DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg za tvrdé bránění pozice před Hamiltonem a Alonsem trestán nebude

Komisaři po prozkoumání obou incidentů, kdy se Nico při své obraně vyhnal mimo trať Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa, rozhodli, že německého závodníka nebudou trestat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg za tvrdé bránění pozice před Hamiltonem a Alonsem trestán nebude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 69, poslední 25.04.2012 17:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 20 lidí) 22.04.2012 19:32
Ale zase to bude velká zábava než když ujede na… »
» tom11 (Hlasovalo 9 lidí) 22.04.2012 23:54
je to tak zcela výjimečně s rozhodnutím FIA… »
» virtual (Hlasovali 4 lidé) 23.04.2012 10:54
Popravdě si jistej taky nejsem (onboardy jsem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Alonso Je zajímavé, že když Alonso vytlačil v Monze Vettela, nikdo z vás to něřešil. A to Vettel byl vedle něj (dokonce víc vepředu než Alonso a ne že se teprve blížil k zadnímu křídlu jako u Rosberga), vytlačil ho na trávu (ne na asfalt) a v zatáčce bez únikových zón (ne na rovince s luxusní možností návratu na trať). Jooo, není nad objektivitu. Zrovna Alík má co se rozčilovat. 12

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Video - Rosberg a Alo jeli vedle sebe, Ros vytlačoval... Pokud se podle tebe Alo teprve blížil k zadnímu křídlu Rosberga, což není pravda, tak samozřejmě není co řešit. Na videu níže je vidět, že Alo a Rosberg projeli zatáčku vedle sebe (že byl Ros o křídlo vpředu na tom nic nemění) a pokračovali dál, respektive mohli by pokračovat, pokud by Rosberg nevytlačoval ven a tím souboj neukončil. Ten souboj začal už dříve a mohl trvat klidně i dál, ať už by vyhrál jeden nebo druhý, což se muselo líbit všem, co tady volají po starých časech. Ale ouha - jiným nevadí, pokud piloti vytlačují a tím se soubojům brání.

      www.youtube.com/watch?v=9OPOnvHh4gg

      Tady je to vidět ještě lépe, než na videu, co jsem viděl předtím.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Podíval jsem na to video několikrát a přesto nejsem schopný posoudit, jestli byl Alonso svým předním křídlem na úrovni Rosbergova zadního, nebo až za ním. To že vyjel zatáčku víc vnitřní stopou ještě neznamená, že už ho předjížděl. Z tohoto pohledu to nemůže posoudit s jistotou nikdo. Komisaři mají jistě videa z obou vozů a nějak předpokládám, že to z nich bude vidět podstatně líp. A nemám žádný důvod si myslet, že všichni ti komisaři různých národností zbožňují zrovna Rosberga natolik, aby mu úmyslně nadržovali. Podle mě rozhodli naprosto stejně jako v podobném případě v Monze 2011. Že se nelíbí Alíkovi to samé, co dělá jiným.... To je prostě Alonso. 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Když ono nejde jen o to čumět na záběry.
          - Když se oba objeví v kameře sledující rovinku, má Alonso přední křídlo před zadními koly Rosberga. I z dalšího pohybu vozů je patrné, že jsou vedle sebe, jinak by následná akce nedávala smysl. Kdyby byl Alonso po výjezdu za Rosbergem, tak by se to nikdy nemohlo odehrát takto, protože by se Alo logicky zavěsil za něj a útočil o něco později.
          - Jestli byl Alo za Rosbergem, tak to znamená, že Ros vytlačoval vzduch a Alo tam celou dobu najížděl až vyjel ven z dráhy. To je zjevný nesmysl, že jo? Kdybys jel za někým a on ti takhle začne uhýbat doprava, tak mu to švihneš levou stranou i ty. Prostě tvrzení, že vedle něj Alo nebyl, nemůže platit. Otázka je, kolik vozu měl vedle něj, možná tak půlku, těžko říct, ale podle mě dost na to, aby se provinil proti pravidlům, tím spíš pokud to udělal dvakrát. Jednou by to člověk vzal, že to přepískl při bránění, ale podruhé ne, to se na mě nezlob. Nejsme někde v destruction derby, aby do sebe soupeři najížděli a vyháněli se z tratě, to je kravina. Jedna věc je soupeři zmenšit místo, což udělali více jezdců, ale s respektem, druhá věc je zajet na bílou čáru a zablokovat ho úplně.
          - Proč komisaři takto rozhodli jsem nezkoumal, protože k tomu narozdíl od té situace nemáme doklady. Pokud nám ale chceš namluvit, že komisaři nemohou mít jiný důvod k nadržování, než zbožňování Rosberga, tak máš velmi omezený pohled na věc. Těch možných důvodů je daleko víc, takže tohle není žádný argument. Třeba se prostě alibisticky báli reakcí a tak si to nechali až po závodě a pak došli k závěru, že bude nejjednodušší, když to nechají tak a ono to vyšumí. To je mnohem pravděpodobnější varianta než jakési "zbožňování Rosberga". Nebo jim to šel "včas vysvětlit" pan Brawn a oni na to kývli a už se tím nezabývali. Nebo nemají moc rádi Alonsa a Hama, nebo nechtěli trestat Mercedes, který potřebuje nějaký úspěch, nebo se prostě nedokázali shodnout. To není podstatné a neschovával bych se za jejich rozhodnutí. Podle mě Rosberg jednal proti pravidlům, které oni sami uvedli. A zatímco Alonso v Monze Vettela nevytlačil a nechal mu tam místo, byť to bylo na hraně (ale Vettel se sám rozhodl zariskovat, když to tím vnějškem zkoušel), v Bahrajnu bylo místa mnohem více, ale Rosberg vytlačil soupeře z jedné strany na druhou. To je "trošku" rozdíl.
          - Taky bych se tě zeptal při tvém pohledu na věc - za to byl tedy potrestán Schumacher předloni s Barichelem? Oba jeli rovně, Barík zaútočil, Schumi lehce zavíral. Jenom za to, že tam byla zeď? A za co byl potrestán Massa loni v Indii? Byl taky kousek před Hamáčem a volil si stopu. Za kolizi? Kdyby se Alo s Rosem srazili, najednou by komisaři rozhodli jinak?

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            No on by dával smysl Alonsův manévr i v případě, že by byl jen těsně za Rosbergem. Změnit směr a zkusit to na levé straně je blbost. Neměl by šanci na předjetí. Rosberg dobře věděl, proč si hlídal pravou stranu. Jedině z té mu něco na tak krátké rovince hrozilo. Ale rozhodně se tu nechci hádat, jestli náhodou Alík nebyl nějakým centimetrem vedle něj. Z toho videa to nepozná ani Bystrozraký. 03 A protože komisaři mají nejspíš video, tak věřím že viděli víc jak my.
            Jasně že komisaři nemusejí rozhodnout úplně správně, pokud nemají ideální informace. Jsou to jen lidi. Jen nějak nechápu, proč by si měli do toho nechat kecat zrovna od Brawna a ne od Domenicaliho nebo Whitmarshe. Jsou určováni před závodem, pokaždé jiní a ne Brawnem. To je má všechny podplacené???
            I když Alonso nechal v Monze teoreticky nějaký milimetr, byl si dobře vědom, že Vettel musí do trávy. A udělal úplně to samé co Rosberg. Ideální stopa v tom místě je VNITŘKEM zatáčky a on najel úplně do vnějšku. Takže nechápu, včem že to byl risk samotného Vettela. To měl čekat, že Alík vyjede totálně mimo stopu a vytlačí ho na trávu?
            Předloňské Maďarsko jsem neviděl, tak to nemůžu posoudit, ale Massův trest v Indii jsem asi jako jediný moc nepochopil.
            Jen reaguju na příspěvky, že by to Hamovi nebo Alíkovi neprošlo. To je podle mě blbost, už jim to prošlo. 03

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hmmm

              188.120.195.XXX
              Vnitřkem? Po úplném vnitřku se Curva Grande většinou vůbec nejezdí - ideální stopa vede nejblíž necelou šířku auta od obrubníku. Na výjezdu pak až na levou polovinu trati. Alo jel v defenzivě konec zatáčky až k výjezdu víc vnějškem, o tom žádná. Největší rozdíl byl proti ideální stopě odhadem na šířku auta, možná půldruhé - žádná tragédie. Onboard čistý průjezd Alo 2011: [odkaz na stránku]

              Podezřívat Fernanda z úmyslné prasečiny je stejně dost přitažené za vlasy. On jezdí víc hlavou než pudově, takže si většinou i ve vypjatých okamžicích hlídá pravidla a často se včas stáhne, než by riskoval trest. Viz rozdíl v reakci na Nicovo zavření Ham vs. Alo. Někdo říkal, že vyměkl. Prd vyměkl! Pravidla zakazují získání výhody jízdou mimo trať, proto se stáhl. I z jeho rekce na Twitteru je to jasně patrné a navíc to nebyl zdaleka jediný případ. Ani jediný případ, kdy za to dravec v Lewisovi reflexivně vzal a prošlo mu to. Nic proti tomu - když komisaři rozhodli nepotrestat Nica, bylo logické netrestat dodatečně ani Lewise. No, nejvíc ostrouhal právě Fernando. 12

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                No našel jsem i videa, kde konec nevyjíždějí až tak doleva. Tak jak tak mi nepřišel průjezd s Vettelem zrovna standartní. Ale je to celkem jedno, prostě vidím podobnost mezi oběma manévry. A podle fotky kterou tu dal Hakki Sr (díky) Alonso nebyl zrovna na úrovni Nika. Jestli Fernando nebyl už víc vepředu, tak se nedá mluvit ani o vytlačení. Prostě ho jen nepustil doprava. Jestli z tohoto pohledu vycházeli i komisaři, je jasné že nemohli rozhodnout jinak.

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.178.213.XXX
        Zrovna ty mi rikej neco o tom, ze vymyslim. Staci se podivat na to tvoje video a kazdy rozumny clovek musi videt, ze zatacku neprojeli vedle sebe. Projeli ji kazdy v jine stope ale celou zatacku je Alonso za Rosbergem, nikoli vedle nej. 20

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • KarelKryl

          89.102.15.XXX
          Přesně tak, evidentně se nedostane ani na jeho úroveň!!! nechápu kde ty optický klamy lidi berou... ps.: jsem fanoušek Alonsa, ale rozhodně mu nehodlám nadržovat..

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000249

        uzivatel000249

        188.167.44.XXX
        vytiahol som pre Vás s videa:
        [odkaz na stránku]
        ďalej už ALO nezrýchloval, ako HAM ...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • KarelKryl

          89.102.15.XXX
          skvělé!! a prej že na stejné úrovni :)) dik

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000249

            uzivatel000249

            78.99.200.XXX
            tak to, že neboli presne vedľa seba, to vie asi každý ... ale či bol, alebo nebol aspoň kúsok vedľa, tak ani z tohoto videa to celkom nevidno ... :-/


            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • KarelKryl

              89.102.15.XXX
              no my to nevidime ani stoplý a Rosberg to sleduje ve 200 - 300 km/h a bude řešit jestli tam je Alonso 1cm nebo ne.. Alonsa mám rád pro jeho jezdeckej um ale jeho fňukání mi začíná být silně nesympatické

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.176.XXX
                - Alo a Rosberg u toho byli a ty víš velké kulové o tom, jak to viděli, a jestli byl Alo naštvaný oprávněně. Probírali jsme tu své úhly pohledu na to, co ti jezdci vyváděli, kde měli své vozy a jak se k tomu staví pravidla, takže pokud nemáš nic k věci, jsou tvé komentáře jen mlácením prázdné slámy.
                - Tu hloupost s 1 cm jsi snad nemyslel vážně, i když se obávám, že ano. BTW nejsi ty Duncan66 alias anonym? 03

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  90.176.83.XXX
                  jj, je to tak

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • KarelKryl

                  89.102.15.XXX
                  ne nejsem žádnej Duncan.. popravdě ani nevím jaký je tvůj názor, ale spousta lidí tu psalo že tam byl půlkou auta, jediný kdo tady přispěl něco objektivního byl Hakki a to jeho foto ukazující že nebyli ani na úrovni, jinak ostatní úvahy coby kdyby, a že projeli zatáčku vedle sebe?? před tím fotem, no nenech se vysmát.. Já taky nepřidávám nic, jenom se tupě nestavím na stranu Alonsa a napíšu svůj názor, jako ty.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Z jakého videa jsi to vytáhl?

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000249

            uzivatel000249

            78.99.200.XXX
            kukni logo TV stanice ... :-)

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              No jo, ale myslel jsem, jestli je to někde na netu ke stažení. Asi ne, co? Jestli říkáš, že ani v jejich záznamu to není vidět celé, tak nic no. Budu teda věřit, že jsem se mýlil, a Rosberg sice nenechal žádné místo, ale Alo zase neměl rychlost, aby se tam nacpal a nejspíš by ho nedal (nicméně ten souboj mohl dál pokračovat).

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      188.120.195.XXX
      Tady byl Alo nejblíž k okraji - Seb tam měl pořád místo na jízdu po čáře. [odkaz na stránku] Technicky vzato ho Ferda nevytlačil. Taky je vidět (tohle je okamžik Sebova vyjetí), že to s tou zatáčkou nebylo zdaleka tak horké, jak to vypadalo z pohledu TV kamery nízko u země ve dvou třetinách rovinky mezi C. Grande a V. della Roggia.

      Nico nenechal na trati ani centimetr - sám jel pravými koly po čáře. Otázka zní - uvidíme někdy Ferdův a Lewisův onboard, abychom si mohli udělat představu o tom, co podle komisařů je (nebo spíš není) "významná část vozu"? Nemyslím to zle, Nica mám rád, ale tohle bylo podle mě nejspíš za hranou fair play.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama