyfukov) mozno "lepsi" nez klasicky "vyfukari" (Renault, Mercedes).
A druha podotazka - moze do tej skupiny (vzhladom na vykonnost tento rok) patrit aj Lotus, kedze nefukali/nezvysovali pritlak len "ciste" na zadnej naprave?
Sorry jednodussie to neviem naformulovat
P.S.: finale asi zas nebude, jedine, ze Kanada preflamuje noc predtym... alebo budu "marod"...-
Petr
09:36 16.05.2012 109.81.245.XXXJo, podle mě určitou výhodu mít mohou, protože se pro ně tak dramaticky nezměnilo rozložení generovaného přítlaku (nezažili tak velký pokles), proto můžou mít relevantnější údaje o degradaci pneu a lépe s nimi pracovat. Samozřejmě se to týká i Lotusu.
Kanaďany musíte opít, já si na Švédy věřím.-
-
-
-
-
-
-
-
erdedy
20:02 19.05.2012 178.41.66.XXXVújtek je KING!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(sorry,nejde mi "u" s kruzkom). Ale to je trener/couch, ktory dokazal ako jediny nakopnut SVK !
Sorry Péťo... zajtra ideme na Rusov!
Vyborna hra na jednej aj druhej strane neuveritelne!!! Skoda, ze "papalasi" stale len jednaju o spolocnej lige... (Vújtek na hrad!!!!!)
Uz som na sr..y Sorrry...
este ten Lotus a "konec"...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek