DISKUZE K ČLÁNKU Anderson: Na vzhled monopostů by měla dohlídnout FIA

FIA by podle bývalého designéra Garyho Andersona měla projevit větší zájem o vzhled vozů, aby nedocházelo k podobným excesům, jako s letošními nosy. Týmy tomu kvůli prosazování vlastních zájmů v rámci technických pracovních skupin nedokážou zabránit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Anderson: Na vzhled monopostů by měla dohlídnout FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 28.02.2012 22:40 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    XXX
    Úplný súhlas s predrečníkom, lebo že to ide jasne dokázal Mclaren. Že ostatní kopírovali Red Bull, lebo si mysleli, že v hrbe je niečo magické, je ich vec. Red Bull ten výstupok urobil preto, lebo do neho umiestnil dieru, čo iný prehliadli, alebo nepochopili jej pravú funkciu a spoliehali sa na to z roku minulého, že najlepšie riešenie je to, ktoré kopíruje najlepšie auto a v tom majú pravdu, lebo RB8, je skutočne najlepšia a určito na VC Austrálie to aj potvrdí. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      No já jsem skálopevně přesvědčený, že žádný z týmů nekopíroval Red Bull v oblasti nosu. Za prvé minimálně Caterham představil auto dříve, takže o kopírování nemůže být řeč. Navíc s tím schodem souvisí další spousta konstrukčních řešení, které musely být finalizovány mnohem dříve, než se vůbec ukázal první Caterham.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        XXX
        Tu nejde vôbec o predstavenie vozidla, lebo na uvedenej koncepcii uvedeného nosu Red Bull pracoval hlboko v sezóne 2011 a podľa zahraničnej tlače, na predposlednom závode sa Adrian ani nezúčastnil, lebo prebiehaly skúšky v aerotunely pri ktorých bol osobne. Caterham na svojom aute začal pracovať až potom a tomu odpovedajú aj výsledky výkonnosti tohoto auta. To, že predstavil auto ako prvý, bol len marketingový ťah a nič viac. 18

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • boris

          XXX
          lojzko netrep tu sprostosti
          nemohli odkopirovat nieco co este nevideli

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Kimi

          XXX
          A jak mohli prosím tě ostatní týmy mající taky hrb vědět na čem RB pracuje už loni na podzim? To si jako udělali exkurzi do továrny v Milton Keynes nebo do RB infiltrovali své lidi nebo, jak to chceš vysvětlit, že Caterham, Ferrari, Mercedes, SFI, Lotus, Sauber představili vůz ještě přes RB a měli na něm hrb? Nebo myslíš, že jim Adrian Newey rozeslal plánek, jak by měl vypadat předek auta, aby ten hrb mohli ostatní taky mít? 12

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    XXX
    Nechápu, proč by do toho měla FIA kafrat. Auta se staví proto, aby vítězila. Jinak by to mohlo dopadnout jako kdysi brazilci ve fotbale. Jejich hra byla sice na pohled krásná, ale nepřinášela to nejdůležitější - góly. Takže po utkání jejich hráči odcházeli z hřiště s tím, že sice prohráli, ale líbili se.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      FIA by do toho určitě neměla kafrat. FIA by měla dát taková pravidla, aby se takovýmto šílenostem předešlo. Ano, dopředu s tímto asi nikdo nepočítal, ale když se nad těmi pravidly člověk zamyslí, tak to ani nijak jinak skončit nemohlo.

      Podobně vnímám i letošní úpravu výfuků. FIA chtěla docílit toho, aby se nevyužívaly výfukové plyny k vylepšení aerodynamických vlastností. Ať už k tomu byly důvody jakékoliv, bezpečnost, úspora paliva (protože motory spalovaly i když vlastně vůbec nemusely), či kdoví co dalšího, měli to udělat tak, aby ty výfukové plyny využít prostě nešly. To co FIA prosadila je, že stanovili vyústění výfuků, ale pořád je to v oblasti před zadní nápravou a difuzorem. Ať FIA chce nebo nechce, všechny týmy se budou nadále snažit s výfukovými plyny pracovat, pořád budou přicházet s novými řešeními, které povedou k dalším zákazům. Když už chci něco zakázat, udělám to pořádně. Toť můj názor.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        XXX
        Plný souhlas. Ostatně, v poslední době na mě FIA působí, že je to sbírka zkostnatělých staříků, kterým nejde o sport jako spíše o korýtko.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • matin

          XXX
          No nemám absolutně představu o tom, v jakém složení FIA funguje, snad to není tak, jak říkáš 12

          Podle mně se FIA vždy nechá zatlačit týmy k nějakému kompromisnímu řešení, ať už to jsou ty výfuky nebo ty nosy. Zdá se mi, jako by jim tam chyběl skutečný odborník, který by objektivně dokázal posoudit argumenty, kterými týmy "protestují" a snaží se prosadit své zájmy.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            XXX
            Odborníků by tam mělo být dost. Ostatně i Jean Todt by měl být dostatečně erudovaný. Jezdil jako spolujezdec automobilové soutěže a pak dlouhá léta pracoval u Ferrari. To je snad dostatečná kvalifikace. Jenže způsob, jakým FIA "pečuje" třeba o F1, je pro mě leckdy nepochopitelný. 02

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Na druhou stranu má ale pravdu v tom, že tvrzení o přenosu šasi do noveho ročníku je blbost, stejně je auto celé nové včetně šasi. Prostě šli jen po výkonnosti. Což zase není špatně, protože už tak je F1 hodně svázána pravidly a do toho plést ještě vzhled? Ikdyž mi osobně se ty nosy zrovna moc nezamlouvají, tak bych takové odsouzení a návrhy na pravidlo co bude regulovat vzhled určitě nevynášel.

    Jediné co mě mrzí je, že do "skoknosu" šlo tolik týmů a nikdo nepřišel s něčím dalším a originálním....

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Neřekl bych, že čtvrté místo v Poháru konstruktéru je zas tak hrozný výsledek.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ERacer

      XXX
      Jordan - Mugen Honda 1998 4. místo ? 04 Já ti nevím, Anderson je takový druhý Gascoyne , mele mele ale výraznější výsledky nikde. Je pravda že Anderson nepracoval s TOP stájemi, ale bylo lepší někdy tu pusu držet zavřenou.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Cheytac

    XXX
    Je mi líto, pane Alonso, sice jste vyhrál, ale za umělecký dojem jste dostal jen 4.7 bodu, takže jste celkově osmý... 18

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Jak vůbec může srovnávat F1 s Indy Car. Bože tenhle pán Anderson, který nikdy nenavrhl dobrý vůz mě už pěkně rozčiluje. 02

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • a

      XXX
      tak šup sem s nějakým nápadem, když tak všechno víš :DD

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ERacer

        XXX
        Anderso od začátku představení nových vozů, jen pořád kecá. Všechno kritizuje. Jak by to on udělal lépe a jinak. Ale ty jo za jeho dekádu nepostavil téměř žádné stáje pořádný konkurenceschopný stroj. Takový mám strašně rád.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama