DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve: Letošní auta jsou extrémně škaredá

Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve ostře kritizuje vzhled letošních vozů. Na nové nosy si zkrátka nemůže zvyknout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Villeneuve: Letošní auta jsou extrémně škaredá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 28.02.2012 19:35 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    u mě vítězí monoposty z přelomu tisíciletí...98,99,2000,2001...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Ani tyhle: Kdy mohou ostatní nasadit nový difuzor? (glock: Renault způsobuje velké turbulence, přestože má difuzor konvenční, jedním ze závěrů OWG (pracovní skupina pro předjíždění) bylo, že přítlak získaný z difuzoru je pro předjíždění prospěšný)
    [odkaz na stránku]

    Ale je mi to v podstatě jedno. 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    McMatěj: Tohle už jsem všechno samozřejmě slyšel a popravdě mě to nechává v klidu. Buď totiž OWG lhala s vlivem navrhovaných změn rozměrů křídel, nebo s vlivem DD, jinak by muselo být v 2009 víc předjíždění, což nebylo, naopak.

    Okolo kauzy DD jsou dodnes některé nejasnosti, za kterými osobně cítím politiku, takže radši těm JPP tvrzením moc nedůvěřuju. Neměj mi to za zlé. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      XXX
      To není žádná JPP. Dal jsem tam i odkazy, ale redakce to smazala. Jedno bylo Speciál: Jak FIA odůvodnila rozhodnutí o difuzorech a druhé článek Kdy mohou ostatní nasadit nový difuzor? z místního webu (kde si glock stěžuje, že Renault způsobuje velké turbulence, přestože má difuzor konvenční).

      Proč by nemohl mít DD kladný vliv na předjíždění, když generuje podtlak pod autem díky proudění okolo zadku auta?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Já to viděl ještě před smazáním, ale tam bylo stejně JPP. Jenom tvrzení, žádné vysvětlení, nic.

        Nezlob se na mě, ale srovnávat úplav za dvěma různými vozy s odlišnou aerodynamikou a nejspíš i různým setupem a vyvozovat z toho kategorické závěry o vlivu konkrétní součásti je hloupost. Jediné, co se z toho dá vyvodit je, že se Timovi za Renaultem s JD jelo hůř. Nic to neříká o konkrétních důvodech, takže to ani samo o sobě neimplikuje, že má DD pozitivní vliv.

        Mohl, ale...
        1.) Zvyšuje přítlak pod podlahou a vytváří přítlak vlastní, tzn. navyšuje přítlak hlavně v zadní části auta. Při jízdě v těsném závěsu je ale kritický úbytek přítlaku na předku.
        2.) Nesprávně fungující přední křídlo má vliv i na proudění pod podlahou a v difuzoru. Rozhodně to není tak, že by se jízda v těsném závěsu přítlaku tvořeného podlahou a difuzorem vůbec nedotkla.
        3.) Vyšší aeropřítlak snižuje vliv mechanického přítlaku, který se jediný v závěsu nemění.
        4.) Díky vyššímu přítlaku jsou auta v zatáčkách rychlejší, což zvyšuje turbulence...

        Neumím posoudit, který z vlivů bude mít nakonec navrch, ale moc pozitivně to pro DD nevidím.

        Dobrou...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          XXX
          Tak já tomu, že nedokázali prokázat špatný vliv na předjíždění docela věřím.

          Podle mého názoru, horní hrana spodního patra difusoru je výš než přední křídlo a vzduch z difusoru vystupuje šikmo nahoru. Na křídlo jdou turbulence ze spodního patra difusoru. To, že se odstraní horní patro difusoru turbulence z dolního patra neomezí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fararek

    XXX
    Změny v pravidlech na rok 2009 byly udělány hlavně kvůli předjíždění, nějaké výrazné zlepšení se ale stejně nekonalo. Tohle zařídil až minulý rok uvedený umělý prvek DRS, takže bychom se mohli s poklidem vrátit ke staré aerodynamice, alespoň co se týče předních a zadních křídel, aby vozy vypadaly zase trochu hezky...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000505

    uzivatel000505

    XXX
    Villeneuve: [odkaz na stránku] 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000417

    uzivatel000417

    XXX
    Mercedes vypadá nejhůře jinak se to dá skousnout, Sahara-FI se mi líbí, Lotus s tím nosem taky nevypadá zle, zvykneme si a do té doby jenom mínusy pro skupinu minoritářů kterým se to nezdá tak ošklivé..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000178

    uzivatel000178

    XXX
    No když se první představil Caterham,ferrari atd.říkal sem si že je to hrůza a nemůže to být horší,ale to co předvedl Mercedes je katastrofa.Proti tomu to Ferrari vypadá jak vrchol designu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Základná chyba je, že dovoľujú aerodynamiku vpredu pod autom. Mne by sa pozdávalo zakázať fúkanie pod nosom a a obmedziť počet plôch oboch krídel napríklad vpredu dve horizontálne plochy a jedna vertikálna bočnica na každú stranu a vzadu dve horizontálne plochy a dve vertikálne bočnice. Po povolení klapky na zadnom krídle stratili vysoké krídla zmysel a mohli by byť móresnejšie. Snažia sa autá spomaľovať a pritom dovoľujú takéto aerodynamické ohavnosti.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Ale čísla hovoří jasně ve prospěch DRS. Zatímco v minulé dekádě byl průměr čistých předjetí za závod okolo 15, v 2011 to bylo přes 40 (srovnatelné s polovinou 80. let), z toho 55 % bez DRS.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      XXX
      Ohledně dvojitých difusorů: Nikomu se nepodařilo prokázat, že řešení difuzorového gangu zhoršuje podmínky pro následující vozy.

      A dokonce "ovšem jedním ze závěrů OWG (pracovní skupina pro předjíždění) bylo, že přítlak získaný z difuzoru je pro předjíždění prospěšný."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pecik

    XXX
    Co furt máte proti těm nosům? Vždyt to je neskutešně vděčné téma k článkům a diskuzím. Lze takto porovnávat, jak konstruktéři řeší něco, co jde přímo na tom monopostu vidět. To je přece spíš pozitivní, nejsou ty formule aspon stejné jak minulou sezonu...

    A daleko závažnější téma, které ovlivňuje závodění je to DRS. Je to prostě nahoubi element, ale zase jestli by se bez něj nedalo předjíždět... Vážně by ale měli vymyslet pravidla tak, aby se normálně závodilo jako dřív...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Čo sa tu starí vyslúžilci z F1, akým je Jaques vzrušujú nad nosmi. Tie nie sú podstatné. Modrovského tiež zaujíma na Adele Banášovej zadnica a nie nos. A o tom to je. 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • aja

      XXX
      Jaques má pravdu,a kdo je Modrovský a Banášovej?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      pro boha, kdo je to Mordovský? a kdo je to Adéla Banášová? tipnul bych to na nějaký pseudonym Adriana Neweyho a jméno letošního Vettelovo šasi.....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hawitt

    XXX
    V roce 2008 byly monoposty nádherné, hlavně Red-bull. V roce 2009 jsem se byl otrávený, protože auta vypadala příšerně, 2010 a 2011 se konečně začaly dostávat k uspokojujícím křivkám a letos :D Mercedes je nejhnusnější Formule kterou jsem kdy viděl, o ferrari ani nemluvě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Felipe7

    XXX
    Nejhorší na tom všem je to, že pokud si dobře pamatuji tyhle široké přední křídla, vysoké a úzké zadní křídla se zavedly jen kvůli tomu aby se usnadnilo předjíždění, no a výsledek? myslím že žádný, nakonec se vymyslela šílenost v podobě DRS, což je další věc na kterou si já osobně nezvyknu a hodně mi to na závodech vadí, kazí to dojem z čistého závodění...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000698

    uzivatel000698

    XXX
    "Tento způsob pravidel zdá se mi poněkud neštastný"
    "A dávám těm nosům rok,...maximálně dv..ne fakt jenom rok, přístí sezénu to nebude =)" příští rok bude schod vzadu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama