DISKUZE K ČLÁNKU Řešení ošklivých nosů: Při změnách pravidel systémově zohledňovat i vzhled
Týmy se po letošním fiasku s ošklivými schody v přední části vozů, které jsou kritizovány fanoušky i odborníky, přiklánějí k tomu, že při návrhu nových pravidel bude třeba vzhled monopostů brát v potaz.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Řešení ošklivých nosů: Při změnách pravidel systémově zohledňovat i vzhled
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000152
(Hlasovali 2 lidé)
27.02.2012 17:52
Ach, netušil jsem, že někdo může vypustit takový… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000152
17:52 27.02.2012 XXXAch, netušil jsem, že někdo může vypustit takový blábol, jako je "umělecký dojem" a jak ho asi bodovat? Nebude to zase něco jako "ztraceno v překladu"? -
Cheytac
20:23 27.02.2012 XXXAby bylo estetice učiněno zadost, mohou si pro příští sezonu týmy vybrat z následujících pěti designů:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
-
Radim
16:41 27.02.2012 XXXV F1 se jde až na maximální limity. Maximalizuje se každá část auta. Tak si raději udělejte pěkné nosy a můžou si klidně 20 závodů odkroužit za sebou, hodně lidí hodnotí F1 esteticky ale řeknu vám že kolik vychytávek tohleto má je prostě nádhera, kdejaké křidélka na minimalizaci turbulencí atd. -
Mike17
14:01 27.02.2012 XXXNo to by bylo celkem k zamyšlení. Zní to rozumně a jednoduše. Otázka je, jestli není potřeba dodržet nějaký poměr mezi velikostmi předních a zadních křídel, právě z důvodu přilnavosti v zatáčkách za jiným vozem. Na posouzení asi nemám dostatečné vzdělání a znalosti.-
rock
14:23 27.02.2012 XXXChceme vůbec mechanický grip ? Nejlepší a nejdramatičtější závody jsou v dešti - když je mechanický grip veškerý žádný ...
Já bych jim sebral grip aerodynamický i mechanický, očesal elektroniku, zakázal telemetrii a přidal tak 50% výkonu, ať se kluci pobaví a ať mají trochu práce s tím, aby to vůbec udrželi na trati. ...-
tom11
14:30 27.02.2012 XXXmáš na mysli takovou "přemotorovanou" motokáru, jestli tomu dobře rozumím. jo, to by se mi sice taky docela líbilo, ale mysím, že je to zcela nereálné. současná F1 se pyšní tím, že je výstavní skříní technologické vyspělosti dneška a teď by o převážnou většinu technologických fidlátek přišla? to je nereálné. bohužel.
-
-
-
rock
14:44 27.02.2012 XXXNooo, v principu mám na mysli éru doutníků z 2.pol 60.let (Lotus 49 a spol). Určitě by na té bázi šlo vymyslet něco, co by vypadalo skvěle Přiměřeně k 21.st), jezdilo rychle a chovalo se brutálně. Akorát -a v tom musím dát zapravdu- je to nereálné. Ale líbilo by se mi to. -
Kapor
13:59 27.02.2012 XXXVýnimka je Mclaren a nová Marusia, čo ukazuje iný smer. Väčšina tímov sa však vybrala po vzore Red Bullu, až nato, že zabudli na to najhlavnejšie, dieru v hrbe, ktorá zdôvodńuje to, prečo práve Red Bull išiel touto cestou. Ostatní kopírovali z jedného dôvodu, oplatilo sa to aj v minulom roku, tak prečo nie aj teraz ? -
hmmm
16:01 27.02.2012 XXXNe-é, nemyslel jsem to tak, že by McLaren a Maruška (ne HRT, bůhvíproč se mi pletou) byly ta dva, co chtěly zachovat šasi, ale prostě že tyhle dva jsou jediné, které podle mě mohou kritizovat schod. Ostatní týmy si ho udělaly dobrovolně, takže by měly potichu šoupat nohama a když už kritizovat, tak směrem do vlastních řad - ne ještě požadovat nějaké estetické komise/skupiny.
To už by bylo jak za bolševika. Jak to bylo v Černých baronech?
"O tom, co je krasne, rozhodujeme my, strana!"
"Já zapomněl, vepřová hlavo." -
eR
13:14 27.02.2012 XXXPřed 20 lety měly formule tak 20% přítlaku co mají dnes, a předjíždělo se o sto šest i bez DRS.
Ta vaše argumentace je úplně převrácená. V okamžiku, kdy máte malý přítlak, tak tu zatáčku projede každý stejně rychle a je lhostejno, jak daleko za sebou formule jsou, protože auta spoléhají na mechanický grip.
V okamžiku, kdy stavíte výkonnost na aerodynamickém přítlaku, se stane, že formule vzadu o svůj přítlak za soupeřem přijde jakmile ho dojede a musí před zatáčkou zvýšit odstup, jen aby udržela stopu. Tudíž přesně pravý opak toho co naznačujete.-
Mike17
13:56 27.02.2012 XXXOmlouvám se, ale to je trochu srovnávání jablek s hruškama. Ony ty vozy z 80-tých let měly trochu jiné paramatry. Nejde ani tak o celkový přítlak, ale o rozdíl mezi přítlaky.
Právě proto, že tehdy měli menší přítlak a aerodynamický přítlak měl měnší vliv jak dnes, tak neměl vůz před nimi moc velký vliv na změnu toho přítlaku. Je to něco jako dnes u osobních aut. Taky projetí zatáčkou moc neovlivní vůz před vámi. Protože přilnavost obstarají spíš gumy, než vzduch pod vozem.
Dnes u F1 má značný podíl na přilnavosti proudění vzduchu pod vozem (viz foukané difuzory) bez ohledu na křídla a proto jsou extrémě citlivé na změny proudění vzduchu, když je naruší vůz těsně před ním. To by právě měly eliminovat ty velké přední křídla a malá zadní. Aby dostali přilnavost na předních kolech bez ohledu na proudění vzduchu před vozem.
Před pár lety se právě zavedly užší zadní a širší přední křídla právě s oficiálním zdůvodněním, že to pomůže vyjíždění zatáček v těsném závěsu. To bylo tehdy konzultováno s týmy, takže pokud to vidím špatně já, měly by vrátit diplomy i jejich konstruktéři.
-
-
Petr
13:13 27.02.2012 XXXTo máš pravdu, to asi nepřestanu. Ale F1 nežije jen ze skalních fandů. A pokud bych měl udělat nějaký propagační leták s hezkou formulí, už bych si asi nevybral vůz F1, ale třeba WSR/Indycar/..., což by pro F1 mohl být problém (já jsem pro ni samozřejmě bezvýznamnou kapkou v moři, ale chápeš, kam mířím).
Estetická pracovní skupina (EWG) je blbost, ale ten schod na nosech - to byl strašně hloupý kompromis, který nepomohl nikomu - ani těm týmům, které o něj bojovaly. -
uzivatel000635
12:52 27.02.2012 XXXKdo to bude hodnotit? U FIA vznikne nová "estetická" skupina, která bude zkoumat vliv technických pravidel na tak subjektivní otázku, jakou je líbivost monopostů různých tvůrců. Potom budou řešit tvar ojnic a ventilů. aby se líbily mechanikům??? Vyhnou se tak možným stávkám z důvodu estetického útlaku a porušování mravnosti a já nevím čeho všeho.
Ty maj teda starosti.. -
tom11
12:33 27.02.2012 XXXopravdu mě hodně pobavil kolega Pepan se svým srovnáním se skoky na lyžích . o víkendu jsem sledoval závody z MS v letech a ty šachy s výškou nájezdu, větry a pod. jsou fakt neskutečný. a vše bylo na počátku vedeno docela dobrým úmyslem - bezpečností a férovostí závodů, samozřejmě s přihlédnutím ke komerčním zájmům. tak aby to s F1 nedopadlo podobně a nebylo jako v tom přísloví o cestě do pekel dlážděné dobrými úmysly...... -
Petr
12:06 27.02.2012 XXXTak ono to začíná mít negativní komerční efekt, jak naznačil Hembery, takže něco v tom smyslu možná vymyslí (i když něco jako pracovní skupina FIA EWG zaměřená na estetiku by bylo samozřejmě přehnané). Pokud by to mělo zabránit takové šerednosti, jako jsou ty letošní nosy, pak bych byl pro. Těm letošním autům zkrátka nemůžu přijít na chuť. -
hmmm
11:59 27.02.2012 XXXJenom dva týmy přímo požadovaly přenositelnost šasi, ale do výraznější změny zavěšení a/nebo výraznějšího přepracování aerodynamiky se zjevně nechtělo nikomu s výjimkou HRT, kterému pomáhá McLaren, který jediný nic moc měnit nemusel. To jsou jediné dva týmy, které jsem ochoten z onoho pomyslného pytle vytáhnout.
Myšlenka pravidel řešících estetiku mi přijde úplně uhozená. Estetika nikdy žádnou GP nevyhrála a nevyhraje. Naopak - kdyby týmům něco vyloženě hnusného umožnilo zajet kolo o pár desetin s rychleji, nasadily by to všechny do jednoho, kdyby jen trochu mohly. Doufám, že se do takového nesmyslu nenechá FIA vmanévrovat. -
hmmm
12:50 27.02.2012 XXXAle F1 kvůli tomu sledovat nepřestaneš stejnějako nikdo z nás, skalních, že jo? Běžnému TV konzumentovi, který sice na F1 kouká, ale nijak vážně se o ní nezajímá, jsou zase IMO nějaké hrby úplně ukradené. Ten F1 sleduje, protože je in (páč to říkali na Nově, voe ), nebo protože nemá v neděli odpolede co jiného na práci. Když bude in nadávat na hrby, tak bude nadávat, ale sledovat F1 nepřestane.
Stejně jsou pro řadu dříve narozených moderní monoposty F1 tak hnusné, že už to nějaký schod na čumáku nemůže víc pokazit.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek