DISKUZE K ČLÁNKU Řešení ošklivých nosů: Při změnách pravidel systémově zohledňovat i vzhled

Týmy se po letošním fiasku s ošklivými schody v přední části vozů, které jsou kritizovány fanoušky i odborníky, přiklánějí k tomu, že při návrhu nových pravidel bude třeba vzhled monopostů brát v potaz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Řešení ošklivých nosů: Při změnách pravidel systémově zohledňovat i vzhled

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 28.02.2012 08:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000152 (Hlasovali 2 lidé) 27.02.2012 17:52
Ach, netušil jsem, že někdo může vypustit takový… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 27.02.2012 10:26
Tady bych neházel všechny týmy do stejného pytle… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 27.02.2012 11:19
Promiňte, ale ani s jedním nemůžu souhlasit. … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    XXX
    Jízdní vlastnosti Eagle s designem Jordanu (anebo ještě lépe Tyrrellu 019), prosím 04

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000152

    uzivatel000152

    XXX
    Ach, netušil jsem, že někdo může vypustit takový blábol, jako je "umělecký dojem" a jak ho asi bodovat? Nebude to zase něco jako "ztraceno v překladu"?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Cheytac

    XXX
    Aby bylo estetice učiněno zadost, mohou si pro příští sezonu týmy vybrat z následujících pěti designů:
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    13

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radim

    XXX
    V F1 se jde až na maximální limity. Maximalizuje se každá část auta. Tak si raději udělejte pěkné nosy a můžou si klidně 20 závodů odkroužit za sebou, hodně lidí hodnotí F1 esteticky ale řeknu vám že kolik vychytávek tohleto má je prostě nádhera, kdejaké křidélka na minimalizaci turbulencí atd.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Samá voda. Ani McLaren a překvapivě ani HRT. 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    No to by bylo celkem k zamyšlení. Zní to rozumně a jednoduše. Otázka je, jestli není potřeba dodržet nějaký poměr mezi velikostmi předních a zadních křídel, právě z důvodu přilnavosti v zatáčkách za jiným vozem. Na posouzení asi nemám dostatečné vzdělání a znalosti.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      XXX
      Chceme vůbec mechanický grip ? Nejlepší a nejdramatičtější závody jsou v dešti - když je mechanický grip veškerý žádný ...
      Já bych jim sebral grip aerodynamický i mechanický, očesal elektroniku, zakázal telemetrii a přidal tak 50% výkonu, ať se kluci pobaví a ať mají trochu práce s tím, aby to vůbec udrželi na trati. ...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        XXX
        máš na mysli takovou "přemotorovanou" motokáru, jestli tomu dobře rozumím. jo, to by se mi sice taky docela líbilo, ale mysím, že je to zcela nereálné. současná F1 se pyšní tím, že je výstavní skříní technologické vyspělosti dneška a teď by o převážnou většinu technologických fidlátek přišla? to je nereálné. bohužel.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Nooo, v principu mám na mysli éru doutníků z 2.pol 60.let (Lotus 49 a spol). Určitě by na té bázi šlo vymyslet něco, co by vypadalo skvěle Přiměřeně k 21.st), jezdilo rychle a chovalo se brutálně. Akorát -a v tom musím dát zapravdu- je to nereálné. Ale líbilo by se mi to.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Výnimka je Mclaren a nová Marusia, čo ukazuje iný smer. Väčšina tímov sa však vybrala po vzore Red Bullu, až nato, že zabudli na to najhlavnejšie, dieru v hrbe, ktorá zdôvodńuje to, prečo práve Red Bull išiel touto cestou. Ostatní kopírovali z jedného dôvodu, oplatilo sa to aj v minulom roku, tak prečo nie aj teraz ? 11

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Tak třeba letošní IndyCar je ošklivá jak šimpanzí řiť.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Ne-é, nemyslel jsem to tak, že by McLaren a Maruška (ne HRT, bůhvíproč se mi pletou) byly ta dva, co chtěly zachovat šasi, ale prostě že tyhle dva jsou jediné, které podle mě mohou kritizovat schod. Ostatní týmy si ho udělaly dobrovolně, takže by měly potichu šoupat nohama a když už kritizovat, tak směrem do vlastních řad - ne ještě požadovat nějaké estetické komise/skupiny.

    To už by bylo jak za bolševika. Jak to bylo v Černých baronech?
    "O tom, co je krasne, rozhodujeme my, strana!"
    "Já zapomněl, vepřová hlavo." 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    Před 20 lety měly formule tak 20% přítlaku co mají dnes, a předjíždělo se o sto šest i bez DRS.

    Ta vaše argumentace je úplně převrácená. V okamžiku, kdy máte malý přítlak, tak tu zatáčku projede každý stejně rychle a je lhostejno, jak daleko za sebou formule jsou, protože auta spoléhají na mechanický grip.

    V okamžiku, kdy stavíte výkonnost na aerodynamickém přítlaku, se stane, že formule vzadu o svůj přítlak za soupeřem přijde jakmile ho dojede a musí před zatáčkou zvýšit odstup, jen aby udržela stopu. Tudíž přesně pravý opak toho co naznačujete.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Omlouvám se, ale to je trochu srovnávání jablek s hruškama. Ony ty vozy z 80-tých let měly trochu jiné paramatry. Nejde ani tak o celkový přítlak, ale o rozdíl mezi přítlaky.
      Právě proto, že tehdy měli menší přítlak a aerodynamický přítlak měl měnší vliv jak dnes, tak neměl vůz před nimi moc velký vliv na změnu toho přítlaku. Je to něco jako dnes u osobních aut. Taky projetí zatáčkou moc neovlivní vůz před vámi. Protože přilnavost obstarají spíš gumy, než vzduch pod vozem.
      Dnes u F1 má značný podíl na přilnavosti proudění vzduchu pod vozem (viz foukané difuzory) bez ohledu na křídla a proto jsou extrémě citlivé na změny proudění vzduchu, když je naruší vůz těsně před ním. To by právě měly eliminovat ty velké přední křídla a malá zadní. Aby dostali přilnavost na předních kolech bez ohledu na proudění vzduchu před vozem.
      Před pár lety se právě zavedly užší zadní a širší přední křídla právě s oficiálním zdůvodněním, že to pomůže vyjíždění zatáček v těsném závěsu. To bylo tehdy konzultováno s týmy, takže pokud to vidím špatně já, měly by vrátit diplomy i jejich konstruktéři.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    To máš pravdu, to asi nepřestanu. Ale F1 nežije jen ze skalních fandů. A pokud bych měl udělat nějaký propagační leták s hezkou formulí, už bych si asi nevybral vůz F1, ale třeba WSR/Indycar/..., což by pro F1 mohl být problém (já jsem pro ni samozřejmě bezvýznamnou kapkou v moři, ale chápeš, kam mířím).
    Estetická pracovní skupina (EWG) je blbost, ale ten schod na nosech - to byl strašně hloupý kompromis, který nepomohl nikomu - ani těm týmům, které o něj bojovaly.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    XXX
    Kdo to bude hodnotit? U FIA vznikne nová "estetická" skupina, která bude zkoumat vliv technických pravidel na tak subjektivní otázku, jakou je líbivost monopostů různých tvůrců. Potom budou řešit tvar ojnic a ventilů. aby se líbily mechanikům??? Vyhnou se tak možným stávkám z důvodu estetického útlaku a porušování mravnosti a já nevím čeho všeho.
    Ty maj teda starosti..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    opravdu mě hodně pobavil kolega Pepan se svým srovnáním se skoky na lyžích 01. o víkendu jsem sledoval závody z MS v letech a ty šachy s výškou nájezdu, větry a pod. jsou fakt neskutečný. a vše bylo na počátku vedeno docela dobrým úmyslem - bezpečností a férovostí závodů, samozřejmě s přihlédnutím ke komerčním zájmům. tak aby to s F1 nedopadlo podobně a nebylo jako v tom přísloví o cestě do pekel dlážděné dobrými úmysly......

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Tak ono to začíná mít negativní komerční efekt, jak naznačil Hembery, takže něco v tom smyslu možná vymyslí (i když něco jako pracovní skupina FIA EWG zaměřená na estetiku by bylo samozřejmě přehnané). Pokud by to mělo zabránit takové šerednosti, jako jsou ty letošní nosy, pak bych byl pro. Těm letošním autům zkrátka nemůžu přijít na chuť.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Jenom dva týmy přímo požadovaly přenositelnost šasi, ale do výraznější změny zavěšení a/nebo výraznějšího přepracování aerodynamiky se zjevně nechtělo nikomu s výjimkou HRT, kterému pomáhá McLaren, který jediný nic moc měnit nemusel. To jsou jediné dva týmy, které jsem ochoten z onoho pomyslného pytle vytáhnout.

    Myšlenka pravidel řešících estetiku mi přijde úplně uhozená. Estetika nikdy žádnou GP nevyhrála a nevyhraje. Naopak - kdyby týmům něco vyloženě hnusného umožnilo zajet kolo o pár desetin s rychleji, nasadily by to všechny do jednoho, kdyby jen trochu mohly. Doufám, že se do takového nesmyslu nenechá FIA vmanévrovat.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Ale F1 kvůli tomu sledovat nepřestaneš stejnějako nikdo z nás, skalních, že jo? Běžnému TV konzumentovi, který sice na F1 kouká, ale nijak vážně se o ní nezajímá, jsou zase IMO nějaké hrby úplně ukradené. Ten F1 sleduje, protože je in (páč to říkali na Nově, voe 03), nebo protože nemá v neděli odpolede co jiného na práci. Když bude in nadávat na hrby, tak bude nadávat, ale sledovat F1 nepřestane.

    Stejně jsou pro řadu dříve narozených moderní monoposty F1 tak hnusné, že už to nějaký schod na čumáku nemůže víc pokazit. 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama