DISKUZE K ČLÁNKU Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny

Po nečekaném vítězství Fernanda Alonsa v Malajsii se Ferrari rychle vrátilo do šedých vod průměru. I když se podle oficiálních prohlášení pracuje na zlepšení F2012, technický ředitel Fry varuje, že problém je mnohem větší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 18.04.2012 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» FantomasMan (Hlasovalo 15 lidí) 17.04.2012 08:14
Systém Hold nestačí len preplácať pár ľudí s… »
» McMatej (Hlasovalo 8 lidí) 17.04.2012 09:27
S Ferrari to jde z kopce od konce špionážní … »
» B2SoS (Hlasovalo 6 lidí) 17.04.2012 09:00
Ferrari Lituju skalní fanoušky ferrari, po těch… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ron Dennis

    46.135.32.XXX
    Byla to dobrá doba a pěkné souboje Aspoň je vidět, kdo má největší podíl na titulech Ferrari a je to...Bridgestone.12 Nebylo potřeba mít nejlepší monopost, zařídily to to pneumatiky.Nakonec letos se to potvrzuje a to je maj všichni stejné.Taloši nikdy moc aerodynamiku neuměli, nakonec i v dobách MS, byli v hodně věcech konzervativní.Holt pneumatiky na míru, to se to jezdilo.

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiva61

    212.158.158.XXX
    Snad se jim to auto podaří vylepšit,protože bych nechtěl slyšet někde kolem osmého,devátého kola,že se začnou připravovat na další sezonu a současné auto odpískají.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to práve na Ferrari, aby revidovalo svoje postupy podľa ostatných,.. ..ak napr. Lotus išiel testovať do tunela 1:1 do Ameriky, aby mohol spoľhlivo korigovať výsledky svojho pri zmennšenom modeli, je mi záhadov, prečo Ferrari nevyužije takéto možnosti, čím by svoje výsledky doviedol na správnu mieru a nevyrábal atrapy, akým F2012 rozhodne je. 02

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    Konečně to někdo řekl celé Osobně s Fryem souhlasím. Pořád se mluví o zlepšování auta a práci na gumách, aerodinamice atd. atd., ale dodnes nikdo neřekl, že hlavní problém bude v celkové koncepci práce. Ona změna jde zatím sice vidět pouze v boxech, protože zastávky předloni a loni byla katastrofa a letos už aspoň zde pracují profíci, ale ve zbytku to asi nebude tak jednoduché. No a tak doufám, že ona změna začne působit co nejdříve a ferko stáhne ztrátu na cca. 0.4 až 0.5 za špičku a pak už to fery dokáže. Víc bych asi letos nečekal, protože vyvíjet budou všichni a ty 4 měsíce náskoku ferko jenom těžko stáhne. Doufám, že už aspoň posadili k pc u aerodinamického tunelu, nějakého profíka, který vymyslel algoritmus, který bude přepočet dat dělat opravdu skutečný a ne s rozdílem 0.7 až 1.0 s reálem, protože v opačném případě bez testování prostě nikdy nemohou postavit konkurence schopné auto. Když tunel ukazuje čas na kolo 1:30:00 a ve skutečnosti je to pak 1:31:00 je asi nejspíš chyba v programu a to je právě to, že nestačí pracovat jenom na autě, ale musíte sehnat odborníky, kteří budou schopni v době bez testů správně pracovat s daty.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • elrik

      195.122.192.XXX
      neber si to nejak osobne ale tvoje predstava o fungovani aerodynamickeho tunelu a vystupu z nej je hodne zmatena. tunel nedava jako vystup cas na kolo ale jen znazornuje proudeni kolem auta v nejake poloze. pripadne udava vystupy o pritlaku a podobnych meritelnych velicinach proudeni vzduchu.
      jak bude auto rychle na okruhu je pak vystupem ze slozite simulace, ktera si jen bere data z tunelu, dalsich mechanickych zkousek tlumicu, motoru, klima dat atd.
      to ze jim nesouhlasi data mezi simulaci a realem, je dano spatnou praci s daty. at uz spatne zkalibrovanym tunelem(coz tusim resili pred dvema lety), nebo nevhodnymi merenimi, pripadne spatnymi algoritmy ve vypoctech simulace. nejsem zadny profik na aero, ale mel jsem tu moznost byt pri mereni na statickych modelech v tunelu a prd*l s tim pocitanim to rozhodne nebude. zvlast pokud si vsechny algoritmy a jejich overeni vytvari sami.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        188.120.195.XXX
        Vždyť jsi napsal v podstatě to samé. Pikaso to jen hodně zjednodušil, když použil tunel místo simulace, což je tak trochu zavádějící. Ale je, myslím, dost zřejmé, co tím chtěl říct. 03

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        Zdar pane. Taky nejsem žádnej odborník přes aero a ani se do té role nepasuji. Vzhledem k tomu, že pravděpodobně tu nejsme odborník nikdo napsal jsem to tak jednoduše jak to jen šlo, aby bylo zřetelné co si myslím o tom, kde je chyba. Tak tedy ještě jednou. Ony simulace a přepočty jsou asi bez jakékoliv diskuze součástí práce v aerodinamickém tunelu a výstup tedy lze zjednodušeně prezentovat jako výsledek času na jedno kolo v tunelu vs reál, protože tyto simulace tam samozřejmě na základě výstupů měření Z VLASTNÍHO TUNELU patří. (mimochodem pokud se tedy já jako neodborník nepletu v tunelu lze podle výpočtů nasimulovat proměnlivé proudění vzduchu jednotlivých okruhů tak jako by se zde stojící model vozu opravdu pohyboval, jinak vlastně aerotunel postrádá smysl, to si pak můžu vzít jenom váhy, "měřáky" a velkej fukar a dělat to v každé garáži, tedy všem co jsi rozebíral patří dohromady a lze to dle mého názoru označit jako aerodinamický tunel) To je, ale v celku jedno, tuto problematiku jsem použil stejně jenom jako zdůraznění nejdůležitější mé domněnky a to je ta, že problém je v tom, že ve ferku v současné době prostě pracuje """banda amatérů""" a je na Frayovi, aby poloprofíky nahradil skutečnými odborníky, kteří budou s daty a zařízení pracovat tak jak se má. No a protože jsi mě přiměl k reakci, rozšířím tuto myšlenku ještě o to, že já osobně si myslím, že všichni profíci ze stáje odešli po odchodu J. Todta a Rose Brawna, a to navíc z důvodu vedení stáje ze strany despotického, zkostnatělého Alda Costy. Takto si tedy myslím, že vysvětlení je úplné.
        Argument proč si tedy RB vzal Costu do merglu, když je podle mě tak neschopnej, zodpovím hned. To je opět jednoduché, protože Costa je odborníky ve svém úzkém profilu což jsou vychytávky nápadů druhých a jejich dovedení třeba i k dokonalosti, ale v žádném případě není schopen pracovat jako komplexní šéf stáje, protože tam prostě působil jako žába na prameni. Pokud se o F1 zajímáš více než jen sledování závodu (což jsem pochopil, že ano) jistě jsi postřehl, že v době vedení týmu ferka právě AC došlo k jedinému. V letech 2007-8 "pouze" doladil auto z roku 2006(které ještě stavěli jiní, určitě víš, kteří) a proto ferko jelo oba roky o titul a dokonce jej za vydatného přispění monarchy RD z McL v roce 2007 získali. Bohužel v roce 2009 musel postavit nové auto, podle nových pravidel a jeho pravděpodobně špatné organizační a řídící schopnosti a velice zastaralý a konzervativní způsob vedli k současné situaci. No a kdo čekal, že se to změní za půl roku v době bez testů, byl trochu naivní.

        Všem i tobě se omlouvám za délku příspěvku, ale stručněji to nešlo.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          178.17.100.XXX
          Maličké doplnění. Omlouvám se drobné chyby, ale věřím, že si to vysvětlíš správně. Jinak pro tebe i ostatní, kteří mě ještě neznají, opravdu nejsem odborník, jenom formuli sleduji poměrně dlouhý čas a to celkově a mnou prezentované názory nejsou tlumočením někoho jiného, ale jsou to prostě jenom moje domněnky vytvořené právě na základě onoho sledování a mého chápání. Nikdy jsem nepsal, že to tak je a pokud se tu někdy najde opravdu odborník a bude mi jaký koliv problém vysvětlit po odborné stránce budu jenom rád.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    81.201.60.XXX
    S Ferrari to jde z kopce od konce špionážní aféry. A Stepney říkal, že data tekla oběma směry. A to, že přetahují lidi právě z McLarenu to jen potvrzuje. A ve hře byl taky 780 stránkový manuál s vnitřními postupy Ferrai. 12 12 12

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Máš v tom nějaký zmatek. Špionážní aféra je stará záležitost, tehdy vedli Ferrari úplně jiní lidé. S dnešními problémy Férka nic z toho nesouvisí. A proč šli někteří lidé do Ferari z Mekáče? Protože Fry... Nevím, co je na tom těžkého pochopit.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    85.160.32.XXX
    Vzhledem k času,který už uběhl to bude zřejmě větší balík úprav..
    Akorát doufám,že budou fungovat.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.69.XXX
    Ferrari Lituju skalní fanoušky ferrari, po těch letech stejnejch keců toho musí mít dost. Ale držím palce, že se to opravdu zlepší. Ještě že mě dost baví ostatní teamy, jinak by mě to čekání, ta klasická pověstná Cimrmanova metoda frustrační kompozice - střídání prvků gradujícího očekávání a zklamání, už dávno ohryzalo na kost.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.176.83.XXX
    Pecha Jako bych četl mezi řádky, že to letos už balí. Snad ne, pořád doufám.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001023

    uzivatel001023

    193.86.188.XXX
    Pracujeme na vsech frontach, vsechni v tovarne pracuji, vsechno se zmeni, studujeme problemy a pracujeme na reseni .... uz toho mam dost, kdyby to, co, rikaji je pravda, Ferrari bybylo aspon 3. team a ne snad posledni. Osobne si myslim ze, jsou proste zafole straceni.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      90.179.165.XXX
      Kterýpak tým je momentálně třetí a jezdec kterého týmu je třetí? [odkaz na stránku] 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        Tabulkově samozřejmě ferko a fery, ale i v týmech je to jenom fery proti zbytku světa a nebejt nádherného deště v maljce a chyb soupeřů, bylo místo odpovídající výkonnosti auta na 6 příčce a protože fery je pan závodník tak i s tím šrotem by byl 7mého. McL, RBR, Mergl, Lotus, sauber no a wiliams je na tom možná taky lépe, ale spíš stejně jako ferko, takže dokonce možná ve stájích až 7 místo.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hmmm

          188.120.195.XXX
          Jistě, výsledky zatím předčí reálnou výkonnost vozu, o tom žádná. Jen jsem prostě nemohl nezareagovat na větu, že kdyby to, co říkají, byla pravda, byli by aspoň třetí a ne snad poslední, která je ve světle dosavadních výsledků tak trochu mimo. Nic víc, nic míň. 04

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            178.17.100.XXX
            Zdar pane. Vůbec jsem to nemyslel jako invektivu a jestli to tak vyznělo tak soráč. Myslel jsem to pouze jako doplnění tvé myšlenky, protože jsem její směřování takhle pochopil. Navíc jsem chtěl zdůraznit obrovský kus práce a podílu na výsledcích FA, protože ti pánové co to komentují v TV to dle mého názoru velice bagatelizují a přijde mi, že spousta lidí jim to žere.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • FantomasMan

    FantomasMan

    87.197.124.XXX
    Systém Hold nestačí len preplácať pár ľudí s konkurenčných tímov. A je "vydeláno". Osobne som bol zhrozený koľko "kľúčových" ľudí pretiahli tímy s McLarenu. A McLaren je stále rýchly. Asi je to aj v systéme.

    + 15 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama