DISKUZE K ČLÁNKU Ideální teplota pneumatik rozhoduje šampionát: kdo se trefí, vyhrává

Pneumatiky se stávají klíčovou záležitostí v letošním boji o titul. Černé zlato bylo vždy důležité, ale po úpravách před sezónou je teplotní rámec pro jejich fungování ještě menší, v závodech jsme proto svědky odlišné formy jednotlivých týmů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ideální teplota pneumatik rozhoduje šampionát: kdo se trefí, vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 25.04.2012 09:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    46.39.182.XXX
    Proč Proč se vlastně mení směsi každý rok? Ať udělá Pirelli jednu směs na 3 roky.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      188.120.195.XXX
      Loni byl moc velký rozdíl mezi výkonností různých směsí, tak ho zmenšili. Jenom dělají, co se jim zadá.

      Menší meziroční změna specifikace pneumatik, pokud je potřeba, nemůže být na škodu. Zamíchá to pořadím na začátku sezóny, než se týmy naučí s novými pneu pracovat a skoro nic to nestojí. Naproti tomu každá závažnější změna vozu (pro letošek výfuky a rozměry, takže v podstatě kompletní přehodnocení aerodynamiky, chlazení, vyvážení, atd.) stojí ohromné prostředky.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        92.63.49.XXX
        když už, tak skoro nic to nestojí Pirelli! Ale před týmy je zase složitý úkol, jak upravit aerodynamiku vozu, rozložení zátěže, foukání výfuků, způsob nastavení....atd. Čili je zase čeká překopávání již vloni vyřešených věcí a přizpůsobování se novým podmínkám, tedy se nic neušetří, naopak se každoročně vyhazují stejně kolosální prostředky na řešení stále stejných problémů jen posunutých do nových rovin. Ekonomická F1 - to je protimluv.
        Buď se zmrazí vývoj a všichni časem dojdou na stejnou úroveň - výsledek nuda diváků a nezájem sponzorů. Nebo se nastaví nějaká pravidla, ale opět bude časem výsledek nuda a konec sponzoringu. Jediné řešení je stále míchat pravidly a směsemi pneumatik. Divák si užije, ale F1 už absolutně nebude o nejlepší technice a o umění řidičů, ale o úspěšnosti sledovačů počasí, o výkonnosti simulátorů a hlavně o štěstí.
        Možná by se stáje měly zaměřovat na laboratorně detailní rozbor směsí pneumatik a povrchů každého okruhu a tím na zjištění přesných vlastností na simulátorech pneumatik, dále na vývoj zařízení umožňující v reálném čase chladit nebo ohřívat pneu a na lepší sledování počasí a jeho aplikaci na nastavení vozů. Ale hlavně na samonastavitelné díly ve stylu redbuláckého předního křídla, kdy v závislosti na teplotě a rychlosti se díl stává ohebnější nebo se může tvarově měnit a tím i přesouvat hmotnost atp. :-)

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hmmm

          90.179.165.XXX
          "Ale před týmy je zase složitý úkol, jak upravit aerodynamiku vozu... foukání výfuků..."

          Kvůli menší změně směsi pneumatik? Ale jdi, ty brepto! Když zůstanou stejné vnější rozměry, zůstane stejná i aerodynamika. Týmy budou na aeru vč. výfuků stále pracovat, ale to je běžná evoluce.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama